Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het geloof gebruiken als excuus?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 6:35

Zou jij ooit jouw geloof (als je gelovig bent) gebruiken als excuus, terwijl je er anders schijt aan hebt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Re: Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  Caro do 2 dec 2010 - 6:54

Ok. Ik geloof dat ik je vraag niet zo goed snap. Hoe bedoel je dat je ergens schijt aan hebt, maar het wel doet en als excuus gebruikt?

Voorbeeld?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Re: Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  SuperGrover do 2 dec 2010 - 7:51

Ik hoef vandaag niet naar het werk, het is Maria ter hemelopneming, oid?

Edit: in dat geval, ja. Ik ben Spagnost en heb dus iedere vrijdag een religieuze feestdag. Verder ben ik niet praktiserend gelovig.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Re: Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  JoyceVL do 2 dec 2010 - 7:57

In mijn omgeving merk ik wel dat vrienden die moslim zijn biertjes drinken op een feest en vrijen voor het huwelijk, maar als het suikerfeest is een vrije dag nemen. In die zin gebruiken zij het geloof als excuus voor vrije dagen, terwijl ze hier normaal niet zo strikt mee omgaan.
Ik vind het moeilijk hier een mening over te hebben. Zelf ben ik gelovig opgevoed maar ga nooit naar de kerk (alleen met kerst, omdat alles dan zo mooi versierd is en ze kerstliedjes zingen). Ook hou ik mij niet aan de 'regels' zoals deze in de bijbel staan. Ik kan er dus eigenlijk niks van zeggen!
JoyceVL
JoyceVL
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 256
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Re: Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  Jeanette do 2 dec 2010 - 8:23

Ik ben niet gelovig, dus valt er dan ook weinig te misbruiken.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Re: Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 10:14

Het is vooral na aanleiding van iets wat in familiekring is gebeurd.

Een iemand zegt dus dat hij op zondag niet uit eten wil, terwijl dit allemaal is geregeld. Hiermee zou ik geen moeite hebben, MITS diegene hier ook consequent is. Maar diegene gaat rustig shoppen op zondag, kijkt naar trouwlocaties op zondag, en gaat wel vaker uit eten op zondag. Nu heeft diegene geen zin in het etentje en gooit het op 'ik wil niet op zondag uit eten vanwege geloofsovertuiging.'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Re: Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 10:20

ZachtCookie schreef:Het is vooral na aanleiding van iets wat in familiekring is gebeurd.

Een iemand zegt dus dat hij op zondag niet uit eten wil, terwijl dit allemaal is geregeld. Hiermee zou ik geen moeite hebben, MITS diegene hier ook consequent is. Maar diegene gaat rustig shoppen op zondag, kijkt naar trouwlocaties op zondag, en gaat wel vaker uit eten op zondag. Nu heeft diegene geen zin in het etentje en gooit het op 'ik wil niet op zondag uit eten vanwege geloofsovertuiging.'

Als die persoon daarin consequent is dan zou ik dat accepteren, hoe onhandig dat soms ook uitkomt. Mijn schoonouders gaan ook niet shoppen of uit eten op zondag, mijn vriend is hier zelf iets soepeler in, maar gaat liever een andere dag uit eten. Ik accepteer dit, maar zou het inderdaad raar vinden als ze hierin niet consequent zijn, zoals bij jou familie dus blijkt uit jou verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het geloof gebruiken als excuus?  Empty Re: Het geloof gebruiken als excuus?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum