Thuisopvang / Gastouder
+3
JD
MamaCa
majo8782
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Thuisopvang / Gastouder
Hoi allemaal,
Wat ik mij afvraag;
Mijn vriend werkt onregelmatig, daardoor moeten wij (later) voor de kinderopvang een schema maken die wij 4 weken van te voren in moeten leveren.
Hierbij is het verplicht minimaal 2 dagdelen (of 1 hele dag) per week je kind naar de opvang te doen.
Dit hebben wij dus niet nodig, wij komen uit op minder.
Hoe zit dat met thuis opvang/ gastouder? Moet je daar ook een schema geven en moet je kind daar ook minimaal aantal uren per week aanwezig zijn?
Gr. M
Wat ik mij afvraag;
Mijn vriend werkt onregelmatig, daardoor moeten wij (later) voor de kinderopvang een schema maken die wij 4 weken van te voren in moeten leveren.
Hierbij is het verplicht minimaal 2 dagdelen (of 1 hele dag) per week je kind naar de opvang te doen.
Dit hebben wij dus niet nodig, wij komen uit op minder.
Hoe zit dat met thuis opvang/ gastouder? Moet je daar ook een schema geven en moet je kind daar ook minimaal aantal uren per week aanwezig zijn?
Gr. M
majo8782- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 200
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Thuisopvang / Gastouder
nee, dat is niet nodig. Onze gastouder is heel flexibel, ik geef op de zaterdag door welke dagen/tijden ik voor de komende week oppas nodig ben en het wisselt zelfs ook nog wel eens in de loop van de week.
Wij betalen onze gastouder echt per kwartier dat onze dochter er is, maar ik rond het vaak wel naar boven af. als ze er maar één uur per week is, betalen we ook maar één uur.
Wij betalen onze gastouder echt per kwartier dat onze dochter er is, maar ik rond het vaak wel naar boven af. als ze er maar één uur per week is, betalen we ook maar één uur.
Gast- Gast
Ben ik ook benieuwd na!
ik werk onregelmatig en mijn vriend maakt vaak lange dagen.. en mn oudste zoon gaat in mei naar de basisschool dus zitten we met het brengen en halen van school. Vooral van 7u tot 8.30 's ochtends en smiddags van 14.45 tot 16.00. En dan de jongste de hele tijd als wij werken. Dus wij hebben na veel denken ook maar opgegeven voor een gastouder.
Ben ook benieuwd hoe dat met de uren gaat en met de opgave voor de belastingdienst omdat de aantal uren nogal wisselend zijn.
ik werk onregelmatig en mijn vriend maakt vaak lange dagen.. en mn oudste zoon gaat in mei naar de basisschool dus zitten we met het brengen en halen van school. Vooral van 7u tot 8.30 's ochtends en smiddags van 14.45 tot 16.00. En dan de jongste de hele tijd als wij werken. Dus wij hebben na veel denken ook maar opgegeven voor een gastouder.
Ben ook benieuwd hoe dat met de uren gaat en met de opgave voor de belastingdienst omdat de aantal uren nogal wisselend zijn.
MamaCa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10
Dromertje schreef:nee, dat is niet nodig. Onze gastouder is heel flexibel, ik geef op de zaterdag door welke dagen/tijden ik voor de komende week oppas nodig ben en het wisselt zelfs ook nog wel eens in de loop van de week.
@Dromertje, heb jij een gastouder via een bureau, of zelf iemand gevonden?
@MamaCa, volgens mij komt voor jullie dan gastouder ook veel beter uit, als ik het zo lees!
majo8782- Fluisteraar
We hebben onze gastouder via 4-kids gevonden (geen idee of je namen mag noemen ) Op die website kun je zelf oproepjes plaatsen en oproepjes lezen van gastouders. Ik heb toen naar 2 gastouders hier in deze woonplaats een mailtje gestuurd en eentje klonk zo goed, daar zijn we heen geweest om kennis te maken en daarna pas laten 'bemiddelen' door het bureau, dan gaan ze allemaal vragen stellen over het opvoeden/ritme van je kindje enzo. je hebt ook wel gastouderbureau's die bemiddelen voor je, dan heb je weinig te kiezen. De gastouder moet sowieso ingeschreven staan bij een bureau, anders krijg je geen kinderopvangtoeslag.
Gast- Gast
ik heb geen idee of ik inderdaad links mag plaatsen, maar kijk eens op
www.zoekoppas.nl
www.mrnosey.nl
www.smart4kids.nl
www.oppasmarkt.nl
hier kun je zelf een advertentie plaatsen waarin je jouw wensen neerzet wbt flexibiliteit van de gastouder. je kunt er ook advertenties bekijken van gastouders die werk zoeken... misschien vind je zo iemand die precies aansluit bij wat je zoekt. suc6!
www.zoekoppas.nl
www.mrnosey.nl
www.smart4kids.nl
www.oppasmarkt.nl
hier kun je zelf een advertentie plaatsen waarin je jouw wensen neerzet wbt flexibiliteit van de gastouder. je kunt er ook advertenties bekijken van gastouders die werk zoeken... misschien vind je zo iemand die precies aansluit bij wat je zoekt. suc6!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Dromertje schreef:We hebben onze gastouder via 4-kids gevonden (geen idee of je namen mag noemen ) Op die website kun je zelf oproepjes plaatsen en oproepjes lezen van gastouders. Ik heb toen naar 2 gastouders hier in deze woonplaats een mailtje gestuurd en eentje klonk zo goed, daar zijn we heen geweest om kennis te maken en daarna pas laten 'bemiddelen' door het bureau, dan gaan ze allemaal vragen stellen over het opvoeden/ritme van je kindje enzo. je hebt ook wel gastouderbureau's die bemiddelen voor je, dan heb je weinig te kiezen. De gastouder moet sowieso ingeschreven staan bij een bureau, anders krijg je geen kinderopvangtoeslag.
Nou dat is natuurlijk niet zo. Een gastouderbureau heeft een bestand met gastouders en die stellen naar aanleiding van jouw wensen een gastouder aan je voor. Daarna kun je zelf beslissen of je diegene geschikt vind, zo niet dan zoeken ze verder.
Wij hebben ook een gastouder en een contract voor minimaal 40 uur per maand. De meeste gastouders die flexibel oppassen laten wel een minimaal aantal uren in het contract zetten en die moet je sowieso betalen. Of je ze afneemt of niet.
Overigens ben ik van mening dat ook al heb je het misschien niet nodig, het wel goed is voor je kindje om wekelijks bij de gastouder te komen. Ook al is het maar een middag of een ochtend. Voor het contact tussen de gastouder en mijn kindje vind ik dat beter dan bijv. 1 dag oppassen en dan weer 2 weken niet.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania, wij zijn eerst ook door een ander gastouderbureau gekoppeld. We hebben in ons eerste gesprek met het bureau een aantal wensen/eisen door gegeven en zij beloofden daar rekening mee te houden. één van die eisen was bijvoorbeeld dat het een rustig gezin was met tijd voor onze dochter, met een rustige gastouder. Waar werden wij geplaatst? Juist, in een gezin met in totaal 6 gastkindjes en een gastouder die er boven uit kakelde
Nu hebben wij dat niet door laten gaan, maar dat bureau koppelt je drie keer, vind je het 3 keer niks, ben je volgens hun niet te koppelen. Ik denk dat ze ons bij de eerste en de beste gastouder hebben geplaatst die een plekje hadden en niet naar onze wensen hebben gekeken.
Nu hebben wij dat niet door laten gaan, maar dat bureau koppelt je drie keer, vind je het 3 keer niks, ben je volgens hun niet te koppelen. Ik denk dat ze ons bij de eerste en de beste gastouder hebben geplaatst die een plekje hadden en niet naar onze wensen hebben gekeken.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Tania, wij zijn eerst ook door een ander gastouderbureau gekoppeld. We hebben in ons eerste gesprek met het bureau een aantal wensen/eisen door gegeven en zij beloofden daar rekening mee te houden. één van die eisen was bijvoorbeeld dat het een rustig gezin was met tijd voor onze dochter, met een rustige gastouder. Waar werden wij geplaatst? Juist, in een gezin met in totaal 6 gastkindjes en een gastouder die er boven uit kakelde
Ja, dan had je een slecht gastouderbureau. Overigens hebben wij ook niet al te beste ervaringen met gastouderbureaus hoor (en zelf onze gastouder gevonden). Maar het is ook niet zo dat je maar de eerste de beste gastouder moet nemen waar zij mee aankomen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
het zal ook vaak genoeg wel goed gaan, maar de manier van werken van het gastouderbureau waar we nu onze gastouder hebben gevonden vind ik veel prettiger. Wat minder gedwongen, want bij de andere heb je maar 3 kansen en je wilt toch geen geslaagde koppeling, omdat je anders alsnog zonder gastouder zit.
Gast- Gast
Thanks voor de antwoorden.
Wat is een normale prijs wat een gastouder kan vragen per uur?
Wat is een normale prijs wat een gastouder kan vragen per uur?
majo8782- Fluisteraar
Toch wil ik je wel op het hart drukken om via een gastouderbureau een gastouder te zoeken, en niet via een site ofzo. Via een gastouderbureau heb je de zekerheid dat er gewerkt wordt met gecertificeerde mensen, dus gastouders die kennis hebben van zaken. Plus dat je alleen voor gecertificeerde gastouders een vergoeding kunt krijgen van de belastingdienst, anders niet.
En, daarnaats, mocht een gastouder om watvoor reden dan ook niet bevallen, heb je altijd nog een organisatie om op terug te vallen, die dan ook weer een andere gastouder voor je zoekt.
En, daarnaats, mocht een gastouder om watvoor reden dan ook niet bevallen, heb je altijd nog een organisatie om op terug te vallen, die dan ook weer een andere gastouder voor je zoekt.
Gast- Gast
Maple schreef:Toch wil ik je wel op het hart drukken om via een gastouderbureau een gastouder te zoeken, en niet via een site ofzo. Via een gastouderbureau heb je de zekerheid dat er gewerkt wordt met gecertificeerde mensen, dus gastouders die kennis hebben van zaken. Plus dat je alleen voor gecertificeerde gastouders een vergoeding kunt krijgen van de belastingdienst, anders niet.
daar heb je gelijk in ja!
majo8782- Fluisteraar
Wij moeten minimaal 20 uur per maand betalen.Dromertje schreef:nee, dat is niet nodig. Onze gastouder is heel flexibel, ik geef op de zaterdag door welke dagen/tijden ik voor de komende week oppas nodig ben en het wisselt zelfs ook nog wel eens in de loop van de week.
Onze gastouder is ook erg flexibel. Kan haar een dag van te voren nog vragen of ze kan op passen. Als ze thuis is kan dit altijd wel.
Ze staat echt atlijd voor ons klaar. Het is een tijdje niet lekker gegaan. Maar nu gaat het weer goed.
Ik heb haar gevonden via marktplaats. Maar ze was wel ingeschreven bij een gastouderbureau.
Gast- Gast
Dromertje schreef:nee, dat is niet nodig. Onze gastouder is heel flexibel, ik geef op de zaterdag door welke dagen/tijden ik voor de komende week oppas nodig ben en het wisselt zelfs ook nog wel eens in de loop van de week.
Hier nog 1.
Wij zitten bij All Kidz Nederland (is nog een vrij nieuw bureau) http://www.allkidznederland.nl/ en zitten er sinds kort, maar zijn er erg over te spreken! Ze maken ook echt een contract op maat voor je. Vaak hebben andere bureaus standaard contracten.
Als ik vroege dienst heb begint mijn shift om 6.00 uur en als mijn vrouw vroege dienst heeft dan moet zijn om 7.00 uur aan het bed staan. Nou er is geen 1 kinderdagverblijf dat zo vroeg open gaat! En vaak zijn gastouders een stuk flexibeler. We mogen d'r wanneer wij vroege dienst hebben ook gewoon in d'r pyama brengen en zij kleedt ze dan om (want ze gaat dan vaak daar nog een uurtje slapen).
Kijk alleen wel goed na als je voor een gastouder gaat dat ze ingeschreven staan, zoniet, dan krijg je niks van de belasting terug! En als ze ingeschreven staan hebben ze ook EHBO-diploma etc.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Teigertje schreef:Dromertje schreef:nee, dat is niet nodig. Onze gastouder is heel flexibel, ik geef op de zaterdag door welke dagen/tijden ik voor de komende week oppas nodig ben en het wisselt zelfs ook nog wel eens in de loop van de week.
Hier nog 1.
Wij zitten bij All Kidz Nederland (is nog een vrij nieuw bureau) http://www.allkidznederland.nl/ en zitten er sinds kort, maar zijn er erg over te spreken! Ze maken ook echt een contract op maat voor je. Vaak hebben andere bureaus standaard contracten.
Als ik vroege dienst heb begint mijn shift om 6.00 uur en als mijn vrouw vroege dienst heeft dan moet zijn om 7.00 uur aan het bed staan. Nou er is geen 1 kinderdagverblijf dat zo vroeg open gaat! En vaak zijn gastouders een stuk flexibeler. We mogen d'r wanneer wij vroege dienst hebben ook gewoon in d'r pyama brengen en zij kleedt ze dan om (want ze gaat dan vaak daar nog een uurtje slapen).
Kijk alleen wel goed na als je voor een gastouder gaat dat ze ingeschreven staan, zoniet, dan krijg je niks van de belasting terug! En als ze ingeschreven staan hebben ze ook EHBO-diploma etc.
Teigertje, waar kun je zien dat ze ingeschreven staan?
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Wij hebben ook een gastouder en ook juist door het feit dat ik onregelmatig werk en dus niet altijd dezelfde dagen en uren nodig heb.
Wij hebben geen minimum aantal uren die we hoeven af te nemen. Dit was bij een KDV wel zo geweest. Minimaal 10 uur per week.
Wij hebben alles via dit bureau geregeld : http://www.opdekleintjesletten.nl/
Eerst hebben we een begeleidend gesprek gehad over wat onze wensen waren, en wat de mogelijkheden waren.
Toen zijn ze gaan zoeken in hun bestand naar een geschikte gastouder.
Toen dat eenmaal was gelukt werd de gastouder ingelicht en kregen wij de naam en het telefoonnummer van de gastouder.
Afspraak gemaakt om kennis te maken samen met onze zoon.
Bij ons was het bij de eerste gastouder gelijk goed, maar het kan ook zijn dat je kleintje of jullie geen klik met de gastouder hebben.
Dan geef je dat door en gaan ze zoeken naar iemand anders.
Je kunt ook nog kijken via Marktplaats trouwens. Gastouders zetten zichzelf daar soms ook "in de aanbieding".
Wij hebben geen minimum aantal uren die we hoeven af te nemen. Dit was bij een KDV wel zo geweest. Minimaal 10 uur per week.
Eerst hebben we een begeleidend gesprek gehad over wat onze wensen waren, en wat de mogelijkheden waren.
Toen dat eenmaal was gelukt werd de gastouder ingelicht en kregen wij de naam en het telefoonnummer van de gastouder.
Bij ons was het bij de eerste gastouder gelijk goed, maar het kan ook zijn dat je kleintje of jullie geen klik met de gastouder hebben.
Je kunt ook nog kijken via Marktplaats trouwens. Gastouders zetten zichzelf daar soms ook "in de aanbieding".
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Ik heb even mee gelezen en ga ook maar eens kijken hoe en wat met gastouderopvang Ik begin aankomende week met werken en dan werk ik tot 18.00/18.30, en het kdv is 18.00 dicht.
Is het dan geen probleem dat de uren per week kunnen verschillen enz? Want de ene week heb ik opvang voor 24 uur nodig ofzo, en de andere week kan het ook maar 8 uur zijn..
Is het dan geen probleem dat de uren per week kunnen verschillen enz? Want de ene week heb ik opvang voor 24 uur nodig ofzo, en de andere week kan het ook maar 8 uur zijn..
Gast- Gast
Bij mijn gastouder maakt het niet uit. Maar dat kan natuurlijk per gastouder wisselen.
Het beste kun je gewoon een gastouderburo bellen/mailen en om info vragen.
Het beste kun je gewoon een gastouderburo bellen/mailen en om info vragen.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
FoolishSam schreef:Ik heb even mee gelezen en ga ook maar eens kijken hoe en wat met gastouderopvang Ik begin aankomende week met werken en dan werk ik tot 18.00/18.30, en het kdv is 18.00 dicht.
Dat was mijn vraag inderdaad ook, de ene week zal het voor een middag zijn en de andere week weer voor twee volle dagen.
Blijkbaar is het bij elke gastouder (bureau) anders. De ene is flexibel, de andere heb je minimale uren nodig.
Ik ga tegen die tijd gewoon opzoek naar de beste
majo8782- Fluisteraar
Catwoman79 schreef:Wij hebben ook een gastouder en ook juist door het feit dat ik onregelmatig werk en dus niet altijd dezelfde dagen en uren nodig heb.
Ik krijg een trojaans paard (virus) bij deze site
majo8782- Fluisteraar
FoolishSam schreef:Ik heb even mee gelezen en ga ook maar eens kijken hoe en wat met gastouderopvang Ik begin aankomende week met werken en dan werk ik tot 18.00/18.30, en het kdv is 18.00 dicht.
je hebt gastouders die willen een minimum aantal per week en ook vaste uren, maar je hebt ook gastouders die daarin heel flexibel zijn. Wij hebben enorm geluk met onze gastouder, die is echt zo ontzettend flexibel! Maargoed, dat is wel iets wat je als eis door kunt geven bij het gesprek met het gastouderbureau zelf.
Gast- Gast
aanitaa schreef:Teigertje schreef:Dromertje schreef:nee, dat is niet nodig. Onze gastouder is heel flexibel, ik geef op de zaterdag door welke dagen/tijden ik voor de komende week oppas nodig ben en het wisselt zelfs ook nog wel eens in de loop van de week.
Hier nog 1.
Teigertje, waar kun je zien dat ze ingeschreven staan?
http://www.landelijkregisterkinderopvang.nl/pp/StartPagina.jsf
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
majo8782 schreef:Maple schreef:Toch wil ik je wel op het hart drukken om via een gastouderbureau een gastouder te zoeken, en niet via een site ofzo. Via een gastouderbureau heb je de zekerheid dat er gewerkt wordt met gecertificeerde mensen, dus gastouders die kennis hebben van zaken. Plus dat je alleen voor gecertificeerde gastouders een vergoeding kunt krijgen van de belastingdienst, anders niet.
daar heb je gelijk in ja!
hoeft niet altijd zo te zijn. als er iemand is die zich aanbied met diploma's en ze kan deze diploma's laten zien en een VOG overleggen, dan kun je het ook prima zonder GOB af... natuurlijk is die bemiddeling van een gob verder wel handig...als je gastouder ziek is regelen zij iemand anders voor je...
maar ik biedt me ook aan als gastouder, heb 7 jaar ervaring in de kinderopvang en alle diploma's, alleen sta ingeschreven op mrnosey, dus niet via een officieel gob.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: