Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Konijn binnen houden

5 plaatsers

Ga naar beneden

Konijn binnen houden Empty Konijn binnen houden

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 23:49

Ik heb een vraagje voor degenen die een konijn hebben: houden jullie deze buiten of binnen? Wij hebben nu sinds een tijdje een konijn binnen, omdat het erg koud was toen we haar kochten. Ik ga nu toch merken dat ze steeds meer begint te sproeien, als we haar oppakken en ze is het er niet mee eens sproeit ze vrolijk in het rond.
Ik zou haar het liefste (als het weer het toelaat) naar haar buitenhok doen, maar vriend vind het zielig om haar buiten te doen nu ze binnen gewend is. Ik kan haar ook nog laten steriliseren maar de dierenarts zei dat hier best wat risico's aan vastzitten.
Wat zouden jullie doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Konijn binnen houden Empty Re: Konijn binnen houden

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 0:12

ik zou d`r als het mooi weer is gewoon buiten zetten.

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 di 22 maa 2011 - 0:35

Wij hebben de onze afgelopen zaterdag in het hok gedaan en hij vind het geweldig! Als je het buitenhok open zet, dan gaattie uit zichzelf naar buiten/naar binnen en s'avonds doen we hem dicht en ligtie heerlijk warm in het binnenhok!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 6:22

Een konijn kan vanaf nu gewoon lekker naar buiten hoor, maar dan niet meer naar binnen halen als het koud wordt.
Ze kunnen er met een wintervacht prima tegen en als ze van buiten naar binnen gaan en andersom kunnen ze ziek worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 6:25

Die van mij heeft zowat de hele winter buiten gestaan. Behalve met de matige vorst. Het gaat prima met hem Wink

Maar als ie gewend is binnen te staan, zou ik hem nu overdag wel buiten zetten. 's Nachts nog niet, want het vriest nog!!

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl di 22 maa 2011 - 11:25

Je mag een konijn pas van binnen naar buiten verhuizen als het buiten net zo warm is als binnen. (18 graden zoiets).

Verder zou ik een konijn wat sproeit sowieso laten steriliseren, want sproeien doen ze niet omdat ze binnen zitten. Dat gaat ie straks dus ook buiten doen.

Mijn konijn zit al vanaf zn geboorte buiten, ook hartje winter. Ik doe dat beest er geen plezier mee om hem binnen in een klein hokje te zetten, terwijl hij buiten een groot hok met een ren eromheen heeft.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Highway di 22 maa 2011 - 11:28

Mijn konijn zit altijd binnen; maar komt wel op het balkon en af en toe in de tuin. Hij loopt wel 24u per dag los rond. Ik zou je konijn laten steriliseren en van de zomer evt naar buiten doen; nu is het nog net te koud om te gaan wisselen.Dan kun je tijdens de zomer beslissen of je hem/haar binnen of buiten wilt houden.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Beachgirl di 22 maa 2011 - 11:33

Je kunt ook als het warmer is je konijntje verhuizen naar buiten en kijken of het sproeien toch minder wordt. Zo niet, dan kun je altijd nog overwegen om haar te laten steriliseren, maar bij vrouwtjes is dat inderdaad een grotere operatie dan bij mannetjeskonijnen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 18:04

Ik ben echt een meut op dat gebied, maar zou ze dan niet eenzaam worden als ze opeens alleen buiten zit? Binnen is er meestal wel iemand in de buurt en dat vind ze echt wel leuk kan je merken. Als je thuis komt is ze helemaal blij en niet meer bij je weg te slaan (we laten haar dan ook loslopen).

Gast
Gast

Bericht  Ellebel di 22 maa 2011 - 19:27

Eline schreef:Ik ben echt een meut op dat gebied, maar zou ze dan niet eenzaam worden als ze opeens alleen buiten zit? Binnen is er meestal wel iemand in de buurt en dat vind ze echt wel leuk kan je merken. Als je thuis komt is ze helemaal blij en niet meer bij je weg te slaan (we laten haar dan ook loslopen).

Konijntjes zijn inderdaad groepsdieren en leven het liefst met zijn 2. Ons konijntje zit ook binnen, alleen, maar krijgt hier als we thuis zijn alle aandacht. Hij is ook heel aanhankelijk. En toch voel ik me schuldig als ik 's morgens naar mijn werk ga en hem alleen achter laat. Zodra we groter wonen komt er een tweede konijntje bij.

Als jij je konijn buiten zet zou ik er absoluut een konijntje een bijzetten. Buiten krijgt je konijn toch niet de aandacht die ze van binnen gewend is, zeker in de winter niet. Het konijn vereenzaamd dan... Een gecastreerd rammetje is de beste partner voor haar. Maar je kunt niet zomaar een rammetje erbij zetten, hier gaat een heel koppelingsproces aan vooraf.

Tenslotte zou ik echt goed nadenken of je je konijn wel wilt laten steriliseren. Het is een zware buikoperatie voor het diertje en loopt niet altijd goed af. Mocht je het willen doen, zou ik minimaal ervoor zorgen dat je 2 a 3 dagen bij haar thuis kunt zijn om haar te verzorgen.

Kijk eens op het forum van bunnybunch.nl, daar vind je echt alle informatie die je nodig heb om goed voor konijn te zorgen.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Gast di 22 maa 2011 - 22:45

...

Laatst aangepast door Tesita op ma 6 jun 2011 - 3:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:34

Ik ben net tot de ontdekking gekomen dat ik toch een mannetje heb Laughing
Ik heb 1 keertje gekeken toen hij heel klein was en sindsdien was ik er echt van overtuigd dat het een vrouwtje was maar niet dus Embarassed Morgen ga ik de dierenarts bellen en dan wordt het toch castreren.
Bedankt voor jullie reacties!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 23 maa 2011 - 9:48

[quote="Eline"]Ik ben net tot de ontdekking gekomen dat ik toch een mannetje heb Laughing
Ik heb 1 keertje gekeken toen hij heel klein was en sindsdien was ik er echt van overtuigd dat het een vrouwtje was maar niet dus Embarassed Morgen ga ik de dierenarts bellen en dan wordt het toch castreren.
Bedankt voor jullie reacties![/quote

Hahahaha! Ja, that happens....

Gast
Gast

Bericht  Roxy89 wo 1 jun 2011 - 0:00

Even een (mogelijk domme) vraag, maar alleen mannetjes konijnen sproeien toch?
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud