Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

welk autostoeltje?

+3
Flip Fluitketel
Annie24
Chelle
7 plaatsers

Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty welk autostoeltje?

Bericht  Chelle do 12 jan 2012 - 8:23

A.nne is volgende maand 9 maanden dus we zijn opzoek naar een autostoeltje.
Nu wil ik natuurlijk en goede keuze maken dus ben benieuwd wat nou een goed stoeltje is.

Welke hebben jullie, en waarom? En wat vinden jullie niet makkelijk aan het stoeltje die jullie hebben?
Zo zag ik de maxicosi axiss, die kan draaien zodat je je kindje niet schuin in de auto hoeft te zetten. Dat vind ik wel erg makkelijk. Maar waar moet ik nog meer op letten?
Graag jullie ervaringen dus. smile
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Annie24 do 12 jan 2012 - 8:29

Wij hebben de Maxi Cosi Pearl, maar dat is omdat die op de Familyfix past smile

De MC Axiss hebben wij ook naar staan kijken, maar je leest verschillende verhalen op internet; positief omdat het makkelijk is, maar ook negatief omdat het niet meer handig is als ze groter worden en de beentjes/voetjes in de weg zitten met draaien. Ook vond ik een paar verhalen dat het draaien steeds moeilijker ging door het meganisme zelf, maar ik geloof dat dat een fout was in de productie van die serie. Daarom toch maar voor de Pearl gekozen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Flip Fluitketel do 12 jan 2012 - 8:53

Wij hebben ook de Maxi Cosi Pearl ivm Familyfix.

Ik zou erop letten dat er in verschillende standen op zit in ieder geval een ligstand, maar dat zit denk ik tegenwoordig op elke autostoel.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  PapillonRose do 12 jan 2012 - 9:00

Ik heb de Maxi Cosi Priori. Bevalt heel goed! Wat ik belangrijk vind bij een stoeltje is dat hij in verschillende standen kan, dat er ook een ligstand op zit ivm eventuele slaapjes in de auto. Verder wilde ik er eentje die goed uit de tests kwam en die degelijk is en die lang mee kan (zolang als ze erin past). Dat denk ik in onze stoel wel gevonden te hebben. Hij is makkelijk in gebruik, degelijk en er zit een mechanisme op waarmee je de stoel in verschillende standen van zittend tot liggend kan zetten. En goedkoper dan bijvoorbeeld de Axiss, waarvan het draaien ook een nadeel zou kunnen zijn op den duur.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 9:14

Wij hebben de axiss, heel blij mee nog steeds!
Helmaal nu hij tegenwoordig nog wel eens tegen wil werken als hij niet in de auto wil (lees billen onderuit schuiven en krijsen!) dan sta je er recht voor en heb ik m dus lekker snel in de gordels.

Wel vind ik dat het aantrekken van de gordels zo moeizaam gaat.. Nog meer ervaringen hiermee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Roos do 12 jan 2012 - 9:30

@laurientje85; wij hebben de mc tobi en oo hierbij gaan de gordels heel erg zwaar. Bij beide stoelen trouwens. Vooral het aantrekken, maar ook losser zetten.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 9:42

Roos schreef:@laurientje85; wij hebben de mc tobi en oo hierbij gaan de gordels heel erg zwaar. Bij beide stoelen trouwens. Vooral het aantrekken, maar ook losser zetten.

Oke.. Losser zetten gaat hier wel goed maar dat aantrekken. Pfff ik krijg m soms bijna niet goed aangetrokken..

De gordel spanner om het stoeltje te bevestigen zit ook niet te strak in de auto, daar hadden we ook al naar gekeken want dit kan ook nog een oorzaak zijn van het moeizaam aan kunnen trekken van de gordeltjes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  teletascha do 12 jan 2012 - 9:42

Wij hebben de maxi cosi pearl. Maar nog niet in gebruik, dus geen ervaringen dusver.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 19:44

Wij hebben de maxi cosi Tobi, wij hebben bij het uitzoeken vooral op gelet welke goed uit de testen kwamen.
Ik vind hem nog steeds erg fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  duckie do 12 jan 2012 - 20:56

wij hebben 2 varianten van de maxi cosi priori en die bevallen erg goed... wij hebben er 1 van mn nicht en 1 van mn schoonzus over kunnen nemen, beide waren maar weinig gebruikt in de 2e auto.... en wij konden ze nu voordelig over nemen.... we zijn zelf ook in de winkels wezen kijken en anders hadden we misscien de toby gekocht
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Chelle vr 13 jan 2012 - 5:49

Bedankt voor de reacties dames. We gaan binnenkort even op pad.
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

welk autostoeltje? Empty Re: welk autostoeltje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum