Salaris van een verpleegkundige
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Salaris van een verpleegkundige
Ik was benieuwd naar de verpleegkundigen onder ons.
Wat was jullie startsalaris als verpleegkundige en heb je daarvoor onderhandeld?
Hoe heb je de salaris onderhandeling aangepakt? Ik heb zojuist een gesprek gehad bij een uitzendbureau en was benieuwd of mijn salaris past bij de gemiddelde verpleegkundige.
Ik ben in juli klaar als hbo verpleegkundige en ga dan verdienen naar schaal 45 periodiek 1 dus 2407,99 euro.
Vinden jullie dit een goede onderhandeling of hebben jullie er meer uit weten te halen?
Ben benieuwd!
Wat was jullie startsalaris als verpleegkundige en heb je daarvoor onderhandeld?
Hoe heb je de salaris onderhandeling aangepakt? Ik heb zojuist een gesprek gehad bij een uitzendbureau en was benieuwd of mijn salaris past bij de gemiddelde verpleegkundige.
Ik ben in juli klaar als hbo verpleegkundige en ga dan verdienen naar schaal 45 periodiek 1 dus 2407,99 euro.
Vinden jullie dit een goede onderhandeling of hebben jullie er meer uit weten te halen?
Ben benieuwd!
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Salaris van een verpleegkundige
Klinkt goed; maar onder welke cao val je dan? Want in de ziekenhuis cao is periodiek 1 van 45 niet het bedrag wat jij aangeeft?
Ik val in cao ggz; ik heb wel moeten aanlopen ivm de moeilijke patiëntencategorie waarmee ik werk en ervaring vereist was. Ik ben gestart in aanloop 1 schaal 49, toen 2 en vervolgens in periodiek 0 schaal 50 beland. Was geen onderhandeling over mogelijk helaas.
Ik val in cao ggz; ik heb wel moeten aanlopen ivm de moeilijke patiëntencategorie waarmee ik werk en ervaring vereist was. Ik ben gestart in aanloop 1 schaal 49, toen 2 en vervolgens in periodiek 0 schaal 50 beland. Was geen onderhandeling over mogelijk helaas.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Als beginnend verpleegkundige kom je niet in 45.1. Je komt of in aanloopschaal 44 of in 45.0. Je kunt hebt beste in de CAO kijken, wat je basissalaris dan wordt. Het hangt helemaal van je ORT af wat je uiteindelijk maandelijks verdient.
Ik zit nu nog in 45.2 (ga naar 55), werk fulltime en verdien gemiddeld zo'n ** netto per maand.
Ik zit nu nog in 45.2 (ga naar 55), werk fulltime en verdien gemiddeld zo'n ** netto per maand.
Laatst aangepast door Lady4 op ma 23 mei 2011 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ooh ik lees nu pas dat jij je arbeidsvoorwaardengesprek al hebt gehad. Snap echt niet dat je in periodiek 1 komt, omdat je immers gaat beginnen daar.
Lady4- Ratel
Highway schreef:Klinkt goed; maar onder welke cao val je dan? Want in de ziekenhuis cao is periodiek 1 van 45 niet het bedrag wat jij aangeeft?
Het gaat om cao vvt. Ik ga werken in de thuiszorg.
Marcellah89- Fluisteraar
Lady4 schreef:Als beginnend verpleegkundige kom je niet in 45.1. Je komt of in aanloopschaal 44 of in 45.0. Je kunt hebt beste in de CAO kijken, wat je basissalaris dan wordt. Het hangt helemaal van je ORT af wat je uiteindelijk maandelijks verdient.
Ik werk al wel enige tijd in de thuiszorg maar niet op het niveau waar ik na mijn studie in ga werken. Ik vond het zelf ook wel royaal. Ben er wel blij mee!
Het ligt inderdaad aan de ORT maar ik was meer benieuwd naar welke schaal andere verpleegkundigen zaten. Ik zat nu namelijk maar in 35, voor een functie als verzorgende IG voor 16 uur in de week. De intercedente vond dit erg weinig en droeg zelf aan op 45.1.
Misschien dat hier ook een verschil zit in de randstad. Ik heb gesolliciteerd in de randstad terwijl ik hiervoor werkte in het oosten van het land.
Laatst aangepast door Marcellah89 op ma 23 mei 2011 - 22:14; in totaal 1 keer bewerkt
Marcellah89- Fluisteraar
Marcellah89 schreef:Highway schreef:Klinkt goed; maar onder welke cao val je dan? Want in de ziekenhuis cao is periodiek 1 van 45 niet het bedrag wat jij aangeeft?
Het gaat om cao vvt. Ik ga werken in de thuiszorg.
Klinkt erg goed dan zeg; aanpakken die handel! Misschien moet ik ook maar de thuiszorg in
Highway- Ratel
Je hebt het inderdaag prima voor elkaar dan! Zou je trouwens mijn netto salaris uit je quote willen halen?
Lady4- Ratel
Lady 4: Gedaan, dankjewel voor je antwoord.
Highway: Je moet werken in het veld waar je je het prettigst voelt. Een goed salaris maar vervolgens geen leuk werk houd je niet lang vol!
Highway: Je moet werken in het veld waar je je het prettigst voelt. Een goed salaris maar vervolgens geen leuk werk houd je niet lang vol!
Marcellah89- Fluisteraar
Schaal 45 is de juiste schaal voor een HBO verpleegkundige, al zijn er ook echt nog instellingen (waaronder de mijne) waar je in schaal 39 (aanloopschaal) binnenkomt en dan in schaal 40 komt.
Het is alleen vreemd dat je in 45.1 komt en niet in 45.0, omdat je nog geen dienstjaren hebt opgebouwd.
Het is alleen vreemd dat je in 45.1 komt en niet in 45.0, omdat je nog geen dienstjaren hebt opgebouwd.
Lady4- Ratel
Marcellah89 schreef:Lady 4: Gedaan, dankjewel voor je antwoord.
het was ook sarcastisch Ik blijf voorlopig nog waar ik zit
Highway- Ratel
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik bij een organisatie schaal 40 geboden krijg het dan niet doe. Verpleegkundigen worden sowieso al niet ruim betaald en in tijden van krapte heb je als verpleegkundige echt wel wat te eisen. Misschien verschil met een ziekenhuis of thuiszorg maar ik vind 40 als hbo-verpleegkundige echt super weinig!
Het is dat ik nu naar een nieuwe stad verhuis en graag verschillende organisaties probeer en met elkaar vergelijk voordat ik echt de keuze maak voor een vaste baan maar als dat er over een tijdje aankomt dan ga ik zeker weten voor schaal 50. Financiële onafhankelijkheid vind ik erg belangrijk en in schaal 50 kun je verder doorgroeien.
Ik vind dat verpleegkundigen niet zomaar toe moeten happen, zo wordt een beter salaris nooit wat!
Maar ja, dat is mijn mening.
Het is dat ik nu naar een nieuwe stad verhuis en graag verschillende organisaties probeer en met elkaar vergelijk voordat ik echt de keuze maak voor een vaste baan maar als dat er over een tijdje aankomt dan ga ik zeker weten voor schaal 50. Financiële onafhankelijkheid vind ik erg belangrijk en in schaal 50 kun je verder doorgroeien.
Ik vind dat verpleegkundigen niet zomaar toe moeten happen, zo wordt een beter salaris nooit wat!
Maar ja, dat is mijn mening.
Marcellah89- Fluisteraar
Volgens mij heb je het wel goed voor elkaar!
Als je in 45 zit. Ik zat eerst ook in een aanloopschaal.
Gelukkig heb ik er ook 1 periodiek bij weten te praten.
Schaal 50 als algemeen verpleegkundige zul je dat niet snel redden in het ziekenhuis o.i.d.
Misschien als wijkverpleegkudnige niv. 5
Als je in 45 zit. Ik zat eerst ook in een aanloopschaal.
Gelukkig heb ik er ook 1 periodiek bij weten te praten.
Schaal 50 als algemeen verpleegkundige zul je dat niet snel redden in het ziekenhuis o.i.d.
Misschien als wijkverpleegkudnige niv. 5
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Meiden die werken als verpleegkundige/onderwijsassistent
» Opleiding verpleegkundige
» Opleiding verpleegkundige?
» Omscholen naar verpleegkundige
» Moeilijk werk vinden als verpleegkundige...
» Opleiding verpleegkundige
» Opleiding verpleegkundige?
» Omscholen naar verpleegkundige
» Moeilijk werk vinden als verpleegkundige...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: