Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

+4
Moon
girli
Lejow
Ella
8 plaatsers

Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 4:10

Gisteren heb ik te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd wordt. Het contract loopt tot 1 juli en ik heb dus nog wel even om iets anders te vinden.

Nu was er net een voorval waarbij mijn baas heel gemeen tegen me zei dat dit precies de reden was dat mijn contract niet verlengd werd (iets waar ik totaal buiten stond, omdat dat door mijn collega geregeld zou zijn). Ik gaf aan dat ik daar niet mee bezig was geweest, maar mijn collega en toen zei hij boos dat ik dat had moeten checken en dat hij een hekel heeft aan mensen die iets afschuiven op een ander. Ik zei toen: 'Oké, ook goed' en ben kwaad weggelopen.

Hij ging daarna weg en zei nog dat het zo makkelijk was om het allemaal te regelen en dat hij het wel weer had gedaan blablabla en ik zit hier nu met een kutgevoel omdat ik in het slechtste geval nog 3 maanden met hem (voor hem) moet werken.

Hoe kan ik iets doen aan die gespannen sfeer? Ik wil best doen alsof er niks aan de hand is, maar me elke keer laten afzeiken gaat ver over mijn grenzen heen.


Laatst aangepast door Alex op vr 25 maa 2011 - 0:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Ella do 24 maa 2011 - 4:56

Nu was er net een voorval waarbij mijn baas heel gemeen tegen me zei dat dit precies de reden was dat mijn contract niet verlengd werd (iets waar ik totaal buiten stond, omdat dat door mijn collega geregeld zou zijn). Ik gaf aan dat ik daar niet
Hoi
Wat vervelend dat je contract niet verlengd word. Zag je het aan komen?
Als mijn baas boos zou zijn om iets wat niet mijn schuld is dan zou ik daar zeker wat van zeggen. En de uitspraken niet pikken. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je misschien geen zin hebt om de confrontatie aan te gaan. Ik zou me zeker niet af laten zeiken door hem
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 5:01

Bedankt voor je reactie. Ik zag het wel aankomen, ja. Hij had vanaf het begin al issues met mij omdat ik een kind heb. Nogal kortzichtige man dus. Ik probeer er ook echt wat van te zeggen, maar ik vind het zo gemeen dat hij nu zulke uitspraken doet, terwijl hij degene was die zei dat we dit best professioneel op kunnen lossen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Lejow do 24 maa 2011 - 5:24

Hij had toch gezegd dat je niet meer hoefde te komen? Of heb ik dit nu verkeerd begrepen...
Heb je niet nog vakantiedagen ofzo??
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  girli do 24 maa 2011 - 5:28

Aan de ene kant ben ik meestal voor zelf oplossen, maar misschien de collega erbij betrekken die wel de opdracht/taak heeft gedaan/had moeten doen?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 10:25

Lejow, dat ik naar huis mocht gold alleen voor gister, helaas.

Girli, het gaat me er vooral om dat hij denkt zo met mij om te kunnen gaan. Niet zozeer om wat er aan vooraf ging. Natuurlijk ben ik ook voor dingen zelf oplossen, maar ik vind dat ik in dit geval echt niks fout heb gedaan. Ik heb het idee dat hij kiest voor de makkelijke weg, hij heeft me toch al ontslagen, dan doe ik ook gelijk alles fout. En vandaar mijn vraag hoe ik daarmee om moet gaan, ik ben geen hond die afgeblaft kan worden. Ik wens normaal behandeld te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Moon do 24 maa 2011 - 10:44

Waarom heeft hij er problemen mee dat jij een kind hebt dan?
Moon
Moon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 0:16

Moon, hij is bang dat ik niet kan komen werken als mijn kind ziek is, dat ik om het minste of geringste thuis blijf door mijn kind etc. Onzin dus.

Even een update: Vanmorgen heeft hij me verteld dat hij me per direct ontslaat en me aanbiedt de maand april nog door te betalen. Als ik daarmee akkoord ga dan moet ik dat maandag laten weten. Ik heb net contact gehad met DAS inzake rechtsbijstand en zij hebben me verteld dat ik zeker niet akkoord moet gaan voordat ik contact heb gehad met een juridisch adviseur. Daarbij moet ik een brief sturen naar mijn werkgever dat ik bereid ben om te komen werken (anders kan hij bij het UWV vertellen dat ik niet meer wil komen werken (oftewel werkweigering) en dan staat hij volgens het UWV volledig in zijn recht). Nogal een gedoe, ik heb de zaak in ieder geval aangemeld nu en ik ga de brief voor mijn werkgever opstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 0:27

Wat een gedoe opeens, eerst contract niet verlengen en dan per direct ontslaan. Dit is wel heel abrupt! Ik zou inderdaad goed advies inwinnen en je niet zomaar weg laten sturen. Zou het mogeljk zijn dat je collega nog wat heeft verteld tegen je baas, om haar eigen baan te beschermen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  RYW vr 25 maa 2011 - 1:30

Wat de hell, Alex!

Volgens mij kan hij je nu niet meer op staande voet ontslaan. Dat had hij dan gisteren tijdens het voorval moeten doen, maar niet een dag later. Inderdaad zeker niet zomaar akkoord gaan, want anders krijg je nog een maand salaris mee en daarna niets meer, want omdat je akkoord gegaan bent ben je verwijtbaar werkeloos en krijg je geen uitkering, mocht je geen nieuwe baan hebben. Inderdaad zoals je al verteld is aangeven dat je voor werk beschikbaar blijft.

Heb je opmerkingen van hem over dat jouw kindje op papier staan? (mails, brieven, sms ofzo)

Wat is dit voor freak, zeg?
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 2:13

RYW, ik heb niks op papier staan over dat hij heeft gezegd dat hij me niet aan had genomen als hij had geweten dat ik een kind heb, helaas. Hij heeft het wel tegen mijn collega gezegd, maar ja die zal dat toch niet bevestigen, die denkt ook aan haar eigen baan. Vanmorgen was er wel weer een voorval trouwens, er stond een woning op F.unda en de omschrijving van de woning was de niet-aangepaste versie. Nu is dat echt geen big deal, want dat is met 2 minuten aangepast, maar blijkbaar was dat voor hem reden genoeg om me er per direct uit te zetten. Ik heb mijn contract nagekeken en hij moet zich houden aan 1 maand opzegtermijn en dat heb ik ook tegen het UWV gezegd en tegen DAS.

Ik heb net een brief opgesteld en die ga ik straks even printen en op de post doen (aangetekend). Ik heb me net ingeschreven bij het UWV als werkzoekende en maar gelijk een uitkering aangevraagd (ook per direct, omdat ik niet weet per wanneer ik dus definitief werkloos ben). Wat een gedoe zeg, jeetje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  RYW vr 25 maa 2011 - 2:39

Alex, lees dit eens: http://www.ontslag.nl/werknemers/ontslagreden/ontslag-op-staande-voet/artikel/32/wanneer-kan-een-werknemer-op-staande-voet-ontslagen-worden%3f-

En kijk eens of je jouw situatie herkent in de voorbeelden die er gegeven worden. Als hij je per direct ontslaat (op staande voet dus) mag dat alleen als er een uitzonderlijke, dringende reden voor is. Een tekst die binnen 2 minuten kan worden aangepast lijkt me daar niet onder vallen. Volgens mij heb je zeker weten een zaak, hij heeft mijns inziens geen poot om op te staan. Hij wil dat je maandag al besloten hebt, en daarmee geeft hij je geen tijd om hier rustig over na te denken. Ga nergens mee akkoord en teken niets, want je tekent je eigen vonnis. Voor zover ik het kan inschatten heeft hij geen enkele grond voor dit ontslag.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Ella vr 25 maa 2011 - 5:54

Hoi,

He wat een vervelende wending krijgt het ineens. Succes ermee!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Lynn_ vr 25 maa 2011 - 8:23

Nou ja zeg, wat een vreselijke man!! Fijn dat je advies gekregen hebt waar je wat mee kan. Ik wens je heel veel sterkte!
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 10:01

Alex, er is geen enkele grond voor ontslag op staande voet. De maand opzegtermijn die in je contract staat, is de maand waarin opgezegd mag worden mits die grond er wel is. Oftewel: hij kan je niet ontslaan. Hij zal vast niet meer terug gaan krabbelen, maar je kunt in elk geval proberen zoveel mogelijk geld mee te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Winegum za 26 maa 2011 - 10:05

Tegenwoordig mag je wel akkoord gaan met het ontslag ook al protesteer je niet. Ik vind het een heel erg vaag en vervelend verhaal. Ontslag op staande voet is in deze context totaal niet rechtsgeldig en daar zou je zeker tegen kunnen protesteren en procederen, alleen heb je op dat moment geen recht op een WW uitkering, omdat het UWV zal zeggen dat de werkgever niet in zijn recht staat en je officieel gezien nog steeds een arbeidsovereenkomst hebt.

Ga niet zomaar ergens mee akkoord, want dat gaat je straks je baan en je WW kosten, maar ik zou zo snel mogelijk daar weg gaan als je de mogelijkheid hebt. Succes meid!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gast za 26 maa 2011 - 20:43

Dank je wel voor de link, RYW. Ik lees inderdaad dat mijn ontslag op staande voet totaal niet rechtsgeldig is, als je hierom al ontslag op staande voet mag krijgen wordt het ook niet erg makkelijk voor de werknemer, haha.

Winegum, ik heb contact gehad met het UWV en de dame die ik aan de telefoon had zei dat ik gelijk WW moest aanvragen, omdat niemand weet hoe dit verder gaat. Volgende week word ik erover teruggebeld en weet ik meer. Als ik bijvoorbeeld WW aanvraag nadat ik officieel uit dienst ben bij mijn werkgever dan zou het UWV daar moeilijk over kunnen gaan doen, lees dit maar:

Bent u op staande voet ontslagen, dan kunt u het beste zo snel mogelijk een WW-uitkering aanvragen. Maar of u die ook krijgt, is nog maar de vraag. Het UWV kijkt namelijk of het uw eigen schuld is dat u werkloos bent geworden. Bent u op staande voet ontslagen, dan hebt u de schijn tegen:

- Zolang u niet tegen het ontslag protesteert, gaat het UWV ervan uit dat het ontslag terecht was. U bent dan verwijtbaar werkloos en hebt geen recht op WW.
- Protesteert u wel, dan wacht het UWV meestal de uitkomst van de zaak af. Wint u, dan krijgt u geen WW omdat uw werkgever uw loon moet doorbetalen. Verliest u, dan is het ontslag terecht en bent u verwijtbaar werkloos, waardoor u geen WW krijgt. U kunt in de tussentijd om een voorschot vragen, maar de kans dat u dat krijgt is klein.

Waarom moet u dan toch meteen een WW-uitkering aanvragen? Daar zijn een paar redenen voor:

- Pas als het UWV uw WW-aanvraag heeft afgewezen, kan de gemeente zich over een aanvraag voor een bijstandsuitkering buiten. Hoe eerder u bij de gemeente terecht kunt, hoe eerder u uw geld krijgt.
- De bijstandsuitkering kan pas ingaan vanaf het moment dat u zich hebt ingeschreven bij een Locatie Werk en Inkomen (van UWV WERKbedrijf) en een WW-uitkering hebt aangevraagd. Wacht u met de aanvraag, dan gaat de bijstandsuitkering dus niet meteen na uw ontslag in.

Voorbeeld: u wordt op 11 mei op staande voet ontslagen. U protesteert meteen tegen het ontslag. U wacht nog even met het aanvragen van een uitkering, omdat u denkt dat uw werkgever het ontslag wel snel terug zal draaien. Maar er zit niet veel schot in de zaak en begin juli wordt uw financiële situatie toch nijpend. U vraagt op 6 juli een WW-uitkering aan. Het UWV weigert de uitkering en stuurt u door naar de gemeente. Als de gemeente u bijstand verleent, kan deze uitkering pas vanaf 6 juli ingaan. Tussen 11 mei en 6 juli krijgt u dus niets.
-Blijkt achteraf dat u toch een WW-uitkering krijgt, dan wordt die gekort als u de uitkering te laat hebt aangevraagd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  TukTuk za 26 maa 2011 - 20:57

Ik weet niet of het al gezegd is, maar ik zou sowieso mondeling protesteren tegen je werkgever, en zeggen dat je niet akkoord er mee gaat. (puur formeel). Verder gelijk een advocaat er bij halen, want je werkgever staat totaal niet in zijn recht. Laat alles door die advocaat regelen, dan weet je dat het goed gebeurd. Ik zou er zeker proberen zoveel mogelijk uit te halen, al zou het alleen maar zo zijn dat je doorbetaald krijgt tot je contract verlengd zou moeten worden.
Vraag ook even aan die advocaat of je maandag gewoon wel naar je werk moet gaan, als je niet komt kan dat misschien als werkweigering gezien worden.

Ohja, probeer als het even kan zo weinig mogelijk met het UWV te maken te krijgen, het zou ideaal zijn als je nu al opzoek zou gaan naar nieuw werk, want het zijn me toch een stelletje zeikerds bij het UWV.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.  Empty Re: Per direct ontslag ipv blijven werken tot einde contract.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum