Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Twijfels bij kdv

5 plaatsers

Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Twijfels bij kdv

Bericht  Kat1980 ma 21 maa 2011 - 3:30

Had vanmorgen de intake op het kdv van mijn zoontje. Hij gaat hier tijdelijk heen, voor 6 weken (1 dag per week) want dan is er pas plek op het kdv waar mijn oudste zoon ook zit.
Maar nu ga ik twijfelen of ik het daar wel zo leuk vind, op het tijdelijke kdv. Ik vond de leidster waar ik de intake mee had niet erg enthousiast overkomen. Ik kreeg een formulier onder mijn neus geschoven waar ik wat persoonsgegevens op in moest vullen en zij vertelde heel minimaal wat over het kdv. Veel dingen die voor mij heel vanzelfsprekend zijn om te vertellen/vragen in een intake (werk zelf namelijk ook op een kdv), vertelde zij niet en moest ik dus zelf om vragen. Na 20 minuten was het gesprek al afgelopen. Ik moest zelf nog vragen of ik misschien ook een rondleiding door het pand kon krijgen om te kijken op welke groep mijn zoontje zou komen, daar dacht zij niet eens aan. Op de babygroep aangekomen zaten daar 2 leidsters die niet eens de moeite namen om op te staan en zich aan me voor te stellen (zijn wel niet de leidsters die mijn zoontje krijgt, want die komt daar op dinsdag ipv maandag, maar toch lijkt het me wel zo beleefd).

Goed, mijn zoontje gaat er maar 6 keer heen en hij krijgt andere leidsters en misschien had deze mevrouw ook wel gewoon niet haar dag... Maar toch, weet niet of ik me er nog wel zo prettiger bij voel (en ik heb al zo'n moeite om weer aan het werk te gaan en mijn kleine mannetje weg te brengen) Cry
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 3:34

He wat vervelend zeg! Is het geen optie om hem die 6 keer naar je ouders of s ouders te brengen?? of naar een goede kennis??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Kat1980 ma 21 maa 2011 - 3:38

Mijn schoonmoeder past al 2 dagen in de week op de kids straks en kan gewoon niet meer dagen. Mijn ouders wonen te ver weg. De enige die ik nog zou kunnen vragen is mijn schoonzus, maar die werkt op oproepbasis en er is dus een kans dat ze dan net die dag moet werken.

Zat er ook al aan te denken om anders zelf nog wat dagen vrij te nemen, maar heb al mijn opgebouwde vakantiedagen tot nu toe al opgenomen om 3 weken extra verlof te hebben.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 4:00

en zou het geen mogelijkheid zijn om je schoonzus te vragen en als zij werkt, dat je man dagen op neemt? Als je je twijfels erbij hebt zou ik het niet doen, het is natuurlijk wel je kind dat je daarheen brengt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Kat1980 ma 21 maa 2011 - 4:09

Ja, misschien zouden we dat wel kunnen doen. Of vragen of ik hem toch mag meenemen naar mijn werk. Normaal gesproken mag je je eigen kind niet plaatsen op het kdv waar je werkt, maar misschien als ik het uitleg willen ze wel een uitzondering maken omdat het toch maar voor 6 dagen is.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Gast ma 21 maa 2011 - 5:26

Kat1980 schreef:Ja, misschien zouden we dat wel kunnen doen. Of vragen of ik hem toch mag meenemen naar mijn werk. Normaal gesproken mag je je eigen kind niet plaatsen op het kdv waar je werkt, maar misschien als ik het uitleg willen ze wel een uitzondering maken omdat het toch maar voor 6 dagen is.

Ik zou het zeker proberen bij jou op het werk. Mag dat bij jullie normaal gesproken niet of in het algemeen niet? Dochtertje van mijn schoonzus zit gewoon 4 dagen in de week op het kdv waar mijn schoonzus werkt. Ze is nu in verwachting van de tweede en deze gaat straks ook naar hetzelfde kdv.

Ik zou mijn kind nooit ergens achterlaten waar ik geen prettig gevoel bij heb. Ik zou dan zelf op mijn werk/studie ook niet goed functioneren.
Daarom laat ik ook alleen mijn ouders oppassen. Ondanks dat mijn ouders ver weg wonen, komen ze 1 a 2 dagen per week zodat ik aan de studie kan. Zouden jou ouders dat niet willen doen tijdelijk voor 6 weken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  mirrie ma 21 maa 2011 - 6:37

is ouderschapsverlof niks? en ik zou anders proberen hem voor tijdelijk mee te nemen naar je werk. als je ergens geen goed gevoel bij hebt zou ik het niet doen.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  PiP ma 21 maa 2011 - 8:01

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar welk kdv je bent geweest?
Hetzelfde als waar mijn dochter naar toe gaat?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Teddyaapje ma 21 maa 2011 - 8:15

Ik denk dat ik mijn zoontje er wel naartoe zou brengen, tenzij je er bijv. kindjes/ baby's zag die lagen te huilen waar niet naar omgekeken werd of als er bijv. gevaarlijke dingen rondslingerden oid. Ik denk dat het voor je zoontje niet uitmaakt of je een hand kreeg van de leidsters, het is natuurlijk niet netjes, en dat je geen rondleiding kreeg is ook erg slordig dat ze daar niet aan gedacht hebben maar zolang ik geen dingen zou zien waar mijn zoontje door van streek zou raken of niet veilig zou zijn zou ik hem daar gewoon naartoe brengen, het is tenslotte ook maar voor een paar keertjes.

Mocht je jezelf er zo slecht door voelen dat je niet met je gedachte bij je eigen werk kunt blijven dan is het wel een ander verhaal en is het toch beter een andere oplossing te zoeken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Kat1980 ma 21 maa 2011 - 9:24

PiP schreef:Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar welk kdv je bent geweest?
Hetzelfde als waar mijn dochter naar toe gaat?
Nee, het is geen kdv uit onze woonplaats.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  moepie ma 21 maa 2011 - 9:31

Kat; ik zou zeker eens informeren op je eigen werk. Als je de situatie uitlegt, wie weet kan er dan een uitzondering gemaakt worden. Als jij er geen goed gevoel bij hebt ga je ook niet fijn aan het werk.

@ de gene die het vroeg; het ligt maar net aan het beleid op het kdv waar je werkt of je je kindje mee mag nemen. Bij mij op het werk mag het wel ik mag alleen mag ze niet bij mij zelf op de groep.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Kat1980 ma 21 maa 2011 - 9:35

Ouderschapsverlof kan niet, want daarvoor moet je minimaal een jaar bij je werkgever werken en dat doe ik nog niet.
Bij ons op het kdv is het inderdaad de regel dat je je eigen kind niet mag meenemen, ook al is het op een andere groep.

Teddyaapje: De enige met een andere mening! Tja, geen huilende kindjes of gevaarlijke dingen die rondslingeren, dus wat dat betreft neem ik aan dat er wel goed voor mijn zoontje gezorgd zal worden. Maar goed, moet er nog even over nadenken of ik me er wel prettig bij voel.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Teddyaapje ma 21 maa 2011 - 9:39

Kat1980 schreef:
Teddyaapje: De enige met een andere mening! Tja, geen huilende kindjes of gevaarlijke dingen die rondslingeren, dus wat dat betreft neem ik aan dat er wel goed voor mijn zoontje gezorgd zal worden. Maar goed, moet er nog even over nadenken of ik me er wel prettig bij voel.

haha, ja het viel mij ook al op! Ik denk dat ik gewoon nogal nuchter ben ingesteld en ik probeer dingen door de ogen van mijn zoontje te bekijken (voor zover dat gaat en verantwoord is natuurlijk). Maar jij werkt zelf op een kdv dus jij bekijkt de dingen waarschijnlijk anders doordat het op je eigen werk anders gaat (wat ook heel begrijpelijk is hoor). Probeer te bedenken of je zoontje er zelf onder lijdt of dat het hem schaadt.

Succes met het maken van je keuze!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Twijfels bij kdv Empty Re: Twijfels bij kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum