Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stoor jij je aan zomerkleding op de werkvloer?

+13
Zora
Starla
Jeanette
minoessepoes
Flippin' Bitch
Zonnetje
SuperGrover
bolus26
Susan
Ugly Betty
Lejow
Suus
Rush
17 plaatsers

Ga naar beneden

Stoor jij je aan zomerkleding op de werkvloer? Empty Stoor jij je aan zomerkleding op de werkvloer?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:28

Helft stoort zich aan zomerkleding op werkvloer

Nu.nl: Laatste update: 5 augustus 2011 11:03 info .AMSTERDAM – Bijna de helft (49 procent) van de werknemers vindt het niet kunnen om in teenslippers, T-shirt of korte broek naar het werk te gaan.

Foto: Thinkstock Dit blijkt uit een recente peiling van Monsterboard.nl onder bijna 500 bezoekers.

Slechts 1 op de 5 deelnemers (18 procent) zegt zelf in zomerkleding op het werk te verschijnen. Door 22 procent van de respondenten worden collega’s in zomerkleding enthousiast ontvangen, terwijl ze zeggen zelf op hete dagen niet bloter gekleed naar het werk te gaan.

Slechts 1 procent van de respondenten wordt op het werk afgeleid door zomerkleding. Voor 11 procent van de respondenten kan dit geen probleem worden, omdat het in hun bedrijf verboden is om al te luchtige kleding te dragen.

Onze bedrijfscultuur is vrij informeel. Van strak in pak is in zijn geheel geen sprake, gelukkig. Wat ik niet draag zijn slippers, shorts en korte rokjes. Ook draag ik geen hemdjes met spaghettibandjes (wel met brede banden trouwens, als het heet is ga ik niet in een warm shirt op kantoor zitten). En kunnen blote benen bij jou op het werk? Ik ga gerust in een jurk of rok (knielengte) en dan zonder panties aan naar het werk (mits mijn benen geschoren zijn).

Wat draag jij naar je werk?
Wat draag je juist niet?
Wat vind je absoluut niet kunnen?
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's?
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'?
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt?

Brand maar los.. Very Happy

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stoor jij je aan zomerkleding op de werkvloer? Empty Re: Stoor jij je aan zomerkleding op de werkvloer?

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 1:31

ik kan denk ik dragen naar het werk wat ik wil, draag alleen geen korte rokjes ofzo. Maar ben ook het enige personeel hier.

Gast
Gast

Stoor jij je aan zomerkleding op de werkvloer? Empty Re: Stoor jij je aan zomerkleding op de werkvloer?

Bericht  Rush di 9 aug 2011 - 1:37

Ik kan dragen wat ik wil, maar ik zit nooit met blote armen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Suus di 9 aug 2011 - 1:42

Als ik op mijn eigen werkplek zit kan ik dragen wat ik wil. Blote benen en geklede hemdjes vind ik ook prima kunnen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 2:03

Wat draag jij naar je werk? netjes maar informeel.
Wat draag je juist niet?slippers, moeten ze verbieden
Wat vind je absoluut niet kunnen?slippers dus en teveel inkijk en korte rokjes.
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Jaaa!
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Nee
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? Soms ben ik het met teveel inkijk die even over het bureau heenhangt. Dan luisteren ze wel angel

Gast
Gast

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 2:05

Wij zijn verplicht een mantelpakje te dragen en de kamermeisjes dragen jurkjes van de zaak. De rest van het hotel is ook netjes gekleed. Dus geen zomerkleding bij het personeel bij ons, vind dat ook niet netjes in een hotel.

Gast
Gast

Bericht  Lejow di 9 aug 2011 - 2:13

Wat draag jij naar je werk? slippers, rokjes, korte mouwen, gewoon lekker zomerse kleding
Wat draag je juist niet? te korte rokjes (zonder legging of maillot) en dingen met een diep decollete
Wat vind je absoluut niet kunnen? bovenstaand dus
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? nee
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? nee eigenlijk niet
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? nee, werk op een basisschool, vind dat dus niet kunnen!

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ugly Betty di 9 aug 2011 - 3:06

Het ligt er net aan wat voor werk je doet vind ik.
Pas was ik alleen met 1 collega de hele dag op kantoor achter de computer, toen had ik lekker slippers aan. Maar als ik in contact kom met klanten of er zijn meerdere collega's dan draag ik altijd schoenen/laarzen. Een hemdje en korte jurkjes/rokjes zonder legging vind ik ook niet kunnen.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Susan di 9 aug 2011 - 3:13

Ik werk niet buitenshuis, maar ik stoor me sowieso niet zo aan de kleding van andere mensen. Lage heupbroeken met een buikje, witte leggings, Uggs, kleren met tijgerprint, het zal me allemaal een biet zijn.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  bolus26 di 9 aug 2011 - 3:29

wij dragen op school van alles zo lang je buik maar bedekt is en je geen inkijk (aan boven en onderkant) hebt is het prima.
slippers e.d. is ook geen probleem.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 4:15

bolus26 schreef:wij dragen op school van alles zo lang je buik maar bedekt is en je geen inkijk (aan boven en onderkant) hebt is het prima.
slippers e.d. is ook geen probleem.

+1

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover di 9 aug 2011 - 7:28

Ik heb werkkleding, die ik verplicht ben om aan te trekken. Dat is een t-shirt met korte mouwen en een broek of een rokje (die best wel kort is aan het eind van de dag, met die opkruipende prutkwaliteit). We mogen geen schoenen aan waarbij hakken of tenen zichtbaar zijn.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Zonnetje di 9 aug 2011 - 7:35

Wat draag jij naar je werk? Spijkerbroeken, een lange witte broek, rokken en jurkjes tot de knie of jurkjes met een zwarte legging eronder, hemdjes met brede bandjes, ballerina's, pumps, sandaaltjes.
Wat draag je juist niet? Teenslippers, korte rokjes, spaghettibandjes en hemdjes/truitjes met inkijk.
Wat vind je absoluut niet kunnen? Dat vind ik heel erg aan het beroep liggen. Voor mijn beroep, onderwijs.adviseur vind ik de kleding die ik noem niet kunnen.
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Nee, eigenlijk niet.
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Ik vind Birkenstocks heerlijke slippers om te dragen in de zomer, maar ik vind ze voor mijn werk niet kunnen.
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? Nee, daar voel ik mij niet fijn bij.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 7:36

Ik draag op het werk gewoon waar ik me prettig in voel. Kan een spijkerbroek met een topje en ballerina's zijn, andere keer een rokje met shirtje en hakken of een zomers jurkje en slippers.
Hele korte rokjes en shirtjes waar je borsten half uit komen vind ik niet kunnen, voor de rest kan er vrij veel.

Gast
Gast

Bericht  Flippin' Bitch di 9 aug 2011 - 7:43

Bij mijn beide banen mag je gewoon je eigen kleding aan. In het begin droeg ik nooit echt hele zomerse kleding, maar al snel zag ik mijn collega's op flipflops lopen en hemdjes dragen.

Wat draag jij naar je werk? Jurk/rok met legging, tregging, t-shirts.
Wat draag je juist niet? Blote benen, maar prive draag ik ook voor 90% een legging onder een rok of jurk.
Wat vind je absoluut niet kunnen? Ik let er wel op dat ik geen heel laag decollete draag, ivm grote borsten.
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Sandalen met sokken vind ik niet heel charmant, doe dan gewoon gympen aan als je per se sokken wilt dragen. Collega die met kauwgom in klanten aan het helpen is vind ik eigenlijk niet kunnen.
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Nee, ik zie er altijd wel netjes uit, maar wel met mijn eigen twist (zoals vandaag knalrode westernlaarzen & rode lippenstift)
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? Bij mijn horeca baan merk ik wel dat ik meer fooi krijg, als ik een truitje draag met een beetje inkijk angel (koelkast onder bar)
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  minoessepoes di 9 aug 2011 - 19:22

Ik draag op mijn werk eigenlijk altijd een pak, heel soms als ik weet dat ik geen afspraken heb dan doe ik weleens een chino aan met een jasje maar dat is echt een uitzondering.

Als het heel warm is dan trek ik gewoon mijn mantelpakje aan en laat ik mijn panty's achterwege en ik doe een mooie top/ hempje onder mijn colbert, als ik dan achter mijn bureau zit dan doe ik het jasje gewoon uit en als ik een afspraak heb of iets dergelijks doe ik het jasje aan. Maar op kantoor hebben we toch airco dus het is eigenlijk nooit echt warm.

Echt storen doe ik me niet aan zomerse kleding, dat moeten mensen vooral zelf weten, maar bij ons zie je het bijna niet eigenlijk.
Mijn vriend heeft ook elke dag een pak aan naar zijn werk, maar hij heeft voor de winter pakken met wol erin verwerkt en voor de zomer met linnen, als hij dan het jasje op zijn werk uit doet en een een overhemd van puur katoen aan heeft valt dat qua warmte ook allemaal nog wel mee!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Jeanette wo 10 aug 2011 - 22:15

Kan eigenlijk alle zomerkleding, zolang het niet te bloot is en geen inkijk. Verder mogen wij ook gewoon slippers dragen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast di 16 aug 2011 - 11:31

Wat draag jij naar je werk? Lange broek met een shirt of blouse
Wat draag je juist niet? Korte broeken of rokken, te trendy kleding, kleding met ontblote schouders, kleding met teksten erop
Wat vind je absoluut niet kunnen? Te korte rokjes, veel inkijk, heel strakke kleding
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Nee, dat niet. Sommige kleding zou niet mijn keuze zijn, maar het gaat niet zover dat ik me dan loop te ergeren. Meer dat ik me dan afvraag waarom iemand zoiets zou willen dragen.
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Ja, ik kan niet maarzo alles dragen naar mijn werk, ik moet voldoen aan bepaalde kledingvoorschriften. Ik denk niet dat er bijvoorbeeld erg positief gereageerd zou worden als ik in een hemdje of een shirt met tekst erop op mijn werk zou verschijnen.
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? Nee, zo'n statement zou ik nooit maken.

Gast
Gast

Bericht  Starla di 16 aug 2011 - 19:41

Wat draag jij naar je werk? mijn eigen kleding, meestal een rokje met een legging en t shirt. Als het maar lekker zit, en er verzorgd uitziet. In het weekend en op feestdagen vind ik het wel leuk om er wat feestelijker uit te zien.
Wat draag je juist niet? Shirtjes met inkijk, te korte/hele strakke rokjes/ hakken/ spaghettihemdjes.
Wat vind je absoluut niet kunnen? Te korte rokjes, veel inkijk, heel strakke kleding, hakken, veel make-up, grote sieraden, joggingsbroeken.
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Soms, zie bovenstaande.
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Nee, het is werk, geen modeshow.
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? Ik draag wel eens birckenstocks, als het warm is, volgens sommige collega's 'mag' dat niet omdat je geen slippers mag (ivm rennen). Ik vind birckenstocks echter geen slippers maar sandalen en kan er dan ook prima op rennen. (Er zijn wel afdelingen waar ik zelf liever gympen aantrek.)

Ik erger me trouwens niet aan zomerse kleding, zolang het niet te bloot is. Mannen mogen bij ons geen 3 kwart of korte broek, terwijl vrouwen dat wel mogen (of rokjes met leggings) , en dat vind ik dan wel weer belachelijk.

Ik werk in de psychiatrie.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Zora di 16 aug 2011 - 19:46

Mijn bazen hebben eigenlijk het liefst dat de vrouwen geen spijkerbroeken dragen bijvoorbeeld. Maar goed, zij weten ook wel dat dat niet haalbaar is en iedereen draagt over het algemeen nette kleren, maar wel nog hun eigen stijl. Met echt warm weer kunnen we ook wel gewoon slippers dragen, of een rok bijvoorbeeld. Ik heb wel het idee dat dat iets minder geapprecieerd wordt Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Melis_je di 16 aug 2011 - 21:27

Susan schreef:Ik werk niet buitenshuis, maar ik stoor me sowieso niet zo aan de kleding van andere mensen. Lage heupbroeken met een buikje, witte leggings, Uggs, kleren met tijgerprint, het zal me allemaal een biet zijn.

+1 Al vind ik iemand die compleet bezweet is door teveel kleding minder netjes dan iemand in luchtige zomerkleding.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Zora di 16 aug 2011 - 23:38

Melis_je schreef:
Susan schreef:Ik werk niet buitenshuis, maar ik stoor me sowieso niet zo aan de kleding van andere mensen. Lage heupbroeken met een buikje, witte leggings, Uggs, kleren met tijgerprint, het zal me allemaal een biet zijn.

+1 Al vind ik iemand die compleet bezweet is door teveel kleding minder netjes dan iemand in luchtige zomerkleding.

Cliché maar het hangt natuurlijk wel af van het soort werk wat je doet en wat voor mensen je tegenkomt. Als er weinig met klanten/cliënten wordt gewerkt, en je bijvoorbeeld gewoon op kantoor zit : +1
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Silver wo 17 aug 2011 - 1:47

Waar ik werk hebben ze het witte uniform afgeschaft en werken we nu in eigen kleding.

Wat draag jij naar je werk? Veelal 3 kwart broeken met een shirtje, soms een wat langer hempje eronder om mijn buik/rug te bedekken. En stevige sportschoenen
Wat draag je juist niet?, hempjes, rokjes, jurkjes, diep decoloté, slippers e.d.
Wat vind je absoluut niet kunnen? Slippers, je werkt met liften.. je zal maar 1 op je voeten krijgen.
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Ja, soms zie ik wel eens een blote buik/rug/of zeer diep decoloté dan denk ik... Het werkt wel aanstootgevend voor de ouderen. Of velen op slippers..
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Rokje met een legging, het werkt niet praktisch door de piepers en telefoons
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? In een avonddienst een oude witte uniformbroek. Mag officieel niet, maar dan heb je net wat meer zakken.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Sweety wo 17 aug 2011 - 2:44

Wat draag jij naar je werk? Ligt aan het weer. Meestal lange broek en een truitje en met warm weer een truitje met korte broek en slippers of een jurkje.
Wat draag je juist niet? Petjes, sjaaltjes
Wat vind je absoluut niet kunnen? broeken half afgezakt waarvan je de boxer ziet zitten
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Nee soms denk ik weleens wat heb je aan?
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Nee
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? Nee
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dani wo 17 aug 2011 - 3:10

Break Of Day schreef:
Wat draag jij naar je werk? Bij ons is de bedrijfscultuur ook vrij informeel. Ik zal dus ook niet strak in pak op het werk komen tenzij er bepaalde formele afspraken staan. Over het algemeen draag ik een pantalon met een top. Als ik een spijkerbroek draag, heb ik wel een colberte of blouse o.i.d. aan.
Wat draag je juist niet? Ik draag bewust geen korte rokjes (alleen tot over de knie), geen zomerse jurkjes (wel zakelijke jurkjes), geen spaghettibandjes of mouwloze shirtjes, geen korte broek en zeker geen teenslippers.
Wat vind je absoluut niet kunnen? Bovenstaande kleding vind ik in mijn functie niet kunnen. Overdreven decollete vind ik ook niet echt netjes. Blote benen kan opzich wel bij ons, maar doe ik zelf niet zo graag.
Erger je je wel eens aan de kledingstijl van collega's? Soms vind ik de dames wel iets te bloot met mooi weer maar ik erger me er niet aan.
Is er ook iets wat je wel zou willen dragen, maar wat eigenlijk niet 'kan'? Nee, ik ben tevreden met wat ik wel kan dragen.
Draag je wel eens iets juist omdat het eigenlijk niet 'kan', maar waar je schijt aan hebt? Nee, vind ik ook echt niet kunnen.

Dani
Dani
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 224

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: