Tapas
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tapas
Volgende week heb ik samen met 2 collega's een gezellig avondje voor ons team georganiseerd. We zijn dan met ongeveer 12 personen. We willen tapas gaan maken en hebben al wat ideeen voor de recepten. Maar hoeveel gerechtjes zijn er eigenlijk nodig om 12 mensen een fatsoenlijke maaltijd te serveren?
En zijn er nog mensen die lekkere recepten hebben?
En zijn er nog mensen die lekkere recepten hebben?
Gast- Gast
Re: Tapas
Heerlijk, tapas! Mijn vriend en ik maken het regelmatig. Lastig in te schatten hoeveel hapjes je zou moeten hebben. In het restaurant waar wij wel eens heen gaan, gaan ze uit van 3 soorten per persoon. Daar kun je beide van eten, dus heb je eigenlijk 6 verschillende.
Ik denk dat je daar wel van uit kunt gaan. Als je meer maakt heb je misschien wel erg veel verschillende smaken en is het natuurlijk ook meer werk.
Het is meer een kwestie hoeveel je overal van moet maken. Wij maken bijvoorbeeld wel dadels met een walnoot er in en een stukje rookvlees er om, dit moet je grillen. Ook lekker met roomkaas in de dadel en zalm er om. Dan gaan we uit van 5 dadels pp. We maken er ook vaak patatas bravas bij, daarvan zou iedereen een lekker bordje vol moeten kunnen eten. Ook bladerdeeg met spinazie en feta uit de oven maken we wel, we gaan uit van 2 pp.
Gehaktballen in een lekkere saus hebben we ook wel gemaakt, dat kun je zo groot maken als je zelf wilt. En spiesjes met gemarineerde kip ook.
We hebben wel meer gemaakt, maar dit was het menu van ons laatste etentje voor meerdere mensen.
Ik denk dat je daar wel van uit kunt gaan. Als je meer maakt heb je misschien wel erg veel verschillende smaken en is het natuurlijk ook meer werk.
Het is meer een kwestie hoeveel je overal van moet maken. Wij maken bijvoorbeeld wel dadels met een walnoot er in en een stukje rookvlees er om, dit moet je grillen. Ook lekker met roomkaas in de dadel en zalm er om. Dan gaan we uit van 5 dadels pp. We maken er ook vaak patatas bravas bij, daarvan zou iedereen een lekker bordje vol moeten kunnen eten. Ook bladerdeeg met spinazie en feta uit de oven maken we wel, we gaan uit van 2 pp.
Gehaktballen in een lekkere saus hebben we ook wel gemaakt, dat kun je zo groot maken als je zelf wilt. En spiesjes met gemarineerde kip ook.
We hebben wel meer gemaakt, maar dit was het menu van ons laatste etentje voor meerdere mensen.
Effie_O- Prater
- Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10
wraps met kruidenkaas (boursin ofzoiets) en ham en sla is ook lekker
of met zalm er tussen hmmm
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
gevulde paprika´s zijn ook heel erg lekker en vullen goed.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ja die wraps had ik ook al bedacht! De paprika's zijn mss wat te groot, mss de kleintjes?
Thnx in ieder geval!
Thnx in ieder geval!
Gast- Gast
duckie schreef:wraps met kruidenkaas (boursin ofzoiets) en ham en sla is ook lekker
Ik doe dit altijd met rookvlees. Ook super lekker!
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
- Ik bak altijd pannekoekjes, hele dunne.. met roomkaas, rode uitjes en gerookte zalm oprollen
- dadels, uithollen, vullen met een stukje chorizo, omrollen met bacon en even bruin bakken (Zó lekker!)
- cherrytomaatjes op een stokje caramelliseren in appelstroop
- krieltjes met schil en zeezout. 70 min. in de oven en serveren met een mix van mayo en chilisaus.
- dadels, uithollen, vullen met een stukje chorizo, omrollen met bacon en even bruin bakken (Zó lekker!)
- cherrytomaatjes op een stokje caramelliseren in appelstroop
- krieltjes met schil en zeezout. 70 min. in de oven en serveren met een mix van mayo en chilisaus.
Muffin- Fluisteraar
- Aantal berichten : 39
Punten : 86
Registratiedatum : 04-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: