Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gedrag bij 12 maanden.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:49

Even een topic om te kijken of iemand dit herkent bij haar eigen kindje of in de omgeving. M.ara is over anderhalve week 12 maanden, sinds 3 dagen is ze van een heeel lief en tevrden meisje veranderd in een klein 'krengetje'. Als je haar kust of met haar knuffelt dan haalt ze uit en slaat ze je vol in je gezicht, ook knijpt ze je en probeert ze te bijten, zo ook bij S.enna. Ze lijkt wel gefrustreerd en echt niets is goed, niet in de box, niet in de stoel, niet op schoot, niet op de grond spelen zelfs een rondje fietsen is niet goed. Nu heeft ze sinds 5 dagen wel een dubbele oorontsteking en ze heeft daarom de 3 dubbele dosis antobiotica als een 'normale' baby en ik vraag me af of ze misschien zo reageert op de antibiotica maar dat lijkt me sterk. Zou het een fase zijn ? Ik heb dit gedrag bij S.enna nooit gezien, krabben,slaan,bijten en zich de héle dag achterover gooien om niets, je hoeft haar maar aan te halen of ze wordt echt heel boos. Iemand die dit herkent ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:52

Ik herken het bijten, krabben en slaan niet.

Het ontevreden zijn en dat niks goed is wel.
Het einge dat ze leuk vond was op de grond spelen, kruipen en lopen.
Ik heb het toen gewijd aan de 11 maanden sprong....
Na twee weken ongeveer was het voorbij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:56

Bedankt voor je reactie. Het zou misschien wel een sprong kunnen zijn, zal zo eens zoeken op de 11 maanden sprong. Echt niets is goed inderdaad, alleen maar een beetje op schoot hangen voor 5 minuten en dan begint ze weer te 'miepen'. Het krabbel, bijten en slaan vind ik zelf appart voor bijna 12 maanden, het is begonnen toen ik haar een paar dagen geleden na de ochtend medicijnen nog 4 extra spuitjes en 2 tabletten moest geven en daar ging ze echt helemaal van over de zeik maar ik vraag me af in hoeverre een kind dit kan plaatsen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 8:59

Hmm, op het moment zelf misschien wel maar dat zou, lijkt mij, de volgende dag toch wel over moeten zijn.
Aan de andere kant sta je soms te kijken van wat ze allemaal onthouden.

H begint nu overigens wel te slaan...
Niet dagelijks maar soms heeft ze er ineens een dag tussen zitten dat gaat slaan als ze op schoot zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Thunder di 22 maa 2011 - 9:09

Ik weet niet of ze geestelijk en lichamelijk ongeveer gelijk loopt met haar leeftijd? Want op zich herken ik wel wat dingen. Zoals je weet is S.ven is erg klein voor zijn leeftijd en ik merkte dat hij erg gefrustreerd raakte als hij iets wilde en het lukte hem niet. Zijn lichaam strookt niet met zijn geestelijke leeftijd. Hij is geestelijk zeg maar verder als lichamelijk. Bij hem uitte zich dat in heel erg boos doen en huilen. Nu hij wat meer dingen kan (hij kan zich nu verplaatsten door te kruipen en hij kan staan aan tafel) merk ik dat hij wat rustiger wordt.

Misschien als M.ara zich wat meer kan verplaatsen of meer zelf kan doen dat ze wat rustiger wordt? Maar goed, ik weet niet in hoeverre ze zich ontwikkeld gezien haar ziekte.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:20

Wat jij zegt Rataplan is wat mijn moeder vandaag mij ook vertelde, ze dacht namelijk precies hetzelfde. M.ara loopt motorische ver achter, hoe ver precies weet ik niet maar ze kan nog niet staan,kruipen,rollen, uit zichzelf gaan zitten, op haar buik liggen dus ja je kan zeggen dat ze flink achter loopt. Geestelijk is het moeilijk in te schatten omdat haar hersenafwijking natuurlijk in haar cortix zit en die stuurt haar gedachte/gevoel/handelen/iniatief e.d. aan. Het zou kunnen dat ze gefrustreerd is omdat ze nog zo weinig kan, het zou goed kunnen.

Hoe gaat het nu eigenlijk met S.ven ? Hebben jullie alle uitslagen al binnen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Thunder di 22 maa 2011 - 9:36

Gezien mijn ervaring met S.ven was dat het eerste wat me te binnen schoot, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor M.ara ook op gaat.

Met S.ven gaat het niet zo goed momenteel. Hij is voor de verandering weer eens ziek. Ik ben afgelopen maandag bij de kinderarts geweest en hij heeft nog steeds een hartruis, maar zal daar waarschijnlijk wel overheen groeien. Verder heb ik nu een flinke dosis antibiotica meegekregen. Komende week moet hij 3x per dag een hoge dosis en daarna een onderhoudskuur van 7 weken met 2x per dag een wat lagere dosis. Vrijdag moeten we naar de KNO-arts en waarschijnlijk wordt hij dan binnenkort geholpen aan zijn neusamandelen en krijgt hij buisjes. Verder moeten we over zo'n 3 weken weer bloedprikken en zal er weer een flink gedeelte naar Utrecht gaan voor onderzoek. Uit de eerdere onderzoeken is op zich niks raars gekomen, behalve een HB tekort (waar hij 3 maanden medicatie voor heeft gehad) en een ondergemiddelde aanmaak van groeihormonen. Maar dat is nog niet zorgwekkend en kan nog alle kanten op gaan. Zijn botleeftijd wordt momenteel op 11 maanden geschat (dat is gunstig) terwijl hij 18 maanden is. Hij is nu 75 cm en weegt 8560 gram.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 9:39

Ik zal ook even reageren.. Mijn zoontje is ook bijna 1 jaar.. maar hij is momenteel ook best wel baldadig hoor.. andere kindjes duwt hij gemakkelijk opzij.. zeg maar gerust beukt hij omver..hij is ook behoorlijk hardhandig aan het worden dan bedoel ik aan je haar trekken of met zijn vingertje in je gezicht prikken.. maar echt gericht slaan of krabben doet hij niet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Printje di 22 maa 2011 - 9:46

Ik herken het niet maar dacht ook meteen aan een sprongetje. Mijn ventje was rond die tijd ook wat ongeduldiger enzo. Bijten etc heeft hij nooit gedaan.... of nou ja hij beet een tijdje terug uit vretigheid zeg maar. Hij was dan helemaal bli en ging dan soms een beetje bijten hahaha net als een jong hondje;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  pindaatje di 22 maa 2011 - 10:06

Ik herken het wel een beetje van toen mijn dochter zo oud was.. Soms was ze heel gefrustreerd als iets niet lukte, of werd ze heel boos omdat iets niet volgens haar manier ging, en dan ging ze ook wel slaan of proberen te bijten.
Na een paar dagen was dat hier weer over.. Soms doet ze nog wel eens een poging om te slaan, maar nu ze 1,5 is weet ze heel goed dat dat niet mag...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 10:37

Dit herken ik ook van mijn dochter. Normaal een heel lief en tevreden meisje, maar om ze zoveel tijd heeft ze een paar baaldagen en gaat ze bij het miste geringste meppen / knijpen / aan haren trekken. Vaak inderdaad als ze al een beetje ziek is en dan wat gefrustreerd raakt. Als er dan iets niet lukt, wordt ze boos op mij confused . Ik denk dat het inderdaad gewoon een fase is, hoop dat het beter gaat zodra de antibiotica goed aanslaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 19:04

`Hier ook een behoorlijk ongeduldig mannetje, niks is goed, hij wil niet meer in de box of even zelf spelen. Gelukkig valt het bijten, krabben en slaan nog wel mee.. dat doet hij soms maar dan zeg ik nee dat mag niet en zet ik hem op de grond neer. Vaak is het daarna wel klaar.
Maar met 11 maanden is een sprong, het zou goed kunnen dat ze daar in zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  missmarm di 22 maa 2011 - 20:30

Mama_van2 schreef:Even een topic om te kijken of iemand dit herkent bij haar eigen kindje of in de omgeving. M.ara is over anderhalve week 12 maanden, sinds 3 dagen is ze van een heeel lief en tevrden meisje veranderd in een klein 'krengetje'. Als je haar kust of met haar knuffelt dan haalt ze uit en slaat ze je vol in je gezicht, ook knijpt ze je en probeert ze te bijten, zo ook bij S.enna. Ze lijkt wel gefrustreerd en echt niets is goed, niet in de box, niet in de stoel, niet op schoot, niet op de grond spelen zelfs een rondje fietsen is niet goed. Nu heeft ze sinds 5 dagen wel een dubbele oorontsteking en ze heeft daarom de 3 dubbele dosis antobiotica als een 'normale' baby en ik vraag me af of ze misschien zo reageert op de antibiotica maar dat lijkt me sterk. Zou het een fase zijn ? Ik heb dit gedrag bij S.enna nooit gezien, krabben,slaan,bijten en zich de héle dag achterover gooien om niets, je hoeft haar maar aan te halen of ze wordt echt heel boos. Iemand die dit herkent ?

Heel herkenbaar K.evin heeft dit ook heel erg gehad meteen achterover gooien en blijven krijsen. Hier is het na maanden wel verbeterd. Veel rust en regelmaat erin gebracht in alles en als hij iets deed het terugdoen (wel met beleid natuurlijk). Nu ziet hij heel duidelijk oorzaak en gevolg.

K.evin is/was ook iets langzamer als gemiddeld en heeft voorlopig een verdenking van autistisch aanverwante stoornis.

missmarm
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gedrag bij 12 maanden. Empty Re: Gedrag bij 12 maanden.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum