Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe snel was jij zwanger....

+47
vlinder19
Novalee
Creabea_28
Mamsie
Lindsya
Le Chat Noir
Pien
Dora
L!ND@
Bloem86
Theezakje13
_Jet
Teddyaapje
sabje
*Lookie*
miss22
Muppetje
PapillonRose
Amber-
Tiara
Knillis
sheila123
Thunder
koNijntje
LindaK
Rupsie
Didi
Nana
pitbullgup
holaagirl
Roos
pantuf
Happydobby
mauwmauw
LeeuwLeeuw
blauwwitrood
Bruintje Beer
VeryCherry
Meeko
Flip Fluitketel
blondje1313
Mida4you
Floor
juffie001
Schism
JD
me1987
51 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 23:02

Giacomo schreef:En wat nou als die meiden waar jij het over hebt binnen 2 jaar nog niet zwanger zij , zou dat dan echt komen omdat ze er de eerste maanden teveel mee bezig waren? Zie je nou zelf niet hoe raar dat klinkt?


nu ik dat zo zie staan klinkt het idd heel krom.. maar, feit is dat 80% na een jaar zwanger is en 90% na 2 jaar... en nee, ik zeg echt niet dat hun bijv hun eerste maanden vergooid hebben door er teveel mee bezig te zijn! dan had ik toch wel genoemd dat 100% er teveel mee bezig is?



@Algemeen, en daarnaast, ik kan me jaren terug herrineren dat ik een topic opende op het oude forum over kwaaltjes en zwanger willen worden... TOen kreeg ik echt exact de reactie's die ik nu gaf, dat ik er teveel mee bezig was en het meer moest laten rusten! Beetje gek dat het nu dan ineens een cliche is...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 23:03

en zouden jullie a.u.b. die opmerkingen over ivf weg willen halen? ik vind die namelijk overkomen alsof ik die dingen genoemd heb terwijl ik dat dus niet gedaan heb!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 23:07

Maar nogmaals JIJ bent niet degene die mag oordelen of het lang is of niet. Dat mag de persoon in kwestie doen. Voor de 1 is een half jaar lang, voor de ander is het een eitje.

En om dan te gaan strooien met als je er niet mee bezig bent dan lukt het wel is gewoon onzin. Zelfs bewezen onzin.

Ja, stress kan het beinvloeden. In de zin van, je menstruatie komt een dag later of je eisprong. Maar dan moet je al wel een aardig stresslevel hebben opgebouwd.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 23:14

Nee, ik ga mijn reacties niet verwijderen. Zou niet weten waarom? Als je je eigen reacties had laten staan, dan zouden mensen toch zien wat je bedoelde?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 23:15

Duidelijk. dan ben ik ook uitgepraat hier.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 23:17

Giacomo schreef:Nee, ik ga mijn reacties niet verwijderen. Zou niet weten waarom? Als je je eigen reacties had laten staan, dan zouden mensen toch zien wat je bedoelde?

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 23:21

Pien schreef:Duidelijk. dan ben ik ook uitgepraat hier.

Ik geloof dat het een vraag was en geen eis? Want aan eisen doe ik niet mee. Bovendien vind ik het sowieso onzin om reacties te verwijderen omdat jou de antwoorden niet aan staan. Ik blijf erbij dat ik je opmerkingen vreemd vind, ook nadat je hebt uitgelegd hoe en wat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 23:33

Ik kan het niet laten toch nog 1 keer te reageren, ik vind het jammer dat jullie die opmerkingen laten staan, ik heb het jullie netjes gevraagd en dat jullie het dan niet willen, ja, daar kan ik dan niks aan veranderen.
ik vind het nu overkomen alsof ik dat gezegd heb en dat heb ik dus echt niet! mijn reactie's heb ik verwijderd omdat ik inzie dat ik daar mensen mee kan kwetsen/ boos maak/ verdrietig/ etc, dat was niet de bedoeling en omdat dus tegen te gaan heb ik ze weg gehaald.


ik heb nu meerdere keren duidelijk gezegd dat ik niet doelde op iedereen, daar wil ik het ook bij laten. ik vind het jammer dat mijn woorden zo verkeerd overgekomen zijn, en ja... ik weet dat dat aan mijn manier van schrijven/ verwoorden ligt.

@Kleine uk, jij benoemt nu dat ik niet mag oordelen wat lang is, maar Twellie begon daarover, ik reageerde daar gewoon op. Zij vond 4 maanden snel en vanaf 6 maanden ineens lang duren... Ik heb daar gewoon mijn visie over gezegd...



Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 23:54

Ik geloof dat Twellie al een jaar bezig is voor een kindje, dus ik geloof niet dat zij 6 mnd lang zou vinden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 23:58

Ik was er best obsessief mee bezig (zie ik vooral achteraf, wilde zoooo graag) en heb na 2 maanden inderdaad ovulatietesten geprobeert.
En was die maand zwanger van 2 kindjes...

Of je er veel mee bezig bent of niet heeft vlg mij totaal geen invloed op je vruchtbaarheid, het is meer geluk hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien za 19 maa 2011 - 0:04

Twellie schreef:Hoop trouwens dat er in dit topic ook eens mensen gaan reageren die er 6 maand, 9 maand of langer over gedaan hebben. Vaak valt het me in deze topics op dat er voornamelijk mensen reageren die binnen 4 maand zwanger waren. Maar dat kan toch niet het gemiddelde zijn?

ik reageerde op dit stuk...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:07

Giacomo schreef:Precies, IVF is helemaal niet nodig! Gewoon met z'n allen lekker op vakantie!

Wahahaha ja, dan had ik nu al 2 kinderen gehad ipv geen.

Ik vind het op een forum nooit zo heel storend als mensen roepen "niet teveel mee bezig zijn, dan komt het vanzelf", hoewel dat natuurlijk de grootste grote kul is.
Maar als bekenden, en dan vooral familie/vrienden dit roepen dan vind ik het wel vervelend, zachtgezegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:13

Pien schreef:
Twellie schreef:Hoop trouwens dat er in dit topic ook eens mensen gaan reageren die er 6 maand, 9 maand of langer over gedaan hebben. Vaak valt het me in deze topics op dat er voornamelijk mensen reageren die binnen 4 maand zwanger waren. Maar dat kan toch niet het gemiddelde zijn?

ik reageerde op dit stuk...

Ja, ze zegt toch nergens dat 6 maanden kort is? Ze zegt alleen dat het gemiddelde hoger ligt dan op 4 maanden dus dat die mensen die niet binnen een wip zwanger waren toch ook op dit forum aanwezig moet zijn. Normaal reageren vaak alleen de mensen waarbij het binnen no time raak was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien za 19 maa 2011 - 0:18


@Gia, ik heb ook naar Twellie in de pm gestuurd dat ik dat dus anders opgevat heb...


@de rest... Een aantal van jullie hebben een pm van mij ontvangen... ik trek me nu terug uit dit topic, mocht iemand nog de behoefte hebben om antwoord van mij op een bepaalde vraag/ opmerking/ oid te krijgen, mag je me altijd pmen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Fearie za 19 maa 2011 - 0:23

Wij zijn 11 maanden bezig geweest voordat ik zwanger was, mijn cyclus was in het begin er onregelmatig. Ben na een half jaar ovulatietesten gaan gebruiken en bij aanvang van de 10e maand gaan temperaturen. Dit heb ik maar 2 maand hoeven doen, want na maand 11 was ik zwanger smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:41

Ook ik heb alle reactie's gelezen en ik denk wel redelijk te begrijpen wat Pien bedoeld alleen heeft ze het niet zo goed verwoord. Er zijn natuurlijk meiden, en zo ook hier weleens op het forum die ook in mijn ogen obsessief bezig zijn met zwanger worden, zo ook was dat mijn gevoel een tijdje terug in het zwanger worden in 2011 topic en daarom ben ik daar ook niet gaan nmeeschrijven. Natuurlijk is het allemaal nieuw en spannend als je zwanger wilt worden en kan het forum een goede uitlaatklep zijn en dat is ook helemaal prima en ik denk dat Pien zich soms stoort aan meiden die 2 maanden bezig zijn en het al te lang vinden duren of meiden die alles al helemaal tot in de puntjes hebben uitgezocht voordat ze aan kinderen beginnen, enz. enz. iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten maar ik kan me soms wel voorstellen dat je met sommige opmerkingen meiden kan 'kwetsen' die echt al langer dan een jaar bezig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:42

Pien schreef:
Twellie schreef:Hoop trouwens dat er in dit topic ook eens mensen gaan reageren die er 6 maand, 9 maand of langer over gedaan hebben. Vaak valt het me in deze topics op dat er voornamelijk mensen reageren die binnen 4 maand zwanger waren. Maar dat kan toch niet het gemiddelde zijn?

ik reageerde op dit stuk...

Pien, ik denk dat je ondanks mijn uitleg nog steeds niet snapt wat ik bedoel. Ik bedoel niet dat het na 6 maand lang duurt. Ik bedoel dat het juist realistisch is dat er mensen langer over doen dan 6 maand en daarom vroeg ik ook om die reactie's. Ik zou me in mijn handjes knijpen, de vlag uitsteken en een dansje doen als ik ooit na een half jaar een gezonde zwangerschap zlou hebben gekregen smile.

Wel fijn dat je even een PM hebt gestuurd smile , dat waardeer ik wel en daarmee is het voor mij ook afgehandeld. Ik denk alleen dat je in het vervolg iets beter moet lezen wat er nou echt gezegd wordt, in plaats van daar bedoelingen zoals afgunst achter te zien die er niet zijn.

En voor alle meiden zie zich nu zorgen maken over er teveel mee bezig zijn en daardoor niet zwanger kunnen worden: ik heb er even wat studies / onderzoek over gelezen. Uit ongeveer de helft van de onderzoeken blijkt dat stress door er teveel mee bezig te zijn geen enkele invloed heeft op zwanger worden. Uit de andere helft blijkt dat er wel effect is van stress op zwanger worden, die effecten zijn echter klein: het grootste effect dat gevonden is dat de kans op zwangerschap door stress met 7% verminderd kan worden. Da's niet zoveel smile. Da's bijvoorbeeld minder dan het hebben van overgewicht of roken op de kans op zwangerschap.


Laatst aangepast door Twellie op za 19 maa 2011 - 0:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 0:51

Tea-Leaf schreef:
Giacomo schreef:Precies, IVF is helemaal niet nodig! Gewoon met z'n allen lekker op vakantie!

Wahahaha ja, dan had ik nu al 2 kinderen gehad ipv geen.

Ik vind het op een forum nooit zo heel storend als mensen roepen "niet teveel mee bezig zijn, dan komt het vanzelf", hoewel dat natuurlijk de grootste grote kul is.
Maar als bekenden, en dan vooral familie/vrienden dit roepen dan vind ik het wel vervelend, zachtgezegd.

Dan was ons huis inmiddels ook te klein geweest!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 0:57

Ik kan best begrijpen dat je het met twee maanden lang vindt duren. Het duurt dan feitelijk niet zo lang, als je kijkt naar gemiddelden, maar juist als je net bezig bent kunnen de weken enorm lang voelen. Je hebt een negatieve test, je bent teleurgesteld en het liefst zou je nu ter plekke een nieuwe kans krijgen, maar het duurt nog wel een week of twee voor je überhaupt weer een eisprong hebt en een week of vier voor je weer mag testen. Op zo'n moment, als je hebt gedroomd van een positieve test en je bent net teleurgesteld, dan voelt dat gewoon als láng. Dat het ook nog een jaar of nog langer kan duren, dat gaat op dat moment totaal je voorstellingsvermogen te buiten, je weet dat het kan, maar daar wil je nog helemaal niet aan denken.

Ik denk ook dat het goed is dat er een apart topic is voor meiden bij wie het wat langer duurt, zodat je elkaar daarin niet teveel voor het hoofd kan stoten. Want ook als je nog maar net bezig bent heb je recht op je teleurstelling en je gevoel van 'wat duurt wachten toch lang'. Ik denk ook niet dat je aan de hand van zo'n topic kunt bepalen of mensen obsessief bezig zijn aangezien het bedoeld is om je gevoelens omtrent dat ene onderwerp te uiten, het doet geen recht aan jou als persoon en waar je je in je dagelijks leven mee bezighoudt. Iemand schrijft daar over zwanger worden en haar hoop, verdriet, teleurstellingen op dat gebied, maar dat wil niet zeggen dat er niet méér is in diegenes leven. Het komt daar alleen niet ter sprake en dus wordt dat ene aspect heel erg uitvergroot.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Printje za 19 maa 2011 - 1:08

Ik snap de reactie van Pien ook wel. Natuurlijk duurt het wachten erg lang als je bezig bent om een kindje te krijgen maar ik heb meerdere ervaringen met dat mensen er heel erg mee bezig waren, zonder resultaat en op het moment dat ze het meer los gingen alten het juist wel lukten. Dit hoor je echt best vaak dus ik denk dat ze ook meer dat bedoelde.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:18

Printje schreef:Ik snap de reactie van Pien ook wel. Natuurlijk duurt het wachten erg lang als je bezig bent om een kindje te krijgen maar ik heb meerdere ervaringen met dat mensen er heel erg mee bezig waren, zonder resultaat en op het moment dat ze het meer los gingen alten het juist wel lukten. Dit hoor je echt best vaak dus ik denk dat ze ook meer dat bedoelde.

Maar je weet toch niet of het een oorzaak-gevolg was?

Pien, bedankt voor je pm!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Printje za 19 maa 2011 - 1:20

Giacomo schreef:
Printje schreef:Ik snap de reactie van Pien ook wel. Natuurlijk duurt het wachten erg lang als je bezig bent om een kindje te krijgen maar ik heb meerdere ervaringen met dat mensen er heel erg mee bezig waren, zonder resultaat en op het moment dat ze het meer los gingen alten het juist wel lukten. Dit hoor je echt best vaak dus ik denk dat ze ook meer dat bedoelde.

Maar je weet toch niet of het een oorzaak-gevolg was?

Pien, bedankt voor je pm!

Giacomo ik snap even neit helemaal hoe je het bedoeld maar bij de mensen waar ik op doel was het echt dat ze er zo mee bezig waren (natuurlijk heeel erg begrijpelijk, waren wij ook) maar op het moment dat ze het wat losgingen laten en niet meer op tijd en dag keken waren ze zwanger. Het is helaas natuurlijk niet altijd zo dat het zo werkt maar ik denk wel dat in sommige gevallen je er zo mee bezig bent dat het minder goed lukt dan wanneer je probeert er wat losser in te staan. Snap je een beetje wat ik bedoel?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Susan za 19 maa 2011 - 1:23

Wat Giacomo bedoelt is dat je niet weet of ze ook in diezelfde maand zwanger waren geraakt als ze er nog wel mee bezig waren geweest, dat kun je achteraf nooit controleren. Het kan ook gewoon zijn dat het bij die mensen gewoon in de twaalfde maand (of wanneer het dan ook was) raak was, of ze er nou veel aan dachten of niet.

Het lijkt mij persoonlijk ook een heel sterk verhaal dat 'er veel mee bezig zijn' invloed heeft. Ik geloof wel dat stress enige invloed kan hebben, maar dat gaat dan wel om stress die in zo'n mate aanwezig is dat het een fysieke uitwerking heeft. Ergens veel aan denken is nog niet hetzelfde als stress.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast za 19 maa 2011 - 1:27

Susan schreef:Wat Giacomo bedoelt is dat je niet weet of ze ook in diezelfde maand zwanger waren geraakt als ze er nog wel mee bezig waren geweest, dat kun je achteraf nooit controleren. Het kan ook gewoon zijn dat het bij die mensen gewoon in de twaalfde maand (of wanneer het dan ook was) raak was, of ze er nou veel aan dachten of niet.

.

Printje, ik bedoelde bovenstaande inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Annemie za 19 maa 2011 - 6:50

Printje schreef:
Giacomo schreef:
Printje schreef:Ik snap de reactie van Pien ook wel. Natuurlijk duurt het wachten erg lang als je bezig bent om een kindje te krijgen maar ik heb meerdere ervaringen met dat mensen er heel erg mee bezig waren, zonder resultaat en op het moment dat ze het meer los gingen alten het juist wel lukten. Dit hoor je echt best vaak dus ik denk dat ze ook meer dat bedoelde.

Maar je weet toch niet of het een oorzaak-gevolg was?

Pien, bedankt voor je pm!

Giacomo ik snap even neit helemaal hoe je het bedoeld maar bij de mensen waar ik op doel was het echt dat ze er zo mee bezig waren (natuurlijk heeel erg begrijpelijk, waren wij ook) maar op het moment dat ze het wat losgingen laten en niet meer op tijd en dag keken waren ze zwanger. Het is helaas natuurlijk niet altijd zo dat het zo werkt maar ik denk wel dat in sommige gevallen je er zo mee bezig bent dat het minder goed lukt dan wanneer je probeert er wat losser in te staan. Snap je een beetje wat ik bedoel?

Hier ook, de hele tijd druk ermee, vruchtbare dagen plannen enzo en toen we er niet meer zo mee bezig waren, omdat het ons allebei op werkgebied niet echt goed verging, was ik zwanger.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 6 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum