Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slecht slapen baby 8,5 maand

2 plaatsers

Ga naar beneden

Slecht slapen baby 8,5 maand Empty Slecht slapen baby 8,5 maand

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 21:58

Onze dochter van 8,5 maand is altijd al een slechte slaper geweest. Ze heeft nagenoeg nog nooit een nacht doorgeslapen. Overdag slapen gaat sinds een maand of 2,5 een stuk beter. Ze heeft dan 1 slaapje van 1,5/2 uur. 's Nachts vind ik het op dit moment echt een drama. Ze is zo'n 8x per nacht wakker. De meeste keren hiervan zijn eind van de avond en begin van de nacht. Vanaf een uur of half 4 wordt het vaak beter en slaapt ze tot een uur of half 8. Ze heeft ook nachten gehad dat ze een stuk beter sliep en ik er maar 2/3x uit moest. Ze slaapt altijd in haar eigen bed en we halen haar er nooit uit (willen we ook niet). Wanneer ze wakker is geef ik haar een speentje (gaat soms heel moeilijk omdat ze dan ook nog half lijkt te slapen en paniekerig reageert) en een slok water (hier is ze inmiddels helemaal aan gewend geraakt). Wanneer ik het helemaal zat ben, geef ik haar soms 100cc melk. Over het algemeen slaapt ze dan wel beter verder. Ik zou haar het liefst af en toe eens laten doorhuilen, maar mijn man wil dit niet. We wonen (nu nog) in een appartement, dus hebben ook met buren rekening te houden.

We hebben van alles gedaan om haar beter te laten slapen, maar eigenlijk zonder resultaat. Heeft iemand nog tips om hier mee om te gaan? Ik ben echt enorm prikkelbaar en chagerijnig door haar gedrag 's nachts. Ik heb het heel lang kunnen accepteren dat ik er 's nachts uit moest en ik merk dat acceptatie ook de helft scheelt in beleving, maar nu lukt me dit gewoon niet meer. Gelukkig is ze overdag heel lief en gaat dit goed. Ik snap dan ook echt niet wat er 's nachts is waarom ze zo vaak wakker wordt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze 's nachts honger heeft (eet overdag heel goed), maar vind het wel opvallend dat ze na een klein flesje beter verder slaapt. Hebben jullie nog ideeën?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen baby 8,5 maand Empty Re: Slecht slapen baby 8,5 maand

Bericht  Sanne di 9 apr 2013 - 22:12

Rond de 8,5 maand had mijn dochter ook een hele moeilijke periode van slapen. Op een gegeven moment gaan kinderen ook dromen, dus kunnen ze ook schrikkerig wakker worden. Bij mijn dochter merk ik dat ze soms overstuur wakker wordt en ik haar dan niet kan troosten. Het enige wat ik kan doen, is haar laten huilen, haar tegen me aanhouden en zachtjes tegen haar praten. Ze blijft huilen, maar valt dan van het ene op andere moment weer in slaap. Die periode rond 8,5 maand heeft ongeveer een week of 3 geduurd, toen sliep ze wel weer beter.

Mijn dochter heeft verder ook nog nooit een nacht doorgeslapen. Ik geef haar borstvoeding en ze komt nog steeds 3 keer per nacht. Vorige week heeft ze voor het eerst 5 uur aan één stuk geslapen, dat was echt een mijlpaal. Dat is twee keer gebeurd, maar vannacht kwam ze gewoon weer 3 keer.

Mijn tip, leg je erbij neer. Je kunt haar niet dwingen om door te slapen. Er is hier op het forum een aantal moeders die ervaring heeft met slaaptraining en bij sommigen van hen heeft dat geholpen. Bij anderen niet. En als jouw dochter 's nachts behoefte heeft aan een flesje van 100 cc, zou ik dat ook gewoon geven. Een maag van een kindje is nog niet zo groot. Ik vind het niet gek dat ze 's nachts nog iets wil hebben. Voor kleine kindjes is een hele nacht zonder voedsel best lang, ook al zijn er ook genoeg kindjes die dat wel redden.


Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen baby 8,5 maand Empty Re: Slecht slapen baby 8,5 maand

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 22:30

@ Sanne: Bedankt voor je reactie. Heb inderdaad wel eens gehoord dat er tussen 8-9 maand een piek is van slecht slapen. Hier zitten wij dus ook blijkbaar midden in. Herkenbaar dat gevoel dat als ze eens 5 uur achter elkaar doorslaapt. Ik heb dan echt het gevoel dat ik de klok heb rond geslapen en dat scheelt echt zo'n hoop! Ik vind het echt knap dat jij nog bv geeft en je dochter bij jou mag drinken 's nachts! Op sommige momenten voel ik me er echt zo radeloos door het slechte slapen, dat ik voor elke nacht wel weer iets nieuws bedenk om wel/niet te doen in de hoop dat ze daar beter op gaat slapen. Eigenlijk moet ik dat niet doen, want dat gezoek naar oplossingen kost me ook erg veel energie. Mijn man staat daar ook niet achter en vindt dat we het gewoon zo moeten accepteren zoals het is. Ben ik het ook wel mee eens, maar is wel moeilijk. Ik denk dat ik die 100cc melk maar gewoon aan hou, want dat scheelt ook al de helft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen baby 8,5 maand Empty Re: Slecht slapen baby 8,5 maand

Bericht  Amber- di 9 apr 2013 - 23:33

Luuk is ook een slechte slaper overdag en 's nachts.

Overdag slaapt hij eigenlijk alleen maar tijdens het wandelen of onderweg in de auto. Op het kinderdagverblijf slaapt hij gemiddeld 3 keer 30-45 min. Ik heb vanalles geprobeerd maar heb voor overdag eigenlijk de hoop op gegeven en hem er maar vrede mee dat hij zijn slaapjes op andere plekken doet dan in bed.

Sinds ongeveer 2,5 maand gaat het 's avonds/'s nachts goed! Tenminste voor Luuk zijn doen. Hij gaat rond 19.15 naar bed, tot de laatste fles waar ik hem zelf voor laat komen (dit is gemiddeld tussen 23.00 en 02.00) moeten we denk ik 1-3 keer terug voor een speen en aai over zijn hoodje. Na de laatste fles slaapt hij de ene keer makkelijk weer door en de andere keer moeten we 3-4 keer terug (wij slapen op zolder, dus handig is het niet) en dan slaapt hij weer. Vaak begint hij rond 05.00 (dit lijkt steeds wat later te worden) weer onrustig te worden, dan proberen we het eerst nog een paar keer met de speen, maar vaak lukt dit niet meer. Hij komt dan bij ons in bed en slaapt dan vaak nog een uurtje of 2 door.

Ik heb altijd gezegd dat ik hem niet bij mij is bed wou, maar voor nu is dit voor ons de beste keus om wel aan onze nachtrust te komen. En als ik het vergelijk met 3 maand terug ben ik al heel blij hoe het slapen nu gaat.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slecht slapen baby 8,5 maand Empty Re: Slecht slapen baby 8,5 maand

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum