Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe snel was jij zwanger....

+47
vlinder19
Novalee
Creabea_28
Mamsie
Lindsya
Le Chat Noir
Pien
Dora
L!ND@
Bloem86
Theezakje13
_Jet
Teddyaapje
sabje
*Lookie*
miss22
Muppetje
PapillonRose
Amber-
Tiara
Knillis
sheila123
Thunder
koNijntje
LindaK
Rupsie
Didi
Nana
pitbullgup
holaagirl
Roos
pantuf
Happydobby
mauwmauw
LeeuwLeeuw
blauwwitrood
Bruintje Beer
VeryCherry
Meeko
Flip Fluitketel
blondje1313
Mida4you
Floor
juffie001
Schism
JD
me1987
51 plaatsers

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:45

Maar er teveel mee bezig zijn heeft toch geen invloed op hoe snel je zwanger bent? Sorry, maar dat vind ik echt zo'n onzin.. Je hebt per maand 15-20% kans om zwanger te worden. Dat is niet veel en de 1 heeft op dat gebied meer geluk dan de ander. Maar het innestelen van een embryo beïnvloed je écht niet door er mee bezig te zijn hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:53

Giacomo schreef:Maar er teveel mee bezig zijn heeft toch geen invloed op hoe snel je zwanger bent? Sorry, maar dat vind ik echt zo'n onzin.. Je hebt per maand 15-20% kans om zwanger te worden. Dat is niet veel en de 1 heeft op dat gebied meer geluk dan de ander. Maar het innestelen van een embryo beïnvloed je écht niet door er mee bezig te zijn hoor.
+1

Teveel ermee bezig zijn is zon rare opmerking. Bovenal erg kwetsend, dus meiden die onbegrepen onvruchtbaar zijn, je weet nu hoe het komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:55

Pien, als ik het goed begrijp heeft jullie dochter straks 50 % kans om deze spierziekte te krijgen ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:55

Precies, IVF is helemaal niet nodig! Gewoon met z'n allen lekker op vakantie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:57

Pien schreef:Meiden, ik snap dat het voor een aantal van jullie verkeerd over komen, maar toch denk ik echt, dat vele er teveel mee bezig zijn. Maar goed, dat is mijn gevoel, ik weet niet of jullie meelezen in het topic meiden die zwanger willen worden/ meiden die er voor gaan in 2011. Ik lees daar soms reactie's van meiden die al 2 dagen na hun eisprong denken zwanger te zijn omdat het gevoel anders is als de maanden ervoor. die een negatieve test in handen hebben gehad, nog niet ongesteld zijn en dan toch nog denken dat ze zwanger zijn.

Ik heb vorig jaar zelf een paar maanden mee geschreven in een topic over zwanger willen worden, al die meiden waren er zo ander mee bezig als dat ik was. Misschien heb ik daardoor wel een vertekend beeld gekregen, ik wil ook niemand ermee kwetsen of wat dan ook.. Het is puur mijn gevoel die ik uitspreek!

en dat die andere meiden er op een andere manier mee bezig waren dan jij wil toch nog niet zeggen dat jouw manier de juiste is of dat jij daarom sneller zwanger kan raken? Er veel mee bezig zijn is niet per definitie slecht, het wordt pas slecht als diegene dat een probleem gaat vinden, eerder niet.
Daarbij geloof ik wel dat stress van invloed kan zijn op het zwanger worden, maar hoe groot zal die invloed nu daadwerkelijk zijn? En zoals novalee al zei: wanneer ben je er teveel mee bezig en wanneer heeft het invloed op het zwanger worden? Als je er elke dag aan denkt? Als je fantaseert over hoe het is om zwanger te zijn? Als je zin maakt om sex te hebben rond je eisprong of als je ovulatietesten gebruikt? En dan al die meiden die in het ziekenhuistraject zitten, elke dag hormonen spuiten, op doktersadvies hun temperatuur bijhouden en om de zoveel dagen naar het ziekenhuis moeten om de follikelgrootte te meten, dan worden die ongetwijfeld nooit zwanger als je het zo gaat bekijken.

Ik vind de manier waarop jij over 'die meiden' praat behoorlijk denigrerend en ik begin haast plaatsvervangende boosheid te voelen als ik je stukjes lees en ik denk zeker dat je er mensen mee kwetst.


Laatst aangepast door Dromertje op vr 18 maa 2011 - 21:58; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 21:57

Giacomo schreef:Precies, IVF is helemaal niet nodig! Gewoon met z'n allen lekker op vakantie!

Hahahaha, scheelt de verzekering ook weer een hoop geld. Kom op wees eerlijk? 6 IUI, 3 IVF/ICSI of een weekje Hawaii?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:00

Dromertje schreef:
Pien schreef:Meiden, ik snap dat het voor een aantal van jullie verkeerd over komen, maar toch denk ik echt, dat vele er teveel mee bezig zijn. Maar goed, dat is mijn gevoel, ik weet niet of jullie meelezen in het topic meiden die zwanger willen worden/ meiden die er voor gaan in 2011. Ik lees daar soms reactie's van meiden die al 2 dagen na hun eisprong denken zwanger te zijn omdat het gevoel anders is als de maanden ervoor. die een negatieve test in handen hebben gehad, nog niet ongesteld zijn en dan toch nog denken dat ze zwanger zijn.

Ik heb vorig jaar zelf een paar maanden mee geschreven in een topic over zwanger willen worden, al die meiden waren er zo ander mee bezig als dat ik was. Misschien heb ik daardoor wel een vertekend beeld gekregen, ik wil ook niemand ermee kwetsen of wat dan ook.. Het is puur mijn gevoel die ik uitspreek!

en dat die andere meiden er op een andere manier mee bezig waren dan jij wil toch nog niet zeggen dat jouw manier de juiste is of dat jij daarom sneller zwanger kan raken? Er veel mee bezig zijn is niet per definitie slecht, het wordt pas slecht als diegene dat een probleem gaat vinden, eerder niet.
Daarbij geloof ik wel dat stress van invloed kan zijn op het zwanger worden, maar hoe groot zal die invloed nu daadwerkelijk zijn? En zoals novalee al zei: wanneer ben je er teveel mee bezig en wanneer heeft het invloed op het zwanger worden? Als je er elke dag aan denkt? Als je fantaseert over hoe het is om zwanger te zijn? Als je zin maakt om sex te hebben rond je eisprong of als je ovulatietesten gebruikt? En dan al die meiden die in het ziekenhuistraject zitten, elke dag hormonen spuiten, op doktersadvies hun temperatuur bijhouden en om de zoveel dagen naar het ziekenhuis moeten om de follikelgrootte te meten, dan worden die ongetwijfeld nooit zwanger als je het zo gaat bekijken.

Ik vind de manier waarop jij over 'die meiden' praat behoorlijk denigrerend en ik begin haast plaatsvervangende boosheid te voelen als ik je stukjes lees en ik denk zeker dat je er mensen mee kwetst.

+1!!!

Ik ben er ook altijd te veel mee bezig geweest. Ovulatietesten, temperaturen. Tja daarom lukte het niet.. Of kwam het dan toch door de PCO. In ieder geval. Na er nog veeeeeel meer mee bezig te moeten zijn. JA moeten.. Was het met hormonen slikken, temperaturen ennnnnn ovulatietesten wel de eerste ronde met een kansje raak..

EDIT: ow en.... We zijn tussendoor wel lekker op vakantie geweest. Mocht niet baten angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:06

Kleine_uk schreef:
Giacomo schreef:Precies, IVF is helemaal niet nodig! Gewoon met z'n allen lekker op vakantie!

Hahahaha, scheelt de verzekering ook weer een hoop geld. Kom op wees eerlijk? 6 IUI, 3 IVF/ICSI of een weekje Hawaii?

Doe mij maar een weekje Hawaii! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:09

Pien schreef:Meiden, ik snap dat het voor een aantal van jullie verkeerd over komen, maar toch denk ik echt, dat vele er teveel mee bezig zijn.

Dus..... als je niet zwanger wilt worden moet je maar heeeeel hard hopen dat je WEL zwanger wordt en er heel veel mee bezig zijn want dan wordt je niet zwanger volgens Pien. Goed voorbehoedsmiddel dus;)
Was het maar zo simpel ..... niet eraan denken en dan wordt je zwanger....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:10

Giacomo schreef:
Kleine_uk schreef:
Giacomo schreef:Precies, IVF is helemaal niet nodig! Gewoon met z'n allen lekker op vakantie!

Hahahaha, scheelt de verzekering ook weer een hoop geld. Kom op wees eerlijk? 6 IUI, 3 IVF/ICSI of een weekje Hawaii?

Doe mij maar een weekje Hawaii! Very Happy

Zal maandag even overleggen met mijn gynaecoloog nerd of hij de verzekering even kan inlichten over de factuur angel, kunnen we gelijk boeken en kindjes maken albino .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 22:23

ik ga vragen uit dit topic mijn reacties en de quotes op mij te verwijderen, jullie vatten mij echt verkeerd op!


Laatst aangepast door Pien op vr 18 maa 2011 - 22:29; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:27

Waarom? Het is niet jouw topic? En misschien ligt het niet aan anderen, maar aan je zelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 22:28

...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 22:31

...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:31

Sjonge jonge, echt waar... Misschien moet je in het vervolg eerst wat beter nadenken voordat je zulke rare opmerkingen plaatst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:32

Je hebt gewoon iets gezegd waarvan je van te voren kon weten, dat het heel erg verkeerd zou kunnen vallen.

Jij bent nu ook nog steeds van mening, dat gynaecologen er voor niks zitten. Als iedereen er maar niet aan denkt, dan worden we spontaan zwanger. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:33

Giacomo schreef:Sjonge jonge, echt waar... Misschien moet je in het vervolg eerst wat beter nadenken voordat je zulke rare opmerkingen plaatst.

Heee ik zie alleen maar puntjes.. Vertel vertel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 22:35

Jullie gaan nu dingen in mijn mond leggen die ik echt niet gezegd hebt! Ja, er zal waarschijnlijk veel te wijten zijn aan mijn manier van reageren, daarvoor wil ik ook echt mijn excuses aanbieden, mezelf verwoorden is niet mijn sterktste kant. Ik heb nergens neer gezet dat gynaecologen er voor niks zijn, ik vind het vreselijk en hartverscheurend dat er meiden zijn die moeilijk zwanger kunnen worden en sommige zelfs helemaal niet.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 22:37

Mama_van2 schreef:Pien, als ik het goed begrijp heeft jullie dochter straks 50 % kans om deze spierziekte te krijgen ?
ik wil daar best op antwoorden maar dan liever via pm, dus mocht je nog (oprecht) intresse hebben, hoor ik het wel!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Susan vr 18 maa 2011 - 22:37

Ik denk sowieso echt dat het onzin is dat je sneller zwanger raakt als je er niet zo mee bezig bent, ik denk dat dat alleen maar zo voelt omdat de tijd nou eenmaal langzaam gaat als je ergens heel erg op zit te wachten. Als je het heel erg druk hebt met van alles en nog wat vliegen de weken sneller voorbij en als je dan zwanger raakt dan heb je achteraf misschien het gevoel dat het snel is gegaan. Dit gaat trouwens alleen op voor meiden die, of ze er nou veel mee bezig zijn of niet, sowieso wel binnen een afzienbaar aantal maanden zwanger raken, als het echt heel lang duurt is het niet te vermijden dat je er veel mee bezig bent en dan kun je er ook niets anders van maken dan dat het gewoon lang duurt.

Verder vind ik de opmerking dat je er 'gewoon niet zo mee bezig moet zijn' inmiddels echt een behoorlijk cliché en het is onderhand ook wel meer dan bekend dat vrouwen die graag zwanger willen worden het niet op prijs stellen om 'm te horen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:39

Hoe bedoel je het dan, Pien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 22:42

Giacomo schreef:Hoe bedoel je het dan, Pien?
ik ga serieus proberen om dat goed te verwoorden, communicatie is nou eenmaal niet mijn sterkste kant.

en daarnaast hoop ik ook dat jullie snappen dat dit niet bedoeld is tegen de meiden die langer bezig zijn, ik had het over de meiden die korter bezig zijn en na 6 maanden al roepen dat het allemaal niet lukt enz..
en dat er nu ineens "grapjes" over ivf gemaakt worden slaat natuurlijk helemaal nergens op! ik heb dat nergens benoemd dus hoe jullie daarbij komen is mij een raadsel

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:47

Maar Pien, het forum is er toch om zulke dingen te kunnen zeggen? Wie zegt dat ze er buiten het forum ook zoveel aan denken? Voor mijn zwangerschap had ik ook wel eens een piep moment, dat uitte ik dan hier. Nu oordeel jij op basis van die gegevens dat ze er teveel mee bezig zijn. Niet echt een goede basis naar mijn mening.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gast vr 18 maa 2011 - 22:51

En wat nou als die meiden waar jij het over hebt binnen 2 jaar nog niet zwanger zij , zou dat dan echt komen omdat ze er de eerste maanden teveel mee bezig waren? Zie je nou zelf niet hoe raar dat klinkt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Pien vr 18 maa 2011 - 22:57

Kleine_uk schreef:Maar Pien, het forum is er toch om zulke dingen te kunnen zeggen? Wie zegt dat ze er buiten het forum ook zoveel aan denken? Voor mijn zwangerschap had ik ook wel eens een piep moment, dat uitte ik dan hier. Nu oordeel jij op basis van die gegevens dat ze er teveel mee bezig zijn. Niet echt een goede basis naar mijn mening.

maar dat is het toch andersom voor mij dan ook? ik mag dan toch ook zeggen hoe ik erover denk?

ik heb net mijn reactie's zelf even terug gelezen voor ik ze verwijderd heb, ja, ik had dingen waarschijnlijk niet moeten zeggen of in ieder geval anders moeten formuleren. maar toen ik vertelde over die 80% heb ik er heel duidelijk bij gezegd dat daar natuurlijk uitzonderingen zijn, zoals de meiden die ivf moeten ondergaan, pcos hebben, vervroegd in de overgang o.i.d.

ik heb voornamelijk gereageerd op het eerste stuk van twellie, en dat ging over het gemiddelde van 4 tot 6 maanden, mijn intentie was om duidelijk te maken dat dat niet het gemiddelde is! zij wilde graag een reeeel beeld, dat zul je nooit krijgen! zij noemde dat er meiden ook moesten reageren die er 6mnd, 9 mnd of langer over hebben gedaan, maar dan alsnog, wat is 9 maanden in vergelijking met 3,5 dat ..... er over heeft gedaan voor het daadwerkelijk lukte? Of alle jaren dat .... al bezig is en het niet gelukt is en ook niet meer zal lukken?


(ik heb even die .... neergezet omdat ik geen namen wilde noemen)

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe snel was jij zwanger.... - Pagina 5 Empty Re: Hoe snel was jij zwanger....

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum