Cupcakes!
+91
Ibbeltje
*Troela*
FruttiTutti
Flower_L
Suus
Raindrop
Stitch
JustMeDaan
Springflower
Marin
Champagne
CarpeDiem
smurfin22
dolfijntje24
SoGood
vlindertje
Salander
Sazzle
joyce0606
Nora
Feyd
TGR
Zonnebloem
Cupcake
kwak
Minx
mauwmauw
Ziva
Antibes
aardbeitje
peach
Gigi_
Elsje
Juul
NoName88
Joyce
Penny Blossom
Tazz
Rovine
Linnie1985
Vancity_girl
Spring
Dikkie Dik
Rush
Phileine
_Muppit
Verona
Ella
Sjaantje
Merai
Mamsie
Stoplicht
flower
sonly
Angela_1986
Jezzie
Highway
CCC
love
duckie
PiP
_Femme
Jerry
TukTuk
Sarah1985
Mida4you
Rebecca
Mari
Zora
claudiaveronique
Nietjuuh
Summerlovin
Arwyn
bolus26
xxjojootjexx
kuikje83
JD
lyke
Guus
SarahKey
Zwerver
Prosecco
Rosa
Bruintje Beer
nisavi
Lejow
nijntje4
VeryCherry
Marcellah89
Inge
Sugarfall
95 plaatsers
Pagina 2 van 40
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Re: Cupcakes!
Nicola schreef:SarahKey schreef:Nicola schreef:Ohja heeft iemand onlangs een mini-muffin bakblik ergens in de winkels zien liggen (niet te duur)? Ik heb nu al letterlijk jaren een pakketje mini-muffin cups in m'n kast liggen en ze nog nooit gebruikt. Wil het blik liever niet online bestellen.
xenos
Echt waar joh. Dacht dat ze daar alleen de reguliere maat muffinblikken hadden. Ga ik daar maar gauw eens langs, kan ik weer gaan bakken. Thanks!
Je moet wel mazzel hebben denk ik. Ik liep er pas eens tegenaan en dacht: handig! En was ook niet zo duur, 4 euro volgens mij. Maar goed soms hebben ze niets qua bakspullen en een andere keer ligt het weer helemaal vol. Laatste keer een hello kitty bakvorm daar gekocht, erg leuk. Succes met zoeken!
Haha ik ben pas begonnen met het bakken van cupcakes enzo, dus moet nog veel leren :p
Gast- Gast
oohw cupcakes zijn helemaal mijn ding!
vanille cakejes met creamchees/witte chocolade topping
chocolade cups gevuld met zachte boterkaramel afgemaakt met pure fondant en wat toffee
Ik maak heel veel cupcakes, zal er eens wat vaker foto's van maken
chocolade cups gevuld met zachte boterkaramel afgemaakt met pure fondant en wat toffee
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Goochempie schreef:oohw cupcakes zijn helemaal mijn ding!
Moet je dit eens bekijken:
www.cherryfizzsweets.nl
Die vrouw maakt geweldige cupcakes! Lekker ook..
Ik wil ze ook gaan bakken! Waar bestellen jullie je 'supplies'?
Gast- Gast
Lejow schreef:Met botercreme gemaakt met de 1:2:3 verhouding
Dus bijvoorbeeld:
50 gram eiwit
100 gram kristalsuiker
150 gram boter (ik gebruik altijd bertoli in de blauwe wikkel)
(maar kan ook 40/80/120 zijn, afhankelijk van hoeveel je nodig hebt, als het maar 1:2:3 is)
En dan een smaakje er doorheen mengen! Chocopasta, of mokka, of speculaaskruiden...
En dan in een spuitzak doen met een spuitmondje en dan een rondje op het cakeje spuiten!
Thanks!!
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Die heb ik gister van sinterklaas gekregen samen met een boel spullen om cupcakes te bakkenSarahKey schreef:Nicola schreef:SarahKey schreef:Nicola schreef:Ohja heeft iemand onlangs een mini-muffin bakblik ergens in de winkels zien liggen (niet te duur)? Ik heb nu al letterlijk jaren een pakketje mini-muffin cups in m'n kast liggen en ze nog nooit gebruikt. Wil het blik liever niet online bestellen.
xenos
Echt waar joh. Dacht dat ze daar alleen de reguliere maat muffinblikken hadden. Ga ik daar maar gauw eens langs, kan ik weer gaan bakken. Thanks!
Je moet wel mazzel hebben denk ik. Ik liep er pas eens tegenaan en dacht: handig! En was ook niet zo duur, 4 euro volgens mij. Maar goed soms hebben ze niets qua bakspullen en een andere keer ligt het weer helemaal vol. Laatste keer een hello kitty bakvorm daar gekocht, erg leuk. Succes met zoeken!
Ook ik ga binnenkort voor het eerst cupcakes bakken.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Welk recept gebruiken jullie voor de cupcakes?
Als ik ze maak rijst de bovenkant zo hoog op.
Terwijl ik ze plat wil hebben zodat je er makkelijk botercreme op kan spuiten
Gast- Gast
Ik wil van het weekend kerst cup cakes gaan maken door van marsepein iets leuks kersterigs op de bovenkant te doen. Dus een rondje met een leuk vormpje er op. Maar hoe doe je dat? Van de leukste taarten werd ik niet heel veel wijzer helaas.
Ik wil de cupcake maken met appel en kaneel erdoor (dat is wel lekker winters toch? Of heeft iemand een andere suggestie?) en dan een laagje op de bovenkant en de marsepein er op. Want vullen lijkt me bij deze smaak niet zo lekker of wel?
Doe je dan gewoon dezelfde compacte botercreme op de bovenkant als die je gebruikt voor een taart? En zou dat ook lekker zijn om er dan wat kaneel door te mixen? Of misschien kan ik ze vullen met botercreme waar ik kaneel door doe?
Wie heeft er tips?
Ik wil de cupcake maken met appel en kaneel erdoor (dat is wel lekker winters toch? Of heeft iemand een andere suggestie?) en dan een laagje op de bovenkant en de marsepein er op. Want vullen lijkt me bij deze smaak niet zo lekker of wel?
Doe je dan gewoon dezelfde compacte botercreme op de bovenkant als die je gebruikt voor een taart? En zou dat ook lekker zijn om er dan wat kaneel door te mixen? Of misschien kan ik ze vullen met botercreme waar ik kaneel door doe?
Wie heeft er tips?
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
PrinsesBo schreef:Welk recept gebruiken jullie voor de cupcakes?
Ik doe er altijd na het bakken meteen een bakblik erop. Heel even maar, zodat ze plat worden, en daarna verder laten afkoelen.
Ik heb de echte cupcakes mix, maar voor kinderen maak ik gewoon cakejes van cakebeslag.
Ik zet er ook een bakplaat op. Soms snij ik ze ook af.
Verjaardag van mijn schoonzus en zwagertje.
Verjaardag van mijn schoonzus en zwagertje.
Gast- Gast
gebruiken jullie een cupcakes mix? of maak je gewoon zelf van bloem e.d.?
Ik heb vorige week een paar keer geprobeerd met bloem en vanalles.. maar dit werkte niet en ze waren niet echt lekker
Ik heb vorige week een paar keer geprobeerd met bloem en vanalles.. maar dit werkte niet en ze waren niet echt lekker
lyke- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Ik heb vandaag cupcake mix gekocht bij pipo's (die verkopen ze ook bij de leukste taarten . nl)lyke86 schreef:gebruiken jullie een cupcakes mix? of maak je gewoon zelf van bloem e.d.?
Ben benieuwd
Inge- Ratel
Het zijn geen cupcakes maar zet ze toch maar hier bij..
Cakepops gemaakt net, cake op een stokje
Is nog niet zo makkelijk als dat ze het in het boekje beschrijven pfoe!!
Al zijn ze wel lekker
Cakepops gemaakt net, cake op een stokje
Is nog niet zo makkelijk als dat ze het in het boekje beschrijven pfoe!!
Al zijn ze wel lekker
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
hoi meiden, hier spreekt dé wanhopige huisvrouw van t forum
vraagjes....
verkopen ze cupcakes mix ook gewoon in de supermarkt? of kun je ze maken met gewone muffinmix?
en waarvan maken jullie de bovenkant, is dat gewoon glazuur? hoe krijg je die vormpjes er dan in?
en degene die de sneewpoppetjes erop had....die koop je neem ik aan kant en klaar toch?
vind het er zo leuk uitzien dat ik t ook wel eens wil proberen.....maar ik ben zo'n muts die al blij is als een normale cake bakken lukt.....ben gewoon niet zo'n bakwonder haha!
vraagjes....
verkopen ze cupcakes mix ook gewoon in de supermarkt? of kun je ze maken met gewone muffinmix?
en waarvan maken jullie de bovenkant, is dat gewoon glazuur? hoe krijg je die vormpjes er dan in?
en degene die de sneewpoppetjes erop had....die koop je neem ik aan kant en klaar toch?
vind het er zo leuk uitzien dat ik t ook wel eens wil proberen.....maar ik ben zo'n muts die al blij is als een normale cake bakken lukt.....ben gewoon niet zo'n bakwonder haha!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Voor cupcakes kan je gewoon cakebeslag maken, alleen moet 't minder lang in de oven omdat je kleine vormpjes gebruikt i.p.v. een grote vorm. Op de bovenkant kan je een beetje botercreme of glazuur smeren en dan een rondje uit marsepein of fondant steken en erop leggen. Hier kan je een patroontje in maken met een reliefmat/roller, maar die zijn best wel prijzig.
Gast- Gast
Ik weet niet of de winkel pipo's bij jou in de buurt zit, daar verkopen ze een hoop, oa ook cupcake mix, rolfondant en marsepein.*Marietje* schreef:hoi meiden, hier spreekt dé wanhopige huisvrouw van t forum
vraagjes....
Ik ga binnenkort voor het eerst bakken en heb cupcakemix, rolfondant en kleurstof in roze en paars
Moet nu nog spullen halen voor botercreme enzo
Inge- Ratel
Koop AJB niet bij de pipoo's. Dat is echt afzetterij, zoooo onwijs duur!!!!!
Je kunt beter kijken of er echte taartwinkels bij je in de buurt zijn, of webshops waar je ook af kunt halen ofzo.
Je kunt beter kijken of er echte taartwinkels bij je in de buurt zijn, of webshops waar je ook af kunt halen ofzo.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik heb gisteren cupcakes gemaakt. Ik heb hiervoor muffinmix van de supermarkt voor gebruikt. Verder heb ik alles gevolgd hoe het op he pak staat. Ik heb door een gedeelte van het beslag hagelslag gedaan. Op de cakjes zelf heb ik witte glazuur en smarties geplakt.
Gast- Gast
Ja dat klopt wel ja... maar kon nergens anders wat vinden... zal eens googlen op een taartenwinkel dan :pLejow schreef:Koop AJB niet bij de pipoo's. Dat is echt afzetterij, zoooo onwijs duur!!!!!
Inge- Ratel
Je kunt ook funcakes mix kopen bij de Makro. Zij hebben tegenwoordig ook wat spullen. Niet heel veel, maar je kunt er even mee vooruit:)
Ik ben net begonnen met het maken van Cupcakes. Het is voor mij dus nog wat wennen.
Hieronder mijn 2 creaties voor collega's en de kerst! Voor de eerste keer, vind ik ze best goed gelukt!
In januari ga ik naar een workshop cupcakes versieren. Zijn er hier meiden die wel eens een workshop of cursus hebben gedaan? Of zijn jullie gewoon zo verrekte handig?
Ik ben net begonnen met het maken van Cupcakes. Het is voor mij dus nog wat wennen.
Hieronder mijn 2 creaties voor collega's en de kerst! Voor de eerste keer, vind ik ze best goed gelukt!
In januari ga ik naar een workshop cupcakes versieren. Zijn er hier meiden die wel eens een workshop of cursus hebben gedaan? Of zijn jullie gewoon zo verrekte handig?
kuikje83- Fluisteraar
- Aantal berichten : 17
Punten : 45
Registratiedatum : 16-12-10
Ik heb een hele lading siliconen cupcakes vormpjes, maar is dat wel handig? Zijn papiertjes niet beter?
Gast- Gast
Coco schreef:Ik heb een hele lading siliconen cupcakes vormpjes, maar is dat wel handig? Zijn papiertjes niet beter?
Ik heb ze zelf niet omdat ik het leuk vind om te varieren in kleure papiertjes maar ik denk dat ze wel handig zijn. Ze zijn veel steviger dan die papieren dus volgens mij kun je deze gewoon in je over zetten zonder ze in zo'n muffin blik te doen. Dus dat werkt wel handig.
Prosecco- Kletskop
Ik heb zo'n vast blik en papieren cups maar eigenlijk heb ik nog nooit dat blik gebruikt. Blijft de vorm mooier van de cup als je het met papiertje en al in het blik zet? Ik had het nooit zo bedacht eigenlijk, tot van de week haha. Moet je dit standaard doen of is het gewoon handig? Ik gooi trouwens graag stukken chocola door mijn muffins hmmmm .
Gast- Gast
Lagom schreef:Ik heb zo'n vast blik en papieren cups maar eigenlijk heb ik nog nooit dat blik gebruikt. Blijft de vorm mooier van de cup als je het met papiertje en al in het blik zet? Ik had het nooit zo bedacht eigenlijk, tot van de week haha. Moet je dit standaard doen of is het gewoon handig? Ik gooi trouwens graag stukken chocola door mijn muffins hmmmm .
Ik vind het wel handiger, want heel veel van die papiertjes zijn zo slap dat het anders bijna koekjes worden ;-)
Prosecco- Kletskop
Pagina 2 van 40 • 1, 2, 3 ... 21 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Cupcakes
» Cupcakes voor studentenvereniging
» Cupcakes bewaren
» pistool cupcakes.. help!!
» Cupcakes maken van cakemix?
» Cupcakes voor studentenvereniging