Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 2:28

Ik weet even niet waar ik dit het beste kan plaatsen, dan maar hier.

Als jullie op sollicitatiegesprek gaan, geef je dan gelijk in het eerste gesprek aan dat je een kind hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 2:30

Ja smile heb niet echt het idee dat ze je daarom minder interessant vinden hoor. Heb vorige week een sollicitatie gehad, en verteld dat ik een zoontje van 8 maanden heb, en de opvang gewoon goed geregeld heb, waardoor ik flexibel ben. Werd 2 dagen later gebeld dat ik aangenomen ben smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 2:37

Zolang ze er niet naar vragen en het gesprek komt er niet op, begin ik er niet over. In een vervolggesprek zal het denk ik sowieso wel aan bod komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Teddyaapje ma 14 maa 2011 - 3:16

Ik ben eigen baas dus ik hoef (voorlopig) niet te solliciteren maar ik zou het niet aangeven als er niet naar gevraagd wordt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 3:22

En waarom zouden jullie het niet aangeven? Maken moeders minder kans op een (leuke) baan denk je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 3:25

nee, dat denk ik niet, ik vind het alleen niet van belang om dat in een eerste gesprek al aan te geven. Als ze er naar vragen zal ik er niet om liegen, maar ik zou het niet zelf aan geven, waarom zou ik?

* Edit: hoe erg is het van belang om dat aan te geven als ze er zelf niet naar vragen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 3:32

Ik zeg het juist wel, omdat ik een beroep heb waarbij je veel met kinderen werkt. Dan is het dus eerder een pré.

Anders zou ik het misschien niet zelf ter sprake brengen, maar het van het gesprek laten afhangen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  blondje1313 ma 14 maa 2011 - 4:09

Zou je het als man zijnde ook aangeven dat je kinderen hebt?
Het is voor je werk toch totaal niet van belang dat je een kind hebt, je gaat het ook niet over je hobby's hebben neem ik aan. Als je kind ziek is zul je een vrije dag op moeten nemen, maar dat moet je misschien ook bij een sportblessure.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Flip Fluitketel ma 14 maa 2011 - 4:11

Tijdens een eerste gesprek zou ik het niet zeggen alleen als het ter sprake komt. Bij eeneventueel vervolggesprek zou ik het wel zeggen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 4:48

Ik zeg het wel. Dit omdat als de baan niet in mijn woonplaats is, ik wil weten wat er allemaal mogelijk is qua uren aangezien ik toch op tijd weer bij het kinderdagverblijf moet zijn (dit ligt aan het gesprek of het de 1e of 2e keer aan bod komt). Verder zeg ik het zodat ik meteen uit kan leggen waardoor er een gat in mijn cv zit. En als een gesprek goed en fijn verloopt kan ik best in het kort iets vertellen over de thuis situatie. Daaruit blijkt namelijk dat ik een doorzetter ben, wat natuurlijk ook weer positief is.
Een werkgever kan je natuurlijk afwijzen omdat hij liever iemand heeft die niet gebonden is. Dit zal hij dan toch niet zo aangeven want dat is in strijd met de wet gelijke behandeling. Maar de vraag is of het überhaupt handig is om als moeder bij een werkgever te werken met zo'n instelling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Darius ma 14 maa 2011 - 5:09

Ik had het in mijn CV gezet onder het kopje personalia. Dus eerst naam, adres, woonplaats e.d., daarna Burgelijke staat: gehuwd, 1 zoon van (toen) negen maanden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 5:14

Darius schreef:Ik had het in mijn CV gezet onder het kopje personalia. Dus eerst naam, adres, woonplaats e.d., daarna Burgelijke staat: gehuwd, 1 zoon van (toen) negen maanden.
Dat zou ik dan weer niet doen. Vertel zulke dingen liever in een persoonlijk gesprek. Maar goed, wellicht is het bij mij ook anders aangezien er gewoon ongehuwd in mijn cv staat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 6:16

Nee, niet in mijn cv en ook niet in een eerste gesprek. Ben er al een paar keer op afgewezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Teddyaapje ma 14 maa 2011 - 6:54

Ik zou er niet over beginnen omdat ik denk dat het niet relevant is. Als ze er naar zouden vragen zou ik het uiteraard wel eerlijk zeggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Filoria ma 14 maa 2011 - 7:35

Bij het solliciteren naar een parttime baan is mij regelmatig gevraagd: 'waarom wil je dit aantal uren werken?' en dan zeg ik wel dat ik een kindje heb en dat het daarom is. Maar dan zeg ik inderdaad ook dat ik de opvang flexibel geregeld heb.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 7:58

Ik zou erover vertellen wanneer er naar gevraagd wordt. Het is geen geheim, maar ik zie de relevantie voor een sollicitatie er ook niet zo in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet? Empty Re: Zeggen dat je kind(eren) hebt of niet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum