help.!!!...spin vangen?
+12
Travelgurly
Jeanette
Lies
Mint
Jerry
Qiara
Beachgirl
CCC
Pien
Amali
Zwerver
JD
16 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: help.!!!...spin vangen?
Twellie schreef:Ik denk niet 'ie met de tak is meegekomen, het is echt de nieuwbouw-spin, wij hebben er de eerste jaren in ons nieuwe huis ook veel last van gehad.
Dan was de spin die vorige week bij mij in huis zat (wss zit, maar over die optie denk ik liever niet na) een beetje in de war: ons huis is gebouwd in 1952...
http://www.spidercatcher.net/EU/home.htm
Misschien moet ik zoiets aanschaffen. Volgens een collega is het echt een uitkomst!
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap best dat je bang bent hoor! Ik raak serieus echt in paniek als ik een wesp zie.
Gast- Gast
Hihi! Wat fijn dat het is opgelost! Wel een beetje zielig hoe het is gebeurd, maja...
En Storm ik ben net zo met wespen... Vind dat zulke vreselijke beesten...
En Storm ik ben net zo met wespen... Vind dat zulke vreselijke beesten...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
OMG..
Ik ga volgende maand verhuizen naar een nieuwbouwwoning en ben nu al zo bang voor die zogenaamde beton spinnen!
Wanneer ik een spin zie, begin te janken en hyperventileren, zo bang ben ik voor spinnen. Bah bah bah! Mijn moeder zegt altijd dat ik mijn angst voor spinnen moet overwinnen door bijv naar plaatjes te kijken, maar zelf dat lukt me niet.. Als er een spin in de slaapkamer zit en er verder niemand is, slaap ik gerust een nachtje op de bank..
Ik ga volgende maand verhuizen naar een nieuwbouwwoning en ben nu al zo bang voor die zogenaamde beton spinnen!
Wanneer ik een spin zie, begin te janken en hyperventileren, zo bang ben ik voor spinnen. Bah bah bah! Mijn moeder zegt altijd dat ik mijn angst voor spinnen moet overwinnen door bijv naar plaatjes te kijken, maar zelf dat lukt me niet.. Als er een spin in de slaapkamer zit en er verder niemand is, slaap ik gerust een nachtje op de bank..
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
...
Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik heb een wespenfobie...zodra ik een wesp zie raak ik compleet in paniek, ik ben dan echt bang. Ik kan dan niet rustig zijn voordat dat beest dood is. Sommige mensen vinden dat aanstelleritus maar dat maakt me echt niks uit. Ik weet wat ik voel en dat het écht geen aanstellerij is.
Kan me zo voorstellen dat dat precies hetzelfde is met spinnen, ik neem die angsten altijd serieus.
Kan me zo voorstellen dat dat precies hetzelfde is met spinnen, ik neem die angsten altijd serieus.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik heb een wespenfobie...zodra ik een wesp zie raak ik compleet in paniek, ik ben dan echt bang. Ik kan dan niet rustig zijn voordat dat beest dood is. Sommige mensen vinden dat aanstelleritus maar dat maakt me echt niks uit. Ik weet wat ik voel en dat het écht geen aanstellerij is.
Ik ken het gevoel.. Mensen verklaren mij ook voor gek, maar ik kan er echt niets aan doen! Ik walg gewoon van die beesten, ben bang dat ze springen en niet meer van me af komen, me bijten etc..
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Mint schreef:Storm schreef:Ik heb een wespenfobie...zodra ik een wesp zie raak ik compleet in paniek, ik ben dan echt bang. Ik kan dan niet rustig zijn voordat dat beest dood is. Sommige mensen vinden dat aanstelleritus maar dat maakt me echt niks uit. Ik weet wat ik voel en dat het écht geen aanstellerij is.
Ik ken het gevoel.. Mensen verklaren mij ook voor gek, maar ik kan er echt niets aan doen! Ik walg gewoon van die beesten, ben bang dat ze springen en niet meer van me af komen, me bijten etc..
Ik ben ook zo ontzettend bang voor wespen ( en spinnen ook trouwens ).
Als ik nu aan de zomer denk krijg ik alweer de kriebels.
Afgelopen zomer hebben we namelijk tot 3 x toe een wespennest gehad onder de dakpannen.
3 x iemand laten komen om dat witte spul te spuiten. ( duur!! )
Uiteindelijk heb ik er nog zo'n 30 binnen in huis gevonden ( de meeste op zolder ), gelukkig allemaal al dood! Maar oh wat vond ik het verschrikkelijk.
Lies- Prater
- Aantal berichten : 767
Punten : 885
Mint schreef:OMG..
Dat heb ik ook hoor! Ben als de dood voor s;pinnen, klein of groot, maakt niet uit. Als ik er een zie, roep ik er altijd iemand bij die hem moet gaan vangen. Pas zat ik in de auto en liep er een spin bij mijn stuur. God, ik kreeg een hartverzakking, maar kon niet opeens op de rem staan en uitstappen, want reed op een snelweg. Ik gelijk eerste afslag gepakt en langs de weg gaan staan. Stond ik uiteraard in de polder waar haast niemand komt. Kwam er gelukkig een man met zijn fiets aan. Ik hem aangehouden en hij heeft de spin uit de auto gehaald. Die man lag helemaal dubbel, maar mijn hartslag sloeg 10 keer in de rondte.
Dus Marietje, ik snap jou helemaal!! En ik vind hem er trouwens wel groot uitzien!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Even om jullie gerust te stellen, wij wonen sinds februari 2009 in ons nieuwbouwhuis en ik denk dat wij hier pas 1 keer een spin binnen hebben gehad van groot formaat, de rest zijn allemaal van die kleine spinnetjes... geluk is dat wij 2 katten hadden, nu nog 1, en er altijd wel1 van de katten dat beest zagen lopen en dan net zo lang bleven waken tot ze hem konden pakken!!
mijn tip voor de bangers, koop een kat!
mijn tip voor de bangers, koop een kat!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
ik vind spinnen ook ECHT niks.
ben toen ik alleen thuis was, naar buiten gerend...gekeken waar het licht nog brande (t was al laat ) en aangebeld met de vraag aub even een spin te vangen bij mij hahaha. hoe erg...!
ben toen ik alleen thuis was, naar buiten gerend...gekeken waar het licht nog brande (t was al laat ) en aangebeld met de vraag aub even een spin te vangen bij mij hahaha. hoe erg...!
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
*Marietje* schreef:ik hoorde laatst ook iemand over betonspinnen. die schijnen ongeveer na 2 jaar te verschijnen in nieuwbouwhuizen, en dat schijnen ook van die joekels te zijn. aangezien wij hier nu bijna een jaar wonen...zie k dat niet erg zitten.
Oh dat verklaar die mega spin in ons huis vorig jaar. Die was echt groot! Mijn man vindt spinnen normaal geen probleem, maar deze ging zelfs hem iets te ver
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Twellie schreef:Ik geloof inderdaad zes per jaar, maar dat moeten dan wel kleine spinnetjes zijn. In zo'n kanjer zou je je verslikken
Iemand had mij dit ook eens verteld en ik geloofde dat ook. Tot ik een keer las dat het helemaal niet waar is:
http://hoax.blog.nl/nieuws/dieren/2010/06/06/hoax-history-mens-slikt-8-spinnen-per-jaar-door
(Las het niet op die link, maar in een blad.. maar ik zet de link hier maar even puur ter info)
nisavi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 236
Punten : 243
Klopt, dat je spinnen eet in je slaap is echt een fabeltje! Heb ik ook al in verschillende bladen en een krant gelezen. Spinnen houden helemaal niet van de warme lichaamstemperatuur van mensen.
En even over die spin....ik zou dat beest ook echt niet zomaar op durven te pakken ofzo hoor ik denk dat ik het met de stofzuiger geprobeert had of mn vader zou roepen
En even over die spin....ik zou dat beest ook echt niet zomaar op durven te pakken ofzo hoor ik denk dat ik het met de stofzuiger geprobeert had of mn vader zou roepen
marjoleinnn- Fluisteraar
- Aantal berichten : 450
Punten : 523
Ik ben ook een hysterica met spinnen, hoor. Ik heb de wurgslangen van mijn ex-zwager bevroren hamsterlijkjes gevoerd en dat was geen probleem, maar als ik een spinnetje zie dan fantaseer ik er gelijk monsterlijke ogen en slagtanden bij
Echt, ik heb het anders nooit, maar soms als ik een spin zie denk ik 'waarom heb ik nou geen man in huis???' En het erge is: mijn vriend, 1.90 lang, ex-sluipschutter en zwarte band jiu jitsu, vindt spinnen eng. Maar als we er een hebben en hij is erbij, dan gaat hij 'm toch weghalen, omdat hij dan 'de man' is Normaal vind ik dat ouderwetse maar overdreven maar in deze gevallen ben ik er wel blij mee. Sterker nog: ik heb wel eens mijn vader laten komen van 15 km verderop om een spin weg te halen, brrrrr...
Echt, ik heb het anders nooit, maar soms als ik een spin zie denk ik 'waarom heb ik nou geen man in huis???' En het erge is: mijn vriend, 1.90 lang, ex-sluipschutter en zwarte band jiu jitsu, vindt spinnen eng. Maar als we er een hebben en hij is erbij, dan gaat hij 'm toch weghalen, omdat hij dan 'de man' is Normaal vind ik dat ouderwetse maar overdreven maar in deze gevallen ben ik er wel blij mee. Sterker nog: ik heb wel eens mijn vader laten komen van 15 km verderop om een spin weg te halen, brrrrr...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Ik gebruik insectenspray, valt ie binnen een paar seconden dood naar beneden.
Mocht de spin al op de grond lopen zet ik mijn hond erbij... die speelt er een paar minuten mee en vreet m op...
Mocht de spin al op de grond lopen zet ik mijn hond erbij... die speelt er een paar minuten mee en vreet m op...
Gast- Gast
Ik herinner me ineens een ex-vriendje, die pakte een bus deodorant en een aansteker..... vond ik altijd doodeng. Maar toch vond ik die spin nog enger dan het idee dat het hele huis in de fik ging
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Inspectenspray gebruik ik alleen als er iets van een wesp ofzo zit, verder niet. Spul is best giftig..Beauty Addict schreef:Ik gebruik insectenspray, valt ie binnen een paar seconden dood naar beneden.
Gast- Gast
Storm schreef:Inspectenspray gebruik ik alleen als er iets van een wesp ofzo zit, verder niet. Spul is best giftig..Beauty Addict schreef:Ik gebruik insectenspray, valt ie binnen een paar seconden dood naar beneden.
Dat is de bedoeling ook, anders gaan ze niet dood
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik heb juist ook al eens gehoord dat een spin niet op je gezicht komt, omdat hij dan zijn pootjes verbrand.
Tip: Leg, voordat je de spin wil opzuigen, macaroni of rijst klaar. Spin opzuigen, meteen de rijst of macaroni opzuigen. Daarmee bekogel je de spin, vind hij ook niet fijn.
Tip: Leg, voordat je de spin wil opzuigen, macaroni of rijst klaar. Spin opzuigen, meteen de rijst of macaroni opzuigen. Daarmee bekogel je de spin, vind hij ook niet fijn.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Je moet ook wel gelijk de ruimte waar je hebt gespoten uit gaan, anders voel je je echt niet lekker... Maar het werkt wel!!Jerry schreef:Storm schreef:Inspectenspray gebruik ik alleen als er iets van een wesp ofzo zit, verder niet. Spul is best giftig..Beauty Addict schreef:Ik gebruik insectenspray, valt ie binnen een paar seconden dood naar beneden.
Gast- Gast
Nee, dat snap ik...maar het blijft in de lucht hangen en dat is slecht voor je. Dus ik gebruik het zo min mogelijk...Jerry schreef:Storm schreef:Inspectenspray gebruik ik alleen als er iets van een wesp ofzo zit, verder niet. Spul is best giftig..Beauty Addict schreef:Ik gebruik insectenspray, valt ie binnen een paar seconden dood naar beneden.
(Hebben jullie trouwens al gezien wat er gebeurd met een insect als je die spuit met insectenspray? Dan valt alles uit elkaar )
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: