Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verboden voor Happy Meals

+10
Ugly Betty
Toet
loura
Caresses
Phileine
Roze Roos
Jeanette
TukTuk
Sweety
loesje
14 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 20:32

AMSTERDAM – San Francisco heeft een wet aangenomen die het uitdelen van speelgoed bij ongezond eten verbied. Door de nieuwe wetgeving wordt ook de Happy Meal van McDonald’s verboden.
© ANP

De nieuwe wetgeving gaat in op 1 december. San Francisco wordt daarmee de eerste grote Amerikaanse stad die dergelijke wetgeving invoert.

Speelgoed mag in de toekomst pas bij eten worden uitgedeeld wanneer de maaltijd minder dan zeshonderd calorieën bevat en tevens (deels) bestaat uit fruit en groente. Ook mag er alleen drinken bij geserveerd worden dat niet voor een groot deel bestaat uit suiker of vet.

Reactie McDonald's

“We zijn extreem teleurgesteld met het besluit”, laat Danya Proud van McDonald’s weten. “Dit is niet wat onze klanten willen en het is niet waar ze om gevraagd hebben. Het krijgen van speelgoed bij een kindermaaltijd is gewoon een deel van het plezier van met het gezin eten bij McDonald’s.”

De stad vindt het echter niet gepast om speelgoed uit te delen bij ongezond voedsel en wijst erop dat de wetgeving ook geldt voor andere restaurants.

bron: http://www.nuzakelijk.nl/de-koffiecorner/2370612/happy-meal-verboden-in-san-francisco.html



Wat vinden jullie hiervan? Eigenlijk heb ik er nooit zo bij stil gestaan maar ergens vind ik het wel een goed en logisch besluit...

Verboden voor Happy Meals I%27m+lovin+it


Laatst aangepast door Zusje van Bert op vr 18 maa 2011 - 21:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  loesje vr 18 maa 2011 - 20:39

Ben ik het wel mee eens omdat in amerika veel te ongezond word gegeten en misschien zorgt is dit een stapje in de goeie richting. voor Nederland vind ik het niks.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Sweety vr 18 maa 2011 - 20:48

Ik snap het punt wel van ze want de mensen in Amerika leven ongezonder. Maar het hoort toch eigenlijk bij een happy meal een cadeau.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 20:51

loesje schreef:Ben ik het wel mee eens omdat in amerika veel te ongezond word gegeten en misschien zorgt is dit een stapje in de goeie richting. voor Nederland vind ik het niks.
Waarom voor nederland niet? Hier wordt toch ook ongezond gegeten bij de MAC?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 20:54

Het hoort omdat het al zo lang gebeurd ja maar eerlijk gezegd is het natuurlijk gewoon verleiding voor die kinderen. Vaak gaat het ze niet eens om het eten haha. Ik vind het alleen maar goed dat er bij stil gestaan wordt dat er hier mee ongezond eten verleidelijk gemaakt wordt voor kinderen en dat het eigenlijk bij gezond eten zou moeten zijn. Ik vind dat dat net zo goed in NL zou mogen gebeuren eerlijk gezegd. Overgewicht vormt in Nederland ook een steeds groter maatschappelijk probleem. Waarom niet nu ingrijpen ipv als het te laat is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 20:56

Dolcis_ schreef:
loesje schreef:Ben ik het wel mee eens omdat in amerika veel te ongezond word gegeten en misschien zorgt is dit een stapje in de goeie richting. voor Nederland vind ik het niks.
Waarom voor nederland niet? Hier wordt toch ook ongezond gegeten bij de MAC?

Het is een beetje het waanidee dat wij niet de problemen hebben die ze in Amerika hebben. Natuurlijk zal het probleem daar wellicht groter zijn maar wat ik al zei; waarom wachten tot het probleem hier groot is als je nu al iets kunt doen? Dat een probleem groter is in een ander land wil natuurlijk niet zeggen dat je het probleem hier nog niet hoeft aan te pakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 20:58

Heel goed idee!

En het hoort er bij zei iemand geloof ik, maar je kan toch ook gezondere happy meals maken en dan hebben ze gewoon een speeltje.
Nee ik vind het een goed idee, ook voor in Nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Sweety vr 18 maa 2011 - 21:00

Ik vind wel dat we hier ook steeds meer kinderen krijgen met overgewicht. Daar moet inderdaad wat aan gedaan worden. En bij kinderen gaat het inderdaad 9 vd 10x om het cadeau dan om het eten. Of ze zullen de Happy Meal moeten aanpassen als ze er echt iets bij willen geven
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:02

Zusje van Bert schreef:
Dolcis_ schreef:
loesje schreef:Ben ik het wel mee eens omdat in amerika veel te ongezond word gegeten en misschien zorgt is dit een stapje in de goeie richting. voor Nederland vind ik het niks.
Waarom voor nederland niet? Hier wordt toch ook ongezond gegeten bij de MAC?

Het is een beetje het waanidee dat wij niet de problemen hebben die ze in Amerika hebben. Natuurlijk zal het probleem daar wellicht groter zijn maar wat ik al zei; waarom wachten tot het probleem hier groot is als je nu al iets kunt doen? Dat een probleem groter is in een ander land wil natuurlijk niet zeggen dat je het probleem hier nog niet hoeft aan te pakken.
Ik ben het met je eens. Je kunt beter nu al actie ondernemen dan pas veel later. Een probleem hoeft niet eerst groot te worden om er wat mee te gaan doen. Daarom vroeg ik ook aan loesje waarom in Nederland niet?

Ik vind het ook een prima actie voor bij ons in Nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  TukTuk vr 18 maa 2011 - 21:06

Ik vind het een goed idee!

Wat overigs ook goed zou helpen is fastfood gewoon een stuk duurder te maken. Ik verbaasde me destijds in Amerika er echt over hoe goedkoop eten bij de Mac was.. Daardoor is het ook verleidelijk voor mensen om er te gaan eten, zeker als ze niet zoveel te besteden hebben.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Jeanette vr 18 maa 2011 - 21:32

Best een goed idee, maar maak dan de happy meals ietwat gezonder.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:38

Jeanette schreef:Best een goed idee, maar maak dan de happy meals ietwat gezonder.

Dat is dan dus ook de bedoeling Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Roze Roos vr 18 maa 2011 - 21:47

Theedoosje schreef:Heel goed idee!

En het hoort er bij zei iemand geloof ik, maar je kan toch ook gezondere happy meals maken en dan hebben ze gewoon een speeltje.
Nee ik vind het een goed idee, ook voor in Nederland.

+1! Er zijn al zoveel kinderen met overgewicht en kinderen die erg slecht eten.
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Phileine vr 18 maa 2011 - 21:52

Ik vind het op zich geen verkeerd plan, maar snap het punt niet zo. Ouders bepalen toch waar gegeten gaat worden? Bij ons was McDonalds een uitje en we gingen er ongeveer twee keer per jaar heen. Voor mij was dat cadeautje bij het Happymeal niet eens zo belangrijk, maar ik vond het best leuk. Het is toch gewoon leuk voor kinderen wanneer ze een paar keer per jaar naar de mac gaan en dan een cadeautje krijgen. Ik neem aan dat de meeste gezinnen dagelijks koken en alleen af en toe naar de mac gaan. En zou het zonder cadeautje in het Happy meal meteen minder aantrekkelijk worden voor kinderen? Dat vraag ik mij af.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:57

Vilein> uiteindelijk bepalen de ouders dat inderdaad. Maar er zijn ook ouders die overstag gaan als hun kind blijft zeuren. En waarom zouden de happy meals niet gezonder kunnen? Dan heb je toch nog de keuze of je naar de Mac gaat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Caresses vr 18 maa 2011 - 21:58

Ik vind het een goed idee. Mogen ze van mij ook in in Nederland toepassen. Want met een leuk speeltje zullen denk ik, veel kinderen zijn die denken: o fast food= fijn want cadeautje.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Phileine vr 18 maa 2011 - 22:17

Theedoosje schreef:Vilein> uiteindelijk bepalen de ouders dat inderdaad. Maar er zijn ook ouders die overstag gaan als hun kind blijft zeuren. En waarom zouden de happy meals niet gezonder kunnen? Dan heb je toch nog de keuze of je naar de Mac gaat?

Tja, ik snap dat het een probleem is hoor, kinderen die steeds dikker worden. Maar ik vind het zo jammer dat alles meteen aangepakt moet worden. Ik kon vroeger ontzettend genieten van een avondje eten bij de mac, een snoepje of koekje na schooltijd. Maar ik speelde veel buiten en daar zit het hem tegenwoordig in denk ik. Kinderen spelen voornamelijk binnenshuis, zitten veel achter hun computer en bewegen daardoor veel minder. Misschien romantiseer ik vroeger, maar ik vind wel dat ik in een mooie tijd ben opgegroeid.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  loura vr 18 maa 2011 - 22:20

Heel goed idee. Ze moeten van die happy meal gewoon een gezonde meal maken met een speeltje. Ze moeten kinderen leren dat gezond eten ook lekker kan zijn en niet alleen die vette troep.


Maar het ligt er natuurlijk wel aan hoevaak je met je kind naar de mac gaat. Want ik ging vroeger maar een paar keer met jaar en dan is het natuurlijk gewoon een tractatie.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:21

Vilein schreef:
Theedoosje schreef:Vilein> uiteindelijk bepalen de ouders dat inderdaad. Maar er zijn ook ouders die overstag gaan als hun kind blijft zeuren. En waarom zouden de happy meals niet gezonder kunnen? Dan heb je toch nog de keuze of je naar de Mac gaat?

Tja, ik snap dat het een probleem is hoor, kinderen die steeds dikker worden. Maar ik vind het zo jammer dat alles meteen aangepakt moet worden. Ik kon vroeger ontzettend genieten van een avondje eten bij de mac, een snoepje of koekje na schooltijd. Maar ik speelde veel buiten en daar zit het hem tegenwoordig in denk ik. Kinderen spelen voornamelijk binnenshuis, zitten veel achter hun computer en bewegen daardoor veel minder. Misschien romantiseer ik vroeger, maar ik vind wel dat ik in een mooie tijd ben opgegroeid.

Ja maar je kan toch nog genieten van de mac ook al is het gezonder?? Of niet?
En het wil dan toch ook niet zeggen dat er helemaal nks ongezonds meer bij zit. Maar de kinderen zjin nu eenmaal dikker en spelen minder buiten etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:37

Dit bericht is natuurlijk al van vorig jaar (ik bedoel het nieuwsbericht, niet je topic) dus er is al redelijk wat discussie over geweest.
Ik vind het een beetje zinloos om het speelgoedje bij een Happy Meal weg te laten.
Kijk, kinderen zullen misschien iets minder zeuren om naar de Mac te gaan, omdat er dan geen reclame komt met 'spaar nu alle winnie the pooh figuurtjes' ofzo, want ik denk dat die slogan van 'spaar ze allemaal' ook wel oproept dat je dan meerdere malen zo'n Happy Meal moet gaan eten, maar ze gaan er heus nog wel eten...

Daarbij vind ik de verantwoordelijkheid van het voedingspatroon van een kind in de Happy Meal leeftijd toch echt bij de ouders/verzorgers liggen...

Ik persoonlijk opteer al jaren voor het duurder maken van junk food, en zéker in verhouding met 'gezonder eten'.
Het is namelijk letterlijk zo (dat is ook getest) dat het voor bv een bijstandsmoeder (niet denigrerend bedoeld, dan weten jullie qua inkomen hoe zwaar zo'n vrouw het heeft) met twee kinderen, heeeeel veel goedkoper is om elke dag witbrood met pasta te serveren en elke avond friet met frikadellen.
Dan houdt ze geld over voor alle rekeningen...

Dat vind ik buitensporig en idioot.

In de VS is junkfood volop verkrijgbaar en naar verhouding echt veel goedkoper, plus daar wordt ontzettend veel geforensd en dus onderweg snel een hapje gegeten, en dat trekt ook weer veel meer richting junkfood...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Phileine vr 18 maa 2011 - 22:42

Theedoosje schreef:
Vilein schreef:
Theedoosje schreef:Vilein> uiteindelijk bepalen de ouders dat inderdaad. Maar er zijn ook ouders die overstag gaan als hun kind blijft zeuren. En waarom zouden de happy meals niet gezonder kunnen? Dan heb je toch nog de keuze of je naar de Mac gaat?

Tja, ik snap dat het een probleem is hoor, kinderen die steeds dikker worden. Maar ik vind het zo jammer dat alles meteen aangepakt moet worden. Ik kon vroeger ontzettend genieten van een avondje eten bij de mac, een snoepje of koekje na schooltijd. Maar ik speelde veel buiten en daar zit het hem tegenwoordig in denk ik. Kinderen spelen voornamelijk binnenshuis, zitten veel achter hun computer en bewegen daardoor veel minder. Misschien romantiseer ik vroeger, maar ik vind wel dat ik in een mooie tijd ben opgegroeid.

Ja maar je kan toch nog genieten van de mac ook al is het gezonder?? Of niet?
En het wil dan toch ook niet zeggen dat er helemaal nks ongezonds meer bij zit. Maar de kinderen zjin nu eenmaal dikker en spelen minder buiten etc.

Volgens mij zit er tegenwoordig al een zakje fruit bij happy meals in. Eigenlijk vind ik het wel meevallen qua ongezondheid, er zit een klein zakje friet in en ze mogen kiezen uit een hamburger/kipnuggets geloof ik. Het is toch fijn voor kinderen om eens in zoveel tijd bij de mac te eten en dat het niet per se gezond hoeft te zijn. Maar goed, ik zou er dan als ouder ook niet voor kiezen om vaak bij de mac te gaan eten. Dus misschien is het uit voorzorg beter, maar echt snappen doe ik het niet (dat ouders de behoefte voelen om zo vaak met hun kinderen naar de mac te gaan).
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Phileine vr 18 maa 2011 - 22:44

Dolores schreef:Dit bericht is natuurlijk al van vorig jaar (ik bedoel het nieuwsbericht, niet je topic) dus er is al redelijk wat discussie over geweest.
Ik vind het een beetje zinloos om het speelgoedje bij een Happy Meal weg te laten.
Kijk, kinderen zullen misschien iets minder zeuren om naar de Mac te gaan, omdat er dan geen reclame komt met 'spaar nu alle winnie the pooh figuurtjes' ofzo, want ik denk dat die slogan van 'spaar ze allemaal' ook wel oproept dat je dan meerdere malen zo'n Happy Meal moet gaan eten, maar ze gaan er heus nog wel eten...

Daarbij vind ik de verantwoordelijkheid van het voedingspatroon van een kind in de Happy Meal leeftijd toch echt bij de ouders/verzorgers liggen...

Ik persoonlijk opteer al jaren voor het duurder maken van junk food, en zéker in verhouding met 'gezonder eten'.
Het is namelijk letterlijk zo (dat is ook getest) dat het voor bv een bijstandsmoeder (niet denigrerend bedoeld, dan weten jullie qua inkomen hoe zwaar zo'n vrouw het heeft) met twee kinderen, heeeeel veel goedkoper is om elke dag witbrood met pasta te serveren en elke avond friet met frikadellen.
Dan houdt ze geld over voor alle rekeningen...

Dat vind ik buitensporig en idioot.

In de VS is junkfood volop verkrijgbaar en naar verhouding echt veel goedkoper, plus daar wordt ontzettend veel geforensd en dus onderweg snel een hapje gegeten, en dat trekt ook weer veel meer richting junkfood...

Ik ben het helemaal met je eens. Gezond eten zou veel goedkoper moeten zijn en junkfood in verhouding daarmee duurder.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:46

Ja dat de behoefte er is komt denk ik toch omdat men er mee opgegroeid is, in de zin van er af en toe wat te gaan eten. En dat het dan als iets bijzonders is (was bij mij bijv als we terug kwamen van de vakantie of als we naar pretpark waren geweest of zo).

En zit er nu al fruit bij ja? Dat wist ik niet. Dan zijn ze wel goed bezig Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:47

Do > ja dat gezond eten goedkoper moet zijn en ongezond duurder ben ik het sowieso ook mee eens. Ik merk als wij wat minder te besteden hebben je gauw op wat ongezonder uit kan komen. (natuurlijk niet alleen maar).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Sweety vr 18 maa 2011 - 23:33

Je kan tegenwoordig dacht ik al uit 2 gezonde toetjes kiezen bij de Mac. Vind wel dat gezond eten goedkoper moet worden. Wat theedoos ook zegt: als je laat ben pak je eerder eten dat minder gezond is.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum