Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

5 plaatsers

Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 7:05

Mijn collega en ik willen, eventueel samen met de kinderen (0-2 jaar, dus de kinderne kunnen geen actieve rol innemen) volgende week vrijdag een goeie 1 aprilgrap uithalen met m'n leidinggevende. Vorig jaar was de grap zo verzonnen, maar nu weten we niets... ( en ik zeg het maar vast: we willen niet een één of andere vlekjesziekte faken door kinderen met rode vlekken te schminken, die is al eens gedaan Laughing)

Ik ben benieuwd welke 1 aprilgrappen er bij jullie op de werkvloer zijn uitgehaald? En voor ouders wiens kind naar het kdv gaat of voor iedereen wie in de kinderopvang werkt: Zijn er bij jullie kdv wel eens 1 parilgrappen uitgehaald, en zo ja, wat dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Susan do 24 maa 2011 - 7:10

Een fakebrief maken (met logo, et cetera, net echt). Je kan alle kanten op: een of andere superstrenge inspectie met allerlei overdreven strenge eisen die zogenaamd gaat plaatsvinden, een bevestiging van een bestelling van een monsterlijk groot speeltoestel voor in de tuin (iets wat helemaal niet past dus) of van de komst van 10 professionele schilders die het hele kinderdagverblijf felroze komen schilderen, enzovoort enzovoort. Het leukste is als je er een telefoonnummer opzet waar iemand achter zit die het spelletje meespeelt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 7:17

Haha, dat kan natuurlijk ook, we kunnen het ook 'extern' gaan spelen! Ik zat te denken om gewoon iets op de groep te doen ofzo. Nadeel is alleen dat we van dat soort brieven niets te horen/te lezen krijgen en we dus ook niet haar reactie kunnen peilen. Dat soort dingen blijven allemaal op kantoor, what happens in the office, stays in the office. Telefoonnummer is wel een goed idee, maar ik wil dat telefoongesprek gewoon meeluisteren lol!
Of ik moet regelen dat er gewoon een paar mannen in schilderspakken met knalroze verf op de stoep staan, haha :P

Vorig jaar dacht leidinggevende een grap uit te halen door iedere groep een eigen kleur te geven en een officiële brief te geven met dat we werkkleding in die kleur kregen. Waarop wij dus geregeld hebben dat alle kinderen op 1 april gekleed kwamen in de kleur van de groep. Was echt ontzettend geslaagd, vrijwel iedere ouder deed mee en leidinggevende wist helemaal van niets en vond het geweldig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Susan do 24 maa 2011 - 8:04

Kun je dan niet iets doen wat zogenaamd (liefst ook door jullie) speciaal voor jullie groep is besteld of geregeld? Dan komt ze vast wel verhaal halen en dan kun je het spel mooi mee spelen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 8:07

Dan moet ik even kijken hoe... we zijn momenteel aan het kijken waar we op moeten bezuinigen, en als het lukte, wilden we misschien daar iets mee doen, dat we daarin 'doorslaan' (het idee om een koe achter op het plein te zetten om zo onze melk 'vers' te krijgen en zo dus op de melk te bezuingen, is ook al geopperd, haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Susan do 24 maa 2011 - 8:14

Of je verzint een compleet absurde bezuinigingsregel die je (zogenaamd natuurlijk) zonder overleg aan de ouders hebt voorgelegd en vraagt of zoveel mogelijk ouders die dag de leidinggevende willen bellen om hun beklag daarover te doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 8:17

Haha, ik weet niet of ze die kan waarderen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Susan do 24 maa 2011 - 8:19

Ja hallo, het is 1 april of het is geen 1 april, hoor. lol!
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 8:34

Haha, ja, da's waar... maar leidinggevende kan soms nogal een zuurpruim zijn Wink

Die van die schilders vnd ik leuk, maar dan anders, dat ik 'schilders' optrommel die met een paar blikken knalroze verf aanbellen om de boel te komen schilderen. Opzich nog wel haalbaar, de man van mijn collega is schilder, die kan vast wel een paar mannetjes regelen Laughing

Maar ben wel benieuwd of er nog meer ideeën zijn, dan kan ik 't morgen met m'n collega gaan regelen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Susan do 24 maa 2011 - 8:56

Dan moet je die schilders wel echt stampei laten maken als je leidinggevende zegt niet om schilders te hebben gevraagd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 8:59

Als ik nou een schildersbedrijf 'inhuur', zouden die gewoon kosteloos langs willen komen voor een 1 aprilgrap, denk je? Ik weet namelijk niet of de vriend van collega herkend zou worden...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Susan do 24 maa 2011 - 10:17

Nee, dat denk ik niet, het kost ze natuurlijk wel gewoon uren. Maar je kunt wel mensen vragen die zich voordoen als professionele schilders, als de man van je collega aan wat verfpakken kan komen en wat emmers verf die je kan lenen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Caro do 24 maa 2011 - 21:13

Maar als je dat doet, moet je er wel voor zorgen dat die mannen een 'officiele' opdrachtbevestiging hebben van jullie bedrijf. Dat mocht ze stennis gaan schoppen, dat die mannen gewoon kunnen zeggen: ja mevrouw, maar HIER is de opdrachtbevestiging met UW handtekening'. En dan het liefst de naam erop zetten van een leidinggevenden van een concurrende kinderdagverblijf :-).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 1:02

Een briefje neerleggen dat ze met spoed H.B. Gijs moeten bellen en dan het zakelijke nummer van de efteling erbij opschrijven. Eromheen verzinnen dat het echt met spoed is.... Laughing

laatst had n klasgenootje dit bij n collega gedaan en dat was geslaagd smile die had helemaal niet door dat hij de efteling belde... tot diegene aan de telefoon zei:

"O, dan denk ik dat u op zoek bent naar holle bolle gijs. U spreekt namelijk met de efteling. Maakt niet uit, tis vrijdag. het gebeurt wel vaker" Laughing Laughing Laughing Laughing

alleen dit speelt ook in kantoor af....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Minx vr 25 maa 2011 - 2:03

die is zo uitgekookt dat is net zoiets als meneer de leeuw laten bellen en dan bellen naar de dierentuin
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  RYW vr 25 maa 2011 - 2:09

Bij een kennis van me hadden ze een keer een nepbrief gemaakt waarin stond dat alle mappen die ze in dat kantoor gebruikten waren gemaakt in China (ofzo) en dat het gebleken was dat er giftige stoffen in zaten, dus dat alle mappen teruggeroepen werden naar de fabriek en op die en die dag (1 april) zouden ze worden opgehaald. Een hele afdeling is twee uur bezig geweest met alle documenten uit de mappen halen en in dozen doen Very Happy
En daarna mocht het natuurlijk allemaal weer terug smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  JD za 26 maa 2011 - 13:05

RYW schreef:Bij een kennis van me hadden ze een keer een nepbrief gemaakt waarin stond dat alle mappen die ze in dat kantoor gebruikten waren gemaakt in China (ofzo) en dat het gebleken was dat er giftige stoffen in zaten, dus dat alle mappen teruggeroepen werden naar de fabriek en op die en die dag (1 april) zouden ze worden opgehaald. Een hele afdeling is twee uur bezig geweest met alle documenten uit de mappen halen en in dozen doen Very Happy
En daarna mocht het natuurlijk allemaal weer terug smile

hahahaha, sorry ik weet dat ik een slecht gevoel voor humor heb, dus ik vind deze echt leuk!
en die van HB Gijs ook trouwens haha!

Sja ik werk zelf in de kinderopvang, maar wij haalden meer met collega's onderling flauwe grappen uit...ik weet niet echt iets wat je met de leidinggevende uit zou kunnen halen. Onze leidinggevende was zoooo'n zuurpruim, die kon daar écht niet tegen Very Happy
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 19:44

Oh, ik vind die van meneer de Leeuw of H.B. Gijs toch zó ontzettend afgezaagd, sorry Embarassed

Ik heb echt nog geen idee wat we willen gaan doen, ik heb wat ideeën uit dit topic voorgelegd aan m'n naaste collega, maar ze vond ze allemaal niet zo leuk...

Ik ben er denk ik wel uit dat ik iets met een brief wil ofzo. Maar dan wel iets wat ze terug moet koppelen aan mij of onze groep, met onze naam erop, want ik wil haar reactie ook weten :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer Empty Re: 1 aprilgrappen in de kinderopvang/op de werkvloer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum