Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verboden voor Happy Meals

+10
Ugly Betty
Toet
loura
Caresses
Phileine
Roze Roos
Jeanette
TukTuk
Sweety
loesje
14 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Phileine za 19 maa 2011 - 1:02

Dolores schreef:
Tesita schreef:
Maple schreef:Wat is fastfood volgens jou, dan?

Fastfood is (wat het woord al zegt) voedsel dat snel bereidt en snel geserveerd wordt en wat relatief weinig geld kost. Dus 'gewoon' voedsel valt daar niet onder nee.

Die salades zijn voor zover ik weet in elke Mac te krijgen (in NL althans) en net zo gezond/ongezond als een salade uit een sterrenrestaurant. Er zitten nl. dezelfde ingrediënten in.

Dat is dus niet waar.
Gewoon voedsel kan wél.
Wil je nog een voorbeeld?
Wagamama is een keten die steeds bekender wordt. Die serveren echt gezonder voedsel. Gewokt.
En kijk naar Oosterse landen? Daar wordt nagenoeg alle eten snel bereid en daar zijn relatief gezien helemaal niet zoveel mensen met overgewicht als in de VS en inmiddels grote delen v Europa

Dat vind ik ook een goede ontwikkeling, want het aantal ongezonde fastfood ketens overheerst nog (of is gewoon bekender onder het grote publiek). Er is wel een grote behoefte aan fastfood, want mensen zijn vaak laat thuis en hebben dan geen zin meer om koken. Maar het zou dan wel fijn zijn om tegen een betaalbare prijs gezond fastfood thuis te kunnen laten bezorgen.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 1:04

Maple schreef:
Natuurlijk ligt de verantwoording bij de ouders, maar de enige reden waarom kinderen zeuren om de Mac is vaak vanwege het cadeautje bij de Happy Meals. En ik kan me voorstellen, als je kind elke keer als hij of zij die grote gele M maar ergens ziet zeurt dat hij "Mekdonnaalsssss' wil, dat je als ouder dan wel een keer horendol wordt en dan misschien ook wel een keer of wat te vaak toegeeft, puur om alleen maar van het gezeur af te zijn.


Maar dan nog blijft het toch de verantwoordelijkheid van ouders? Als kinderen in de supermarkt de snoepafdeling zien zeuren ze ook en dan zullen er ook ouders zijn die toegeven, terwijl dat helemaal niet goed is. Moeten we dan maar invoeren dat je snoep alleen nog maar online kunt bestellen om dat te voorkomen? Idem dito voor de ijscoman in de zomer, kindertelevisie dat de hele middag wordt uitgezonden, et cetera. Je kunt niet alles wat slecht is voor kinderen en wat nu redelijk onder handbereik is maar afschaffen of onbereikbaar maken omdat ouders anders zwichten voor het gezeur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:08

Susan schreef:
Maple schreef:
Natuurlijk ligt de verantwoording bij de ouders, maar de enige reden waarom kinderen zeuren om de Mac is vaak vanwege het cadeautje bij de Happy Meals. En ik kan me voorstellen, als je kind elke keer als hij of zij die grote gele M maar ergens ziet zeurt dat hij "Mekdonnaalsssss' wil, dat je als ouder dan wel een keer horendol wordt en dan misschien ook wel een keer of wat te vaak toegeeft, puur om alleen maar van het gezeur af te zijn.


Maar dan nog blijft het toch de verantwoordelijkheid van ouders? Als kinderen in de supermarkt de snoepafdeling zien zeuren ze ook en dan zullen er ook ouders zijn die toegeven, terwijl dat helemaal niet goed is. Moeten we dan maar invoeren dat je snoep alleen nog maar online kunt bestellen om dat te voorkomen? Idem dito voor de ijscoman in de zomer, kindertelevisie dat de hele middag wordt uitgezonden, et cetera. Je kunt niet alles wat slecht is voor kinderen en wat nu redelijk onder handbereik is maar afschaffen of onbereikbaar maken omdat ouders anders zwichten voor het gezeur.

Dat zeg ik ook. Ik kan alleen wél begrijpen dat ouders makkelijk toegeven als kinderen blijven zeuren en jij hebt als ouder al een rotdag en geen zin meer in de discussie en daarnaast ook geen zin in koken. En ik kan ook begrijpen dat kinderen wat minder zitten te springen om de mac als er geen cadeautjes bij de happy meals meer zitten. Dat probeerde ik duidelijk te maken smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 1:12

Ja, maar ja, Happy Meals zijn toch bedoeld als iets feestelijks wat ze af en toe eens krijgen. Gezond eten is hartstikke goed, maar ik vind niet dat we moeten doorslaan dat kinderen zich nooit meer te buiten mogen gaan aan frietjes en een hamburger, of een pannenkoek, of wat ze dan ook lekker vinden. Het mooie van een Happy Meal is juist dat het heel kleine hoeveelheden zijn. Voor de meeste kinderen is een Happy Meal mét zijn frietjes en hamburger én het kleine cadeautje erin gewoon een klein feestje en ik zou het echt jammer vinden als dat niet meer zou kunnen omdat er ook ouders zijn die geen maat kunnen houden omdat ze geen nee kunnen zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:13

Mja, daar heb je ook wel weer gelijk in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:14

Susan> heb je gelijk in, maar sommige mensen gaan er gewoon iets te vaak heen heb ik het idee en dan is wat gezonder niet verkeerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 1:19

Ik heb trouwens gisteren nog een Happy Meal gehad, maar die hamburger is sowieso niet zo heel vet, volgens mij grillen ze het vlees bij McDonalds en verder zit er wat ketchup op wat ook niet vet is en een paar stukjes augurk die niet vet zijn en een wit broodje. De frietjes zijn dan wel enigszins vet, maar het is echt een piepklein zakje. Verder zit er tegenwoordig niet per se frisdrank of een milkshake bij, dus je kunt als ouders ook gewoon beslissen dat het kind er iets anders bij drinkt. Als toetje zat er dan nog een Danoontje in. Ik vind dat echt reuze meevallen. In plaats van er een of ander groente-Happy Meal van te maken zouden ze hooguit kunnen overwegen om er bijvoorbeeld ovenfrietjes in te doen, dat is heel vetarm.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:23

Susan schreef:Ja, maar ja, Happy Meals zijn toch bedoeld als iets feestelijks wat ze af en toe eens krijgen. Gezond eten is hartstikke goed, maar ik vind niet dat we moeten doorslaan dat kinderen zich nooit meer te buiten mogen gaan aan frietjes en een hamburger, of een pannenkoek, of wat ze dan ook lekker vinden. Het mooie van een Happy Meal is juist dat het heel kleine hoeveelheden zijn. Voor de meeste kinderen is een Happy Meal mét zijn frietjes en hamburger én het kleine cadeautje erin gewoon een klein feestje en ik zou het echt jammer vinden als dat niet meer zou kunnen omdat er ook ouders zijn die geen maat kunnen houden omdat ze geen nee kunnen zeggen.

Mee eens. Wat al genoemd is, de verantwoording ligt bij de ouders zelf. Moet je kijken wat sommigen aan snoepla's in huis hebben, dat vind ik vele malen erger dan af en toe je kind een Happy Meal o.i.d gunnen.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:23

Oh ik dacht dat je er idd ook standaard frisdrank bij had en dat van danoontje wist ik ook niet. Nou dit aanbod lijkt nu al mee te vallen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:25

Theedoosje schreef:Oh ik dacht dat je er idd ook standaard frisdrank bij had en dat van danoontje wist ik ook niet. Nou dit aanbod lijkt nu al mee te vallen smile

Je kan zelfs worteltjes en appeltjes kiezen dacht ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 1:25

Even gekopieerd van de website van McDonalds, zo is tegenwoordig een Happy Meal:

Kies uit:

* Hamburger, Cheeseburger of 4 Chicken McNuggets
* Franse Frietjes
* Drankje, bijvoorbeeld een flesje Vittel, Fristi, Chocomel, Tropicana, melk of frisdrank
* Groente, fruit of een zuiveltoetje: Worteltjes, Vers Fruit, Zonnatura Knijpfruit of Danoontje Snack
* En natuurlijk een leuk speeltje
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:26

http://www.macdonalds.nl/wps/wcm/connect/mcd/mcdonalds/home/producten/producten/happy+meal/

Haha wat Susan dus zegt :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:29

Dammit! Nu heb ik zin in een Happy Meal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:35

Giacomo schreef:Dammit! Nu heb ik zin in een Happy Meal!

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:50

Susan schreef:Even gekopieerd van de website van McDonalds, zo is tegenwoordig een Happy Meal:

Kies uit:

* Hamburger, Cheeseburger of 4 Chicken McNuggets
* Franse Frietjes
* Drankje, bijvoorbeeld een flesje Vittel, Fristi, Chocomel, Tropicana, melk of frisdrank
* Groente, fruit of een zuiveltoetje: Worteltjes, Vers Fruit, Zonnatura Knijpfruit of Danoontje Snack
* En natuurlijk een leuk speeltje


Oh je hebt nog best veel keus! Nee dan vind ik het goed zo. Naar mijn idee was dat veel minder gezonde dingen namelijk. Nee zo is het wel goed.
Maar ja wat zit er in een happy meal in San Francisco?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 1:59

http://www.mcdonalds.com/us/en/food/meal_bundles/happy_meals.html
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 2:02

Susan schreef:http://www.mcdonalds.com/us/en/food/meal_bundles/happy_meals.html


Zover ik begrijp valt dat ook mee eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:01

Theedoosje schreef:
Susan schreef:http://www.mcdonalds.com/us/en/food/meal_bundles/happy_meals.html


Zover ik begrijp valt dat ook mee eigenlijk.

Vind ik ook. En ik blijf er bij dat de ouders de verantwoordelijkheid dragen. Niet compleet ontzeggen, maar af en toe een middagje plannen dat ze 'mogen' Dat werkt bij veel kinderen best goed. Desnoods laat je ze aftellen op de kalender, net als met een verjaardag/sinterklaas/vakantie.
En wat Maple zegt, dat kinderen soms zo vreselijk doorzaniken als je langs de Mac rijdt... Je kan ook even je kiezen op elkaar zetten, doorrijden naar huis en een broodmaaltijd in elkaar flansen als je geen zin in koken hebt.

Ik heb een aflevering van Oprah ( of Dr. Phil? ) gezien van gezinnen die dagelijks langs fastfood ketens reden voor eten. Er werd zelfs nauwelijks tot niet gekookt. Dat is zorgelijk, vooral omdat er in bepaalde steden in Amerika op elke hoek wel een Mac, Burger King, KFC, Wendy's etc zit. Lekker makkelijk. En ook in supermarkten is het slechte eten daar veel goedkoper dan de gezonde producten.
Heb wel eens gezien dat kindjes een handvol van die kaasflips op hun bord kregen als avondeten, met wat dingen als vissticks en dan een laf schepje vieze groenten of wat anders vreemds erbij. Blikje cola... Klaar.

Onbegrijpelijk.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:07

Prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:10

Smikkell schreef:Prima.

Wat is prima Smik? Dat ze de speeltjes gaan verbieden of?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:13

Tea-Leaf schreef:
Smikkell schreef:Prima.

Wat is prima Smik? Dat ze de speeltjes gaan verbieden of?
Dat ja.. Dat voer van de MC is niet te eten en ongezond en zeker niet geschikt voor kinderen. Mensen/gezinnen komen ook echt bij de MC omdat de kinderen het speelte willen. De maaltijd krijg je er bij en dus wirdt het gegeten.
Ik weet niet hoe het nu is, maar je kon eerder het speelte ook los kopen. Het was alleen niet echt voordeliger en dus nemen mensen die ongezonde maaltijd erbij.

Ik vind dat er wel wat meer aan gezonde voeding bij kinderen gedaan mag worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:21

Smikkell schreef:
Tea-Leaf schreef:
Smikkell schreef:Prima.

Wat is prima Smik? Dat ze de speeltjes gaan verbieden of?
Dat ja.. Dat voer van de MC is niet te eten en ongezond en zeker niet geschikt voor kinderen. Mensen/gezinnen komen ook echt bij de MC omdat de kinderen het speelte willen. De maaltijd krijg je er bij en dus wirdt het gegeten.
Ik weet niet hoe het nu is, maar je kon eerder het speelte ook los kopen. Het was alleen niet echt voordeliger en dus nemen mensen die ongezonde maaltijd erbij.

Ik vind dat er wel wat meer aan gezonde voeding bij kinderen gedaan mag worden.

Dat laatste ben ik sowieso met je eens. Maar er zijn zoveel dingen slecht en ongezond... Zoals de eerder door mij genoemde snoepla. En wat mensen al niet frituren gewoon in huis, en dan ook vaak nog eens in te oud frituurvet...

Minder reclame maken voor ongezond voedsel, meer voor gezond. Maar helemaal afschaffen is toch echt wel onmogelijk. En van af en toe een slechte maaltijd wordt een kindje echt niet meteen minder gezond hoor. Paar frietjes, hamburger en wat worteltjes of een danoontje is echt nog niet zo gek.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 3:32

Ik vind het eigenlijk niet eens zo'n gek idee om speeltjes bij ongezond voedsel te verbieden. Het lijkt of het ongezonde eten 'beloond' wordt met een speeltje en dat vind ik niet positief. Maar ik ben het wel eens met degenen die het hebben over de verantwoording van de ouders over het wel of niet fastfood eten. Wij nemen onze dochter ook wel eens mee naar McDonalds en dan krijgt ze wat frietjes, fristi en worteltjes/appel en een danoontje. De frietjes eet ze minimaal, en het fruit of de groente en het danoontje gaat er in als koek. Wat dat betreft boffen wij met een kind dat gezond verkiest boven ongezond, maar dan nog vind ik dat je als ouders de verantwoordelijkheid moet nemen om je kind gezond en gevarieerd te laten eten. Kinderen kunnen nou eenmaal zeuren, dan heb je maar een huilend kind in de auto omdat je de Mac voorbij rijdt. Als ik elke keer dat mijn kind gaat huilen omdat ze in zo'n autootje wil (waar je 50 cent voor betaalt en dat autootje heen en weer gaat) toe had gegeven aan haar was ik intussen al een paar tientjes kwijt eraan. Als ouder moet je consequent zijn en bepaal JIJ wat er wel of niet gedaan/gegeten wordt en niet je kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 4:45

...


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 9:01; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Merai za 19 maa 2011 - 5:08

Ik ben het eens met de mening van de dames die aangeven dat de overheidsbemoeienis op deze manier wel heel erg ver gaat. Ergens kan ik me nog indenken dat het in Amerika gebeurd, maar wat ik van mijn stiefbroertje die in Florida zit hoor is dat je met het hele gezin kunt eten bij de Mac voor de prijs van een krop sla dus daar kunnen ze beter iets aan veranderen.
Ik hoop dat de ouders hun verantwoordelijkheid blijven nemen en de kinderen hun speeltje niet ontzegd wordt.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Verboden voor Happy Meals - Pagina 3 Empty Re: Verboden voor Happy Meals

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum