Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ervaringen opleiding MBRT

3 plaatsers

Ga naar beneden

Ervaringen opleiding MBRT Empty Ervaringen opleiding MBRT

Bericht  Manonn ma 14 maa 2011 - 4:58

Hoi allemaal,
Zijn er hier misschien mensen met ervaringen van de opleiding MBRT (radiologisch laborant).
Momenteel doe ik een economische studie, maar zie het helemaal niet zitten hier verder in te gaan.
Van kleins af aan wil ik eigenlijk al de zorg in, en dan met name de rontgen..

Nu heb ik serieuze plannen alsnog een studieswitch te overwegen. Maar ik zou graag verhalen van jullie horen...


Manonn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 61
Registratiedatum : 10-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen opleiding MBRT Empty Re: Ervaringen opleiding MBRT

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 8:01

Ik doe het zelf niet, maar ik heb een oudklasgenootje die de switch heeft gedaan.
Ze heeft HAVO C&M gedaan en zelf heeft ze in een jaar alle natuur/wis/scheikunde bijgeleerd en de toelatingstoetsen gehaald. Het kostte haar wat moeite, maar volgens mij had ze alles in 1 keer. Dat terwijl ze op de middelbare school er nooit een held in was.

Ze heeft op HBO haar eerste 2 jaar gedaan en nu studeert/werkt ze verder intern bij een ziekenhuis. Ze heeft het in ieder geval erg naar haar zin en totaal geen spijt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen opleiding MBRT Empty Re: Ervaringen opleiding MBRT

Bericht  Beachgirl ma 14 maa 2011 - 8:34

Ik doe op dit moment MBRT (duale vorm). Ik zit in mijn laatste jaar nu.

Dus kom maar op met die vragen! (Pm sturen mag ook!)
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen opleiding MBRT Empty Re: Ervaringen opleiding MBRT

Bericht  Manonn ma 14 maa 2011 - 22:36

SunnyScience schreef:Ik doe het zelf niet, maar ik heb een oudklasgenootje die de switch heeft gedaan.
Ze heeft HAVO C&M gedaan en zelf heeft ze in een jaar alle natuur/wis/scheikunde bijgeleerd en de toelatingstoetsen gehaald. Het kostte haar wat moeite, maar volgens mij had ze alles in 1 keer. Dat terwijl ze op de middelbare school er nooit een held in was.

Ze heeft op HBO haar eerste 2 jaar gedaan en nu studeert/werkt ze verder intern bij een ziekenhuis. Ze heeft het in ieder geval erg naar haar zin en totaal geen spijt!

Bedankt voor je info!
Ik moet zelf ook een aantal vakken bij gaan halen (wat ik opzich niet erg vind)..maar vind het fijn om te horen dat zij er iig geen spijt van heeft!

Manonn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 42
Punten : 61
Registratiedatum : 10-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen opleiding MBRT Empty Re: Ervaringen opleiding MBRT

Bericht  M@niek di 15 maa 2011 - 7:16

Nou daar komen mijn vragen hoor haha. Ik heb zelf ook erg interesse in de opleiding die nu wordt aangeboden in het ziekenhuis waar ik werk.

Mijn allerbelangrijkste vraag is eigenlijk: Hoe zit het met rekenen en wiskunde? Als je hier echt niet goed in ben, is het dan toch haalbaar zo´n studie?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen opleiding MBRT Empty Re: Ervaringen opleiding MBRT

Bericht  Beachgirl di 15 maa 2011 - 7:26

M@niek schreef:Nou daar komen mijn vragen hoor haha. Ik heb zelf ook erg interesse in de opleiding die nu wordt aangeboden in het ziekenhuis waar ik werk.

Mijn allerbelangrijkste vraag is eigenlijk: Hoe zit het met rekenen en wiskunde? Als je hier echt niet goed in ben, is het dan toch haalbaar zo´n studie?

Is dat een inservice opleiding?

Zelf kreeg ik bij mijn duale opleiding in mijn 1e jaar wiskundelessen, en daarna een wiskunde toets. Haalde je die dan was het oke, haalde je hem niet dan moest je nog een half jaar langer wiskunde bijlessen volgen, en daarna weer een toets doen.

Je werkt tijdens de studie veel met formules e.d. en daar heb je dus die wiskunde voor nodig.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ervaringen opleiding MBRT Empty Re: Ervaringen opleiding MBRT

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum