Konijn
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Konijn
Wij willen een konijn nemen, en we hebben net gereageerd op een hangoor konijntje, voor degene die deze soort heeft, kan hij ook buiten gehouden worden?
En zo niet, welke soort raden jullie me dan aan?
Ik ben het konijn hebben niet gewend, dus wat moeten we nog meer weten bij het aanschaffen van een konijn?
En zo niet, welke soort raden jullie me dan aan?
Ik ben het konijn hebben niet gewend, dus wat moeten we nog meer weten bij het aanschaffen van een konijn?
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Konijn
Elk konijn kan buiten gehouden worden.
Je moet alleen kijken hoe het konijntje nu leeft. Zit ie nu binnen, dan moet ie ook binnen gehouden worden totdat het buiten net zo warm is als binnen (18 graden) voordat ie naar buiten kan. Anders is het temperatuurverschil te hoog.
In de winter ook echt niet binnen halen! Dat is heel slecht voor konijnen. Mijn konijn zit altijd buiten, in de zomer en in de winter, zelfs als het vriest en sneeuwt.
Geeft het beestje verder voldoende ruimte en aandacht, 2 konijnen is altijd beter dan 1, maar mocht je geen plek hebben voor 2 konijnen (zoals ik) geef hem dan voldoende aandacht, en speelruimte anders gaat een konijn zich vervelen en dat uit zich in bijten, knagen, graven en rotzooi schoppen.
Hok minstens 1x per week schoonmaken, ik doe het minder maar dat komt omdat ik een apart hokje heb waar hij zijn behoefte in doet. Die maak ik elke dag schoon.
Verdiep je ook goed in wat konijnen wel en niet mogen eten, je denkt vaak o alle soorten groenten mogen ze wel maar dat is dus niet waar. Teveel rauwkost of brood is ook niet goed.
Meer weet ik zo even 1,2,3 niet...
Je moet alleen kijken hoe het konijntje nu leeft. Zit ie nu binnen, dan moet ie ook binnen gehouden worden totdat het buiten net zo warm is als binnen (18 graden) voordat ie naar buiten kan. Anders is het temperatuurverschil te hoog.
In de winter ook echt niet binnen halen! Dat is heel slecht voor konijnen. Mijn konijn zit altijd buiten, in de zomer en in de winter, zelfs als het vriest en sneeuwt.
Geeft het beestje verder voldoende ruimte en aandacht, 2 konijnen is altijd beter dan 1, maar mocht je geen plek hebben voor 2 konijnen (zoals ik) geef hem dan voldoende aandacht, en speelruimte anders gaat een konijn zich vervelen en dat uit zich in bijten, knagen, graven en rotzooi schoppen.
Hok minstens 1x per week schoonmaken, ik doe het minder maar dat komt omdat ik een apart hokje heb waar hij zijn behoefte in doet. Die maak ik elke dag schoon.
Verdiep je ook goed in wat konijnen wel en niet mogen eten, je denkt vaak o alle soorten groenten mogen ze wel maar dat is dus niet waar. Teveel rauwkost of brood is ook niet goed.
Meer weet ik zo even 1,2,3 niet...
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Konijn
Precies wat Mimpie zegt. Let trouwens wel op zijn gebit! Mijn konijn heeft een aangeboren afwijking en zijn ondertand slijten niet. Helaas moet ik hem volgende week laten opereren aan zijn ondertanden, maargoed. Dan is mijn konijn er ook van verlost.
Rev3rie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Konijn vraagje
» Konijn vangen
» Leuke naam voor konijn
» Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing....
» Konijn binnen houden
» Konijn vangen
» Leuke naam voor konijn
» Voor de mensen met een konijn, drinkwater en bevriezing....
» Konijn binnen houden
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: