autostoeltje en ongeluk
+3
miss22
Monte
kwak
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
autostoeltje en ongeluk
mijn man heeft vanavond een ongeluk gehad, gelukkig heeft hij niks!
de auto is wel total loss, helaas.
maar hij had het autostoeltje van onze dochter in de auto, is de autostoel nu afgeschreven ivm het ongeluk?
ik hoorde namelijk ook dat er met het stoeltje niks aan de hand is omdat D. er niet in zat op het moment van het ongeluk.
de politie kon mij hier ook niet verder mee helpen, en ik wil wel onze dochter 100% veilig vervoeren.
de auto is wel total loss, helaas.
maar hij had het autostoeltje van onze dochter in de auto, is de autostoel nu afgeschreven ivm het ongeluk?
ik hoorde namelijk ook dat er met het stoeltje niks aan de hand is omdat D. er niet in zat op het moment van het ongeluk.
de politie kon mij hier ook niet verder mee helpen, en ik wil wel onze dochter 100% veilig vervoeren.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Re: autostoeltje en ongeluk
Pfoe! Dat zal even schrikken zijn geweest zeg
Ik kan je verder niet helpen met je vraag...
Ik kan je verder niet helpen met je vraag...
Gast- Gast
Gelukkig is je man in orde! Dit kon ik vinden op internet:
Moet een autozitje na een ongeluk worden vervangen, ook al zijn er geen zichtbare defecten waarneembaar?
Het lijkt misschien overdreven, maar toch klopt dat. Na een ongeluk adviseren wij u de stoel en de autogordel te vervangen.
De geringste klap kan er al voor zorgen dat er haarfijne scheurtjes in het kunststof ontstaan
(die niet zichtbaar zijn met het blote oog). Daardoor kan de veiligheid van het stoeltje en de gordel afnemen. Dit zal pas duidelijk worden bij een tweede ongeluk. Overigens vergoedt uw verzekering naar alle waarschijnlijkheid het zitje.
Bron: http://www.kinderveiligheid.nl/faq.php#31
Moet een autozitje na een ongeluk worden vervangen, ook al zijn er geen zichtbare defecten waarneembaar?
Het lijkt misschien overdreven, maar toch klopt dat. Na een ongeluk adviseren wij u de stoel en de autogordel te vervangen.
De geringste klap kan er al voor zorgen dat er haarfijne scheurtjes in het kunststof ontstaan
(die niet zichtbaar zijn met het blote oog). Daardoor kan de veiligheid van het stoeltje en de gordel afnemen. Dit zal pas duidelijk worden bij een tweede ongeluk. Overigens vergoedt uw verzekering naar alle waarschijnlijkheid het zitje.
Bron: http://www.kinderveiligheid.nl/faq.php#31
Laatst aangepast door Monte op ma 19 sep 2011 - 9:02; in totaal 1 keer bewerkt
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Poeh dat is even schrikken gelukkig heeft je man er niks aan over gehouden.
Ik zou het zekere voor het onzeker nemen en een nieuw stoeltje kopen dan speel je teminste alles op safe
Ik zou het zekere voor het onzeker nemen en een nieuw stoeltje kopen dan speel je teminste alles op safe
miss22- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10
Voor zover ik weet moet je na een ongeluk voor de zekerheid altijd een nieuw stoeltje kopen, omdat je met het blote oog niet kunt zien of er intern eventueel scheurtjes inzitten.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
pff wat zal jij en je man geschrokken zijn zeg,gelukkig zat D er niet.Ik denk dat je het beste morgen de winkel kan bellen(al zullen hun misschien zeggen dat je beter een nieuwe kunt kopen,om hun verkoopcijfers op te krikken)
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
oeh, getsie kwek, hoe/waar is het gebeurd? Ach, wel een goede reden om eindelijk een andere auto te kopen Wel een geluk dat D. er niet bij in zat!
Gast- Gast
Is de auto volledig kasko verzekerd? Want de autostoel is een autoaccessoire dus ook meeverzekerd. Sommige verzekeraars doen er helaas wel moeilijk over omdat er geen zichtbare schade is, maar ik zou het zeker proberen te claimen met als argument van de mogelijke haarscheurtjes en waar je die info vandaan hebt.
Gelukkig is je man er goed vanaf gekomen, wat zal hij geschrokken zijn!
Gelukkig is je man er goed vanaf gekomen, wat zal hij geschrokken zijn!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Gelukkig dat je man niets heeft! En dat de kleine niet mee was!
Zie dat je dochtertje 10 maanden is. Zit ze nog in de cabriofix? Zo ja, dan gaat ze binnenkort waarschijnlijk toch over op een grotere stoel dus dan zou ik gelijk zo een kopen en kijken of ze daar al in past.
Die van de verzekering is trouwens een goede tip. Mocht je het verzekerd krijgen dan kun je gelijk een nieuwe stoel kopen.
Zie dat je dochtertje 10 maanden is. Zit ze nog in de cabriofix? Zo ja, dan gaat ze binnenkort waarschijnlijk toch over op een grotere stoel dus dan zou ik gelijk zo een kopen en kijken of ze daar al in past.
Die van de verzekering is trouwens een goede tip. Mocht je het verzekerd krijgen dan kun je gelijk een nieuwe stoel kopen.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Autostoeltje
» Informatie ongeluk
» Autostoeltje in huurauto
» welk autostoeltje 0+
» Ik heb een ongeluk gehad
» Informatie ongeluk
» Autostoeltje in huurauto