Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dagcafé

+15
Serena
Jeanette
VeryCherry
May
Suus
Burn
Tullow
Toet
Mida4you
Lejow
Qiara
Merai
Snoes
Chocolate Cookie
Jordana
19 plaatsers

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:04

Ik snap niet wat nou precies het verschil is tussen een scriptie en een thesis. Is dat dan het feit dat je thesis een wetenschappelijk artikel is? Weet iemand dat?
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Qiara di 15 maa 2011 - 12:05

Smikkell schreef:Ik heb echt met je te doen Q

Ik dacht dat thesis en scriptie hetzelfde is?

Hoi May!


Laatst aangepast door Qiara op di 15 maa 2011 - 12:12; in totaal 1 keer bewerkt
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:06

Ik vind dit:

  • Proefschrift: wetenschappelijke verhandeling ter verkrijging van de doctorstitel; verhandeling als proeve; …
  • Thesis: te verdedigen proefschrift; stelling; …
  • Scriptie: korte wetenschappelijke verhandeling over een bepaald onderwerp door een student gemaakt; wetenschappelijk opstel door een student gemaakt, thans ook wel op middelbare scholen.
  • Paper: een werkje tussendoor, dat al dan niet wordt geëvalueerd, maar waarvoor zeker geen titel wordt verleend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:07

Ik blijf erbij dat ik het in drie (zware) nachten heb gedaan Q. Incl literatuur 'lezen' etc :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:08

Reva schreef:Ik blijf erbij dat ik het in drie (zware) nachten heb gedaan Q. Incl literatuur 'lezen' etc :P
Dat wil Q toch niet horen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:09

Smikkell schreef:
Reva schreef:Ik blijf erbij dat ik het in drie (zware) nachten heb gedaan Q. Incl literatuur 'lezen' etc :P
Dat wil Q toch niet horen..

Wat ik kan, kan Q. toch ook. Hup hup hup Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Qiara di 15 maa 2011 - 12:09

Ik vind dit:

Een scriptie, thesis of (eind-)verhandeling is een wetenschappelijk opstel dat een verplicht onderdeel vormt van een academische opleiding of HBO-opleiding. Hoewel het belang van de scriptie en de eisen die er aan worden gesteld per universiteit of hogeschool en per studierichting verschillen, is de scriptie meestal het laatste onderdeel van de opleiding. Na het voltooien van de scriptie aan de universiteit studeert men af en verkrijgt men de academische graad doctorandus (Nederland), licentiaat (België), ingenieur of Master. Meestal is de scriptie een verhandeling over een bepaald onderwerp naar aanleiding van eigen (literatuur)onderzoek.


Ik vraag me nog steeds af hoe je dat hebt gedaan, Reev. Ik denk niet dat dat mij zal lukken, maar misschien lukt het ook wel in minder tijd. Hoe lang moest jouw scriptie zijn?
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:09

Reva schreef:Ik blijf erbij dat ik het in drie (zware) nachten heb gedaan Q. Incl literatuur 'lezen' etc :P

Ik denk inderdaad wel dat het je lukt om het in minder tijd te doen Q! Ik hoop dat het je lukt om jezelf aan het werk te zetten zodat je je aan de planning kunt houden.


Laatst aangepast door Merai op di 15 maa 2011 - 12:10; in totaal 1 keer bewerkt
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  May di 15 maa 2011 - 12:09

Q ik vind het vervelend voor je dat het niet echt opschiet! Ik hoop dat je snel de spirit vind!
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:10

Qiara schreef:Ik vind dit:

Een scriptie, thesis of (eind-)verhandeling is een wetenschappelijk opstel dat een verplicht onderdeel vormt van een academische opleiding of HBO-opleiding. Hoewel het belang van de scriptie en de eisen die er aan worden gesteld per universiteit of hogeschool en per studierichting verschillen, is de scriptie meestal het laatste onderdeel van de opleiding. Na het voltooien van de scriptie aan de universiteit studeert men af en verkrijgt men de academische graad doctorandus (Nederland), licentiaat (België), ingenieur of Master. Meestal is de scriptie een verhandeling over een bepaald onderwerp naar aanleiding van eigen (literatuur)onderzoek.


Ik vraag me nog steeds af hoe je dat hebt gedaan, Reev. Ik denk niet dat dat mij zal lukken, maar misschien lukt het ook wel in minder tijd. Hoe lang moest jouw scriptie zijn?

Maar als het een wetenschappelijk opstel is bij jullie dan kun je denk ik die format wel voor een groot deel aanhouden, laat maar weten als je hem wilt gebruiken!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:10

Ik bedoel meer dat je het ook niet groter moet maken dan het is. Voor een tentamen heb ik ook nog nooit het aantal ECTS nodig gehad om te leren etc die in de planning van de UvA stond. Studielasturen moet je met een vrachtwagen pekel nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:10

Een boekverslag, dat lukt mij wel in de tijd van Reva inc. lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:10

*


Laatst aangepast door Anousch op di 15 maa 2011 - 12:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Qiara di 15 maa 2011 - 12:11

Dankjulliewel! Ik moet maar eens beginnen met vroeg naar bed. Dan vind ik de spirit hopelijk wel!
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:11

Reva schreef:Ik bedoel meer dat je het ook niet groter moet maken dan het is. Voor een tentamen heb ik ook nog nooit het aantal ECTS nodig gehad om te leren etc die in de planning van de UvA stond. Studielasturen moet je met een vrachtwagen pekel nemen.

Mee eens! Ik begrijp echt niet hoe ze aan die uren komen. Maar voor Q is het al groot dus dan moeten we het ook niet kleiner willen maken dan het voor haar is Wink
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:12

Zelfde aantal allemaal Q., qua ects, paginas etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:12

Qiara schreef:Dankjulliewel! Ik moet maar eens beginnen met vroeg naar bed. Dan vind ik de spirit hopelijk wel!

Succes en slaap lekker!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:14

Anousch, ik regel in mn hoofd ook vrijwel wekelijks een crematie voor iemand. Soms denk ik zelfs al na dat ik niet weet of ik mn nette zwarte broek nog pas etc etc :P :$ Inclusief drama en janken. Of nieuwsberichten afzoeken.. Tja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:15

Anousch, je kunt het sowieso met haar bespreken als je dat prettig vindt. Wel denk ik dat het voor jezelf slim is om deze gedachte 'uit te dagen', lekker therapeutisch verantwoord maargoed Wink. Waar komt de gedachte vandaan? (dat weet je) Hoe realistisch is de gedachte? Wat kun je doen om jezelf uit de gedachte te halen? Etc.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Qiara di 15 maa 2011 - 12:16

Merai schreef:
Reva schreef:Ik bedoel meer dat je het ook niet groter moet maken dan het is. Voor een tentamen heb ik ook nog nooit het aantal ECTS nodig gehad om te leren etc die in de planning van de UvA stond. Studielasturen moet je met een vrachtwagen pekel nemen.

Mee eens! Ik begrijp echt niet hoe ze aan die uren komen. Maar voor Q is het al groot dus dan moeten we het ook niet kleiner willen maken dan het voor haar is Wink

Dat is deel van mijn probleem: dat ik het groter maak dan het is. Als ik dit kleiner kan maken, is dat denk ik deel van de oplossing...

Ik ga nog niet naar bed, hoor Wink, uurtje of 1
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:17

Merai schreef:Anousch, je kunt het sowieso met haar bespreken als je dat prettig vindt. Wel denk ik dat het voor jezelf slim is om deze gedachte 'uit te dagen', lekker therapeutisch verantwoord maargoed Wink. Waar komt de gedachte vandaan? (dat weet je) Hoe realistisch is de gedachte? Wat kun je doen om jezelf uit de gedachte te halen? Etc.

Ik weet dus niet wat ik er aan kan doen, ik praat er heel veel over met mijn vriend maar ja een oplossing is het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:17

Qiara schreef:
Merai schreef:
Reva schreef:Ik bedoel meer dat je het ook niet groter moet maken dan het is. Voor een tentamen heb ik ook nog nooit het aantal ECTS nodig gehad om te leren etc die in de planning van de UvA stond. Studielasturen moet je met een vrachtwagen pekel nemen.

Mee eens! Ik begrijp echt niet hoe ze aan die uren komen. Maar voor Q is het al groot dus dan moeten we het ook niet kleiner willen maken dan het voor haar is Wink

Dat is deel van mijn probleem: dat ik het groter maak dan het is. Als ik dit kleiner kan maken, is dat denk ik deel van de oplossing...

Ik ga nog niet naar bed, hoor Wink, uurtje of 1

Okay dan heb ik niks gezegd :P
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 12:19

Anousch schreef:
Merai schreef:Anousch, je kunt het sowieso met haar bespreken als je dat prettig vindt. Wel denk ik dat het voor jezelf slim is om deze gedachte 'uit te dagen', lekker therapeutisch verantwoord maargoed Wink. Waar komt de gedachte vandaan? (dat weet je) Hoe realistisch is de gedachte? Wat kun je doen om jezelf uit de gedachte te halen? Etc.

Ik weet dus niet wat ik er aan kan doen, ik praat er heel veel over met mijn vriend maar ja een oplossing is het niet.

Ik denk dat het verstandig is om jezelf te blijven realiseren dat het geen realistische gedachte is. Natuurlijk kán het gebeuren, maar er kán nu ook een vliegtuig neerstorten boven je huis. Als je daarmee moet leven kun je nooit meer ergens van genieten. Ik begrijp je angst wel hoor, ik heb zelf ook angst en paniekklachten gehad in het verleden, maar ik denk dat het voor jezelf goed zou zijn als je even wat harder voor jezelf bent.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:19

Ik ga slapen, snoepjes! Weltrusten!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 12:20

Q. Ik probeer het ook absoluut niet af te doen van oooh eitje. Ik bedoel alleen dat ik vrijwel vanaf september tot eind april elke dag tegen die Mount Scriptie op heb gezien. En gewoon niet wist waar ik ooit de tijd en energie vandaan moest halen om ZOIETS in elkaar te zitten (terwijl ik al zoveel had kunnen doen in die tijd). Zat ik echt serieus de hele dag met een word-document open. En ik had wel goeie gedachten en ik was er in mn hoofd ook eht wel mee bezig, maar de berg werd alleen maar hoger. Andere mensen kon ikk prima helpen, in een uurtje tijd herschreef ik hele stukken van hun scriptie en schudde de tips en opmerkingen overal vandaan. Maar voor mezelf, ho maar. En achteraf gezien was het gewoon niet zo'n berg en was het gewoon een uit de kluiten gewassen verslag...hoe lullig het ook klinkt. Er hangt nogal een label aan, maar das ook maar een naam. Een viool gaat ook niet opeens prikken als je 'm cactus noemt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Dagcafé - Pagina 18 Empty Re: Dagcafé

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum