Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

management kinderopvang

3 plaatsers

Ga naar beneden

management kinderopvang Empty management kinderopvang

Bericht  ShallY ma 19 sep 2011 - 3:32

Ik zit eraan te denken om via het ncoi de opleiding management kinderopvang te gaan doen. Ik werk al op een kinderdagverblijf, dus ik hoop dat ik daar de praktijkopdrachten mag gaan doen.
Als mijn bazin hiermee akkoord ga wil ik proberen om nog ff flink te gaan sparen en dan in februari te starten met die opleiding. Het is maar een jaar met 16 bijeenkomsten op de zaterdag.
Aangezien ik nu samenwoon is het geen optie om voltijd deze studie te volgen. Ik heb ook gekeken voor werken en leren maar ik kan geen kinderdagverblijf vinden die hieraan mee wil werken.

Zijn er toevallig meiden die deze opleiding doen?! Hoe bevalt het?
En anders misschien ervaring met het ncoi?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  JD ma 19 sep 2011 - 3:35

wat ik me alleen afvraag is of je met deze NCOI opleiding ook echt aan het werk komt. aangezien de officiele HBO opleiding management in de kinderopang 4 jaar duurt....ik denk personlijk dat daardoor de kans groot is dat, mocht je ooit bij een andere organisatie als manager willen solliciteren, ze eerder mensen aannemen die de officiele studie hebben gevolgd, ipv de NCOI studie....

mijn collega is ook met de opleiding voor manager bezig, en zij heeft hem grotendeels vergoed gekregen door de organisatie, omdat wij met een tekort aan managers zitten, misschien dat je daarover wel een balletje kunt opgooien?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  Isa ma 19 sep 2011 - 3:47


Ik heb deze opleiding gedaan en ik krijg binnenkort mijn diploma/certificaat. Ik vond de opleiding erg leerzaam en het zat goed in elkaar. Ongeveer 50% van de studenten die deze opleiding volgden deden dit voor hun werk. Dit waren allemaal grote landelijke organisaties, binnen de kinderopvangorganisaties staat deze opleiding goed aangeschreven. De andere helft van de studenten deden de opleiding uit hun eigen.

Ik ben nog maar net een paar weken klaar met de opleiding dus ik kan je niet zo heel veel vertellen over het vinden van werk met deze opleiding. Voor de meeste managementfuncties in de kinderopvang vragen ze een HBO diploma, als je al een HBO diploma hebt en je doet deze opleiding als aanvulling dan maak je in mijn ogen zeker wel meer kans op werk. Ik weet niet of dit ook geldt als je een MBO diploma hebt, dan moet je denk ik wel veel werkervaring hebben wil je aan het werk kunnen als manager.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  ShallY ma 19 sep 2011 - 4:09

JaneDoe schreef:wat ik me alleen afvraag is of je met deze NCOI opleiding ook echt aan het werk komt. aangezien de officiele HBO opleiding management in de kinderopang 4 jaar duurt....ik denk personlijk dat daardoor de kans groot is dat, mocht je ooit bij een andere organisatie als manager willen solliciteren, ze eerder mensen aannemen die de officiele studie hebben gevolgd, ipv de NCOI studie....

mijn collega is ook met de opleiding voor manager bezig, en zij heeft hem grotendeels vergoed gekregen door de organisatie, omdat wij met een tekort aan managers zitten, misschien dat je daarover wel een balletje kunt opgooien?

Waar ik werk is een kleine organisatie met 1 locatie en mijn bazin heeft al te kennen gegeven, (via,via gehoord) dat ze dit niet doet. Maar jou collega doet dus gewoon 1 dag school en de rest werken en praktijkopdrachten op het werk? Of doet ze nu alleen maar de taak van manager?
Ik vind het zo lastig want ik wil heel graag deze studie doen maar ik weet gewoon hoe ik dit moet aanpakken? Moet ik kinderopvangorganisaties benaderen ofzo?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  ShallY ma 19 sep 2011 - 4:11

Isa schreef:
Ik heb deze opleiding gedaan en ik krijg binnenkort mijn diploma/certificaat. Ik vond de opleiding erg leerzaam en het zat goed in elkaar. Ongeveer 50% van de studenten die deze opleiding volgden deden dit voor hun werk. Dit waren allemaal grote landelijke organisaties, binnen de kinderopvangorganisaties staat deze opleiding goed aangeschreven. De andere helft van de studenten deden de opleiding uit hun eigen.

Ik ben nog maar net een paar weken klaar met de opleiding dus ik kan je niet zo heel veel vertellen over het vinden van werk met deze opleiding. Voor de meeste managementfuncties in de kinderopvang vragen ze een HBO diploma, als je al een HBO diploma hebt en je doet deze opleiding als aanvulling dan maak je in mijn ogen zeker wel meer kans op werk. Ik weet niet of dit ook geldt als je een MBO diploma hebt, dan moet je denk ik wel veel werkervaring hebben wil je aan het werk kunnen als manager.

Heb jij de officiele opleiding gedaan of via het ncoi?
Ik heb zelf al de HBO opleiding SPH afgerond, dus heb wel een HBO diploma. Verder werk ik nu 3 jaar in de kinderopvang dus ervaring heb ik al wel.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  JD ma 19 sep 2011 - 4:39

De organisatie waar ik werk staat erg goed aangeschreven, en bij hun kun je met SPH diploma worden aangenomen als manager. Wel moet je dan de opleiding management alsnog doen, maar dit wordt dan (groten)(deels) voor je betaald.
Tot nu toe zitten wij alleen in NH en ZH, maar er zijn plannen om flink uit te breiden. mocht je meer willen weten - stuur me even een PM:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  Isa ma 19 sep 2011 - 5:51

Ik heb de opleiding gedaan van 1 jaar bij de NCOI.

JaneDoe ik vraag me wel af welke organisatie jij bedoelt ik woon in Zuid-Holland en ik zoek een baan als manager in de kinderopvang
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  JD ma 19 sep 2011 - 9:31

Isa schreef:Ik heb de opleiding gedaan van 1 jaar bij de NCOI.

JaneDoe ik vraag me wel af welke organisatie jij bedoelt ik woon in Zuid-Holland en ik zoek een baan als manager in de kinderopvang

ik zeg het liever niet hier, maar kan je wel eem pm sturen?
nadeel is alleen - ik zie dat je zwanger bent - dat je als manager bij ons 4 dagen moét werken. minder mag niet...geen idee of dat een probleem is?
Op dit moment zoeken ze volgens mij geen managers, maar hun doelstelling is om er per jaar 5 vestigingen bij te openen....dus in de toekomst is er misschien wel weer werk?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  Isa ma 19 sep 2011 - 18:14

JaneDoe schreef:
Isa schreef:Ik heb de opleiding gedaan van 1 jaar bij de NCOI.

JaneDoe ik vraag me wel af welke organisatie jij bedoelt ik woon in Zuid-Holland en ik zoek een baan als manager in de kinderopvang

ik zeg het liever niet hier, maar kan je wel eem pm sturen?
nadeel is alleen - ik zie dat je zwanger bent - dat je als manager bij ons 4 dagen moét werken. minder mag niet...geen idee of dat een probleem is?
Op dit moment zoeken ze volgens mij geen managers, maar hun doelstelling is om er per jaar 5 vestigingen bij te openen....dus in de toekomst is er misschien wel weer werk?

Als je mij een PM wilt sturen graag! 4 dagen is geen probleem. Ben je zelf ook manager op een KDV?
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  ShallY ma 19 sep 2011 - 22:28

@Isa: de praktijkopdrachten kon je op je werk uitvoeren? En moet je daar zeker wel een dag per week voor uittrekken of niet? En waar gingen die praktijkopdrachten dan zoal over?
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  Isa ma 19 sep 2011 - 23:21

ShallY schreef:@Isa: de praktijkopdrachten kon je op je werk uitvoeren? En moet je daar zeker wel een dag per week voor uittrekken of niet? En waar gingen die praktijkopdrachten dan zoal over?
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Ja ik mocht de praktijkopdrachten uitvoeren op mijn werk. In principe gaan ze er tijdens de opleiding vanuit dat je al manager bent. Dit vond ik soms wel eens lastig en ongeveer de helft van de studenten waren nog geen manager. Omdat ze ervan uitgaan dat je al een managementfunctie uitvoert zijn de opdrachten daar ook op gebaseerd, daarom moest ik soms net doen alsof ik de manager was (dus wat zou ik doen/veranderen als ik de manager zou zijn), hierdoor waren de opdrachten deels fictief. Maar dat maakt in principe niet uit want hier leer ook veel van. Ik heb dan ook niet zo heel veel opdrachten echt op mijn werk gedaan. De eerste opdracht (module leiding geven in de kinderopvang)die we moesten maken ging over 3 persoonlijke leerdoelen. Deze leerdoelen moest je koppelen aan de theorie die je had gehad tijdens de lessen. Dit is dus per persoon verschillend . De tweede opdracht (module management in de kinderopvang) ging over wat jij zou willen veranderen verbeteren. Dit kan van alles zijn, ik heb het bijvoorbeeld gehad over het verbeteren van de onderlinge band van het personeel. Maar andere mensen wilde bijvoorbeeld een BSO openen voor kinderen vanaf 12 jaar. De tweede opdracht vond ik leuker om te doen. Je moest er ook een klein onderzoek in verwerken en alles weer terug koppelen naar de theorie.
Het was een leerzame opleiding ik denk dat ik er naast de studiedagen ongeveer 3 dagen in de maand mee bezig ben geweest. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel!
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  ShallY ma 19 sep 2011 - 23:30

Isa schreef:
ShallY schreef:@Isa: de praktijkopdrachten kon je op je werk uitvoeren? En moet je daar zeker wel een dag per week voor uittrekken of niet? En waar gingen die praktijkopdrachten dan zoal over?
Zou je hier wat meer over kunnen vertellen?

Ja ik mocht de praktijkopdrachten uitvoeren op mijn werk. In principe gaan ze er tijdens de opleiding vanuit dat je al manager bent. Dit vond ik soms wel eens lastig en ongeveer de helft van de studenten waren nog geen manager. Omdat ze ervan uitgaan dat je al een managementfunctie uitvoert zijn de opdrachten daar ook op gebaseerd, daarom moest ik soms net doen alsof ik de manager was (dus wat zou ik doen/veranderen als ik de manager zou zijn), hierdoor waren de opdrachten deels fictief. Maar dat maakt in principe niet uit want hier leer ook veel van. Ik heb dan ook niet zo heel veel opdrachten echt op mijn werk gedaan. De eerste opdracht (module leiding geven in de kinderopvang)die we moesten maken ging over 3 persoonlijke leerdoelen. Deze leerdoelen moest je koppelen aan de theorie die je had gehad tijdens de lessen. Dit is dus per persoon verschillend . De tweede opdracht (module management in de kinderopvang) ging over wat jij zou willen veranderen verbeteren. Dit kan van alles zijn, ik heb het bijvoorbeeld gehad over het verbeteren van de onderlinge band van het personeel. Maar andere mensen wilde bijvoorbeeld een BSO openen voor kinderen vanaf 12 jaar. De tweede opdracht vond ik leuker om te doen. Je moest er ook een klein onderzoek in verwerken en alles weer terug koppelen naar de theorie.
Het was een leerzame opleiding ik denk dat ik er naast de studiedagen ongeveer 3 dagen in de maand mee bezig ben geweest. Als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel!

Ow de opdrachten lijken me wel mee te vallen. Ben namelijk 'bang' dat mijn bazin niet akkoord gaat, maar inprincipe zijn het niet eens zoveel opdrachten die je echt op het werk hoef te maken. Zoals ik het begrijp.
Was je wel te spreken over de begeleiding vanuit het ncoi? Had jij gekozen voor dagopleiding op zaterdag of de avondopleiding?
En je hebt nu wel je diploma hé..je kan en mag nu aan de slag als manager kinderopvang?
Je hebt nu wel het idee dat je er klaar voor bent en genoeg weet om als manager aan de slag te gaan?
Sorry dat ik zoveel vraag hoor maar ik word steeds enthousiaster.
Moet nog wel even wachten mocht ik hiermee aan de slag gaan, zou dan vanaf februari zijn.

Ik heb net gekeken of er wel vacatures zijn voor manager kinderopvang. Die zijn er wel maar ze vragen overal minimaal 2 jaar ervaring. Heb jij al ervaring in management Isa?

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  ShallY di 20 sep 2011 - 1:38

Isa schreef:Ik heb de opleiding gedaan van 1 jaar bij de NCOI.

JaneDoe ik vraag me wel af welke organisatie jij bedoelt ik woon in Zuid-Holland en ik zoek een baan als manager in de kinderopvang

Waar woon je ergens?
Ik heb een vacature gevonden waar ze een unitmanager zoeken in Spijkenisse.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  Isa di 20 sep 2011 - 20:18

Ik heb nog geen ervaring in het management maar ik werk bij een grote landelijke organisatie waardoor ik ga proberen om intern hogerop te komen.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

management kinderopvang Empty Re: management kinderopvang

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum