Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger en verzekering

+5
Novalee
Jelin
chipa
duckie
Supertalentje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Zwanger en verzekering

Bericht  Supertalentje zo 23 okt 2011 - 22:03

Ik kan mijn huidige pakket uitbreiden met aanvullend tot eind van het jaar en in het nieuwe jaar een geheel nieuwe verzekering kiezen (met aanvullend). Ik ben 14 januari uitgerekend, dus als baby net voor het einde van het jaar komt en ik ben niet aanvullend verzekerd moet ik een hoop dingen zelf betalen.

Maar waar moet ik nou op letten in een aanvullende verzekering? Wat zijn 'onverwachte' hoge kosten? Waarvan was je blij dat het vergoed werd? Is het zinvol die eigen bijdrage aan de kraamzorg (3,90 per uur) te laten vergoeden door een aanvullende verzekering of juist onzin? En heb je gebruik gemaakt van de lactatiedeskundige en daarvoor dankbaar gebruik gemaakt van je aanvullende verzekering? Of zijn deze kosten nihil? Waar hebben jullie op gelet bij een aanvullende verzekering toen je zwanger was?

Please help me, ik ben als de dood dat ik straks weet ik veel moet betalen voor een aanvullende en dan tot de conclusie kom dat er allerlei dingen niet vergoed worden en ik een ander pakket had moeten kiezen...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 22:07

Ik vond eigen bijdrage erg belangrijk. Dat is al gauw tegen de 200 euro.
Verder kraampakket enzo is ook altijd handig smile

Tja en verder weet ik het zo niet..
Wat ik nu belangrijk zou vinden is een kolf die vergoed word. Vorige keer had ik hem geleend van schoonzus maar nu wil er toch wel 1 aanschaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  duckie zo 23 okt 2011 - 22:08

ik weet niet eens meer hoe wij het hadden toen
maar waar ik wel op zou letten is wat je extra moet betalen of dat opweegt tegen wat je er voor vergoed krijgt
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  chipa zo 23 okt 2011 - 22:31

duckie schreef:ik weet niet eens meer hoe wij het hadden toen
maar waar ik wel op zou letten is wat je extra moet betalen of dat opweegt tegen wat je er voor vergoed krijgt

idd daar goed op letten! Ik ben behoorlijk aanvullend verzekerd (3vd 4 sterren) maar kreeg bijvoorbeeld de eigen bijdrage van de kraamzorg gedeeltelijk vergoed. Nam ik de 4 sterren dan werd de eigen bijdrage 100% vergoed, maar de premie kostte me meer.

Daarnaast kun je kijken hoe het met de vergoeding is gesteld als je in het ziekenhuis wil bevallen. (medische ziekenhuisbevalling wordt volgens mij altijd vergoed)

Verder een kraampakketje, maar die is ook niet zo duur als je die zelf moet kopen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Jelin zo 23 okt 2011 - 22:38

Ik heb in totaal 12,95 moeten betalen voor mijn bevalling. Alles werd vergoedt en daar ben ik achteraf erg blij mee geweest. Ik hou ook niet van onverwachte hoge kosten. Wat ik moest betalen was trouwens van de kraamzorg, maar dat vond ik niet erg.

Ik zou goed uitzoeken wat er precies vergoedt wordt en daar je keuze op maken. Het blijft moeilijk.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Supertalentje zo 23 okt 2011 - 23:03

Thanx, zo snel! Ik heb een paniek-momentje! Very Happy

@Snoepy: Eigen bijdrage vind ik ook belangrijk, in die zin dat ie moet opwegen tegen de maandelijkse hogere kosten van een pakket. Kun je een kolf vergoed krijgen? Ik vind alleen de huur ervan of wordt dat juist nergens vergoed?
@Duckie: Dat ben ik dus aan het uitrekenen, wat kost het als ik het zelf betaal en wat kost het als de verzekering (een deel) vergoed. Maar ik ben aan het inventariseren welke kosten je dan precies hebt ;-)
@Chipa: kosten bevallen in het ziekenhuis staat op mijn lijstje! Kraampakket heb ik zelf al gekocht, die krijg ik bij mijn huidige verzekeraar niet omdat ik alleen basis+tandarts heb, neem ik nu aanvullend dan krijg ik 'm alsnog niet, dan had ik me voor de 18 weken aanvullend moeten verzekeren...
@Jelin: welke verzekering heb je?! (ik kan in het nieuwe jaar switchen!)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Gast zo 23 okt 2011 - 23:08

Ja de Agis vergoed iig een deel als je er 1 koopt.
Maar ik weet niet of er meerdere zijn.

Wat ik nog weet bij de vorige keer is dat we maar 2 euro nog wat extra in de maand betaalde, dat was dus veel goedkoper dan zelf de eigenbijdrage kraamzorg betalen. En dan moet je de rest nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Novalee zo 23 okt 2011 - 23:32

Ik heb gewoon alleen m'n basisverzekering gehouden en heb daar geen spijt van. Ik heb eigenlijk alleen naar de kosten van de bevalling gekeken en ik wilde graag thuis bevallen dus dat zou geen extra kosten meebrengen. Zou ik wel poliklinisch willen bevallen dan zou dat zo'n 300 euro kosten heb ik toen uitgerekend. Aan de extra premie zou ik meer kwijt zijn geloof ik. Uiteindelijk kreeg ik toch een medische indicatie en ben ik gratis in het ziekenhuis bevallen. De rekening van de kraamzorg was 157 euro, ook wel te overzien.

Omdat ik in het ziekenhuis ben bevallen mocht ik gratis gebruik maken van de lactatiekundigen die daar werken, ook na ontslag uit het ziekenhuis. Ik heb dit echter nooit gedaan want het ziekenhuis is een plaats verderop en bij het CB hier is ook een lactatiekundige werkzaam. Daar heb ik wel regelmatig contact mee gehad en ze is hier zelfs een keer op zaterdagavond langsgekomen om een keer extra te wegen. Volgens mij is er niet standaard op elk CB een LK aanwezig, maar daar zou je even naar kunnen informeren.

Het enige waar ik veel geld aan kwijt was, was de huur en later aankoop van een borstkolf. Maar ook hierbij wegen de kosten niet op tegen de extra premie die ik dan had moeten betalen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Supertalentje ma 24 okt 2011 - 0:07

@Novalee: ik vind de naam van je dochter zo mooi! Steeds zie ik 'm voorbij komen, maar volgens mij vergeet ik het altijd te zeggen...
Thanx voor je reactie! Is de lactatiedeskundige van het CB 'gratis'? (Menzis vergoed aanvullend €200 voor de LK, maar dat is dan naast internet en het CB een wassen neus ;-))

De huur en aankoop van een kolf wordt bij Menzis helemaal nergens vergoed, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen. Enige indicatie via google is dat de huur rond de €1,80 per dag ligt, weet je nog hoeveel jij aan huur betaalde voor je kolf?

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Novalee di 25 okt 2011 - 6:36

Dankjewel! We krijgen er heel veel positieve reacties op smile

Het CB is helemaal gratis, en de LK daar dus ook. Ze is hier standaard aanwezig op het weeguurtje en dan kun je dus vragen stellen. Bij wat uitgebreidere vragen is het handig om een afspraak te maken, dat heb ik nooit gedaan maar volgens mij is dat ook gewoon gratis. N. was een keer te weinig aangekomen door wat problemen met de borstvoeding en toen kwam de LK op zaterdagavond aan huis om haar een keer extra te wegen, dat vond ik wel heel netjes! Maar er is niet bij elk CB een LK aangesloten, dat verschilt per plaats.

Die kolf had ik via de thuiszorgwinkel van Icare gehuurd en dat was erg duur, €2,50 per dag en je moet dan de borstschilden enzo los kopen, dat was iets van €30,-. Tijdens de kraamweek mocht ik gratis gebruik maken van een kolf van de kraamverzorgster. Ook hierbij moest ik de schilden los kopen maar dat was €7,50. Ik had ook via de kraamzorg een kolf kunnen huren, dat was volgens mij goedkoper geweest. Maar aan het eind van de kraamweek liep de BV goed en dacht ik geen kolf nodig te hebben. Het loont hierbij dus wel om prijzen te vergelijken. Ik ben verzekerd bij Univé en daar wordt een kolf geloof ik alleen vergoed als je kindje in het ziekenhuis blijft en je om die reden moet kolven.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Printje di 25 okt 2011 - 7:51

Ik heb toendertijd een andere verzekering genomen bij het vgz waar ik al bij zat, maar ben naar de vgz gezin en nog iets gegaan. hierdoor heb ik 0,0 eigen kosten gehad, had zelfs extra uren (ik geloof 15 uur) kraamzorg.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Annie24 di 25 okt 2011 - 8:28

Supertalentje schreef:@Novalee: ik vind de naam van je dochter zo mooi! Steeds zie ik 'm voorbij komen, maar volgens mij vergeet ik het altijd te zeggen...

Even off topic. Ik vind het ook (nog steeds) een mooie naam! Ik heb het altijd over Nijntje als ik het over N. heb Embarassed Typ ook altijd Nijntje en moet het dan corrigeren naar N.inth.e Embarassed Echt heel erg, maar Y. zit nu in de Nijntje fase, dus dan krijg je dat angel

Onn topic: ik heb geen extra verzekering genomen. Wij hebben een 'Top' verzekering bij DSW en daar heb je verder geen keuze, alleen basis of top. Verder omhoog kon ik dus niet Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Nana di 25 okt 2011 - 9:19

Ik had de module Gezinsplanning van de Fbto, kost 5 euro per maand en kun je per maand nemen. Alles werd gedekt, zelfs de 100 euro van de pretecho!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Happydobby di 25 okt 2011 - 20:41

Ik had geen aanvullende verzekering en daar heb ik wel spijt van, ik wilde thuis bevallen en alleen naar het ziekenhuis als ik en medische indicatie zou hebben, waar ik geen rekening mee heb gehouden.
*Kraampakket kost 30 euro, kan je dus zelf betalen.
*kraamzorg, ik kreeg nog 31 uur nadat ik 5 dagen in het ziekenhuis was gebleven. Dit koste me uiteindelijk nog 122 euro. Met een aanvullende verzekering zou dat 0 euro zijn geweest. Je krijgt met menzis extra verzorgt 160 euro vergoed.
*verder had ik fysio voor mijn bekken nodig tijdens mijn zwangerschap, kosten van 3 consulten 132 euro.
Ik heb uiteindelijk een keizersnee gehad dus de bevalling is 100 % betaald vanuit de basisverzekering.

Extraverzorgd 2 bij menzis kost 180 euro per jaar ongeveer. Nu moet mijn zoontje fysio, dit word wel vergoed vanuit de basis maar ga wel een aanvullende nemen volgend jaar. Als ik aanvullend had gehad dit jaar had dat me 134 euro gescheeld. Ook ben ik weer aan de pil, die kost 26 euro per 3 maanden vanwege de borstvoeding. Maar de pil word met pakket 2 tot 30 euro per jaar vergoed dacht ik dus daar valt geen winst op te behalen.

Borstkolf heb ik 2 weken gehuurd, in het ziekenhuis gewoon gebruik van gemaakt, lactatiedeskundige van het ziekenhuis gezien. Ik zou als ik jou was even lekker rondkijken!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Jelin di 25 okt 2011 - 21:09

Printje schreef:Ik heb toendertijd een andere verzekering genomen bij het vgz waar ik al bij zat, maar ben naar de vgz gezin en nog iets gegaan. hierdoor heb ik 0,0 eigen kosten gehad, had zelfs extra uren (ik geloof 15 uur) kraamzorg.

Ik heb ook VGZ, baisverzekering plus uitgebreid aanvullend. Ik ben niet overgegaan naar gezin, omdat het voor mij net zo voordelig was. En de tandartsverzekering is nu hoger en dat heb ik echt nodig.

Edit; Ik moest wel betalen voor bloedprikken, maar dat ging van het eigen risico af.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Novalee di 25 okt 2011 - 22:15

Annie24 schreef:
Supertalentje schreef:@Novalee: ik vind de naam van je dochter zo mooi! Steeds zie ik 'm voorbij komen, maar volgens mij vergeet ik het altijd te zeggen...

Even off topic. Ik vind het ook (nog steeds) een mooie naam! Ik heb het altijd over Nijntje als ik het over N. heb Embarassed Typ ook altijd Nijntje en moet het dan corrigeren naar N.inth.e Embarassed Echt heel erg, maar Y. zit nu in de Nijntje fase, dus dan krijg je dat angel
lol!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger en verzekering Empty Re: Zwanger en verzekering

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum