Rhesus-negatief en zwangerschap.
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rhesus-negatief en zwangerschap.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Hoe is de zwangerschap verlopen en hoe ging het na de zwangerschap? Zijn er extra stappen ondernomen?
Zowel met moeder als kind?
Hoe is de zwangerschap verlopen en hoe ging het na de zwangerschap? Zijn er extra stappen ondernomen?
Gast- Gast
Re: Rhesus-negatief en zwangerschap.
Ik ben rhesus-negatief, mijn man heeft positief.
Ik kreeg alle zwangerschappen met 30 weken een anti-d spuit, en na de geboorte werd het bloed uit de navelstreng direct nagekeken. Beide kinderen bleken het bloed van papa te hebben, dus kreeg ik weer een anti-d spuit. Verder is er niks bijzonders gedaan. Ook deze keer zal het bloed van de kinderen na de bevalling weer worden nagekeken, en als ze weer papa's bloed hebben, krijg ik weer een spuit.
Ik kreeg alle zwangerschappen met 30 weken een anti-d spuit, en na de geboorte werd het bloed uit de navelstreng direct nagekeken. Beide kinderen bleken het bloed van papa te hebben, dus kreeg ik weer een anti-d spuit. Verder is er niks bijzonders gedaan. Ook deze keer zal het bloed van de kinderen na de bevalling weer worden nagekeken, en als ze weer papa's bloed hebben, krijg ik weer een spuit.
Gast- Gast
Inderdaad met 30 weken een anti-D-injectie, en na de bevalling nog één omdat mijn zoon rhesus-positief blijkt te zijn. Verder gebeurt er tijdens (en na) je zwangerschap niets anders dan wanneer je rhesus-positief bent. Bij een volgende zwangerschap zal het weer hetzelfde gaan. Niets om je druk/zorgen over te maken dus, het komt veel vaker voor!
Maar als jij rhesus-negatief bent dan weet je dat toch al vanuit je afgelopen zwangerschap? Of vraag je het voor iemand anders?
Maar als jij rhesus-negatief bent dan weet je dat toch al vanuit je afgelopen zwangerschap? Of vraag je het voor iemand anders?
Welles- Fluisteraar
- Aantal berichten : 30
Punten : 35
Registratiedatum : 06-12-10
Hier hetzelfde als bovenstaande reacties. Ik ben negatief, mijn oudste positief. De jongste is bij mij ook negatief.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben zo;n kindje Eerste kind van mijn ouders.. beetje geel geboren. Bij mijn broers wisten mijn ouders het en hebben ze voor de zwangerschap een injectie gehad met tegenstoffen (ofzoiets).Coco schreef:Heeft iemand daar ervaring mee?
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb een rhesus negatieve bloedgroep, van mijn man wisten we het niet.
Ik heb inderdaad ook zo'n injectie gehad rond de 30 weken. Bij de geboorte hebben ze bloed uit de navelstreng gehaald en toen bleek mijn dochter ook negatief te hebben, dus ik hoefde niet nog een keer een injectie.
Mijn zwangerschap is gewoon goed verlopen. Volgens mij zegt de rhesus factor daar toch niks over? Of wel? Ik heb dat in ieder geval nog nooit gehoord.
Ik heb inderdaad ook zo'n injectie gehad rond de 30 weken. Bij de geboorte hebben ze bloed uit de navelstreng gehaald en toen bleek mijn dochter ook negatief te hebben, dus ik hoefde niet nog een keer een injectie.
Mijn zwangerschap is gewoon goed verlopen. Volgens mij zegt de rhesus factor daar toch niks over? Of wel? Ik heb dat in ieder geval nog nooit gehoord.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Zowel ikzelf als mijn broertjes zijn rhesuskindjes! Mijn moeder had negatief, vader postief en alle kids ook positief. Mijn moeder kreeg tijdens de zwangerschap een injectie en na de geboorte (na bepaling bloedgroep van ons) ook elke keer een injectie. Is al wel even geleden, dus er kunnen best dingen veranderd zijn. Maar behalve die injectief heeft mijn moeder niks gemerkt qua invloed op de zwangerschappen, zij heeft er ook niks van gekregen en wij ook niet.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Rhesus C negatief
» Rhesus C negatief
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Bloedgroep O negatief
» Negatief zelfbeeld
» Rhesus C negatief
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap