Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wajong/ belastingdienst vraag

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wajong/ belastingdienst vraag Empty Wajong/ belastingdienst vraag

Bericht  Pien di 30 jul 2013 - 2:20

Ik heb even een vraag en ik denk dat ik het antwoord wel weet maar wil het even zeker weten.

Mijn man heeft eindelijk na bijna 3 jaar een toekenning voor Wajong gekregen met terug werkende kracht, vanaf 1 juni 2011.
Dit betekend dat we binnenkort een flinke bak geld krijgen.

Maar, dit betekend ook dat onze aangifte inkomstenbelasting opnieuw moet. Hij krijgt meer inkomsten dus zal minder terug krijgen maar tevens heeft hij recht op jonggehandicaptenkorting. Moeten wij afwachten tot de volledige uitbetaling gedaan is en hem dan helemaal opnieuw invullen?


Ik heb net even snel gekeken en alleen  door de jonggehandicaptenkorting scheelt het al 1400 euro!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wajong/ belastingdienst vraag Empty Re: Wajong/ belastingdienst vraag

Bericht  Red Velvet di 30 jul 2013 - 4:43

Ik zou deze vraag voorleggen bij de Belastingdienst zelf, desnoods even bellen.
Omdat ik uit ervaring weet, dat je veel verschillende antwoorden gaat krijgen.
Zelfs bij het UWV krijg je steeds andere dingen te horen.
Dus als je het safe wilt spelen, zou ik de Belastingdienst bellen hierover.

En het is fijn dat er een regeling als de Wajong bestaat, maar er zitten veel haken en ogen aan.
Daardoor heb ik al meerdere keren boetes gehad, omdat er door het UWV steeds andere dingen werden gezegd.
Ik laat nu ook alles zwart-op-wit zetten bij het UWV, zodat ik iig bewijzen heb...

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wajong/ belastingdienst vraag Empty Re: Wajong/ belastingdienst vraag

Bericht  Pompoen di 30 jul 2013 - 6:02

Wat voor haken en ogen dan Red Velvet? Ik heb ook Wajong, maar heb nog nooit problemen gehad. 

Pien, ik zou inderdaad even bellen met de belastingdienst over het precieze hoe en wat. Je kunt overigens wel vast een proefberekening doen in het programma en het vast invullen, maar met versturen zou ik idd even wachten tot je het daadwerkelijk gehad hebt.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wajong/ belastingdienst vraag Empty Re: Wajong/ belastingdienst vraag

Bericht  *Lookie* di 30 jul 2013 - 7:53

Inderdaad even bellen, want het hangt af van de status van je definitieve aanslag (en dat kunnen ze wel voor je nakijken). 

Heb je nog geen definitieve aanslag van 2011, dan kun je meteen een nieuwe aangifte doen met de juiste gegevens.

Heb je al wel een definitieve aanslag, dan kun je een verzoek doen om ambtshalve vermindering. Dat doe je door een brief te schrijven met o.a. de reden waarom je wilt dan ze de aanslag verminderen. Maar mocht dit nodig zijn dan zullen ze je aan de telefoon wel vertellen wat er nog meer in die brief moet komen te staan.

Jonggehandicaptenkorting is inderdaad weer mooi meegenomen!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wajong/ belastingdienst vraag Empty Re: Wajong/ belastingdienst vraag

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum