Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik weet niet wat ik wil.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ik weet niet wat ik wil. Empty Ik weet niet wat ik wil.

Bericht  Slakje do 12 jul 2012 - 11:12

Om het even te schetsen; ik heb een secundair diploma in het kunstonderwijs. Ik ben nadien niet gaan studeren omdat ik zwanger was en de centjes moesten binnenkomen. Doordat ik ben gaan werken heb ik wel mijn vriend de kans kunnen geven om te studeren. Hij zal vanaf september gaan werken bij een groot, goedbetaald bedrijf. We zijn aan het sparen voor een huis (oa).

Nu kan ik eindelijk doen wzt ik wil, in theorie. Want in praktijk is het niet zo gemakkelijk. Ik heb uitgekeken naar een heleboel opleidingen in verschillende vormen, helaas interesseert er me op dit moment maar 1 opleiding. Mijn vriend doet er enorm moeilijk over (ik snap zijn punten wel) en wilt eigenlijk niet dat ik dat ga studeren. Dus dan ben ik maar aan het uitkijken naar een andere job. (Ik ben op dit moment verkoopster in een klein winkeltje. Ik sta heel de dag alleen, zonder muziek, slechts enkele klanten, en altijd dezelfde routine, verschrikkelijk saai dus.)

Maar ik weet helemaal niet wat ik wil doen! En als ik dan wil solliciteren voor een job weet ik echt niet wat ik in mijn motivatie moet zetten. Ik heb geen opleiding, mijn talen zijn echt barslecht en ik heb maar een beetje basis van Office. Verder kan ik niets... Ik heb al wel opgezocht achter lessen Frans en Engels, maar er is niets in de buurt dat ik kan volgen (het begint meestal als ik nog werk...). Meer uit de buurt kan ik op dit moment nog niet gaan (ben nog aan het oefenen met autorijden). Bovendien zijn die jobs altijd bij bedrijven waar ik niets afweet van de producten (auto's, telecom, computers, mode, ...), en die me ook totaal niet interesseren.

Als ik voorbeelden van motivatiebrieven opzoek dan staat er altijd wel iets in van ofwel een opleiding, of al jaren ervaring. Ik heb net 1 jaar ervaring in de verkoop, dus daar kom ik ook niet ver mee.

Eigenlijk zou ik gewoon heel graag een opleiding willen volgen. Soms voel ik me echt een dom huppelkutje, ik voel me minderwaardig. Maar mijn vriend werkt of heel hard tegen, of de opleiding (die hij dan voorstelt) interesseert me niet.

Ik ben het eigenlijk echt zo kots kots kotsbeu in de winkel. Ik kat tegen het einde van de dag de mensen af, doe helemaal niks meer en laat alles maar slabakken.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet niet wat ik wil. Empty Re: Ik weet niet wat ik wil.

Bericht  girli do 12 jul 2012 - 11:27

Ik begrijp het niet helemaal. Aan de ene kant geef je aan dat je niet weet wat je wilt, maar aan de andere kant noem je dat er één opleiding is die je interesseert. Welke opleiding interesseert je en wat zijn zijn bezwaren?

Wat je misschien eens kunt doen is een interessetest, vaak wel op internet te vinden. Aan de hand van interesses wordt dan gekeken welke opleiding mogelijk geschikt voor je is. Dat hoeft niet per sé de eerste keus te zijn. Daar staan misschien nog opties tussen waar je niet aan hebt gedacht.

Succes!
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Slakje do 12 jul 2012 - 11:56

Ik zou graag vroedkunde willen studeren. Maar dat is alleen in voltijds dagonderwijs te volgen.

De bezwaren zijn dat ik dan niet an werken wat dus betekent dat we niet of te weinig kunnen sparen. Hetgeen wat ik nadien zou willen doen is alleen in ploegensysteeme en met zo een oproep ding. Mijn vriend werkt in een volcontinu systeem. Ik denk dat we dan meer naast elkaar dan met elkaar gaan leven. We willen ook nog een tweede kindje.

Maar ik ben eigenlijk ook bang dat als ik er dan aan begin het toch niets voor mij blijkt te zijn.

Als dikke een interessetest doe kom ik net uit op dingen de ik echt absoluut niet wil doen, dus daar kom ik niet mee verder. Ik heb ook geen speciale interesses. Ofja, seksualiteit, relaties en zwangerschap.

(Sorry voor typ fouten zit op de tablet)
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  girli do 12 jul 2012 - 12:48

Ik weet niet wat voor opleiding je daarvoor moet doen, maar het eerste wat in me opkomst is dan de GGD of Sense, al is dat volgens mij onderdeel van de GGD. Of iets van relatietherapeut?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  M@niek do 12 jul 2012 - 19:40

vroedkunde is er ook in afstandsonderwijs hoor. Een tijdje geleden heb ik jouw hierover nog een hele mail gestuurd.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: