Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezienswaardigheden in Nederland

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 1:26

Wat vinden jullie de moeite waard om te zien in Nederland?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Re: Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 1:39

De Wallen! laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Re: Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 1:42

Ik ben zelf nogal een natuurfan, ik vind de waddeneilanden, en dan vooral Vlieland erg mooi. Ook vind ik de Veluwe erg mooi.

Qua bezienswaardigheden (voor iemand die nog nooit in Nederland is geweest) zou ik geloof ik de Afsluitdijk aanraden en het Zuiderzeemuseum, Amsterdam, er komt heel veel in me op..

De keuze is reuze lijkt me :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Re: Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  Jeanette ma 14 maa 2011 - 1:43

- Anne Frank huis
- Muiderslot
- Efteling
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Re: Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 2:18

Zo vind ik persoonlijk het bloemencorso in Zundert ook super om te zien. De grootste van europa of de wereld geloof ik. Wat hun maken qua grootte e.d. WOW

En verder zijn de dingen die mij te binnen schieten hierboven al gezegd, owja Volendam is ook wel leuk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Re: Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  rapa nui ma 14 maa 2011 - 6:41

Zoek je voor jezelf bezienswaardigheden? of voor iemand uit het buitenland die Nederland bezoekt? Bij het laatste hangt het natuurlijk wel af van de interesses die ze hebben en waar ze vandaan komen. Rotterdam met zijn kubuswoningen, de haven (rondvaart) en hoogbouw. Kinderdijk of de Zaansche Schans voor de molens, of andere molens in de omgeving, polders (het idee dat je onder de zeespiegel bent en dat dit vroeger zee was), Schokland staat op de Werelderfgoedlijst net als de Beemster, penvriendin uit Australië vond indertijd Paleis het Loo speciaal net als Huis Berg (ook een kasteel), de Afsluitdijk, Begijnhof, een kaasboerderij, Kaasmarkt in Alkmaar, Keukenhof, er is in Noord-Holland een tulpenboerderij die rondleidingen geeft, Anne Frank Huis, Van Gogh Museum, Rijksmuseum, Openluchtmuseum in Arnhem, Delfts blauw, Friesland heeft prachtige oude stadjes/kerken, kijk eens bij evenementen op de site van bv. www.eropuit.nl daar heb je vaak stads/dorpsevenementen met folklore, oude ambachten etc.

En bezienswaardigheden voor jezelf: die zijn er vaak meer in je omgeving dan je erg in hebt. Hou bv kranten eens in de gaten of sites van de vvv met evenementen etc. er op. Ik ben zelf paar weken terug naar de IJssellinie (bunkers) vlakbij Olst geweest. Had er niet zulke hoge verwachtingen van maar moest de zaterdag toch vullen. Maar was een super interessante rondleiding van een uurtje met veel informatie over de Koude Oorlog en de bunkers waren nog compleet ingericht zoals ze er uit zagen in de jaren 50 en 60. Klinkt nu misschien ook wel saai maar was echt leuk en dat vonden eigenlijk alle bezoekers.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Re: Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  Aziraphale ma 14 maa 2011 - 6:46

Ik vond voormalig kamp Westenbork ook indrukwekkend.

En oude vestingssteden, bijv Bourtange in Groningen. Vooral leuk als er wat te doen is (Paasmarkt oid).
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezienswaardigheden in Nederland Empty Re: Bezienswaardigheden in Nederland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum