Konijn vangen
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Konijn vangen
Vorige week is bij onze buurman een konijn ontsnapt, hij had net sinds een paar weekjes een aantal konijntjes gekocht voor zijn gehandicapte zoon, het jochie is nu dan ook echt verdrietig dat er een konijntje mist.
We hebben al vanalles geprobeerd, het konijntje proberen te lokken met lekkers en dan een kleed over hem heen gooien, met een schepnet, in een hoekje drijven. Ook heb ik het buitenhok van ons konijn open staan (ons konijn zit binnen in huis) en heb daar lekkers in staan, in de hoop dat ik hem er in zie zitten en snel het deurtje dicht kan doen.
Maar nu een week later loopt het beestje nog steeds buiten!
Heeft iemand de gouden tip om het beestje te vangen?
We hebben al vanalles geprobeerd, het konijntje proberen te lokken met lekkers en dan een kleed over hem heen gooien, met een schepnet, in een hoekje drijven. Ook heb ik het buitenhok van ons konijn open staan (ons konijn zit binnen in huis) en heb daar lekkers in staan, in de hoop dat ik hem er in zie zitten en snel het deurtje dicht kan doen.
Maar nu een week later loopt het beestje nog steeds buiten!
Heeft iemand de gouden tip om het beestje te vangen?
Gast- Gast
Re: Konijn vangen
Poeh dat ons konijn vroeger 's ontsnapte, was dat 'gelukkig' op een verjaardag en waren er dus een aantal mensen. Wij hebben 'm gewoon opgejaagd en hoewel-ie 100x tussen benen door schoot, is 't uiteindelijk gelukt om 'm tegen de grond te pinnen, zodat-ie opgepakt kon worden...
In een groen,groen, groen, knooooollenknoooollenveld...
In een groen,groen, groen, knooooollenknoooollenveld...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Het probleem hier is dat de huisjes allemaal in het bos staan en er dus geen schuttingen of muren zijn die hem tegen houden. En naast ons huis is een groot weiland met koeien, ook daar vind hij het erg gezellig.
Echt het opjagen wil dus niet zo lukken helaas!
Echt het opjagen wil dus niet zo lukken helaas!
Gast- Gast
Wij hadden ook een konijn dat vaak ontsnapte, iedere keer zaten we met een hoop buren achter hem aan , inclusief schepnet. Zo is het altijd gelukt.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: