Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer is iets nou echt romantisch?

+8
TNMN
knets
minoessepoes
Marsy28
RYW
loura
Snoes
Jenny010
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer is iets nou echt romantisch? Empty Wanneer is iets nou echt romantisch?

Bericht  Jenny010 zo 13 maa 2011 - 10:03

Ik had net een gesprek met mijn vriend. En hadden het dus over romantiek. Uiteindelijk vroegen wij ons allebei eigenlijk af wanneer iets nou echt romantisch is.. Wat voor een soorten 'activiteiten' zeg maar? Ik ben echt benieuwd naar jullie meningen. Leuke verhalen zijn natuurlijk ook welkom!
Jenny010
Jenny010
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 108
Registratiedatum : 14-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer is iets nou echt romantisch? Empty Re: Wanneer is iets nou echt romantisch?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:07

Voor mij is iets écht romantisch, als 't gemeend is, bedacht uit liefde en uit 't hart komt en zonder iets te verwachten wordt gedaan of gegeven. Zo kan ik een geplukte... klaproos, súperromantisch vinden en zo heeft mijn ex (gigantische ferrari fan) nieuw beddengoed gekocht en z'n slaapkamer helemaal auto-vrij gemaakt, omdat ik 't niks vond en bleef slapen...

Voor anderen slaat 't helemaal nergens op, maar ik vond 't heel erg romantisch. Wink

Gast
Gast

Wanneer is iets nou echt romantisch? Empty Re: Wanneer is iets nou echt romantisch?

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:10

Sommige dingen zijn gewoon romantisch, omdat ze schattig en gemeend zijn. Het hoeft niet standaard uit een film te worden gekopieerd, zolang het maar iets is wat je samen doet en samen van geniet.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 10:11

Voor mij zit het m niet zozeer in de cliché romantische dingen als langs het strand wandelen en dineren bij kaarslicht. (Al kúnnen deze dingen natuurlijk wel erg romantisch zijn) Alles staat en valt bij de sfeer. Dat je allebei lekker relaxed bent, in een goede stemming en écht even aandacht voor elkaar hebt. Meestal komen romantische momenten bij ons zonder dat daar een planning aan vooraf is gegaan, zomaar uit het niets. Vaak zit het ook in hele kleine dingen die je samen deelt. Hoeft maar 1 moment te zijn dat je elkaar ineens aankijkt ... en dan ... walla Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Snoes zo 13 maa 2011 - 20:41

Noa schreef:Voor mij zit het m niet zozeer in de cliché romantische dingen als langs het strand wandelen en dineren bij kaarslicht. (Al kúnnen deze dingen natuurlijk wel erg romantisch zijn) Alles staat en valt bij de sfeer. Dat je allebei lekker relaxed bent, in een goede stemming en écht even aandacht voor elkaar hebt. Meestal komen romantische momenten bij ons zonder dat daar een planning aan vooraf is gegaan, zomaar uit het niets. Vaak zit het ook in hele kleine dingen die je samen deelt. Hoeft maar 1 moment te zijn dat je elkaar ineens aankijkt ... en dan ... walla Very Happy
+ 1!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 13 maa 2011 - 23:39

Ik denk dat `t `m ook in de kleine dingen zit. Mijn vriend is helemaal niet romantisch e.d. en af en toe als ik `s avonds thuis komt heeft hij allemaal kaarsjes aangestoken en af en toe neemt hij een bos bloemen voor me mee. Dat vind ik al romantisch smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 0:45

Het meest romantische moment is voor mij gewoon iest simpels. Ik weet nog dat mijn ex laat thuis kwam van training en enthousiast zei dat hij een verrassing voor me had. Ik moest gelijk mijn schoenen en jas aan doen. Het was een doordeweekse dag dus ik begreep er geen snars van. Ik moest mijn ogen dicht doen en toen ik op de gallerij stond mochten ze open. Het had keihard gesneeuwd en het was zo mooi. We hebben een wandeling gemaakt, sneeuwengeltjes enzo... Was superleuk, romantisch en gewoon lief.

Alle momenten waarvan ik me voor had gesteld dat ze romantisch zouden zijn (een weerzien op de luchthaven bv) waren het totaal niet haha. Ik ben dan ook van mening dat een romantisch iets niet vooropgezet is en per toeval voorbij komt.

Gast
Gast

Bericht  loura ma 14 maa 2011 - 1:55

Als er iets onverwachts gebeurd wat je neit had verwacht.. Dat kan van alles zijn.

Mijn vriend zij gister op straat tegen me dat ik er mooi uit zag, nou dat vind ik al romantisch haha! Omdat hij het misschien niet persee elke dag zegt maakt dat soort dingetjes specialer
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  RYW ma 14 maa 2011 - 1:59

Ik vond het erg romantisch dat mijn vriend mijn autoruiten had schoongekrabt, mijn schuur had opgeruimd en een baan en klanten zoekt in mijn regio zodat we vast kunnen opbouwen naar het samenwonen toe smile

Ik hou wel van praktische romantiek Wink

Oh, en dat hij af en toe zomaar ineens iets leuks voor mijn zoons meeneemt!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Marsy28 ma 14 maa 2011 - 4:42

Voor mij is iets écht romantisch, als 't gemeend is, bedacht uit liefde en uit 't hart komt en zonder iets te verwachten wordt gedaan of gegeven.[u]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn nieuwe vriend zit nog op school en heeft niet veel te besteden maar vind hem zo vreselijk romantisch. Het zijn de kleine dingen..
Hij heeft altijd kaarsjes aan als ik kom. Of laatst, kreeg ik rond 2 uur echt superhonger maar we hadden niks in huis. Dus ik lag maar te woelen en toen hij vroeg wat er was (hij was er wakker van geworden) en ik zei dat ik trek had, sprong hij meteen uit bed en liep naar de enige snackbar die nog open was (20 minuten lopen) om mij wat te eten te bezorgen.
Offf
We zijn nog maar een maandje een stel, na een half jaar aankloten. Ik zei in het engels dat ik toch wel verliefd op hem was. Op een 1 of andere manier verstond hij dat ik van hem hield. Hij zei: dat heb ik nog nooit tegen iemand gezegd. Ik zei: dat hoeft toch ook niet, dat verwacht ik niet van je. De volgende dag schreef hij I love you op een postit en hing het zo dat ik het de hele dag heb kunnen zien. Zo heeft hij het toch gezegd zonder het gezegd te hebben haha.. Hij wees er een paar keer per dag op.

Edit: bedenk me net nog iets. Ik was afgelopen zaterdag toch nog even te stappen met de huisgenoot van mijn vriend. Ik zei dat ik rond half 2 wel terug zou zijn (hij wilde aan zijn boek schrijven), dus hij zei op me te wachten. Ik was echter pas rond 4 uur aankakken (dacht: hij gaat wel slapen) en hij was dus nog wakker. Ik vroeg of hij op me had gewacht, hij zei van niet. Volgende ochtend zegt ie opeens: ik ben niet helemaal eerlijk geweest, heb wel op je gewacht want ik wilde niet alleen in slaap vallen... Smelt..

Dus ik vind mijn vriend op deze manier echt romantisch!

Laatst aangepast door Marsy28 op ma 14 maa 2011 - 5:07; in totaal 1 keer bewerkt
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  minoessepoes ma 14 maa 2011 - 5:02

Ik hou niet van cliché romantiek, de kaarsjes, bloemblaadjes en rozen kunnen me gestolen worden.

Laatst met de carnaval had mijn vriend te veel gedronken en lagen we in bed te praten, het werd een heel intens gesprek. Mijn vriend en ik hoeven beide niet te trouwen, daar zien we beide niet echt een meerwaarde van in. Mijn vriend vertelde dat hij er over had gedacht om me toch ten huwelijk te vragen, hoewel hij dat eigenlijk niks vind, maar hij wilde een manier vinden om extra duidelijk te maken dat hij van me houd en me niet kwijt wil. Die woorden deden me heel veel. De volgende ochtend toen hij wakker werd zei hij dat hij alles wat hij gezegd had echt meende. Dat vond ik echt romantisch. Samen in bed liggen, lekker tegen elkaar en die woorden waren zo gemeend dat ik dat moment niet meer snel zou vergeten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  knets ma 14 maa 2011 - 5:40

Ik vind dingen echt romantisch als hij het uit liefde doet...

Dus een papiertje op het keukenkastje: goeie morgen schat.. veel plezier op werk vandaag xxx
Of een smsje: dikke kus omdat ik heel veel van je houxx
Of gewoon een briefje: ik heb je mobiel op de lader gezet want ik hoorde hem piepen dat ie leeg was...

Zulke dingen stel ik altijd zeer op prijs..
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast ma 14 maa 2011 - 7:35

Bij romantiek hecht ik geen waarde aan materiële dingen. Het gaat mij meer op het moment en het gevoel wat je op zo'n moment krijgt. Ik weet nog wel dat ik met mn eerste vriendje naar de film ging en we liepen door de stad. Ik weet nog wel dat ik m aan keek en nog eens heftig verliefd werd op m. Ja dat was echt een romantisch moment voor me.
En met mn laatste ex ook nog. Toen waren we net uit eten geweest in Amsterdam Bijlmer en we liepen wat rond. Ik ging op een verhoging staan en we waren de hele tijd aan het knuffelen, zoenen, giechelen en lachen Dat was ook echt een romantisch moment voor me.

Ik kan me juist heel erg ergeren als er een jongen duidelijk hard z'n best doet om het zo romantisch mogelijk voor me te maken en dat ie kwaad wordt als er iets of iemand het moment verstoord.

Ik stel niet zoveel eisen om het zo romantisch mogelijk te hebben. Als het gewoon simpel wordt gehouden, dan kan ik het ook vrij romantisch vinden.

Gast
Gast

Bericht  TNMN di 15 maa 2011 - 6:25

Ik vind het romantisch als mijn vriend 's nachts als hij thuiskomt en ik half lig te slapen me een kusje geeft en lekker tegen me aan komt liggen. Of als het hard regent en ik thuiskom hij een handdoek klaar heeft liggen en een kopje thee. Of als ik me niet lekker voel hij me helpt met een glaasje water en een kruik etc. Of dat hij mij 's nachts om 12uur komt ophalen van mijn werk omdat hij niet wil dat ik alleen terug loop, ook al is het maar een stukje van 10min.
Ik ben ook niet zo van het cliche romantisch, rozen en kaarsjes enzo, dat vind ik persoonlijk een beetje te.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866

Bericht  Gast di 15 maa 2011 - 7:11

TNMN schreef:Ik vind het romantisch als mijn vriend 's nachts als hij thuiskomt en ik half lig te slapen me een kusje geeft en lekker tegen me aan komt liggen. Of als het hard regent en ik thuiskom hij een handdoek klaar heeft liggen en een kopje thee. Of als ik me niet lekker voel hij me helpt met een glaasje water en een kruik etc. Of dat hij mij 's nachts om 12uur komt ophalen van mijn werk omdat hij niet wil dat ik alleen terug loop, ook al is het maar een stukje van 10min.
Ik ben ook niet zo van het cliche romantisch, rozen en kaarsjes enzo, dat vind ik persoonlijk een beetje te.
Dat zijn lieve voorbeelden!

Gast
Gast

Bericht  Merai di 15 maa 2011 - 7:52

Romantiek is voor mij.. dingen die spontaan ontstaan uit liefde voor elkaar. Zoals het lieve briefje dat ik vorige week op mijn hoofdkussen vond omdat ik zonder hem zou gaan slapen. Of dat hij me drinken komt brengen als ik aan het studeren ben. Of dat hij een bos bloemen (die hij vaak krijgt na een optreden) in het water heeft gezet en dan met zo'n ondeugend hoofd komt doen alsof hij ze zelf gekocht heeft. Of dat we samen wandelen langs de grachten terwijl we onze liefde bespreken (zoals afgelopen week). Of.. Of.. gewoon de liefde I love you smile
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  bolus26 wo 16 maa 2011 - 10:38

als het oprecht is en uit t hart komt!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Sweety do 17 maa 2011 - 22:14

Mijn ex en ik waren 3 jaar bij elkaar en we hadden nieuwe ringen gekocht. We zouden uit eten gaan en dan s'avonds de ringen aan elkaar geven. Hij zei alleen dat de ringen nog niet klaar waren maar een paar dagen later. Jammer maar geen probleem. Onderweg naar het restaurant stopte hij bij het strand en moest ik uitstappen van hem. Ik had hakken aan dus hij tilde me het strand op en toen gaf hij me een zoen en haalde een doosje tevoorschijn waar onze ringen in zaten. Zo lief vond ik dat van hem. Daarna tilde hij me weer op naar de auto toe en zijn we heerlijk uit eten gegaan.

Mijn nieuwe vriend heeft niks met romantisch zijn volgens mij.. Alhoewel, wat ik wel erg lief vond was dat ik er op een zaterdag bleef slapen en ik kon mijn mond niet meer houden over het bed. Dat kraakt als een gek al draai je je maar om! Dus ik zei dat dat echt niet meer kon en er een ander bed moest komen. De volgende dag zei hij: kom we gaan kijken voor een nieuw bed samen Very Happy
Er is nog niks gekocht maar we hebben wel wat moois gevonden.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  M-G vr 18 maa 2011 - 2:19

Het zijn de kleine dingen die het doen. Een lief briefje, een lief woord, een compliment, een klein cadeautje, een knuffel op het juiste moment, een onverwachts bezoekje, thuiskomen terwijl mijn vriend het gezellig heeft gemaakt met kaarsjes, etc...

Ik hou bijvoorbeeld niet van verplichte cadeautjes met valentijn, dat vind ik absoluut niet romatisch... maar als hij dan een week later met een lief kaartje of een roos thuis komt omdat hij wil laten zien hoeveel hij van me houdt, vind ik dat wel romantisch.

Het kan van alles zijn zolang het maar gemeend en spontaan is en niet omdat het "moet".
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: