Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bobbel in mijn buik

+5
Pompoen
Lady4
Lotus
Jeanette
Caroow
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Bobbel in mijn buik

Bericht  Caroow vr 3 dec 2010 - 23:19

Het klinkt een beetje gek, maar ik heb dus een bobbel in mijn buik, rechtsonder. Overdag kan je gewoon met je hand voelen dat dat stuk harder is dan de rest, maar als ik bed lig zie je het dus echt. Het is ongeveer de grote van een tennisbal (de breedte en hoogte dan) en hij steek op het hoogste punt ongeveer 1 tot 2 cm uit (dat verschilt per dag).
Ik weet dat ik er eigenlijk mee naar de dokter moet, maar ik ben bang voor die man en sowieso is een afspraak maken bijna onmogelijk.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 23:22

Ik heb geen idee, maar ik denk dat je -snel- een afspraak met je huisarts moet maken!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 23:23

Geen idee. Het lijkt mij toch verstandig dat je naar de dokter gaat. Ik zou denk ik banger zijn voor die bult dat voor de dokter..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 23:29

Als je niet graag naar je huisarts gaat, dan zou ik een andere huisarts zoeken. Het lijkt me wel belangrijk om te gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Jeanette vr 3 dec 2010 - 23:42

Zeker naar de huisdarts gaan! Met twijfel er mee blijven lopen is nooit goed.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Lotus za 4 dec 2010 - 0:07

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn, maar het lijkt mij wel iets om mee naar de huisarts te gaan.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 0:29

Hoelang heb je dat al? Als het al een tijdje is, zou ik er zeker even mee naar de huisarts gaan, hoe moeilijk en eng ook.
Het kan ook je darm zijn, dat kan ik zelf nl. altijd heel erg goed voelen, als ik dan naar de wc ben geweest, is het weer weg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Caroow za 4 dec 2010 - 0:34

Ik heb het al een paar maanden, en het gaat nooit helemaal weg, ook niet als ik naar het toilet ben geweest.
Ben wel echt bang voor wat het is, aangezien mijn vader is overleden aan darmkanker.
Maandag maar gelijk bellen of ik hier een afspraak voor kan krijgen, want ik maak mezelf alleen maar banger als ik er mee blijf lopen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 0:40

Caroow schreef:Ik heb het al een paar maanden, en het gaat nooit helemaal weg, ook niet als ik naar het toilet ben geweest.
Ben wel echt bang voor wat het is, aangezien mijn vader is overleden aan darmkanker.
Maandag maar gelijk bellen of ik hier een afspraak voor kan krijgen, want ik maak mezelf alleen maar banger als ik er mee blijf lopen.

Hè bah, ja, kan me voorstellen dat je dan bang bent. Ik herken het helaas wel. Mijn moeder is ook overleden aan kanker, en ik denk ook bij elk pijntje en bobbeltje dat het mis is. Dat blijf je volgens mij ook altijd wel houden. Was jouw vader ook nog jong? (niet dat dat wat uitmaakt verder) Mijn moeder was net 2 weken 45, dus dan ben je echt angstig, je weet dat het bij jongere mensen ook kan gebeuren.

Ik durf daarom ook nooit naar de ha, hoe dom dat ook eigenlijk is, want als er wel echt iets is, kun je maar beter gaan, je kop in het zand steken helpt ook niet.

Hoop dat het meevalt! Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Caroow za 4 dec 2010 - 0:50

Ja mijn vader was ook nog jong, 42 als ik het goed heb. Ik weet er niet zo veel meer van, ik was nog een peuter. Maar inderdaad, bij elk buikkrampje ben ik al bang.
Maar ik moet er toch aan geloven, hopelijk mag ik ook bij de huisarts langskomen als ik bel, want meestal kom je niet voorbij de assistente. (Zelfs toen ik al 2 weken niks kon van de rugpijn mocht ik niet komen en kreeg ik medicijnen via de assistente. Medicijnen die ik helemaal niet mocht slikken ivm maagklachten en zonder maagbeschermer).
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 1:15

Caroow schreef:Ja mijn vader was ook nog jong, 42 als ik het goed heb. Ik weet er niet zo veel meer van, ik was nog een peuter. Maar inderdaad, bij elk buikkrampje ben ik al bang.
Maar ik moet er toch aan geloven, hopelijk mag ik ook bij de huisarts langskomen als ik bel, want meestal kom je niet voorbij de assistente. (Zelfs toen ik al 2 weken niks kon van de rugpijn mocht ik niet komen en kreeg ik medicijnen via de assistente. Medicijnen die ik helemaal niet mocht slikken ivm maagklachten en zonder maagbeschermer).

Dat is wel erg belachelijk. Ik zou me deze keer niet af laten schepen door de assistent hoor. Vertel als ze moeilijk gaat doen ook gewoon je angst. Als ik dit zo lees ben ik erg blij met onze ha en assistenten. Zij kennen mijn angst, en weten wat er gebeurt is, en nemen mij ook altijd serieus. Het is bij ons nu 3 jaar geleden. Dus ik weet er helaas alles nog vanaf. Ik was toen 24.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Caroow za 4 dec 2010 - 1:25

_MamaRosa_ schreef:
Caroow schreef:Ja mijn vader was ook nog jong, 42 als ik het goed heb. Ik weet er niet zo veel meer van, ik was nog een peuter. Maar inderdaad, bij elk buikkrampje ben ik al bang.
Maar ik moet er toch aan geloven, hopelijk mag ik ook bij de huisarts langskomen als ik bel, want meestal kom je niet voorbij de assistente. (Zelfs toen ik al 2 weken niks kon van de rugpijn mocht ik niet komen en kreeg ik medicijnen via de assistente. Medicijnen die ik helemaal niet mocht slikken ivm maagklachten en zonder maagbeschermer).

Dat is wel erg belachelijk. Ik zou me deze keer niet af laten schepen door de assistent hoor. Vertel als ze moeilijk gaat doen ook gewoon je angst. Als ik dit zo lees ben ik erg blij met onze ha en assistenten. Zij kennen mijn angst, en weten wat er gebeurt is, en nemen mij ook altijd serieus. Het is bij ons nu 3 jaar geleden. Dus ik weet er helaas alles nog vanaf. Ik was toen 24.

Dat is inderdaad nog een kort geleden, en op je 24e onthoud je natuurlijk alles. Gelukkig heb jij een begripvolle huisarts!
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je de assistente niet hoeft te vertellen wat er is, dus misschien doe ik dat wel. Dan word ik niet afgescheept met het gevoel dat ik me aanstel.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 1:40

Caroow schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Caroow schreef:Ja mijn vader was ook nog jong, 42 als ik het goed heb. Ik weet er niet zo veel meer van, ik was nog een peuter. Maar inderdaad, bij elk buikkrampje ben ik al bang.
Maar ik moet er toch aan geloven, hopelijk mag ik ook bij de huisarts langskomen als ik bel, want meestal kom je niet voorbij de assistente. (Zelfs toen ik al 2 weken niks kon van de rugpijn mocht ik niet komen en kreeg ik medicijnen via de assistente. Medicijnen die ik helemaal niet mocht slikken ivm maagklachten en zonder maagbeschermer).

Dat is wel erg belachelijk. Ik zou me deze keer niet af laten schepen door de assistent hoor. Vertel als ze moeilijk gaat doen ook gewoon je angst. Als ik dit zo lees ben ik erg blij met onze ha en assistenten. Zij kennen mijn angst, en weten wat er gebeurt is, en nemen mij ook altijd serieus. Het is bij ons nu 3 jaar geleden. Dus ik weet er helaas alles nog vanaf. Ik was toen 24.

Dat is inderdaad nog een kort geleden, en op je 24e onthoud je natuurlijk alles. Gelukkig heb jij een begripvolle huisarts!
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat je de assistente niet hoeft te vertellen wat er is, dus misschien doe ik dat wel. Dan word ik niet afgescheept met het gevoel dat ik me aanstel.

Ik vertel zelfs eigenlijk nooit waarom ik een afspraak wil.Ik bel gewoon en zeg dan dat ik een afspraak wil maken, en die zet ze er dan in. Heel soms vragen ze dan wat de klachten zijn, maar dat gebeurt dus zelden. Vind ik ook wel prettig moet ik zeggen.

Nou, hopen dat je maandag al snel terecht kunt! Laat je hier nog weten hoe het ging?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Lady4 za 4 dec 2010 - 1:47

Zorg dan dat je een andere huisarts krijgt. Hier moet je echt mee naar een arts hoor. Het kan ook een cyste ofzo zijn, maar zulke duidelijke niet-normale aanwezigheid van iets in je buik, moet je gewoon laten uitzoeken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Pompoen za 4 dec 2010 - 1:49

Carooow, ik zou inderdaad ook naar de huisarts gaan.
Je bent trouwens niet verplicht om de assistente te vertellen wat je hebt hoor, je kunt ook zeggen dat je dat graag met de arts wil bespreken, dan kunnen ze niet veel anders dan je een afspraak geven. Ik ken iemand die dat probleem ook heeft met haar huisarts en die lost het tegenwoordig dan vaak zo op.


Laatst aangepast door тыквашка op vr 10 dec 2010 - 12:05; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 1:53

Doet mij denken aan de liesbreuk die ik als baby had. Dan verscheen er ook een bobbel rechtsonder en als ik lag kon je het ook echt zien. Maar goed, het kan natuurlijk zoveel zijn. Ik zou er sowieso mee naar de dokter gaan, succes!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 2:11

Gewoon bellen maandag en je niet af laten schepen door die assistente. Ik ken ze, zulke assistentes, wij hebben er ook één bij mijn huisarts. Maar ik laat me niet afschepen door zo'n trut hoor, no way! Geloof me, de mensen met de meest grote mond zitten voor iedere verkoudheid bij de dokter.. Dus trek je mond open en regel die afspraak Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 2:16

Als je dit al zo lang hebt, zou ik inderdaad even naar een dokter gaan!
Doet het ook pijn? Kun je het wegduwen of heen-en-weer doen?

Ik van mijn dokter gehoord dat je je pas zorgen moet maken als het géén pijn doet, beweegbaar is, rond van vorm is en als je lichamelijke klachten krijgt, zoals haaruitval, gewichtsverlies, etc. (Ik ben een aantal jaren geleden eens bij de huisarts langsgeweest, vanwege bulten in mijn hals, maar dat bleken overblijfselen van oude keelontstekingen te zijn. Ik dacht natuurlijk meteen aan lymfeklierkanker.. :S) Maar goed, om het uit te sluiten: laat het even onderzoeken!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Caroow za 4 dec 2010 - 2:31

Youandi schreef:Als je dit al zo lang hebt, zou ik inderdaad even naar een dokter gaan!
Doet het ook pijn? Kun je het wegduwen of heen-en-weer doen?

Ik van mijn dokter gehoord dat je je pas zorgen moet maken als het géén pijn doet, beweegbaar is, rond van vorm is en als je lichamelijke klachten krijgt, zoals haaruitval, gewichtsverlies, etc. (Ik ben een aantal jaren geleden eens bij de huisarts langsgeweest, vanwege bulten in mijn hals, maar dat bleken overblijfselen van oude keelontstekingen te zijn. Ik dacht natuurlijk meteen aan lymfeklierkanker.. :S) Maar goed, om het uit te sluiten: laat het even onderzoeken!!

Het doet geen pijn, maar ik voel het wel zitten. Ik kan het een beetje induwen maar niet echt heen en weer..
Ik heb geen lichamelijke klachten, wel haaruitval maar niet uitzonderlijk veel.
En iedereen hier zegt dat ik de dokter moet bellen, dus nu ga ik het ook maar echt doen!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Alias za 4 dec 2010 - 2:41

Inderdaad, echt een afspraak maken bij je huisarts! Heb je wel een goed gevoel bij die arts zelf? Als dat ook niet zo positief is (net als die assistente), zou je misschien beter een andere praktijk kunnen zoeken.
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 4:53

Het eerste wat ik denk is ook de dokter bellen.
Succes met bellen en ik hoop dat je maandag al meteen terecht kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Rapunzel za 4 dec 2010 - 5:57

Klinkt als een cyste in je buik. (eierstok?). Als die te groot is, moeten ze hem verwijderen. Ik zou ook snel naar de huisarts gaan.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 6:32

L1nda schreef:Klinkt als een cyste in je buik. (eierstok?). Als die te groot is, moeten ze hem verwijderen. Ik zou ook snel naar de huisarts gaan.

Zo jij trekt wel snel conclusies. Het kan zoveel zijn. TO, ik zou ook naar de huisarts gaan, laat je niet afschepen door zo'n assistente!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Monte wo 8 dec 2010 - 1:57

En Caroow, hoe gaat het nu?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:56

Darcy schreef:
L1nda schreef:Klinkt als een cyste in je buik. (eierstok?). Als die te groot is, moeten ze hem verwijderen. Ik zou ook snel naar de huisarts gaan.

Zo jij trekt wel snel conclusies. Het kan zoveel zijn. TO, ik zou ook naar de huisarts gaan, laat je niet afschepen door zo'n assistente!

Dat dacht ik dus ook Darcy.
Ik zou juist daar helemaal niet aan denken. Het kan zoveel zijn.. En misschien zit het hoger of net iets lager dan de eierstokken? Meer naar achteren? Je weet het niet. Dus met een snelle conclussie kom je niet ver.
En... Mocht het wel iets met dat zijn, dan hoef je dan niet aan de buitenkant te voelen.. En dan spreek ik misschien wel uit ervaring..
Loop namelijk al jaren met pijn in mijn rechterzij..

Caroow hoe is het gegaan, weet je al meer?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bobbel in mijn buik Empty Re: Bobbel in mijn buik

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum