Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Beachgirl zo 20 feb 2011 - 11:13

Omdat bij mijn vriend en mij 8 jaar geleden de "vonk" oversprong tijdens een werkweek Praag van de Havo, willen we graag dit jaar nog een keertje naar Praag toe.
We vinden dit beide echt een onwijs mooie stad, en willen nu lekker ons eigen gang gaan en de stad verder verkennen.

We wilden eigenlijk zelf met de auto die kan op gaan, maar nu hoor ik van meerdere kanten dat Praag niet echt "veilig" is. Dat je beter niet zelf met de auto die kant op kan gaan omdat het aantal auto inbraken erg hoog is etc. Verder kom je in Praag met de metro of tram overal dus de auto hebben we in de stad niet nodig.

Is er iemand hier wel eens een weekend/midweek naar Praag geweest? En hoe hebben jullie dat ervaren?
Hoe zijn jullie erheen gegaan? Auto, bus, trein?

Weet je toevallig nog in welk hotel je zat, was dit een succes?

Verder nog aanraders of juist dingen die af te raden zijn?

Bedankt!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Arwyn zo 20 feb 2011 - 21:39

Wij zijn wel met de auto heen gegaan, maar zaten op een camping. De camping lag echt in de stad zelf (niet in het centrum natuurlijk), aan de zijkant van een weg. Zat een grote poort voor waar je een sleutel voor moest hebben, dus je auto stond er prima veilig! Vanaf de camping konden we zo met het OV de stad in, dus dat was ook helemaal prima! Ons in dat prima bevallen iig.
Kan me wel voorstellen dat het niet altijd even veilig is. Het blijft een grote stad en in elke grote stad heb je last van criminaliteit. Als je in een hotel wil, moet je er denk ik op letten dat er een (beveiligde) parkeergelegenheid bij zit. in de stad zelf zou ik wel het OV gebruiken en niet je auto, dat is verre van praktisch!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 21:54

Wij zijn vier dagen naar Praag geweest, gevlogen met Wizzair vanuit Eindhoven. Daar met het OV naar het hotel gegaan en verder eigenlijk bijna alles gelopen en heel af en toe de tram of metro gepakt.

Wij zaten in dit hotel:
http://www.mosaichouse.com/
Geboekt via hotels.com, was goedkoop, centraal en netjes. smile

Ik zou er niet gauw voor kiezen om er met de auto heen te gaan, zie eigenlijk geen voordelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Serena zo 20 feb 2011 - 22:40

wij zijn een weekend naar Praag geweest, drie weken geleden maar :P Wij zijn met het vliegtuig gegaan, mat KLM ware citydeals ofzo... en we zaten in hotel Atlantis. Dat zag er erg goed uit en was in de stad.. was voor ons ook niet duur, omdat we een kortingsbon hadden. weet dus niet wat het anders was geweest :P Ow dat was trouwens ook van Hotels.com volgens mij..

De trein is ook wel te doen daarheen, geloof ik. alleen heb je dan een nachttrein en kan het zijn dat die prijzen bijna net zoveel zijn als vliegen.. Waarom zou je eigenlijk met de auto willen?

Tja verder tips, je bent er al eens geweest, dus je zal wel wat herkennen en de touristische dingen eruit halen denk ik. Anders moet je gewoon meer naar een tourist info gaan. daar is ook wel een hoop info Wink

Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Mizz_S ma 21 feb 2011 - 3:54

Ik ben twee keer in Praag geweest, maar nooit alleen maar Praag, beide keren als onderdeel van een lange vakantie een paar dagen daarheen geweest, Beide keren met de trein erheen geweest overigens. 1 keer was het de eerste stad van de reis, en 1 keer de laatste.
Als ik jou was zou ik echt niet met de auto gaan. Lijkt me alleen maar onhandig. Naast kans op autoinbraak wat je zelf zegt (al denk ik dat je die kans in alle grote steden zou hebben, maar goed) zit je ook nog met parkeren (al weet ik niet wat dat daar kost hoor). Maar binnen de stad zelf ga je waarschijnlijk toch nergens heen met de auto, althans dat lijkt me echt nergens voor nodig. Je kunt alles prima lopend/bus/tram/metro doen. Het zou dus alleen handig zijn als je iets buiten de stad wilt doen, maar over het algemeen is het openbaar vervoer daar uitstekend, dus ook niet echt nodig.
Ik zou met de trein gaan, maar ik ben dan ook echt een treinreizger. Je zou ook kunnen kijken of je een goedkope vliegticket kunt vinden.
De eerste keer zaten wij in een hostel ergens, de tweede keer in Hotel Sunflower (dat was ongeveer twee jaar geleden). Daar had je een mooie nette kamer inclusief ontbijt voor 13 euro pppn. Het was dus niet superluxe ofzo, maar gewoon goed verzorgd, en zeker voor dat geld helemaal geweldig natuurlijk. Je zit dan niet in het centrum maar in de wijk Vysegrad, maar de afstand is goed te lopen, en met de tram ben je er helemaal zo. Ook zit je vlakbij een metrostation.
Qua tips zou ik je de botanische tuin aanraden, die ligt naast de zoo (die is ook leuk overigens), alleen is dat wel alleen leuk als het mooi weer is en alles een beetje in bloei staat denk ik (er is overigens ook nog een andere botanische tuin, maar die ken ik niet). Je kunt er heel eenvoudig met de bus heen. Verder, als je de wat minder standaard dingen wilt doen kun je naar kasteel Vysegrad gaan, erg mooi en leuk. Er zit daar in de buurt ook een heel groot zwembad, maar dat is alleen leuk als het mooi weer is (grootste deel is buiten).
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Mizz_S ma 21 feb 2011 - 3:56

Serena schreef:

De trein is ook wel te doen daarheen, geloof ik. alleen heb je dan een nachttrein en kan het zijn dat die prijzen bijna net zoveel zijn als vliegen.. Waarom zou je eigenlijk met de auto willen?


Je kunt ook gewoon met de dagtrein hoor. Hebben wij vorige keer ook gedaan en dat was goed te doen. Alleen hadden wij toen interrail dus hoe duur het is dat durf ik zo niet te zeggen.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Beachgirl ma 21 feb 2011 - 8:30

Bedankt voor jullie tips!

Mijn vriend is eigenwijs en wil graag met de auto... mij boeit het totaal niet. Wil net zo lief vliegen of met de trein.
Ik ga eens even Googlen wat een treinreisje of vliegticket naar Praag kost.

Meer tips altijd welkom!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  SuperGrover di 22 feb 2011 - 3:41

Ik ben in juni naar Praag geweest, als examentripje. Toen gingen we met zn allen in de bus. We zaten denk ik in het goedkoopste hotel van Praag, hotel Luna. Op het plaatje lijkt het fantastisch, maar het is echt een waar drama. Het stinkt er overal (naar dat Sovjetvoedsel, volgens mij), alles is stuk, de balkons zijn afgesloten wegens instortingsgevaar. En deuren kunnen niet op slot.

Verder was het fantastisch smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Beachgirl di 22 feb 2011 - 11:38

SuperGrover schreef:Ik ben in juni naar Praag geweest, als examentripje. Toen gingen we met zn allen in de bus. We zaten denk ik in het goedkoopste hotel van Praag, hotel Luna. Op het plaatje lijkt het fantastisch, maar het is echt een waar drama. Het stinkt er overal (naar dat Sovjetvoedsel, volgens mij), alles is stuk, de balkons zijn afgesloten wegens instortingsgevaar. En deuren kunnen niet op slot.

Verder was het fantastisch smile

Hotel Pristavni was ook ongeveer net zo erg Wink (werkweek was verder ook geweldig)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen? Empty Re: Lang weekend/midweek Praag. Jullie ervaringen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum