Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het is maar een forum

+21
Zwoesj
rapa nui
aniet
SuperGrover
Lady4
Jordana
Zora
Isis
Inge
Phileine
Lynn_
Julia
Susan
Roze Roos
Sterre
Oasis
Chocolate Cookie
Blond
Guus
Pannetoet
VeryCherry
25 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Het is maar een forum - Pagina 3 Empty Re: Het is maar een forum

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 2:30

VeryCherry schreef:Das goed hoor smile

Jeuj! En sorry voor de verkeerde quote, heb een kater Embarassed

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  VeryCherry ma 7 maa 2011 - 2:31

Tea-Leaf schreef:

Geeft niet, ik heb het toch gelezen Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 2:32

Het is ook maar een forum. Ik kan hier mijn verhaal kwijt en ik heb er veel mensen leren kennen door dit forum. Er zijn topics die ik lees en die ik wel degelijk serieus neem. Maar dat is de grens. Verder neem ik het allemaal niet zo serieus. Ik heb mijn eigen leven ook nog.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 2:34

VeryCherry schreef:
Tea-Leaf schreef:

Geeft niet, ik heb het toch gelezen Wink

True. Je hebt ook n PM!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 4:56

Ik vind het leuk om hier mee te lezen maar zou ook wel zonder kunnen. Ik hoef niet van iedereen alles te weten. Ik ben zelf ook niet zo actief. Er zijn hier bepaalde onderwerpen die ik leuk vind om te lezen. Ik zou zelf ook niet zo snel een topic openen en daar mijn verhaal neer zetten. Ik begrijp dat het voor veel mensen dit forum wel belangrijk en dat respecteer ik.

Gast
Gast

Bericht  Isis ma 7 maa 2011 - 6:20

Ja, ik neem het forum serieus als het topic erom vraagt. Neemt het forum een grote plaats in in mijn leven? Nee, maar wel een plaats. Ik reageer amper en lees vooral mee, omdat er voor mij toch wat drempels zijn om mee te forummen: ik ben vaak te lui, heb er niet veel op te zeggen, denk dat ik mijn mening moet nuanceren maar heb er op dat moment geen zin in, er leest toch geen kat mee,... En ik vind het ook gewoon leuker om mee te lezen. En dat doe ik om de twee dagen meestal, een klein half uurtje. Da's mijn momentje van ontspanning. 'Vroeger' (toen ik nog Yvette was op het vorig forum) reageerde ik meer, dan vooral in de persoonlijk-pijler, maar sinds ik in de hulpverlening werk, is dat moeilijker geworden.

@Trisha; hoe je jezelf omschrijft komt mij zeer bekend voor, tegen al die dingen loop ik ook aan. Lastig soms, he!

Isis
Isis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10

Bericht  Zora ma 7 maa 2011 - 6:29

Ik snap eigenlijk sowieso de uitspraak 'het is maar een forum' nooit zo. Er zitten gewoon echte mensen die posten, echte uitspraken doen, echte ervaringen delen. Als er af en toe een grappig topic is, dan hoef je dat niet 'serieus te nemen' want het is een grapje, net als in het echte leven. Mensen die zeggen dat ze het forum niet echt serieus nemen omdat het gewoon ontspanning is, dat is toch geen reden? Als je 's avonds op de bank een film ligt te kijken is dat ook ontspannend, en toch ook 'serieus te nemen'? Ik snap de woordkeus geloof ik niet zo Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 7:08

Zora schreef:Ik snap eigenlijk sowieso de uitspraak 'het is maar een forum' nooit zo. Er zitten gewoon echte mensen die posten, echte uitspraken doen, echte ervaringen delen. Als er af en toe een grappig topic is, dan hoef je dat niet 'serieus te nemen' want het is een grapje, net als in het echte leven. Mensen die zeggen dat ze het forum niet echt serieus nemen omdat het gewoon ontspanning is, dat is toch geen reden? Als je 's avonds op de bank een film ligt te kijken is dat ook ontspannend, en toch ook 'serieus te nemen'? Ik snap de woordkeus geloof ik niet zo Very Happy

Nou chickie, dan zal ik je dat even uitleggen.;-) Ik denk dat het zo kan zijn dat een forum door een deel van de forummers niet zo serieus kan worden genomen, omdat je 'praat' met onbekende(re) mensen. Dan neemt het in je gevoelsleven wellicht een minder belangrijke plaats in dan wanneer het om mensen gaat die dichter bij je staan. Ik moet zelf ook bekennen dat ik me echt niet de ellende van iedereen hier aan kan trekken, daar staat 95% van de forummers te ver voor bij me vandaan. Jou ken ik en spreek/zie ik ook buiten het forum om, dus leeft jouw leventje veel meer voor mij, doordat het er ook is als de pc uitzet en ik je via sms/email/telefoongesprek/in de kroeg (vooral dat laatste moeten we snel weer doen!!:-D) spreek.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 7:15

Guattari schreef:
Zora schreef:Ik snap eigenlijk sowieso de uitspraak 'het is maar een forum' nooit zo. Er zitten gewoon echte mensen die posten, echte uitspraken doen, echte ervaringen delen. Als er af en toe een grappig topic is, dan hoef je dat niet 'serieus te nemen' want het is een grapje, net als in het echte leven. Mensen die zeggen dat ze het forum niet echt serieus nemen omdat het gewoon ontspanning is, dat is toch geen reden? Als je 's avonds op de bank een film ligt te kijken is dat ook ontspannend, en toch ook 'serieus te nemen'? Ik snap de woordkeus geloof ik niet zo Very Happy

Nou chickie, dan zal ik je dat even uitleggen.;-) Ik denk dat het zo kan zijn dat een forum door een deel van de forummers niet zo serieus kan worden genomen, omdat je 'praat' met onbekende(re) mensen. Dan neemt het in je gevoelsleven wellicht een minder belangrijke plaats in dan wanneer het om mensen gaat die dichter bij je staan. Ik moet zelf ook bekennen dat ik me echt niet de ellende van iedereen hier aan kan trekken, daar staat 95% van de forummers te ver voor bij me vandaan. Jou ken ik en spreek/zie ik ook buiten het forum om, dus leeft jouw leventje veel meer voor mij, doordat het er ook is als de pc uitzet en ik je via sms/email/telefoongesprek/in de kroeg (vooral dat laatste moeten we snel weer doen!!:-D) spreek.

Maar dat je iemand niet persoonlijk kent, betekent dat toch niet dat je nog wel wat empathie kan tonen? Dan kan je mensen toch wel serieus behandelen, ook al is het via het geschreven woord op een forum ipv in het echte leven? Ik snap niet zo waarom daar onderscheid in moet worden gemaakt. Ja natuurlijk, vrienden trek je je wel echt wat van aan, maar het betekent toch niet dat je op een forum dan van alles kunt zeggen en alles maar als een lolletje ziet? Ik denk inderdaad niet dat je de ellende van iedereen moet aantrekken, dat is ook niet te doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 7:19

Maar dat bedoelde ik ook niet hoor, Marin. Ik vind het idioot dat het elkaar niet persoonlijk kennen een vrijbrief zou zijn om dan als een freak from nature te reageren op een ander. Ik vind de opmerking 'het is maar een forum' dan ook nog niet eens zozeer getuigen van weinig empathie, maar eerder van je expres dommer voordoen dan je bent. Het zegt voor mij meer over degene die deze dooddoener post, dan over degene die bijv. een topic heeft geopend over een bepaald probleem.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 7:19

Haha ok, dan begrijpen we elkaar! smile

Gast
Gast

Bericht  Jordana ma 7 maa 2011 - 7:22

Ik heb me van de week wel een reactie aangetrokken van het forum en het is nog zo dat ik me echt vraag waar ze de lef van daan haalde om zo een reactie te plaatsen.

Het lukt me echt wel om het van me af te zetten.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346

Bericht  Lady4 ma 7 maa 2011 - 7:22

Het feit dat jij er een topic over opent, geeft toch eigenlijk aan dat jij het forum ook serieus neemt? Anders zou je er geen topic over openen.

Ik ben het eens met Zora, Marin en Trisha. Vind het heel fijn om hier mijn verhaal te kunnen doen, als ik daar in real life niet altijd zin in hebt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  SuperGrover ma 7 maa 2011 - 7:38

Ik neem het ook wel serieus. Het is internet, maar toch heb ik het idee sommigen van jullie toch wel enigszins te kennen omdat ik zoveel van jullie gelezen heb. Bepaalde dingen hier kunnen mij ook echt wel bezig houden. Ik vind het ook oprecht jammer dat Darcy weg is, en Lilith.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Zora ma 7 maa 2011 - 8:00

Guattari schreef:

haha, dank voor de uitleg. Ik ben zo opgelucht dat je me serieus neemt Laughing

Maar even serieus :p ik blijf erbij dat ik het een gekke woordkeus vind. Dan zou het toch moeten zijn dat je je het forum niet (zo) aantrekt bijvoorbeeld, of dat het geen/weinig indruk op je maakt o.i.d. Maar het niet serieus nemen...hmmm. Denk je dan dat iedereen die hier post dat voor de grap doet? Very Happy Iedereen zit hier om een bepaalde reden, ontspanning, steun, vermaak. Als je er dan bij blijft dat je het niet serieus neemt, suggereert dat je jezelf niet serieus neemt. Maar goed, ik denk dat ik val over de woordkeus en niet over de achterliggende gedachte dan :p
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:20

Zora, het taalpuristje!:P

Ik snap wat je bedoelt; niet serieus nemen vind ik ook een wat lullige woordkeuze.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:21

Lady4 schreef:Het feit dat jij er een topic over opent, geeft toch eigenlijk aan dat jij het forum ook serieus neemt? Anders zou je er geen topic over openen.

Ho stop! Ga me geen woorden in de mond leggen. Je kan om verschillende redenen een topic openen. In dit geval ben ik vooral geinteresseerd in de beweegredenen van mijn medeforummers en met name welke reacties er komen op de topictitel en de vraag. Ik heb zelf ook al aangegeven hoe ik er wel over denk.

Laatst aangepast door Megara op ma 7 maa 2011 - 8:23; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:23

Ik vind dat je wel vrij defensief reageert op bepaalde reacties.

Gast
Gast

Bericht  aniet ma 7 maa 2011 - 8:23

Ik denk dat Lady4 het in het algemeen bedoelt.
Dat als je dus een topic opent dat je dan wel degelijk serieus het forum benaderd.
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Zora ma 7 maa 2011 - 8:25

Guattari schreef:Zora, het taalpuristje!:P

Ik snap wat je bedoelt; niet serieus nemen vind ik ook een wat lullige woordkeuze.

Ok dan. Phieuw nerd
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:26

aniet schreef:Ik denk dat Lady4 het in het algemeen bedoelt.
Dat als je dus een topic opent dat je dan wel degelijk serieus het forum benaderd.

In dat geval wel. Dat iemand op een forum zit dat is daar sowieso al bewijs van. Toch kan ik soms de manier van omgaan met elkaar of de soort reacties totaal niet serieus nemen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:26

Als ik dit als maar gewoon een forum zou beschouwen, dan zou ik hier niet dagelijks komen. Ik ben oprecht benieuwd naar sommige mensen en ook benieuwd hoe zij over bepaalde zaken denken. Ook al is het internet, ken ik velen niet persoonlijk, het doet me toch wat.

Gast
Gast

Bericht  aniet ma 7 maa 2011 - 8:37

ABE schreef:Als ik dit als maar gewoon een forum zou beschouwen, dan zou ik hier niet dagelijks komen. Ik ben oprecht benieuwd naar sommige mensen en ook benieuwd hoe zij over bepaalde zaken denken. Ook al is het internet, ken ik velen niet persoonlijk, het doet me toch wat.
+1
mooi gezegd ABE!
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  rapa nui ma 7 maa 2011 - 8:42

SuperGrover schreef:Ik neem het ook wel serieus. Het is internet, maar toch heb ik het idee sommigen van jullie toch wel enigszins te kennen omdat ik zoveel van jullie gelezen heb. Bepaalde dingen hier kunnen mij ook echt wel bezig houden. Ik vind het ook oprecht jammer dat Darcy weg is, en Lilith.

Wanneer en waarom is Darcy weggegaan?

rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 7 maa 2011 - 8:43

rapa nui schreef:
SuperGrover schreef:Ik neem het ook wel serieus. Het is internet, maar toch heb ik het idee sommigen van jullie toch wel enigszins te kennen omdat ik zoveel van jullie gelezen heb. Bepaalde dingen hier kunnen mij ook echt wel bezig houden. Ik vind het ook oprecht jammer dat Darcy weg is, en Lilith.

Wanneer en waarom is Darcy weggegaan?

Ik geloof dat zij weg is gegaan omdat ze er ook geen zin meer in had. Maar eigenlijk ook omdat ze het wel welletjes vond na 5 jaar.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: