Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwaar onderwerp maar toch... abortus

+8
loesje
Supertalentje
minoessepoes
Highway
SarahKey
girli
TGR
limbogirl82
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  limbogirl82 ma 18 jul 2011 - 11:10

Wat is jullie mening over ongewenste zwangerschap en eventueel abortus plegen.
Ik vind het nogal heavy en hoop dat ik nooit voor de keuze kom...

Is het echt afhankelijk van de situatie (bv geen serieuze relatie, vriend die lange tijd weggaat, nooit kids gewild hebben, de middelen niet hebben)
Of zou je er hoe dan ook toch voor gaan, ik denk op zich dat elke vrouw zich wel redt, ze moet het natuurlijk wel willen.


limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  TGR ma 18 jul 2011 - 11:30

Ik zou sneller voor een abortus kiezen dan voor het uitdragen van een zwangerschap. Ik wil niet dat een kind wordt opgezadeld met een moeder die niet kon kiezen voor de op dat moment betere optie (in mijn geval dan)

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  limbogirl82 ma 18 jul 2011 - 11:35

Dat vind ik een goed punt, sowieso moet je altijd eerst aan het kind denken vind ik...

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  girli ma 18 jul 2011 - 11:36

Aan de ene kant ben ik voor "als je oud genoeg bent om dingen te doen waar je zwanger van raakt, moet je ook de consequenties dragen". Aan de andere kant, als ik zie hoe sommige kinderen worden opgevoed (of juist niet), vraag ik me af of ze het niet beter weg hadden kunnen laten halen.

Ik ben sowieso voor abortus als iemand ongewild (dus bijv. verkracht) zwanger is geworden.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  limbogirl82 ma 18 jul 2011 - 11:42

Klopt, dan moet je het maar veilig doen! Al kan een ongelukje altijd, zo blijkt wel eens.
Je moet idd een kind wel fatsoenlijk opvoeden en iets te bieden hebben vind ik. Al denk ik soms: als je je dingen redelijk op orde hebt red je het wel ook al ben je misschien alleenstaand of heb je nog niet echt een mega spaarpot. Hier krijg je ook nog kindergeld etc. Maar beter een bewuste keuze natuurlijk en liefst met papa en mama.

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  SarahKey ma 18 jul 2011 - 17:49

Ik zou zelf nooit abortus kunnen doen.

Er is 1 reden waarbij ik abortus wel 'goed' vind en dat is wanneer de vrouw verkracht is.

Maar als je zelf met iemand het bed in wil duiken en zelf geen fatsoenlijke anticonceptie gebruikt hebt dan is het je eigen schuld. Voel je je zelf dan oud genoeg om sex te hebben, wees dan ook zo volwassen om je 'fout' onder ogen te zien en de consequenties te aanvaarden.

En hoe sommige kinderen worden opgevoed, zegt niets. Ken ook kindjes die heel gewenst ter wereld zijn gekomen en vervolgens links worden gelegd. (bv als de moeder weer een nieuwe liefde vind en daar kinderen mee krijgt.)

Adoptie zou ik nooit kunnen, dan zou ik telkens denken, waar is mijn kind? Maar dat is bij mij ook wel een kwestie van dat ik zelf graag al jaren een kind wil. zou me heel zwaar lijken om een kind te voldragen, moeilijke bevalling ondergaan en dan je kind weggeven.

Ook zou ik in de toekomst heel schuldig blijven voelen als ik dan wel een kindje zelf zou houden en/of voldragen. Als ik paar jaar eerder een abortus of adoptie zou hebben ondergaan. Ik zou mezelf niet meer fatsoenlijk in de spiegel kunnen kijken. Waarom mocht dat kindje er niet komen en daarna wel een ander kindje? zou voor mij heel moeilijk te dragen zijn.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Highway ma 18 jul 2011 - 18:03

Zoals bij verkrachting inderdaad; maar dan zou adoptie ook een optie zijn.
En als er dmv onderzoeken/echo's blijkt dat het kindje niet levensvatbaar is/een hele ernstige handicap heeft dan vind ik abortus kunnen; maar waar trek je dan de grens; de een zal het syndroom van down zwaar gehandicapt vinden en de ander niet dus dat maakt het ook weer heel moeilijk.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  minoessepoes ma 18 jul 2011 - 18:44

Ik vind het goed dat abortus er is. Ik veroordeel ook niemand die er voor kiest. Ik kan me heel goed voorstellen dat het op dat moment niet het juiste moment is voor een kindje en dat je een kindje dan niet kan geven wat het nodig heeft. En dan bedoel ik niet zo zeer op financieel gebied want daar is in veel gevallen wel een mouw aan te passen maar meer op emotioneel vlak.

Je kan wel zeggen dat als je oud genoeg bent om sex te hebben je dan ook maar met een kindje moet kunnen dealen als je ongewenst zwanger raakt. Maar als een kindje niet gewenst is, de situatie er totaal niet naar is om een kindje te krijgen enz, wat heeft een kindje er dan aan om onder die voorwaarden op deze wereld gezet te worden, je kan je echt afvragen of het kind daar gelukkig van wordt.

Zelf zou ik niet voor een abortus kiezen, dat is ook iets wat ik al vrij vroeg in mijn relatie besproken heb met mijn vriend. Maar toen had ik al de leeftijd dat ik best voor een kindje zou kunnen zorgen en ik heb ook wel de wens om ooit een kindje te krijgen. Maar op dat moment was het absoluut nog niet de bedoeling en daarom hebben wij ook dubbele voorzorgsmiddelen gebruikt om de kans dat ik zwanger zou raken zo klein mogelijk te maken. Op het moment dat we dachten, we kiezen er nog niet bewust voor maar als het nu gebeurd is het geen ramp, zijn we op alleen de pil gaan vertrouwen.

Waar de grens ligt voor mezelf met betrekking tot een kindje wat met een enstige handicap op de wereld zal komen en abortus weet ik niet. Wanneer is een leven niet waardevol/ humaan genoeg om geboren te worden, dat kan ik nu niet zo zwart/wit zeggen en ik denk dat je zo'n keus pas " kan" maken als je in zo'n situatie komt te zitten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Supertalentje ma 18 jul 2011 - 19:32

Ik vind het zo'n onzin te stellen dat je maar een kind op de wereld moet zetten als cosequentie omdat je onveilige sex hebt gehad. Op het moment dat je er niet voor kunt zorgen zadel je niet alleen de maatschappij op met jouw problemen maar ook je kind, en die heeft niet gevraagd om jouw consequenties. Daarnaast vind ik het krijgen van een kind een onevenredige 'straf' als je een keer onveilige sex hebt gehad.
Ik zag gister bij TeenMom dat het ondergaan van een abortus ook geen kattenpis is, dus als je besluit abortus te plegen is dat ook een consequentie waarmee je alleen jezelf hebt en geen kind dat ongewenst ter wereld komt of waarvoor niet gezorgd kan worden.

Ik heb geen eisen waaronder een ander abortus mag plegen, overal is wat voor te zeggen en van mening zullen we altijd verschillen. Ik ben alleen wel blij dat het kan in NL en dat ik gelukkig nooit de keuze heb hoeven maken.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  TGR ma 18 jul 2011 - 19:35

SarahKey schreef:Ik zou zelf nooit abortus kunnen doen.

Er is 1 reden waarbij ik abortus wel 'goed' vind en dat is wanneer de vrouw verkracht is.

Maar als je zelf met iemand het bed in wil duiken en zelf geen fatsoenlijke anticonceptie gebruikt hebt dan is het je eigen schuld. Voel je je zelf dan oud genoeg om sex te hebben, wees dan ook zo volwassen om je 'fout' onder ogen te zien en de consequenties te aanvaarden. Dit zegt niets over je eigen inzicht over je capaciteiten om op dat moment een kind op te voeden. Waarom moet een kind de dupe worden van je "fout"?

En hoe sommige kinderen worden opgevoed, zegt niets. Ken ook kindjes die heel gewenst ter wereld zijn gekomen en vervolgens links worden gelegd. (bv als de moeder weer een nieuwe liefde vind en daar kinderen mee krijgt.) Dus is abortus slecht?

Adoptie zou ik nooit kunnen, dan zou ik telkens denken, waar is mijn kind? Maar dat is bij mij ook wel een kwestie van dat ik zelf graag al jaren een kind wil. zou me heel zwaar lijken om een kind te voldragen, moeilijke bevalling ondergaan en dan je kind weggeven.

Ook zou ik in de toekomst heel schuldig blijven voelen als ik dan wel een kindje zelf zou houden en/of voldragen. Als ik paar jaar eerder een abortus of adoptie zou hebben ondergaan. Ik zou mezelf niet meer fatsoenlijk in de spiegel kunnen kijken. Waarom mocht dat kindje er niet komen en daarna wel een ander kindje? zou voor mij heel moeilijk te dragen zijn. Mooi dat het voor jou zo zwart/wit is, maar voor veel vrouwen is het gelukkig heel gekleurd.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  loesje ma 18 jul 2011 - 19:39

[quote="Supertalentje"]Ik vind het zo'n onzin te stellen dat je maar een kind op de wereld moet zetten als cosequentie omdat je onveilige sex hebt gehad. Op het moment dat je er niet voor kunt zorgen zadel je niet alleen de maatschappij op met jouw problemen maar ook je kind, en die heeft niet gevraagd om jouw consequenties. Daarnaast vind ik het krijgen van een kind een onevenredige 'straf' als je een keer onveilige sex hebt gehad.
Ik zag gister bij TeenMom dat het ondergaan van een abortus ook geen kattenpis is, dus als je besluit abortus te plegen is dat ook een consequentie waarmee je alleen jezelf hebt en geen kind dat ongewenst ter wereld komt of waarvoor niet gezorgd kan worden.

Ik heb geen eisen waaronder een ander abortus mag plegen, overal is wat voor te zeggen en van mening zullen we altijd verschillen. Ik ben alleen wel blij dat het kan in NL.

+1
ik heb zelf een abortus gehad toen ik heel jong was was (zwanger door de pil heen)en ik ben blij dat ik dat gedaan heb want ik was toen niet in staat een kindje goed op te voeden.


Laatst aangepast door loesje op ma 18 jul 2011 - 19:41; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 19:40

Ik ben het helemaal met Minoessepoes eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Rush ma 18 jul 2011 - 19:48

Ik ben het ook met Minoes en Supertalentje eens.

Ik vind het heel zwart/wit om te zeggen dat als je oud genoeg bent voor seks, je ook oud genoeg bent om de consequenties (een kind) te dragen.


Laatst aangepast door Rush op ma 18 jul 2011 - 19:49; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  PapillonRose ma 18 jul 2011 - 19:48

Ik ben niet bepaald voor abortus, maar helemaal ertegen ben ik ook niet. Ik vind het toch wel 'goed' dat het er is, omdat ik me wel situaties kan bedenken waarin het wellicht een verstandige keuze is. Als een vrouw verkracht is bijvoorbeeld, kan ik me goed voorstellen dat ze een zwangerschap niet zou zien zitten. Daarnaast kan ik het ook best begrijpen dat iemand er voor kiest wanneer ze echt de middelen niet hebben, want een kindje opvoeden terwijl je al in de armoede zit kan ook erg zwaar zijn. Hoewel ik wel vind dat overal tegenwoordig wel een mouw aan te passen valt wat dat betreft, maargoed je houdt aan de andere kant ook schrijnende situaties. Dus dan kan ik het me wel voorstellen dat iemand die keuze maakt.

Zelfs zou ik het niet gauw doen. Ik weet namelijk nu al dat ik me dan waarschijnlijk de rest van mijn leven af zou vragen hoe het gelopen zou zijn als ik de zwangerschap wel had doorgezet. Hoe zou het kindje er bijvoorbeeld uitzien? Ik zou er psychisch echt last van krijgen, dat weet ik zeker.

Daarnaast zou ik veel te bang zijn dat ik daarna niet meer zwanger zou kunnen raken. Je zou maar net de pech hebben abortus te laten plegen en later wanneer je er wel 'klaar' voor zou zijn zou het ineens niet meer lukken.. Je hoort zulke dingen toch regelmatig. Dan sla je jezelf echt voor je kop denk ik (ik wel in elk geval).

Ook een slechte gezinssituatie zegt niet alles. In bepaalde situaties kan ik het me wel voorstellen dat je dan een kindje niets kunt bieden, dat wel. Maar aan de andere kant zegt een stabiele situatie ook niet alles, voor hetzelfde geld ben je binnen no-time weer uit elkaar.

Zelf heb ik ook voor de 'keuze' gestaan met mijn dochtertje. En nee, ik was niet eens echt onverantwoordelijk geweest trouwens (dacht toch dat de pil wel betrouwbaar was :P ). Voor mij was het nauwelijks een keuze, ik wist meteen dat ik er voor 100% voor wilde gaan. En dat terwijl mijn vriend (nu ex dan) meteen liet weten dat hij dan weg zou zijn.. Plus dat ik het als student niet extreem breed heb en ik in een studio woonde. En tel daar nog eens bij op dat meerdere mensen in mijn omgeving vonden dat ik 'het' beter weg kon laten halen. Nou, wat ben ik blij dat ik naar mezelf geluisterd heb! En als ik zie hoe het nu gaat, ondanks de omstandigheden die bij de start van de zwangerschap niet ideaal waren.. Ik ben heel trots op mezelf en mijn meisje! Ik woon nu in een hele ruime flat, met mijn ex hebben we goed contact, financieel redden we het prima.. Moet er niet aan denken dat ik om zulke redenen de zwangerschap had laten afbreken.

Maargoed, het blijft een persoonlijke keuze en ik zal daar ook niemand om veroordelen, ook al vind ik abortus voor mezelf niet echt een optie.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Rush ma 18 jul 2011 - 19:51

PapillonRose schreef:

Ook een slechte gezinssituatie zegt niet alles. In bepaalde situaties kan ik het me wel voorstellen dat je dan een kindje niets kunt bieden, dat wel. Maar aan de andere kant zegt een stabiele situatie ook niet alles, voor hetzelfde geld ben je binnen no-time weer uit elkaar.
Maar dan je heb je het kindje in ieder geval wel gewild.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  PapillonRose ma 18 jul 2011 - 19:57

Rush schreef:
PapillonRose schreef:

Ook een slechte gezinssituatie zegt niet alles. In bepaalde situaties kan ik het me wel voorstellen dat je dan een kindje niets kunt bieden, dat wel. Maar aan de andere kant zegt een stabiele situatie ook niet alles, voor hetzelfde geld ben je binnen no-time weer uit elkaar.
Maar dan je heb je het kindje in ieder geval wel gewild.
Daar zit wel wat in natuurlijk, ik ben het er ook wel mee eens dat een stabiele situatie een goed uitgangspunt is. Het is alleen helaas geen garantie dat het ook zo blijft. En in een niet zo stabiele situatie kan een kindje toch ook gewild zijn smile
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Rush ma 18 jul 2011 - 20:02

Ja, dat is waar.

Ik heb in ieder geval geen moment spijt gehad van m`n abortus.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  PapillonRose ma 18 jul 2011 - 20:05

Dan is het een goede beslissing geweest toch? Ik kan het me iig best voorstellen dat iemand er voor kan kiezen, en zeker als je daarna blijft vinden dat het een goede keuze was dan is dat alleen maar goed.

Ik denk dat ik daar zelf niet 'sterk' genoeg voor zou zijn, hoewel ik de keuze denk ik wel zou maken als ik een een kindje écht niets zou kunnen bieden. Maar ik denk dat ik achteraf toch erover zou blijven malen, dat zit helaas een beetje in mijn aard Rolling Eyes
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  SarahKey ma 18 jul 2011 - 20:06

Highway schreef:Zoals bij verkrachting inderdaad; maar dan zou adoptie ook een optie zijn.
En als er dmv onderzoeken/echo's blijkt dat het kindje niet levensvatbaar is/een hele ernstige handicap heeft dan vind ik abortus kunnen; maar waar trek je dan de grens; de een zal het syndroom van down zwaar gehandicapt vinden en de ander niet dus dat maakt het ook weer heel moeilijk.

Hier had ik net nog niet eens aan gedacht. Idd als een kindje niet levensvatbaar is zou ik ook voor abortus kiezen.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  PapillonRose ma 18 jul 2011 - 20:08

SarahKey schreef:
Highway schreef:Zoals bij verkrachting inderdaad; maar dan zou adoptie ook een optie zijn.
En als er dmv onderzoeken/echo's blijkt dat het kindje niet levensvatbaar is/een hele ernstige handicap heeft dan vind ik abortus kunnen; maar waar trek je dan de grens; de een zal het syndroom van down zwaar gehandicapt vinden en de ander niet dus dat maakt het ook weer heel moeilijk.

Hier had ik net nog niet eens aan gedacht. Idd als een kindje niet levensvatbaar is zou ik ook voor abortus kiezen.
Pfff, dat lijkt me echt een heftige keuze zeg! Dan ben je neem ik aan gewenst zwanger, krijg je zoiets voor je kiezen.. Maar ik denk wel dat ik ook die keuze zou maken, hoe moeilijk ook.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Rush ma 18 jul 2011 - 20:09

Ja PR, natuurlijk denk ik er wel eens aan, hoe het zou zijn. Ik wilde als 17-jarige niet alleen een babytje krijgen, dat zag ik echt niet zitten. En ik moet er ook echt niet aan denken dat ik nu een kindje van 4 zou hebben. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik kinderen niet echt zie zitten.

Het komt wel steeds meer, maar echt een kinderwens? Nee die is er (nog) niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Rush ma 18 jul 2011 - 20:11

PapillonRose schreef:
SarahKey schreef:
Highway schreef:Zoals bij verkrachting inderdaad; maar dan zou adoptie ook een optie zijn.
En als er dmv onderzoeken/echo's blijkt dat het kindje niet levensvatbaar is/een hele ernstige handicap heeft dan vind ik abortus kunnen; maar waar trek je dan de grens; de een zal het syndroom van down zwaar gehandicapt vinden en de ander niet dus dat maakt het ook weer heel moeilijk.

Hier had ik net nog niet eens aan gedacht. Idd als een kindje niet levensvatbaar is zou ik ook voor abortus kiezen.
Pfff, dat lijkt me echt een heftige keuze zeg! Dan ben je neem ik aan gewenst zwanger, krijg je zoiets voor je kiezen.. Maar ik denk wel dat ik ook die keuze zou maken, hoe moeilijk ook.

Een vriendin van mij kreeg met 6 maand te horen dat haar kindje niet levensvatbaar zou zijn. Zij heeft ervoor gekozen om de zwangerschap wel te voldragen. Haar zoontje is 6 maand en 1 week geworden, tegen alle verwachtingen in. Ik weet dus echt niet wat ik zou doen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  SarahKey ma 18 jul 2011 - 20:12

PapillonRose schreef:
SarahKey schreef:
Highway schreef:Zoals bij verkrachting inderdaad; maar dan zou adoptie ook een optie zijn.
En als er dmv onderzoeken/echo's blijkt dat het kindje niet levensvatbaar is/een hele ernstige handicap heeft dan vind ik abortus kunnen; maar waar trek je dan de grens; de een zal het syndroom van down zwaar gehandicapt vinden en de ander niet dus dat maakt het ook weer heel moeilijk.

Hier had ik net nog niet eens aan gedacht. Idd als een kindje niet levensvatbaar is zou ik ook voor abortus kiezen.
Pfff, dat lijkt me echt een heftige keuze zeg! Dan ben je neem ik aan gewenst zwanger, krijg je zoiets voor je kiezen.. Maar ik denk wel dat ik ook die keuze zou maken, hoe moeilijk ook.

Ja, dat zal een moeilijke keuze blijven. Sad
En idd waar leg je de grens. Wij hebben er bv gekozen om geen onderzoek te laten doen naar een kindje met syndroom van down. Puur omdat zo'n kindje hier net zo welkom is. Maar als het kindje buiten de buik niet kan overleven dan heeft het leven verder geen zin. Dan zou ik alleen nog de keuze hebben, draag ik de zwangerschap uit of kappen we het meteen af.

Je wilt er niet over nadenken maar als je zwanger bent moet je er toch wel over nadenken. Je zult maar voor die keuze komen te staan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  PapillonRose ma 18 jul 2011 - 20:19

@Rush: Ik kan het me goed voorstellen, alleen op je 17e een kindje krijgen terwijl je ook nog niet echt een kinderwens hebt lijkt me zeker niet fijn. Ik denk dat ik ook een heel andere keuze gemaakt zou hebben op die leeftijd, ik zat zelfs nog op de middelbare school toen :P Denk niet dat ik er toen klaar voor geweest zou zijn! En je zal er inderdaad vast wel eens aan denken, maar fijn dat je nog steeds achter je beslissing staat! Want terugdraaien gaat zo lastig Wink En nu breng je zet je me aan het denken met het verhaal over je vriendin, het zal inderdaad maar net gebeuren dat het kindje tegen alle verwachtingen in toch nog een tijdje overleeft.. Daar had ik nog niet eens echt bij stil gestaan. In dat geval denk ik dat ik toch de zwangerschap zou voldragen, in de hoop dat het kindje nog even zou mogen leven.

@SarahKey: Waar je de grens legt is ook een lastige inderdaad! Ik heb wel een combinatietest laten toen destijds ivm met down, maar meer op het oog om goed voorbereid te kunnen zijn mocht het zo zijn. Want ook hier was dat welkom geweest. Maar verder heb je lastige 'gevallen', idd zoals een kindje wat niet zou kunnen overleven buiten de buik. Maar bijvoorbeeld ook een meervoudig gehandicapt kindje wat praktisch als kasplantje zou leven ofzo.. Pfff, ben in elk geval blij dat ik niet voor zo'n keuze heb gestaan en heb echt respect voor de mensen die er wel mee te maken krijgen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 20:33

Ik heb altijd gezegd dat ik nooit abortus zou kunnen en willen doen. Achter die beslissing sta ik nog steeds, alhoewel het wel iets veranderd is (mede omdat ik nu zwanger ben) want we hebben het er ook over gehad voor de 20 weken echo, wat als blijkt dat het zwaar gehandicapt is? Dan zou ik het niet geboren laten worden, ik denk niet dat ik dat aan kan. Evenals het voorbeeld wat hier genoemd zou worden, je zorgt 6 maanden voor een kindje en dan overlijd het alsnog, ik zou dat niet kunnen. Maar goed, dat is zoals ik nu denk, als ik daadwerkelijk in die situatie zit reageer ik misschien nog anders. Abortus in geval van verkrachting: Geen idee wat ik zou doen. Ik veroordeel overigens ook niemand die een abortus laat doen, het is eigen keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zwaar onderwerp maar toch... abortus Empty Re: zwaar onderwerp maar toch... abortus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum