Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verboden voor Happy Meals

+10
Ugly Betty
Toet
loura
Caresses
Phileine
Roze Roos
Jeanette
TukTuk
Sweety
loesje
14 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:22

Maar kinderen 'zeuren' om de MC omdát ze dat speelte willen. Niet omdat ze het eten nou zo fantastisch vinden. Maar als ze daar toch zijn, wordt het wel gegeten. Het gaat de meeste kinderen niet om het eten, maar om het speeltje denk ik. Ik vind het slecht dat die kinderen die maaltijden om die reden toch eten.
Ik vind niet dat je kinderen mag lokken om ongezond eten te komen eten in ruil voor een speeltje. Gezond eten zou juist beloond moeten worden. En prima als je wel die hamburger kiest, maar dan geen speeltje.

Tea, één maaltijd is inderdaad niet meteen slecht, maar je moet ergens beginnen. Op mijn werk hebben ze een ´snoepla´, maar daar wordt heel weinig gesnoept (behalve door mij :P). Dat al die andere dingen nog steeds slecht zijn is geen reden om dan hier ook maar niets aan te doen. Kleine beetjes helpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Merai za 19 maa 2011 - 5:45

Ik nam nooit een happy meal omdat ik vroeger geen hamburgers lustte, wel vond ik het echt een feest om naar de Mac te gaan. Ik vond de frietjes en saus gewoon heel erg lekker smile We gingen overigens denk ik zo'n vier keer per jaar, bij speciale gelegenheden. Wat mij betreft komen kinderen dus niet alleen voor het speeltje, ik ben het wel met je eens dat gezond eten beloond moet worden maar dan moet je maar ergens anders naartoe gaan. Het is mijns inziens aan de ouders om ervoor te zorgen dat ze niet elke week in de Mac zitten.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:46

Ik vind het een heel goed initiatief!

Vaak vinden kinderen het cadeautje interessanter dan het eten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 5:53

Tesita schreef: Maar ik kan heerlijk genieten van een menuutje van de Mac, en zo nu en dan moet dat ook kunnen vind ik. Ook voor kinderen. En om dan geen speeltje meer te geven bij een happy meal.... Tsja... Ik vind het een beetje kinderachtig....

Precies. Ik vind het ook een beetje kinderachtig, het cadeautje bij het Happy Meal is gewoon een aardigheidje en ik vind het raar dat je geen aardigheidje 'verdiend' zou hebben als je een paar frietjes en een hamburger op hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 5:54

Vroeger kon je trouwens het presentje uit het Happy Meal los kopen, laten ze dat dan weer invoeren, dat lijkt me een prima oplossing voor ouders die denken dat het hun kind alleen daarom te doen is. Dan kan het Happy Meal gewoon behouden worden zoals het nu is. Zat ouders die wel maat kunnen houden en die zelf wel kunnen bepalen of hun kind na het eten van frietjes nog een speeltje verdient.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:55

Ik vind deze regeling veel te ver gaan. Iedereen heeft de verantwoordelijkheid voor wat hij in zijn eigen mond stopt. Bij kinderen zijn dit de ouders. Wat ik wel goed zou vinden is als er een regel zou komen dat er een gezond alternatief geboden moet worden. Dus naast repen chocolade, ook repen leggen die minder toevoegingen bevatten, een gezondere samenstelling hebben met bijvoorbeeld (onbewerkte) suikers, en volkoren granen, of bijvoorbeeld noten bevatten. Zo ook bij Mac Donalds geef mensen een alternatief. Dus een broodje met minder suikers en biologisch vlees. Denk dat veel mensen dan ook merken dat het gezonder kán, zonder dat het afbreuk doet aan de lekkerheid van het product.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 5:58

Susan schreef:Vroeger kon je trouwens het presentje uit het Happy Meal los kopen, laten ze dat dan weer invoeren, dat lijkt me een prima oplossing voor ouders die denken dat het hun kind alleen daarom te doen is. Dan kan het Happy Meal gewoon behouden worden zoals het nu is. Zat ouders die wel maat kunnen houden en die zelf wel kunnen bepalen of hun kind na het eten van frietjes nog een speeltje verdient.

Helemaal met jou eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:00

Maár, is de MC Donalds daarvoor? Het is nou eenmaal een fastfood keten en daar krijg je, bijna alleen maar, slecht eten. Dan is het toch aan die mensen zelf om ervoor te zorgen dat ze gezond eten of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:03

Voor Amerika vind ik 't niet zo'n heel slecht plan.. Als 't hier in Nederland zou worden doorgevoerd, zou ik 't belachelijk vinden. 't Lijkt wel alsof 't hier - zoals andere ook al zeiden, meer een uitje is, een feestje. Dan vind ik dat ongezond eten moet kunnen en dat men niet moet gaan lopen mekkeren om 't speeltje..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:08

Ik vond als kind wél de frietjes en de hamburger interessant... het speeltje uiteraard ook, maar voornamelijk het eten.

En de ballenbak!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:09

Trisha schreef:Voor Amerika vind ik 't niet zo'n heel slecht plan.. Als 't hier in Nederland zou worden doorgevoerd, zou ik 't belachelijk vinden. 't Lijkt wel alsof 't hier - zoals andere ook al zeiden, meer een uitje is, een feestje. Dan vind ik dat ongezond eten moet kunnen en dat men niet moet gaan lopen mekkeren om 't speeltje..

Inderdaad. Het is juist leuk als feestje, als verwennerij toch, vind ik. En dan hier in NL dan in ieder geval.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:12

Nou... Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik hier en daar wat stimulatie nodig had... Om m'n patatjes op te eten, zodra ik 't speeltje in handen had.. Very Happy Maar dat werd later ook weer wat minder. De ballenbak en glijbaan buiten was ook véél leuker dan eten! Maar goed, we gingen ook maar paar keer per jaar heen en eigenlijk - heel standaard - na een dagje uit. Dus zwemmen + MacD bijv.

Hoort er voor m'n gevoel bij! 't Is zelfs zo, dat als ik nu heen ga, tevreden aan m'n hamburgertje zit... Een gevoel van teleurstelling volgt. Dat 't toch niet 't zelfde is als vroeger...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 6:17

Wij hadden vroeger trouwens een buurman die bij McDonalds werkte, dus ik kreeg regelmatig van die speeltjes uit Happy Meals, ik herinner me nog van die opwindautootjes waar McDonaldspoppetjes in zaten. We hadden ook stoelen van McDonalds in de tuin, die hadden we van hem gekregen. Waren nog best mooie stoelen, geen goedkope plastic dingen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:19

Met mijn ouders ging ik nooit naar de Mac Donalds en ik heb echt niks gemist hoor. Leuke uitstapjes maken deden we wel en ook best eens een frietje, (al waren de zelf meegebrachte salades van mijn moeder stukken lekkerder) maar ik ken echt gezelligere plekken dan de Mac en het eten is ook nog eens bar slecht.

Ik weet nog dat ik op mijn 14e éindelijk bij de Mac kwam (na jaren nieuwsgierigheid, want vriendjes vertelden er wel over) en dat ik dacht: is hier nu al die ophef over? Een klef smakeloos muffig broodje met een hamburger erop die mijn vader duizend keer lekkerder kon maken...

Eigenlijk snap ik tot op de dag van vandaag niet wat er nou zo lekker is aan de Mac...


Laatst aangepast door Noa op za 19 maa 2011 - 6:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 6:20

Trisha schreef:
Hoort er voor m'n gevoel bij! 't Is zelfs zo, dat als ik nu heen ga, tevreden aan m'n hamburgertje zit... Een gevoel van teleurstelling volgt. Dat 't toch niet 't zelfde is als vroeger...
Herkenbaar, herkenbaar, herkenbaar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 6:24

Wij kwamen er ook niet supervaak, volgens mij was ik ook helemaal niet zo op de McDonalds gefocust als kind. Ik zie wel eens dat je er tegenwoordig ook kinderfeestjes kan vieren, maar dat lijkt me helemaal niet gezellig, dan zijn er wel leukere plekjes.

Nu zou ik er negen van de tien keer nog niet voor kiezen, maar af en toe heb ik er wel eens zin in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 6:39

Maple schreef:Of een gezonde broodjestent.

Op zich kun je bij bijvoorbeeld de Subway best gezonde broodjes krijgen, je kunt het daar zelf samenstellen, dus het wordt zo gezond als je zelf wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Caroow za 19 maa 2011 - 18:15

Susan schreef:Wij kwamen er ook niet supervaak, volgens mij was ik ook helemaal niet zo op de McDonalds gefocust als kind. Ik zie wel eens dat je er tegenwoordig ook kinderfeestjes kan vieren, maar dat lijkt me helemaal niet gezellig, dan zijn er wel leukere plekjes.

Nu zou ik er negen van de tien keer nog niet voor kiezen, maar af en toe heb ik er wel eens zin in.

Ik ben er vroeger ook wel eens geweest met een verjaardagsfeestje. Ik kan het me nog herinneren dus het zal wel leuk zijn geweest, ik weet alleen nog dat ik kipnuggets kreeg smile

En het speeltje bij het eten weglaten omdat het eten te ongezond is vind ik maar raar, de kinderen "straffen" voor de verkeerde keuzes van hun ouders.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 20:56

Susan schreef:Wij kwamen er ook niet supervaak, volgens mij was ik ook helemaal niet zo op de McDonalds gefocust als kind. Ik zie wel eens dat je er tegenwoordig ook kinderfeestjes kan vieren, maar dat lijkt me helemaal niet gezellig, dan zijn er wel leukere plekjes.

Nu zou ik er negen van de tien keer nog niet voor kiezen, maar af en toe heb ik er wel eens zin in.

Kinderfeestjes kon vroeger al. Werd je geschminkt, de jarige mocht haar eigen hamburger omdraaien en werd je 'per ongeluk' opgesloten in de vriezer. Heel spannend haha smile.

Ik denk zelf overigens niet dat mensen in dit topic willen dat al het slechte eten bij de Mac weggaat (iemand hier vatte dat zo op?) maar dat er een speeltje gegeven wordt bij een gezonde maaltijd. Ik denk idd wel dat er verschil zit in Amerika/ NL in hoevaak je naar zoiets als de Mac gaat maar een verkeerd idee vind ik het eigenlijk nog steeds niet. Als kind vind je de Mac vooral leuk om de speeltjes en de ballenbak. Dan is het jammer dat dat gekoppelt moet worden aan een ongezonde maaltijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 4 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum