Wajong.
+4
FireButterfly
Moon
VeryCherry
Leska
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wajong.
Wie heeft het, en kan mij vertellen hoe het in de praktijk te werk is gegaan? Hoe kwam je in dat traject, en hoe verliep dat traject?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Gast- Gast
Re: Wajong.
Ik kan je er ook wel wat over vertellen, maar dan over pm graag. Wat wil je precies weten, hoe de aanvraag is gegaan?
Leska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Registratiedatum : 17-11-10
Je mag me PMen, ik ontvang ook wajong
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Waarom denk je dat jij in aanmerking kan komen voor een Wajong?
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
VeryCherry schreef:Je mag me PMen, ik ontvang ook wajong
Oh wat vervelend... Wist ik niet van je! Ben je chronisch ziek?
Gast- Gast
Moon schreef:Waarom denk je dat jij in aanmerking kan komen voor een Wajong?
Omdat ik een chronische ziekte heb?
Edit; en het met mijn vorige huisarts er wel eens over gehad heb, dat ik daar voor in aanmerking kom, maar eerst wilde kijken wat ik wel kon qua werken.
Laatst aangepast door Isabella op di 8 maa 2011 - 5:38; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Isabella schreef:Moon schreef:Waarom denk je dat jij in aanmerking kan komen voor een Wajong?
Omdat ik een chronische ziekte heb?
Edit; en het met mijn vorige huisarts er wel eens over gehad heb, dat ik daar voor in aanmerking kom, maar eerst wilde kijken wat ik wel kon qua werken.
Dat kon ik niet ruiken vanaf hier Maar het traject is erg aangescherpt, vandaar dat ik het ook vroeg. De beoordeling is erg streng.
Moon- Fluisteraar
Er zitten veel voorwaarden aan om in aanmerking te komen, als je het liever niet wilt vertellen geeft dat niet hoor. Maar welke ziekte heb je? En vanaf wanneer had je hier 'last' van?
Moon- Fluisteraar
Ik had min of meer een Wajong uitkering. Ik wil nu proberen om er van af te komen. Ik wil niet vertellen waarvoor ik hem kreeg. Ik kan je wel vertellen hoe het in zijn werk ging. Een hulpverlener heeft voor de aanvraag ingediend. Er moesten allerlei ingewikkelde papieren worden ingevuld. Ze willen alles van je weten. Van opleiding tot het ziektebeeld/beperking. Een aantal weken/maanden later kreeg ik een uitnodiging om langs te komen bij de arbo/verzekeringsarts. Dit allerlei onderzoeken/testjes. Vervolgens krijg je een gesprek met een arbeidsdeskundige. Hij gaat allerlei dingen vragen over werk. Welk werk wil je doen en wat zijn de mogelijkheden en oplossingen om aan het werk te komen/blijven. Vervolgens word er een rapport gemaakt en daar staat ook in of je de Wajong uitkering toegewezen krijgt.
Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb. Veel succes met aanvragen van de Wajong uitkering.
Ik hoop dat ik je zo een beetje geholpen heb. Veel succes met aanvragen van de Wajong uitkering.
Gast- Gast
Ga deze voorwaarden anders eens bij langs. Sinds wanneer is bekend bijvoorbeeld welke ziekte je hebt etc? Want daar wordt ook naar gekeken.
#
De Wajong is bedoeld voor mensen die op jonge leeftijd een langdurige ziekte of handicap hebben gekregen.
U kunt Wajong aanvragen als een van deze situaties voor u geldt:
*
U had op uw 17e verjaardag een langdurige ziekte of handicap.
*
U kreeg vóór uw 30e verjaardag een langdurige ziekte en u volgde in het jaar daarvoor minimaal 6 maanden een opleiding.
De overige voorwaarden zijn:
*
U herstelt waarschijnlijk niet binnen 1 jaar volledig van uw ziekte of handicap.
*
U woont in Nederland.
*
U kunt meer dan 52 aaneengesloten weken, minder dan 75% van het minimumloon verdienen. Dit komt door een langdurige ziekte of een handicap.
#
De Wajong is bedoeld voor mensen die op jonge leeftijd een langdurige ziekte of handicap hebben gekregen.
U kunt Wajong aanvragen als een van deze situaties voor u geldt:
*
U had op uw 17e verjaardag een langdurige ziekte of handicap.
*
U kreeg vóór uw 30e verjaardag een langdurige ziekte en u volgde in het jaar daarvoor minimaal 6 maanden een opleiding.
De overige voorwaarden zijn:
*
U herstelt waarschijnlijk niet binnen 1 jaar volledig van uw ziekte of handicap.
*
U woont in Nederland.
*
U kunt meer dan 52 aaneengesloten weken, minder dan 75% van het minimumloon verdienen. Dit komt door een langdurige ziekte of een handicap.
Gast- Gast
Bedankt voor de reacties, daar heb ik zeker wat aan.
Ik kan max. 24u, eigenlijk 20u werken, heb FM (Fibromyalgie), het is rond mijn 18e vastgesteld, maar toen zat ik nog op school.
Ik kan max. 24u, eigenlijk 20u werken, heb FM (Fibromyalgie), het is rond mijn 18e vastgesteld, maar toen zat ik nog op school.
Gast- Gast
Isabella schreef:Bedankt voor de reacties, daar heb ik zeker wat aan.
Toen je nog op school zat, had je ook al recht op Wajong. Ik heb zelf ook Wajong.
FireButterfly- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Dat weet ik, maar op dat moment was ik voornamelijk bezig met school en me beter voelen, en toen heb ik het even gelaten voor wat het was. Ik had ook tijd nodig om het te 'accepteren' en ik denk dat ik nu op een punt ben gekomen dat ik toch voor mezelf moet kiezen, ook over werk en uren, en salaris.
Gast- Gast
Volgens mij heb jij wel recht op een Wajong als ik het zo lees. Maar soms vind ik dat zo lastig, ik zit er niet helemaal in.
Gast- Gast
heb ook wajong, ik ben met mijn behandelaar naar de uwv arts geweest met mijn behandelplan en medische rapporten van al mijn behandelingen. ik loop al vanaf mijn 7e bij de ggz en met een depressie-angststoornis. uiteindelijk kreeg ik te horen via mijn maatschappelijk werkster dat ik recht heb op de wajong en sindsdien heb ik m gekregen
luenca- Prater
- Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11
Mijn zusje krijgt ook Wajong ivm een niet aangeboren hersenbeschadiging. Zij is eigenlijk voor 100% afgekeurd, maar heeft tot vorig jaar altijd nog een paar uurtjes per week kunnen werken. Sinds vorig jaar zit ze helemaal thuis door extra bijkomende klachten zoals oa: angst/paniek aanvallen, rugproblemen en het piramidebaansyndroom.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Graag zou ik nog wel meer reacties willen krijgen & lezen, ik heb nog vele vragen eigenlijk!
Stel ik word voor 16u afgekeurd, van de 40u. Ben ik dan verplicht om die 24u te werken, of mag ik dan ook bv. 20u werken, als ik dat financieel red en me dat veel rustiger met minder pijn maakt?
Stel ik word voor 16u afgekeurd, van de 40u. Ben ik dan verplicht om die 24u te werken, of mag ik dan ook bv. 20u werken, als ik dat financieel red en me dat veel rustiger met minder pijn maakt?
Gast- Gast
Ja, volgens mij krijg je dan gewoon minder in totaal. Als het goed is blijft het bedrag aan uitkering wel gelijk. Het hangt misschien wel af van je participatieplan, maar die stel je samen op.
Leska- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 74
Je hebt zelf de keuze om net zoveel of minder te werken als dat zij jou in staat achten. Of eventueel helemaal niet. Voor zover ik weet dan.
Nu even geen puf om mijn hele verhaal hier neer te zetten, maar mocht je vragen hebben, beantwoord ik ze graag.
Nu even geen puf om mijn hele verhaal hier neer te zetten, maar mocht je vragen hebben, beantwoord ik ze graag.
Gast- Gast
Ik heb toevallig net vandaag post gekregen dat ik een bedrag krijg gestort (voorschot) over de maand maart. Maar ik heb tot nu toe alleen een formulier in hoeven vullen en 1 keer een gesprek van 5 minuten gehad dus ik ben benieuwd hoe 't verder verloopt. Zet 't geld voorlopig even apart.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Het maakt niet uit hoeveel je werkt. Ik wil je wel het advies geven om iedere maand je salaris brief op te sturen. Dit is iedere maand verplicht als je een 0 - contract hebt. Bij een vast contract 1 keer in de 3 maanden. Dan kunnen ze berekenen hoeveel Wajong je krijgt. Ik zou het geld niet gelijk uitgeven maar even apart houden. Tenzij je het echt nodig hebt. Ik heb al verschillende keren gehad dat ik grote bedragen van meer dan 1000 euro in een keer terug kon betalen.
Ze geven ook het advies om met een jobcoach te gaan praten. Deze kan kijken of je werkplek wel bij je past of het wel aan de eisen voldoet aan je beperkingen. Dit kan goed of slecht uitpakken.
Ze geven ook het advies om met een jobcoach te gaan praten. Deze kan kijken of je werkplek wel bij je past of het wel aan de eisen voldoet aan je beperkingen. Dit kan goed of slecht uitpakken.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wajong uitkering
» Nav Waarom heb jij Wajong?
» wajong / therapie en sollicitatie
» Wajong/ belastingdienst vraag
» Nav Waarom heb jij Wajong?
» wajong / therapie en sollicitatie
» Wajong/ belastingdienst vraag
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: