Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lang weekend naar Engeland

+2
TNMN
Lejow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 4:28

Maar wáár in Engeland?!

Volgend jaar ken ik mijn beste vriendin 10 jaar en omdat we 5 jaar geleden met een studiereis naar York zijn geweest, waar we echt geweldige herinneringen aan hebben, willen we volgend jaar een (lang) weekend, midweekje naar Engeland met z'n tweetjes! Maar wat is nou een leuke plek? Behalve Londen, want daar zijn we al 's geweest (niet met elkaar) en dat vonden we behoorlijk prijzig qua doen en leven daar.

Dus iemand tips voor een leuke plek, behalve York en Londen? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Lejow vr 3 dec 2010 - 4:59

New Castle?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  TNMN vr 3 dec 2010 - 5:04

Cambridge is erg leuk, daar ben ik zelf een week geweest (daar kan Marin je alles over vertellen nartuurlijk). Verder is Bath ook erg leuk, mooi heel oud stadje (waar ze nog Romeinse badhuizen hebben bijvoorbeeld).

Ik vind Newcastle niet zo leuk, maar als je wilt shoppen is dat je bestemming.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 5:13

Écht shoptypes zijn we niet.. We vinden 't wel leuk om beetje winkeltjes te kijken, maar na een uurtje hebben we dat ook wel weer gehad Very Happy Cambridge lijkt me wel mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 5:16

Ik ben gek op Liverpool. Het oogt als een grauwe stad wellicht op het eerste gezicht maar ik vind het er onwijs leuk Very Happy. Leuk om te shoppen, musea te bezoeken, meer over de Beatles te weten te komen en om te stappen. Ik ga er elk jaar heen, soms wel twee keer per jaar haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 8:10

Liverpool is wel cool.. En dat rijmt dus dat maakt 't nog leuker Very Happy

Lagom, hoe is Liverpool 't makkelijkst (en goedkoopst... ) te bereiken? Ik ben echt een noob in dit soort dingen Very Happy ('t Is eigenlijk ook een wonder dat ik weg ga; ik heb ernstige heimwee, vandaar dus 'slechts' een (lang)weekend Very Happy )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  mzcharlotte vr 3 dec 2010 - 8:14

Liverpool is cool. Lake District trouwens ook, als je van natuur, wandelen, fietsen, avontuurlijk houdt.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Jeanette vr 3 dec 2010 - 8:23

Ik zou ook niet snel naar New Castle gaan. Je hebt er wel een grote shopping mall, maar dat is alleen leuk als je puur alleen komt voor het shoppen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Carra vr 3 dec 2010 - 9:33

Ja, Liverpool is leuk!! Kan je gewoon met easyjet heen. Als je bijtijds boekt is dat een koopje! Dan zou je ook naar Manchester en/of het Lake District kunnen gaan. Dat ligt er vlakblij.

Ik ben zelf nog nooit in Leeds geweest, maar dat schijnt ook een leuke stad te zijn.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  TNMN vr 3 dec 2010 - 22:26

Trisha schreef:Liverpool is wel cool.. En dat rijmt dus dat maakt 't nog leuker Very Happy

Lagom, hoe is Liverpool 't makkelijkst (en goedkoopst... ) te bereiken? Ik ben echt een noob in dit soort dingen Very Happy ('t Is eigenlijk ook een wonder dat ik weg ga; ik heb ernstige heimwee, vandaar dus 'slechts' een (lang)weekend Very Happy )

Je kan naar Liverpool vliegen, maar ook naar Manchester en dan de trein naar Liverpool nemen. Ik ben zelf naar Liverpool gevlogen vanaf Amsterdam met Easyjet of Ryanair en je kunt vaak goedkope tickets boeken. Ze hebben soms van die acties of al je ver vooruit boekt bijvoorbeeld.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 0:12

Ik zou inderdaad Cambridge aanraden. Goedkoop vliegen op stansted (= vliegveld van London maar ligt dichterbij Cambridge) en dan half uurtje met de trein. Hotel kan ik je ook nog wel aanraden als je wilt.
Het is een echt oud Engels stadje met natuurlijk de meest prachtige gebouwen. Je kunt de meeste colleges wel (sommigen tegen kleine vergoeding) bezoeken. Het is een levendig stadje vanwege de vele studenten. Leuk marktje op t plein. En veel winkels. Alle grote winkels zitten er maar het leuke is dat het niet 1 grote winkelstraat heeft zoals de meeste steden maar kleine knusse straatjes. Plustwee grote winkelcentra.

Het is echt een heerlijk stadje vol cultuur historie en leuke dingen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 0:41

Gewoon met Easyjet naar Liverpool vliegen. Manchester ligt niet ver inderdaad maar is in mijn ervaring altijd duurder. Ik heb familie tussen in wonen dus keek in het verleden naar beide mogelijkheden. Dat werd dus Liverpool en na 1 keer Liverpool was ik verkocht.

Vanuit Liverpool kun je inderdaad ook heel leuk een dagje naar het Lake District gaan als je van natuur houdt. Het is zo mooi! Volgens een Engelse vriend van mij zelfs het mooiste deel van Engeland en ik geloof hem smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 0:43

TNMN schreef:
Trisha schreef:Liverpool is wel cool.. En dat rijmt dus dat maakt 't nog leuker Very Happy

Lagom, hoe is Liverpool 't makkelijkst (en goedkoopst... ) te bereiken? Ik ben echt een noob in dit soort dingen Very Happy ('t Is eigenlijk ook een wonder dat ik weg ga; ik heb ernstige heimwee, vandaar dus 'slechts' een (lang)weekend Very Happy )

Je kan naar Liverpool vliegen, maar ook naar Manchester en dan de trein naar Liverpool nemen. Ik ben zelf naar Liverpool gevlogen vanaf Amsterdam met Easyjet of Ryanair en je kunt vaak goedkope tickets boeken. Ze hebben soms van die acties of al je ver vooruit boekt bijvoorbeeld.

Ryanair vliegt alleen niet op Liverpool vanuit Nederland. Wat ik de laatste keer heb gedaan is met Ryanair van Eindhoven naar Dublin (14 euro) vliegen, daar een paar dagen verblijven en toen door naar Liverpool ook met Ryanair (7 euro). Daar weer een paar dagen verbleven en toen vanuit Liverpool met Easyjet naar Amsterdam (40 euro) Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 12:28

Lincoln natuurlijk! :P Een prachtig ondergewaardeerd oud stadje waar heel veel te doen is! Je kan de kathedraal (waar de da vinci code is gefilmd) en het kasteel (waar zich een van de magna carta's bevindt) bezoeken, er zijn hele leuke unieke winkeltjes, restaurants, pubs, musea, het arboretum:
http://maps.google.nl/maps/place?cid=16178221607626277610&q=Lincoln+Arboretum&hl=nl&dtab=2&sll=53.234863,-0.538436&sspn=0.053444,0.128059&ie=UTF8&ll=53.235787,-0.539231&spn=0,0&z=16

En er wordt het hele jaar door gigantisch veel georganiseerd. Van een Australian breakfast en een schaatsbaan tot farmers markets en een sausage festival. De kerstmarkt in Lincoln is een van de grootste kerstmarkten van Europa.


http://www.visitlincolnshire.com/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 13:13

Haha zo leuk dat iedereen reclame voor z'n 'eigen' stadje aan 't maken is.

Ben je er al uit Trisha?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Zwerver vr 17 dec 2010 - 13:45

Ik ben een tijdje terug met minicruize naar New Castle geweest. Daar ben je dan 1 dag. Ik vind New Castle geweldig om te shoppen maar zou er niet zo snel weer heen gaan. Ja voor het shoppen! Maar niet om andere dingen!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 13:52

Haha 'eigen stadje' Very Happy. Ik zag net trouwens pas dat iemand het over Bath had! Ik ben daar ook geweest, superromantisch en ik vond het er zo leuk, mooi, schattig etc. Maar eerlijk gezegd zou ik er liever met een geliefde heen willen gaan dan met een vriendin haha. Dat was ik toen ook, was een verrassing, echt superleuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 13:54

Marin schreef:Haha zo leuk dat iedereen reclame voor z'n 'eigen' stadje aan 't maken is.

Ben je er al uit Trisha?

Inderdaad haha Very Happy Cambridge vond ik ook erg leuk, net als York!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 14:07

York ben ik nog nooit geweest. Lijkt me wel heel erg mooi, ik kom er vast nog wel eens.
Bath is inderdaad ook zo mooi, Lagom. Daar ben ik toen ik 16 was geweest met het gezin. Maar dat is volgens mij niet zo handig te bereiken met het vliegtuig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 14:15

Nee klopt, volgens mij moesten wij iets van 1,5 a 2 uur rijden vanaf Londen waar hij woonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend naar Engeland Empty Re: Lang weekend naar Engeland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum