Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ingebroken, wat nu met de verzekering?

+10
luisa
Carra
xxjojootjexx
ekiaam87
nina
Coco
Rush
Urban Naked
Ella
Jilke
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke zo 17 feb 2013 - 22:24

Vrijdagavond is bij ons ingebroken, werkelijk alles is weggehaald en er is een enorm bedrag aan vermiste spullen (veel dure apparatuur) en schade aan huis en poort.

Nu is alles in gang gezet, politie is geweest, verzekering gebeld. Vandaag worden we gebeld door de verzekeringsexpert.

We zitten nu zo te stressen over alle spullen, worden ze vergoed? Word de nieuwwaarde vergoed (je moet toch immers het opnieuw kopen)? Gaan ze moeilijk doen van de verzekering?

Ik weet dat het per verzekering en situatie verschillend is, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Ella zo 17 feb 2013 - 22:29

Jeetje wat ontzettemd balen he. Hoe zijn ze binnengekomen? Ik heb gelukkig geen ervaring. Maar vlgs mij krijg je de huidige waarde en niet de nieuwe. Heb ik weleens gehoord. Maar misschien zit ik ernaast hoor.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke zo 17 feb 2013 - 22:31

Ze zijn binnen gekomen via de poort, die hebben ze ingetrapt (die was op slot) en vervolgens de achterdeur het slot eruit getrokken. Was ook flinke braakschade.

Zou je denken ja? De dagwaarde? Dan kan het zijn dat je voor een laptop van 1100 euro misschien nog 300 euro terugkrijgt bij wijze van? Je moet het toch ook opnieuw aanschaffen?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Urban Naked zo 17 feb 2013 - 22:35

Jilke schreef:Zou je denken ja? De dagwaarde? Dan kan het zijn dat je voor een laptop van 1100 euro misschien nog 300 euro terugkrijgt bij wijze van? Je moet het toch ook opnieuw aanschaffen?
Zo was het bij ons wel. Dat voelt oneerlijk he? Ik had ook een laptop, een mac, waar ik nog 300 voor terug kreeg. Ik zei toen ook al 'maar waar koop ik een mac voor 300?!'
Wat ontzettend naar voor je!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Rush zo 17 feb 2013 - 22:37

Urban Naked schreef:
Jilke schreef:Zou je denken ja? De dagwaarde? Dan kan het zijn dat je voor een laptop van 1100 euro misschien nog 300 euro terugkrijgt bij wijze van? Je moet het toch ook opnieuw aanschaffen?
Zo was het bij ons wel. Dat voelt oneerlijk he? Ik had ook een laptop, een mac, waar ik nog 300 voor terug kreeg. Ik zei toen ook al 'maar waar koop ik een mac voor 300?!'
Wat ontzettend naar voor je!
Heeft dat niet te maken met een soort van afschrijving? Als de laptop 2 maand oud is, zou je veel meer krijgen dan wanneer die 3 jaar oud is? Ja, das ook een soort van dagwaarde natuurlijk. silent

Wij hebben laatst nog zo`n verzekeringsmannetje langs gehad en ik heb zoiets opgevangen toen.


Laatst aangepast door Rush op zo 17 feb 2013 - 22:40; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke zo 17 feb 2013 - 22:38

Ja daar was ik al bang voor, je kunt toch nooit niet dezelfde spullen opnieuw kopen voor een kwart van het bedrag?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Ella zo 17 feb 2013 - 22:41

Jilke schreef:Ja daar was ik al bang voor, je kunt toch nooit niet dezelfde spullen opnieuw kopen voor een kwart van het bedrag?

nee dat klopt. Je bent zo nog meer de dupe ervan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke zo 17 feb 2013 - 22:44

Het ergste is dat ik ook van bijna niks meer bonnetjes heb, van een paar dingen nog maar. Terwijl het veelal om electronische spullen gaat. Daar gaat gauw waardevermindering vanaf zeker?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Ella zo 17 feb 2013 - 22:45

Ik zou denken dat je bonnetjes wel nodig hebt
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Coco zo 17 feb 2013 - 22:46

Ik kreeg inderdaad ook de dagwaarde van de spullen die toen zijn gestolen. Gelukkig was alles nog vrij nieuw dus ik had maar iets van 200 euro verlies.
Dagwaarde heb je geen bon voor nodig, dat controleren ze gewoon op het product zelf, wat die nu kost.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Rush zo 17 feb 2013 - 22:47

Coco schreef:Ik kreeg inderdaad ook de dagwaarde van de spullen die toen zijn gestolen. Gelukkig was alles nog vrij nieuw dus ik had maar iets van 200 euro verlies.
Dagwaarde heb je geen bon voor nodig, dat controleren ze gewoon op het product zelf, wat die nu kost.
Maar hoe ga je dan bewijzen dat je het in huis had?

Ik kan ook wel zeggen dat ik 3 weken terug een nieuwe TV heb gekocht in plaats van 2 jaar terug.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke zo 17 feb 2013 - 22:48

We hebben foto's genomen van de plekken waar stof lag, om te bewijzen dat er een tv gestaan heeft (weet niet of het helpt maar goed).

Verder inderdaad geen bonnetjes.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Ella zo 17 feb 2013 - 22:48

Oh gelukkig dan maar voor de TO
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  nina zo 17 feb 2013 - 23:07

Het verschilt echt per verzekering of je de dagwaarde of aanschafwaarde krijgt.
Ik zou echt gelijk even bellen met de verzekering.

Ik liet m'n telefoon in de wc vallen, die was 1,5 jaar oud maar kreeg wel de aanschafwaarde terug.

Naar voor jullie zeg, dat zoiets gebeurt is.
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke zo 17 feb 2013 - 23:52

Ik hoopdat we in ieder geval snel meer horen ervan...

Ook nog de angst, dalijk komen ze weer terug. Overdag gaat dat wel goed, maar als het donker is valt het vies tegen. Durf mijn huis niet uit want dalijk komen we weer terug en staat weer alles open.

Ben blij dat mijn katten niks aangedaan is en ze niet weggelopen zijn, komen normaal nooit buiten en nu stond alles 2 uur lang open. Maar salijk komen ze terug en zijn ze wel weg of gewond.

Als mensen nou eens nadaxhten of zich een beetje kunnen inleven zou je toch zeggen dat ze in ieder geval je huis met rust laten. Je moet je er veilig voelen maar dat is nu verre van...
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  ekiaam87 ma 18 feb 2013 - 1:11

Ik herken heel erg je gevoel in je laatste post!
Bij mijn vriend is in november ook ingebroken. Wij hebben een a.larmsysteem aangelegd. Dat helpt wel redelijk, maar ik heb inderdaad ook soms slapeloze nachten. Wij waren gelukkig niet thuis toen het gebeurde..
Hij heeft rond de 10.000 euro schade (aan kapotte vloer, kapotte tv, kapotte versterker, verkochte telefoon e.d.), maar krijgt inderdaad de dagwaarde en die is niet veel voor producten die al 2 jaar oud zijn (aantal producten ouder). Terwijl het spullen zijn die allemaal nog perfect werkten en waar niets stuk aan was (hij is erg zuinig met zijn spullen).
En krijgt misschien 4000 euro vergoed (de hele vloer moet er eigenlijk uit, is eigenlijk niet meer te herstellen (zacht leisteen) maar die ligt helemaal doorgelegd ook onder de keuken door en bij de wc.. dus die moeten er ook uit. Dat kan je van die 4000 euro inderdaad ook niet laten doen. Aangezien de tv & versterker eigenlijk ook vervangen moeten worden..
Het kost je een hoop ellende en tijd en eigenlijk krijg je er niets voor terug Sad
Sterkte! Mocht je meer willen weten, stuur maar een pm smile

ps, niet quoten aub
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke ma 18 feb 2013 - 1:37

Wij hebben ook 20.000 schade en gestolen spullen. Daar blijft niks van over als je dagwaarde uitkeert...

Niet quoten.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  nina ma 18 feb 2013 - 2:03

Jilke schreef:Wij hebben ook schade en gestolen spullen. Daar blijft niks van over als je dagwaarde uitkeert...

Niet quoten.
Heb je al met de verzekering gebeld?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  xxjojootjexx ma 18 feb 2013 - 2:26

Het verschilt heel erg per verzekeraar en het pakket wat je gekozen hebt.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Carra ma 18 feb 2013 - 2:30

Ja, het verschilt inderdaad per verzekeraar. Maar de meeste keren de dagwaarde uit. Ze maken een inventarisatie van alles wat er stond en maken dan een berekening. Daar kan je wel weer op reageren. Dus als sommige bedragen echt te laag zijn kan je daar zeker over onderhandelen.

Als het allemaal redelijke bedragen zijn, dan nemen ze wel aan wat je allemaal in huis had. Bonnetjes heb je dan niet nodig. Alleen bij hele uitzonderlijke producten is dat wel handig.

Sterkte. Het lijkt me heel naar.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke ma 18 feb 2013 - 5:30

Hoe moet ik deze zin interpreteren? Als de dagwaarde op het moment van de gebeurtenis minder is dan 40% van de nieuwwaarde word de dagwaarde uitgekeerd.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  luisa ma 18 feb 2013 - 5:52

Precies zoals het er staat. Als je bijv. een laptop hebt die nieuw 1000 kost en waarvan de dagwaarde nu 300 is , krijg je 300 omdat minder dan 40% is. Aan de andere kant, als de dagwaarde meer dan 40% is zou je de nieuwwaarde krijgen (of een deel daarvan, hoe het in polis staat). Dat is dus op zich best een voordelige regeling.

Erg rot trouwens.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke ma 18 feb 2013 - 5:55

Dan zitten we denk ik best goed? Alle spullen zijn maximaal 3 jaar oud. De tv kostte 800 euro. Neem dan aan dat deze in 3 jaar tijd niet minder dan 40% waard is?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  luisa ma 18 feb 2013 - 6:00

Die regeling op zich is wel goed ja. Heb verder geen idee hoe snel spullen afgeschreven worden. Denk ook dat per product verschilt. Hopelijk krijgen jullie een groot deel vergoed.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Jilke ma 18 feb 2013 - 6:35

Ik hoop het ook, vind het al vreselijk genoeg.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ingebroken, wat nu met de verzekering? Empty Re: Ingebroken, wat nu met de verzekering?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum