colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur
+10
Guus
VeryCherry
xxDila
Roxi3
Susan
Zora
Chocolate Cookie
SuperGrover
Jeanette
Winegum
14 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur
SuperGrover schreef:Maar Dila, is jou dan weleens door een collectant gevraagd waarom je niet geeft? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, niet alleen is het asociaal, maar een collectant offert vrijwillig zijn tijd op en door elke nee-zegger zo uit te horen, kost het dagen om zo'n rondje af te maken.
Het is me inderdaad een paar keer gevraagd, wel netjes maar toch.
"Mag ik vragen waarom u niet wilt doneren? / O, geeft u al op een andere manier aan dit goede doel? / Weet u wat er allemaal voor goeds wordt gedaan met uw bijdrage?"
Dat soort vragen.
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
SuperGrover schreef:Zora schreef:SuperGrover schreef:Zora schreef:Overal het algemeen stoor ik me niet zo aan mensen aan de deur, maar djeeees wat zijn die Jehova's volhardend. We hebben hier om de hoek een Jehova-kerk (?) dus ze komen best vaak langs. Toen ik hier net woonde (20 jr) wilden ze het met me hebben over hoe erg de jeugd van tegenwoordig wel niet was En dat ik wel een groot gat in mijn leven moest hebben zonder Jezus o.i.d. Men, en ook gewoon niet ophouden als ik zeg dat ik er niet van gediend ben.
Ik werd er laatst echt enorm ingeluisd. Dat meisje, nog een jong meisje, jaar of 15, begon met zeggen: "Ik heb een nieuw hart gekregen". Ik dacht dus dat het ging om een goed doel, dat ze ernstig ziek was geweest en een harttransplantatie had ondergaan... Dus ik was wel geïnteresseerd, vraag hoe dat zo kwam. Zegt ze daarna: "Ja, want Jezus is in mijn hart komen wonen". Nou 20 minuten later stond ik daar nog steeds, ik kreeg dr gewoon niet weg!
Dude, kon je deur niet gewoon dicht doen? Zouden ze daar met z'n allen van tevoren de meest afschuwelijke cliché uitspraken bedenken, en dan lekker op pad gaan ofzo...
Nou dit was niet aan de deur, dit was toen ik zat te lunchen op een bankje in Zwolle, anders had ik dat sowieso gedaan. Maar er zijn ook weleens Jehova's aan de deur gekomen, die als je de deur dicht smijt, je blijven spammen door briefjes en boekjes door de brievenbus te dumpen.
gewoon de boekjes/brieven weer terug drukken
Gast- Gast
Wij krijgen hier elke week wel zo'n student aan de deur, dan weer voor Kankerfonds, dan weer voor weetikhetfonds.
Maar die beginnen een heel verhaal met "Goedenavond ik zal mij even voorstellen............" en dat gaat minutenlang door. De eerste keer bleef ik braaf luisteren en vervolgens vriendelijk bedankt. Maar nu zeg ik al direct "sorry, voor je jouw hele verhaal doet....wij hebben geen interesse".
En idd, altijd als ik met verschonen/voeding/etc bezig ben. Van de week stond ik met een krijsend kind op de arm en fles in de hand (en als hij de fles ziet is het schreeeeeeeeeeeeeeeuwen) en toch ging de persoon zn verhaaltje doen Moest wel open doen, want ik stond eerst in de keuken en hij zag mij al staan.
Maar die beginnen een heel verhaal met "Goedenavond ik zal mij even voorstellen............" en dat gaat minutenlang door. De eerste keer bleef ik braaf luisteren en vervolgens vriendelijk bedankt. Maar nu zeg ik al direct "sorry, voor je jouw hele verhaal doet....wij hebben geen interesse".
En idd, altijd als ik met verschonen/voeding/etc bezig ben. Van de week stond ik met een krijsend kind op de arm en fles in de hand (en als hij de fles ziet is het schreeeeeeeeeeeeeeeuwen) en toch ging de persoon zn verhaaltje doen Moest wel open doen, want ik stond eerst in de keuken en hij zag mij al staan.
Gast- Gast
Bij collectes geef ik altijd, ook al is het maar 50 cent. We hebben daar een speciaal potje kleingeld voor. Ik vind het wel zo netjes om wat te geven.
Verkooppraatjes en mensen die je een geloof op komen dringen wijs ik ( wel op nette manier ) altijd af.
Wij hebben wel een sticker geen reclame/colportage maar wel huis-aan-huis krantjes.
Verkooppraatjes en mensen die je een geloof op komen dringen wijs ik ( wel op nette manier ) altijd af.
Wij hebben wel een sticker geen reclame/colportage maar wel huis-aan-huis krantjes.
Laatst aangepast door Tea-Leaf op ma 7 maa 2011 - 4:36; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Maple schreef:Ik realiseer me nu dat er hier eigenlijk zelden collectes aan de deur staan. Colportage gebeurt hier wel heel veel, vooral voor uitvaartverzekeringen en energiemaatschappijen. Doodziek word je ervan.
Kun je zo'n sticker gewoon bij de gemeente halen?
Gast- Gast
Ik had pas Jehova's aan de deur, had black metal aanstaan en de tussendeur open laten staan, dus ze konden heerlijk meegenieten. Toen zijn ze snel afgetaaid, maar pas nadat ze me een gezegende dag hadden toegewenst
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Bij ons wordt zo weinig gecollecteerd dat ik me er niet eens aan kan ergeren. Als ze tijdens het eten komen doen we niet open, als ik bezig ben met mijn dochter doe ik niet open, mijn man zou dan eventueel wel open kunnen doen maar als het niet uitkomt is het pech. Voor Jehova's heb ik geen tijd, nooit. Voor verkooppraatjes ook niet.
Gast- Gast
VeryCherry schreef:Ik had pas Jehova's aan de deur, had black metal aanstaan en de tussendeur open laten staan, dus ze konden heerlijk meegenieten. Toen zijn ze snel afgetaaid, maar pas nadat ze me een gezegende dag hadden toegewenst
Whahahahaha
Gast- Gast
In de flat komt bijna nooit iemand, ik schrik me ook altijd kapot als er echt aan mijn voordeur aangebeld wordt.
Alex167 schreef:VeryCherry schreef:Ik had pas Jehova's aan de deur, had black metal aanstaan en de tussendeur open laten staan, dus ze konden heerlijk meegenieten. Toen zijn ze snel afgetaaid, maar pas nadat ze me een gezegende dag hadden toegewenst
Whahahahaha
Ik had die muziek ook echt niet voor hun opgezet, want ik wist niet eens dat ze eraan kwamen
Snap ik, haha. Maar wel grappig
Ik verwachtte een keer bezoek 's morgens dus de bel ging en ik dacht dat het mijn bezoek was. Waren het Jehova's. Ik heb gezegd dat ik iemand verwachtte, zeiden ze: Ja, de Heer zeker? Ik zei dat die al binnen zat en dat er nog iemand anders zou komen. Toen waren ze ook zo weg, hahaha. Ik ben trouwens gelovig en vind het nogal irritant dat mensen hun geloof zo opdringen, ik doe dat toch ook niet?
Ik verwachtte een keer bezoek 's morgens dus de bel ging en ik dacht dat het mijn bezoek was. Waren het Jehova's. Ik heb gezegd dat ik iemand verwachtte, zeiden ze: Ja, de Heer zeker? Ik zei dat die al binnen zat en dat er nog iemand anders zou komen. Toen waren ze ook zo weg, hahaha. Ik ben trouwens gelovig en vind het nogal irritant dat mensen hun geloof zo opdringen, ik doe dat toch ook niet?
Gast- Gast
Whahahaha, ik ben absoluut niet gelovig. Maar als ik dat wel zou zijn zou ik er niemand mee lastig vallen.
Ik vind die lui die op straat pamfletten uitdelen ook zo irritant, om een of andere reden vinden ze het altijd nodig om te zeggen dat Jezus me wel zal redden.
Heb ooit, jaren geleden, in Utrecht iemand gehad die zo'n beetje de halve binnenstad achter me aan gelopen was om te vragen wat er sterker was. "Het licht of de duisternis"
Ik vind die lui die op straat pamfletten uitdelen ook zo irritant, om een of andere reden vinden ze het altijd nodig om te zeggen dat Jezus me wel zal redden.
Heb ooit, jaren geleden, in Utrecht iemand gehad die zo'n beetje de halve binnenstad achter me aan gelopen was om te vragen wat er sterker was. "Het licht of de duisternis"
Collectes geef ik altijd wat maar de rest ben ik snel klaar mee.
Op Curacao had ik jehova's (jaja daar zitten ze ook) aan de deur, en ze reageerde niet echt goed op het nieuws dat ze bij mij aan het verkeerde adres waren omdat ik niet geloof dat er een god is. ze begonnen een beetje te sputteren en toen ben ik snel binnen twee waterijsjes gaan halen.
Die gaf ik met de boodschap dat het het heetste moment van de dag was en dat ze vast wel wat afkoeling konden gebruiken, fijne dag nog!
Toen zei er een 'och wat vriendelijk, dat had ik niet verwacht' Dus toen heb ik maar gejubeld dat mensen die niet in God geloven echt wel aardig kunnen zijn en heb ze een prettige dag verder gewenst... daahaaag!
Op Curacao had ik jehova's (jaja daar zitten ze ook) aan de deur, en ze reageerde niet echt goed op het nieuws dat ze bij mij aan het verkeerde adres waren omdat ik niet geloof dat er een god is. ze begonnen een beetje te sputteren en toen ben ik snel binnen twee waterijsjes gaan halen.
Die gaf ik met de boodschap dat het het heetste moment van de dag was en dat ze vast wel wat afkoeling konden gebruiken, fijne dag nog!
Toen zei er een 'och wat vriendelijk, dat had ik niet verwacht' Dus toen heb ik maar gejubeld dat mensen die niet in God geloven echt wel aardig kunnen zijn en heb ze een prettige dag verder gewenst... daahaaag!
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Alleen collectes vind ik niet irritant, en dan wil ik ook altijd wel iets geven, maar de laatste tijd zijn het nooit meer mensen met een collectebus bij ons. Ze willen gelijk maandelijks een bedrag afschrijven en daar heb ik geen zin in, dus dat wijs ik ook altijd af. Vraag me al een tijdje af waarom er niet meer gecollecteerd wordt, maar dat is dus blijkbaar iets plaatselijks?
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Hahaha, Goochempie, geweldig
Twee jaar geleden op Koninginnedag liepen we naar de plaatselijke braderie en werden we aangesproken door een dame van de jubelgemeente. Ze vroeg aan mijn man wie de heerser is in zijn leven. Wat zegt ie: "Mijn vrouw."
Twee jaar geleden op Koninginnedag liepen we naar de plaatselijke braderie en werden we aangesproken door een dame van de jubelgemeente. Ze vroeg aan mijn man wie de heerser is in zijn leven. Wat zegt ie: "Mijn vrouw."
Gast- Gast
Alex167 schreef:Hahaha, Goochempie, geweldig
Ik krijg ze ook zo nu en dan aan de deur. Maar dan begin ik Engels te lullen met een plat Eastender-accent, en dan zijn ze ook zo weer weg
Edit: collectes vind ik niet irritant, trouwens. Als ze op een ongelegen moment bellen, dan doe ik niet open. Zoals jij omschrijft, Dromertje, dat je je dochter met halve poepbillen in de box legt om open te kunnen doen, dat heb ik dus echt nooit gedaan. Als het belangrijk is dan wachten ze wel of dan komen ze maar even terug, of als het mensen zijn die ik ken dan bellen ze maar even op de telefoon. Wat ook wel scheelt is dat mijn voordeur rechtstreeks op mijn woonkamer uitkomt. Als ik een beetje hard roep 'momentje' dan horen ze dat gewoon door de brievenbus
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Wees blij dat je snel genoeg wegkwam! Ik ben een x spontaan gedoopt terwijl ik weg probeerde te komen, maar niet snel genoeg was.VeryCherry schreef:
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Arcade schreef:Wees blij dat je snel genoeg wegkwam! Ik ben een x spontaan gedoopt terwijl ik weg probeerde te komen, maar niet snel genoeg was.VeryCherry schreef:
Serieus?! Wat onbeschoft zeg!
Ik merk altijd te laat dat het jehova's zijn. Dan sta ik al weer binnen met het foldertje in mijn handen
Maar goed, ze zijn ook niet vervelend ofzo, zo lang ze maar geen discussie met me aan proberen te gaan.
Maar goed, ze zijn ook niet vervelend ofzo, zo lang ze maar geen discussie met me aan proberen te gaan.
Gast- Gast
Een foldertje in comic sans
Zero schreef:Ik merk altijd te laat dat het jehova's zijn. Dan sta ik al weer binnen met het foldertje in mijn handen
Mijn broer heeft dat ook wel eens gehad, toen had iemand in zijn studentenhuis het blaadje aangepakt. Maar ze kregen vervolgens wel om de haverklap post en nog meer jehova's voor de deur! Kennelijk hadden ze een soort register van mensen die die blaadjes wél aanpakten en dus mogelijk wél geinteresseerd waren...
RYW- Ratel
Ik moet zeggen dat ik bijna altijd wel wat geef aan collectanten. Ik heb zelf een keer gecollecteerd en ik weet hoe vervelend het is als mensen steeds nee zeggen. Daarbij, de meeste goede doelen draag ik ook wel een warm hart toe.
Jehova's getuigen heb ik ook geen probleem mee. Ik zeg altijd netjes dat ik niet geinteresseerd ben en dan wensen ze mij netjes een gezegende dag en gaan ze weer. Geen probleem dus.
Dan heb je de sportclubs die koek of wc papier willen verkopen ten bate van de clubs. Die sla ik altijd vriendelijk af.
Het vervelendst vind ik de energieverkopers aan de deur. Als ik op tijd in de gaten heb dat ze in onze straat actief zijn, doe ik dan ook niet open. Soms ontkomt het me, en dan moet ik meestal bot zeggen dat ik geen interesse heb of gewoon de deur dichtdoen, want die zijn het volhardendst.
Jehova's getuigen heb ik ook geen probleem mee. Ik zeg altijd netjes dat ik niet geinteresseerd ben en dan wensen ze mij netjes een gezegende dag en gaan ze weer. Geen probleem dus.
Dan heb je de sportclubs die koek of wc papier willen verkopen ten bate van de clubs. Die sla ik altijd vriendelijk af.
Het vervelendst vind ik de energieverkopers aan de deur. Als ik op tijd in de gaten heb dat ze in onze straat actief zijn, doe ik dan ook niet open. Soms ontkomt het me, en dan moet ik meestal bot zeggen dat ik geen interesse heb of gewoon de deur dichtdoen, want die zijn het volhardendst.
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Ik moet zeggen dat ik bijna altijd wel wat geef aan collectanten. Ik heb zelf een keer gecollecteerd en ik weet hoe vervelend het is als mensen steeds nee zeggen. Daarbij, de meeste goede doelen draag ik ook wel een warm hart toe.
Vind je het als collectant dan bijvoorbeeld ook stom als mensen niet zoveel geld geven?
Zelf heb ik vaak niet zoveel kleingeld in huis. Ik geef de euromunten en 50 cent munten vaak als zakgeld aan mijn zoon, dus die heb ik niet... soms heb ik dan maar 80 cent aan kleingeld om te geven aan een collecte, en dat vind ik zelf dan soms best lullig, dat het zo weinig is..
RYW- Ratel
RYW schreef:Break Of Day schreef:Ik moet zeggen dat ik bijna altijd wel wat geef aan collectanten. Ik heb zelf een keer gecollecteerd en ik weet hoe vervelend het is als mensen steeds nee zeggen. Daarbij, de meeste goede doelen draag ik ook wel een warm hart toe.
Vind je het als collectant dan bijvoorbeeld ook stom als mensen niet zoveel geld geven?
Zelf heb ik vaak niet zoveel kleingeld in huis. Ik geef de euromunten en 50 cent munten vaak als zakgeld aan mijn zoon, dus die heb ik niet... soms heb ik dan maar 80 cent aan kleingeld om te geven aan een collecte, en dat vind ik zelf dan soms best lullig, dat het zo weinig is..
Nee, als ze maar iets geven. Ik geef zelf ook niet heel veel. Meestal iets tussen de 50 cent en een euro.
Gast- Gast
Ik kon er wel om lachen! Ja het is heel onbeschoft natuurlijk, maar ik kan me nu wel lekker zorgeloos misdragen.
Arcade- Fluisteraar
- Aantal berichten : 101
Punten : 132
Registratiedatum : 14-12-10
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Halloween: kinderen aan de deur?
» Kerstwensen aan de deur + fooi
» Vocht in deur??
» Speen de deur uit
» Verkopers aan de deur
» Kerstwensen aan de deur + fooi