Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Parijs of Rome?

+4
Arwyn
Zwerver
Carra
Wennebellah
8 plaatsers

Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Parijs of Rome?

Bericht  Wennebellah zo 13 maa 2011 - 0:41

Mijn vriend en ik zijn nog nooit echt samen op vakantie geweest, dus daarom willen we binnenkort graag een (lang)weekend weg, een soort van stedentrip ofzo Wink

We twijfelen heel erg tussen Rome & Parijs, in beide ben ik nog nooit geweest.
Rome lijkt me prachtig, cultureel en daar heb je natuurlijk enorm lekker eten.
Parijs willen we ook heen voor het Louvre, mijn vriend wilt graag het werk van Davinci zien, we willen de eifel toren zien, en daar ook genieten van lekker eten..

Hebben jullie tips, en wat zouden jullie kiezen?

Wennebellah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Woonplaats : Sliedrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Carra zo 13 maa 2011 - 0:50

Rome! Zeker weten. Ik ben in allebei de steden geweest. Ik heb nog nooit zo een mooie stad gezien als Rome. Op elke hoek van de straat is wel iets moois te zien. Ik ben er 5 dagen geweest, maar dat was eigenlijk nog te kort. Ik ben echt fan van die stad.

Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 1:12

Carra schreef:Rome! Zeker weten. Ik ben in allebei de steden geweest. Ik heb nog nooit zo een mooie stad gezien als Rome. Op elke hoek van de straat is wel iets moois te zien. Ik ben er 5 dagen geweest, maar dat was eigenlijk nog te kort. Ik ben echt fan van die stad.


Zelfde ervaring! (Ik ben acht dagen in Rome geweest en meerdere keren in Parijs)

En het eten is inderdaad heerlijk en aanwezig in overvloed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Zwerver zo 13 maa 2011 - 1:28

Rome ben ik zelf nooit geweest, ben laatst nog naar parijs geweest. Ik vond het niet geweldig. Ik zou daarom kiezen voor rome smile
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Arwyn zo 13 maa 2011 - 1:50

Rome!!
Parijs vind ik zelf echt niet boeiend eigenlijk.. Ben er twee keer geweest en beide keren vond ik het tegenvallen. Rome ben ik ook twee keer geweest en vond ik beide keren echt super!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 1:57

Rome!
Parijs vind ik persoonlijk niet zo boeiend en iets wat veel vaker mogelijk is dan Rome voor de meeste mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  SuperGrover zo 13 maa 2011 - 2:30

Ik zeg ook Rome!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Flinder zo 13 maa 2011 - 3:07

Ik zou ook voor Rome gegaan. Ik ben in beide steden een aantal keer geweest en ik vond Rome leuker en meer sfeer hebben. Dat kan ook komen door het lekkere weer en het heerlijke eten ;-)
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 3:59

Ik zeg juist Parijs. Ben nu twee keer in Rome geweest en vind het heel mooi, maar Parijs is een stad naar m'n hart. Daar kan je niet vaak genoeg komen en elke keer nieuwe dingen ontdekken. Bovendien hebben jullie specifieke dingen die je daar graag wilt zien, dus zou ik daar eens mee beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Atelier Madame zo 13 maa 2011 - 4:07

Parijs! Zeker weten, Rome is mooi hoor, maar Parijs heeft gewoon zon fijne en leuke sfeer! Echt gewoon geweldig I love you en natuurlijk de stad van de romantiek Wink
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Fayebella zo 13 maa 2011 - 4:23

Ik zou ook gaan voor Rome. Ik vind dat een vele mooiere stad dan Parijs.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 7:41

Ik kies ook Rome! smile Parijs is ook wel leuk, maar Rome zoveel mooier!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Wennebellah zo 13 maa 2011 - 7:43

Bedankt voor de tips meiden!
Ik heb het er ook met een goede vriendin van mij overgehad die veel reist, en we kiezen dus voor Rome, ook omdat het ons veel mooier lijkt. Binnenkort eens wat informatie aanvragen enzo!

Iemand dan nog tips voor in Rome ? Wink

Wennebellah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Woonplaats : Sliedrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 7:44

Ik zou ook voor Rome gaan, puur op gevoel. Very Happy Wil naar beiden steden nog een keer... Parijs ben ik wel geweest, maar toen ik 10 was en liever in het zwembad wilde liggen op de camping laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Wennebellah zo 13 maa 2011 - 8:06

Ik ben alleen nog maar in Spanje geweest, maar dat was voor familie, in belgie een dagje en in duitsland omdat mijn ex daar woonde!

We hebben wel al besloten volgend jaar met mijn verjaardag te gaan, in de zomervakantie.
Dit omdat we dit jaar moeten verhuizen, en mijn vriend september met mijn opleiding begint.

Heb ik tenminste nog genoeg tijd om informatie te verzamelen, en mijn italiaans weer een beetje op te krikken Wink

Wennebellah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Woonplaats : Sliedrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Arwyn zo 13 maa 2011 - 8:18

Ik zou in Rome eerst maar eens de standaard dingen gaan doen! De Sint Pieter, de Vaticaanse Musea, het Pantheon, het Forum Romanum, het Colosseum, de Trevi fontein..
Ik ben er alleen geweest met een georganiseerde reis en met de Pabo, dus heb er niet echt zelf rondgelopen. Met mijn moeder zijn we met een reis van SRC mee geweest. Was ook wel erg leuk, omdat je de belangrijkste dingen in Rome zelf niet, maar we bijvoorbeeld ook naar een klooster in de bergen zijn geweest (weet de naam even niet meer), naar Tivoli, Vila Borghese, Pompeii.. Ik vond dat wel echt wat toevoegen aan de reis!
Volgend jaar duurt nog wel even, haha, dan hebben jullie nog een jaar om te sparen Wink

Misschien leuk om ergens dit jaar een paar dagen naar Parijs te gaan? Met de Thalys/auto, goedkoop hotelletje.. Hoeft dan helemaal niet zo duur te zijn en zijn jullie er toch even lekker uit samen!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Wennebellah zo 13 maa 2011 - 8:21

Arwyn schreef:Ik zou in Rome eerst maar eens de standaard dingen gaan doen! De Sint Pieter, de Vaticaanse Musea, het Pantheon, het Forum Romanum, het Colosseum, de Trevi fontein..
Ik ben er alleen geweest met een georganiseerde reis en met de Pabo, dus heb er niet echt zelf rondgelopen. Met mijn moeder zijn we met een reis van SRC mee geweest. Was ook wel erg leuk, omdat je de belangrijkste dingen in Rome zelf niet, maar we bijvoorbeeld ook naar een klooster in de bergen zijn geweest (weet de naam even niet meer), naar Tivoli, Vila Borghese, Pompeii.. Ik vond dat wel echt wat toevoegen aan de reis!
Volgend jaar duurt nog wel even, haha, dan hebben jullie nog een jaar om te sparen Wink

Misschien leuk om ergens dit jaar een paar dagen naar Parijs te gaan? Met de Thalys/auto, goedkoop hotelletje.. Hoeft dan helemaal niet zo duur te zijn en zijn jullie er toch even lekker uit samen!

We zijn nogal perfectionisten en we plannen altijd alles haha Wink
We hebben inderdaad even om te sparen, maar ivm een verhuizing en dat we het niet breed hebben, kunnen we ook niet heel veel sparen, dus ja, parijs zal er dit jaar dan ook niet even inzitten.

Wennebellah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Woonplaats : Sliedrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 18:24

het ijs in rome is echt zo ontzettend lekker :P
inderdaad leuke stad, veel oude gebouwen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Wennebellah ma 14 maa 2011 - 0:37

Yasmin schreef:het ijs in rome is echt zo ontzettend lekker :P
inderdaad leuke stad, veel oude gebouwen!

Ohh italiaans ijs <3 Ik zal me daar echt volvreten haha

Wennebellah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 225
Punten : 258
Registratiedatum : 16-01-11
Woonplaats : Sliedrecht

Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 1:28

Rome is zo prachtig. Ik ben er maar 1x geweest maar wil zo graag nog eens terug. Ik hou ook van de italiaanse sfeer.. Die vind ik persoonlijk leuker dan de franse :P

Parijs ben ik nog nooit geweest, zou er wel graag nog eens heen willen maar elke keer als we een stedenstrip maken kiezen we weer voor Stockholm of Londen :P (verslavend)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Parijs of Rome? Empty Re: Parijs of Rome?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum