Autostoeltje
+7
meisjesmama
Darius
Bruintje Beer
Susan
pantuf
Dora
M@niek
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Autostoeltje
Mag je een kindje lichter dan 9 kg ook al eerder in een autostoeltje zetten?
Wij hebben een isofix met daarop een maxi cosi stoeltje (pebble ofzoiets) waardoor het stoeltje wel een beetje kan liggen.
Mijn dochtertje vind die maxi cosi echt niet leuk meer, begint ook wat krapper te worden en als we wat langer moeten rijden dan is het een en al ellende.
Maar ze weegt nog geen 9 kilo. Heeft er iemand wel eens eerder een kindje eerder in een autostoeltje gezet?
Wij hebben een isofix met daarop een maxi cosi stoeltje (pebble ofzoiets) waardoor het stoeltje wel een beetje kan liggen.
Mijn dochtertje vind die maxi cosi echt niet leuk meer, begint ook wat krapper te worden en als we wat langer moeten rijden dan is het een en al ellende.
Maar ze weegt nog geen 9 kilo. Heeft er iemand wel eens eerder een kindje eerder in een autostoeltje gezet?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Autostoeltje
Ja, mijn dochter woog nog lang geen 9 kilo toen we haar erin deden.
Maar het is wel een heel stuk veiliger.
Het probleem hier was dat H. zo lang was, dat ze er net met haar hoofd boven de rand van de maxi cosi uit kwam.
Plus dat ze vanaf dat ze erin ging, tot ze eruit mocht het op een gillen begon te zetten.
Als ze met hun hoofd erover heen komen, is de Maxi Cosi niet meer veilig.
Ik weet niet hoe lang ze is?
Maar anders zou ik wel proberen haar er zo lang mogelijk in te houden.
Maar het is wel een heel stuk veiliger.
Het probleem hier was dat H. zo lang was, dat ze er net met haar hoofd boven de rand van de maxi cosi uit kwam.
Plus dat ze vanaf dat ze erin ging, tot ze eruit mocht het op een gillen begon te zetten.
Als ze met hun hoofd erover heen komen, is de Maxi Cosi niet meer veilig.
Ik weet niet hoe lang ze is?
Maar anders zou ik wel proberen haar er zo lang mogelijk in te houden.
Gast- Gast
Zolang mogelijk in de maxi-cosi houden. Dat is de meest veilige manier van vervoeren....
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, want hier was het ook 1 en al ellende. Toen ook nog een dikkere winterjas aan en ze deed niks anders meer dan krijsen krijsen krijsen. 1x in de 'grote' stoel geprobeerd en ze was weer 1 en al vrolijkheid. Ze woog toen trouwens wel bijna 9 kilo en was al 11 maanden.
pantuf- Fluisteraar
- Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11
Ik vind 8 maanden nog wel erg jong, ik zou echt nog even wachten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dan zou mijn dochter van 19 maanden nu nog in een maxi cosi moeten zitten maar dat gaat echt niet met haar 81 cm. Ze weegt nu net 9 kilo.M@niek schreef:Mag je een kindje lichter dan 9 kg ook al eerder in een autostoeltje zetten?
Ze zit sinds dat ze 12 maanden is een vervolgstoeltje.
Vind 8 maanden wel wat jong maar goed alle ouders beslissen zelf wat ze doen!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik zou een kindje zo lang mogelijk in een maxi houden, dat is de veiligste manier van vervoeren.
Mijn zoontje zit sinds kort pas in een stoeltje, hij was al 9 kilo geweest maar zijn hoofdje stak er nog niet boven uit en vond het verder ook nog wel prima.
Mijn zoontje zit sinds kort pas in een stoeltje, hij was al 9 kilo geweest maar zijn hoofdje stak er nog niet boven uit en vond het verder ook nog wel prima.
Gast- Gast
maar waarom is een maxi cosi dan de veiligste manier van vervoeren? In een autostoeltje zit een kindje toch ook in de gordels en hebben ze steun enzo?
M@niek- Ratel
Tik op youtube maar iets in over een crashtest. Dan wordt je echt niet blij.
Ik zou hem ook zo lang mogelijk in de maxicosi houden. Misschien houdt hij wel helemaal niet van autorijden en is het ook huilen in de grote autostoel.
Ik zou hem ook zo lang mogelijk in de maxicosi houden. Misschien houdt hij wel helemaal niet van autorijden en is het ook huilen in de grote autostoel.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou ook zeker wachten!!
Natuurlijk ligt je kindje wel in de riemen maar het nekje kan het niet aan als je een botsing krijgt lijkt me dat je dat niet op je geweten wilt hebben.
En hoe lang en zwaar is je dochter want zelfs mijn dochter die boven de lijnen uit zit met gewicht en lengte kon tot 9 maanden er wel in.
Natuurlijk ligt je kindje wel in de riemen maar het nekje kan het niet aan als je een botsing krijgt lijkt me dat je dat niet op je geweten wilt hebben.
En hoe lang en zwaar is je dochter want zelfs mijn dochter die boven de lijnen uit zit met gewicht en lengte kon tot 9 maanden er wel in.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Mijn zoontje zat ook al eerder dan 9 kilo in de autostoel. Hij woog bij 11 mnd 9,4 kilo maar zat toen dus al in de stoel. In de winkel zeiden ze wanneer hij goed kan zitten mag hij in de autostoel.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
meisjesmama schreef:Ik zou ook zeker wachten!!
Zelfde hier.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
nou als aller eerste veiligheid gaat voorop! Dus het is niet dat ik perse haar in de autostoel wil hebben, maar ze vindt die maxi cosi vervelend worden.
Ze weegt nu bijna 8 kilo. Lengte ongeveer 68 cm. Ze komt met haar hoofdje nog niet boven de maxi cosi uit.
Ze weegt nu bijna 8 kilo. Lengte ongeveer 68 cm. Ze komt met haar hoofdje nog niet boven de maxi cosi uit.
M@niek- Ratel
Nou dan zou ik haar zeker nog in de maxi houden.
Met een botsing worden ze in de maxi geduwd en in een stoeltje schieten ze naar voren waardoor het nekje een behoorlijk klap krijgt, daarom is een maxi gewoon veel veiliger omdat het achterste voren in de auto zit.
Met een botsing worden ze in de maxi geduwd en in een stoeltje schieten ze naar voren waardoor het nekje een behoorlijk klap krijgt, daarom is een maxi gewoon veel veiliger omdat het achterste voren in de auto zit.
Gast- Gast
M@niek schreef:nou als aller eerste veiligheid gaat voorop! Dus het is niet dat ik perse haar in de autostoel wil hebben, maar ze vindt die maxi cosi vervelend worden.
A.nouk heeft ongeveer dezelfde lengte en gewicht, alleen is hier het verschil dat A.nouk al bijna 11 maanden is.
Ach, als ze er maar met 15 maanden uit is, want dan moet d'r zusje erin komen te liggen!
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Teigertje schreef:M@niek schreef:Ze weegt nu bijna 8 kilo. Lengte ongeveer 68 cm. Ze komt met haar hoofdje nog niet boven de maxi cosi uit.
A.nouk heeft ongeveer dezelfde lengte en gewicht
mijn neefje heeft ook precies hetzelfde qua gewicht en lengte, hij is alleen al 13 maanden!
hij zit overigens sinds 2 maanden al niet meer in zijn maxi cosi en dat gaat prima. ik denk alleen dat doordat hij een stuk ouder is hij qua spieren sterker is!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik ben ook nog aan het twijfelen wanneer we onze dochter over doen naar een stoeltje. Zij weegt 9200 gram en kan zitten, maar ik vind haar met 6.5 maand nog zo jong. We moeten haar wel behoorlijk naar onderen trekken om ervoor te zorgen dat ze niet boven de rand uit komt met haar hoofdje.
Gast- Gast
S.anne is nog maar 4 maanden maar al wel 8,9 kilo. Gelukkig komt ze nog niet met haar hoofd boven de Maxi Cosi uit. Hopelijk kan ze er nog een tijd in.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
_Jet schreef:S.anne is nog maar 4 maanden maar al wel 8,9 kilo. Gelukkig komt ze nog niet met haar hoofd boven de Maxi Cosi uit. Hopelijk kan ze er nog een tijd in.
Wauw, wat een flinke meid dan!! Hoe lang is ze??
Mijn dochter is pas 6200 gram whaha!
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Flemy schreef:_Jet schreef:S.anne is nog maar 4 maanden maar al wel 8,9 kilo. Gelukkig komt ze nog niet met haar hoofd boven de Maxi Cosi uit. Hopelijk kan ze er nog een tijd in.
Wauw, wat een flinke meid dan!! Hoe lang is ze??
Mijn dochter is pas 6200 gram whaha!
68 cm (ze was 4840 gram bij geboorte en 56 cm)
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
maar een kindje mag toch sowieso bij 9 kilo in een autostoeltje?
M@niek- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» welk autostoeltje 0+
» autostoeltje voorin?
» autostoeltje en ongeluk
» welk autostoeltje?
» Autostoeltje in huurauto
» autostoeltje voorin?
» autostoeltje en ongeluk