Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

tandarts en verzekering..hoe zit dit?

3 plaatsers

Ga naar beneden

tandarts en verzekering..hoe zit dit? Empty tandarts en verzekering..hoe zit dit?

Bericht  JD vr 11 maa 2011 - 12:13

Ik ben gister naar de tandarts geweest omdat ik het gevoel had dat mijn kroon (op mijn voortand) loszat.
Tandarts heeft gekeken, niks aan de hand volgens hem...

Neem ik vanavond een hap van een koekje....kroon eraf!
Aangezien er een klein stompje onderzit en he tmn voortand betreft, heb ik het spoednummer gebeld, en kon terecht bij de tandarts met weekenddienst...

Dus vanavond weer in de tandartsstoel gezeten, moest contant 70 euro betalen, kan ik dan weer declareren bij mn zorgverzekeraar...

Maar, hij zit gewoon niet goed....dus ik moet maandag weer heen....

Maar mijn vraag, moet ik nu gewoon 3x betalen?? waarschijnlijk moet de kroon er maandag weer uit, maar ja...ik kan er toch weinig aan doen dat die tandarts niet heeft geconstateerd dat hij los zat, en de volgende tandarts de kroon niet goed heeft geplaatst?

Ik ben net veranderd van zorgverzekeraar, waarbij ik niet alles vergoed krijg...zal je altijd zien he!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandarts en verzekering..hoe zit dit? Empty Re: tandarts en verzekering..hoe zit dit?

Bericht  Gast vr 11 maa 2011 - 19:14

Qua zorgverzekering is er niets aan te doen, maar je zou maandag kunnen overleggen met de huisarts, misschien dat hij coulant wil zijn met z'n rekening.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

tandarts en verzekering..hoe zit dit? Empty Re: tandarts en verzekering..hoe zit dit?

Bericht  TukTuk vr 11 maa 2011 - 20:27

*Marietje* schreef:Ik ben gister naar de tandarts geweest omdat ik het gevoel had dat mijn kroon (op mijn voortand) loszat.
Tandarts heeft gekeken, niks aan de hand volgens hem...

Neem ik vanavond een hap van een koekje....kroon eraf!
Aangezien er een klein stompje onderzit en he tmn voortand betreft, heb ik het spoednummer gebeld, en kon terecht bij de tandarts met weekenddienst...

Dus vanavond weer in de tandartsstoel gezeten, moest contant 70 euro betalen, kan ik dan weer declareren bij mn zorgverzekeraar...

Maar, hij zit gewoon niet goed....dus ik moet maandag weer heen....

Maar mijn vraag, moet ik nu gewoon 3x betalen?? waarschijnlijk moet de kroon er maandag weer uit, maar ja...ik kan er toch weinig aan doen dat die tandarts niet heeft geconstateerd dat hij los zat, en de volgende tandarts de kroon niet goed heeft geplaatst?

Ik ben net veranderd van zorgverzekeraar, waarbij ik niet alles vergoed krijg...zal je altijd zien he!

Sowieso heb je vaak een half jaar wachttijd als het kronen etc betreft.. Dus de vraag is of je uberhaupt iets vergoed krijgt..
Ik zou maandag je eigen tandarts bellen en uitleggen dat je hem verantwoordelijk houdt, hij had al moeten zien dat je kroon los zat.. En dan even je verzekering bellen en vragen wat je wel en neit vergoed krijgt..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandarts en verzekering..hoe zit dit? Empty Re: tandarts en verzekering..hoe zit dit?

Bericht  Atelier Madame za 12 maa 2011 - 1:28

AngelNyn schreef:
*Marietje* schreef:Ik ben gister naar de tandarts geweest omdat ik het gevoel had dat mijn kroon (op mijn voortand) loszat.
Tandarts heeft gekeken, niks aan de hand volgens hem...

Neem ik vanavond een hap van een koekje....kroon eraf!
Aangezien er een klein stompje onderzit en he tmn voortand betreft, heb ik het spoednummer gebeld, en kon terecht bij de tandarts met weekenddienst...

Dus vanavond weer in de tandartsstoel gezeten, moest contant 70 euro betalen, kan ik dan weer declareren bij mn zorgverzekeraar...

Maar, hij zit gewoon niet goed....dus ik moet maandag weer heen....

Maar mijn vraag, moet ik nu gewoon 3x betalen?? waarschijnlijk moet de kroon er maandag weer uit, maar ja...ik kan er toch weinig aan doen dat die tandarts niet heeft geconstateerd dat hij los zat, en de volgende tandarts de kroon niet goed heeft geplaatst?

Ik ben net veranderd van zorgverzekeraar, waarbij ik niet alles vergoed krijg...zal je altijd zien he!

Sowieso heb je vaak een half jaar wachttijd als het kronen etc betreft.. Dus de vraag is of je uberhaupt iets vergoed krijgt..Ik zou maandag je eigen tandarts bellen en uitleggen dat je hem verantwoordelijk houdt, hij had al moeten zien dat je kroon los zat.. En dan even je verzekering bellen en vragen wat je wel en neit vergoed krijgt..

Lang niet alle verzekeringen kennen een wachttijd hoor!

@ marietje, een tandarts is ook maar een mens, hij kan ook iets over het hoofd zien of constateren dat de kroon niet goed vast zit.

Wat je zou kunnen doen, is je tandarts dit voorleggen en vragen hoe hij er tegenoverstaat dat hij het eerste consult niet in rekening brengt. Je zorgverzekering vergoed wel alle rekeningen (in zoverre dat je vergoeding rijkend is natuurlijk).
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

tandarts en verzekering..hoe zit dit? Empty Re: tandarts en verzekering..hoe zit dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum