Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help! Onderwerp voor muzisch agogische activiteit

4 plaatsers

Ga naar beneden

Help! Onderwerp voor muzisch agogische activiteit Empty Help! Onderwerp voor muzisch agogische activiteit

Bericht  marjoleinnn ma 21 maa 2011 - 4:33

Ik doe de opleiding SPH en moet een muzisch agogische activiteit bedenken. Nou loop ik al vast bij het begin..het enige onderwerp dat in me opkomt is een plan bedenken voor hangjongeren. Helaas is dit onderwerp al zo vaak in de les genoemd en is het dus niet echt origineel meer.
Verder zat ik te denken aan iets bedenken voor mensen in de psychiatrie, maar daar kan ik nix bij verzinnen wat een goed plan zou zijn met een goed doel.

Hebben jullie toevallig nog ideeen?
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help! Onderwerp voor muzisch agogische activiteit Empty Re: Help! Onderwerp voor muzisch agogische activiteit

Bericht  Ploen ma 21 maa 2011 - 4:55

Ik heb dat ook eens moeten doen, even denken wat ik toen ook alweer had.
Ik geloof dat ik een casus hebt gemaakt van een verstandelijk beperkt meisje van rond de 20 met een niveau van een kleuter dat van school naar een dagbesteding ging.
Mijn doel was om samen met dat meisje bezigheden te gaan zoeken die ze zelfstandig uit kon voeren en hier heb ik een plan van gemaakt.
Ben even aan twijfelen of dit nou voor muzisch-agogisch was. Moet je voor 1 persoon een plan maken of voor een hele groep? Wat is precies je opdracht?
Ploen
Ploen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 293
Punten : 336
Registratiedatum : 03-12-10

Help! Onderwerp voor muzisch agogische activiteit Empty Re: Help! Onderwerp voor muzisch agogische activiteit

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 8:02

marjoleinnn schreef:Ik doe de opleiding SPH en moet een muzisch agogische activiteit bedenken. Nou loop ik al vast bij het begin..het enige onderwerp dat in me opkomt is een plan bedenken voor hangjongeren. Helaas is dit onderwerp al zo vaak in de les genoemd en is het dus niet echt origineel meer.
Verder zat ik te denken aan iets bedenken voor mensen in de psychiatrie, maar daar kan ik nix bij verzinnen wat een goed plan zou zijn met een goed doel.

Hebben jullie toevallig nog ideeen?

Ik weet niet of je er iets mee kan maar kinderen met een (zware) vorm van autisme kunnen vaak baat hebben bij muziek omdat ze via die manier beter kunnen communiceren. Ik heb alleen geen verstand van creatieve dingen ofzo Wink

Gast
Gast

Bericht  marjoleinnn do 24 maa 2011 - 4:14

Dankjewel! Dat zijn inderdaad wel goede ideeen! smile
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sonly vr 25 maa 2011 - 1:02

Met hangjongeren een dansgroep oprichten, zodat ze een bezigheid hebben? Of een rap groep ofzo.. Dan heb je iniedergeval als doelgroep "hangjongeren"
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PrimaBella vr 25 maa 2011 - 9:40

Met hangjongeren is het misschien ook leuk om ze zelf een (rap)tekst te laten schrijven?

Ik ga zelf bij jongeren van 12/13 jaar binnenkort de volgende activiteit doen;
De jongeren hebben moeite om emoties van anderen te begrijpen en ook om hun eigen emoties te verwoorden. Ik laat ze nu 3 verschillende soorten nummers horen en bij ieder nummer moeten ze een tekening maken over het gevoel wat ze erbij krijgen. Dus bijvoorbeeld een feest/dans nummer; een vrolijk tekening dus. En een verdrietig liedje over afscheid bijvoorbeeld; hoe kunnen ze dit tekenen? Wat voelen ze erbij? Achteraf ga ik ook bespreken met ze waar je aan kunt horen wat voor emotie het liedje overbrengt. (luisteren naar de tekst, naar de melodie van het nummer..)

Maar met hangjongeren is dit denk ik niet echt geschikt?!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: