Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur

+10
Guus
VeryCherry
xxDila
Roxi3
Susan
Zora
Chocolate Cookie
SuperGrover
Jeanette
Winegum
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur Empty colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 2:02

wat vinden jullie daarvan? Ik denk dat de meeste mensen jehova's en colportage irritant vinden, maar wat vinden jullie van collectes? Eigenlijk moet ik eerlijk zeggen dat ik dat ook bloedirritant vind. Ze komen óf onder het eten óf wanneer ik bezig ben mijn mijn dochter. Stiekem ben ik aan het overwegen om een sticker op de deur te plakken met geen colportage, collectes en geloofsovertuigers, maar ik ben nog in twijfel of ik dat t.o.v. de collecte's kan maken..

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur Empty Re: colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 2:18

Collectes vind ik niet irritant, mensen die je iets op willen dringen aan je eigen voordeur wel.

Gast
Gast

colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur Empty Re: colportage/collectes/geloofsovertuigers aan de deur

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 2:43

Ik vind collectes ook niet heel vervelend, maar vind het inderdaad wel minder dat ze altijd op die onmogelijke tijden komen. Maar dat doen ze natuurlijk ook niet voor niks, dan zijn de meeste mensen thuis en dan kunnen de meeste mensen ook pas collecteren volgens mij, aangezien ze dat voor zover ik vrijwillig naast hun baan doen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 2:45

Wij hebben wel een sticker tegen colportage, maar voor collectes doe ik eigenlijk altijd wel open, al komen die idd altijd op de meest ongelegen tijdstippen. Alleen als ik net de kinderen in bad doe, doe ik niet open, maar verder dus wel.

Gast
Gast

Bericht  Winegum za 5 maa 2011 - 3:19

Bij ons komen ze praktisch nooit aan de deur, lang leven 5 hoog wonen. Maar voor collectes vind ik dat wel jammer, die zijn hier zolang wij wonen (1,5 jaar) nog nooit aan de deur geweest. Toen ik nog thuis woonde gaf ik daar wel altijd geld aan.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 3:20

Auxo schreef:Ik vind collectes ook niet heel vervelend, maar vind het inderdaad wel minder dat ze altijd op die onmogelijke tijden komen. Maar dat doen ze natuurlijk ook niet voor niks, dan zijn de meeste mensen thuis en dan kunnen de meeste mensen ook pas collecteren volgens mij, aangezien ze dat voor zover ik vrijwillig naast hun baan doen.

Het is inderdaad vrijwillig. Rond etenstijd is handig, want dan zijn veel mensen thuis. Als veel mensen niet thuis zijn, ga ik nog een rondje. Maar ik heb niet zo'n zin om drie rondjes te gaan lopen. (Ja, ik schrijf de nummers op, dat is hier heel gebruikelijk)

Gast
Gast

Bericht  Jeanette za 5 maa 2011 - 3:25

Collectanten vind ik niet vervelend, die geef ik wel geld. Het zijn meestal ook bekenden die dit doen (ja, dat krijg je als je in een gehucht woont :P ). Verkopers vind ik irritant en wimpel ik gewoon snel af.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 3:26

Jeanette schreef:Collectanten vind ik niet vervelend, die geef ik wel geld. Het zijn meestal ook bekenden die dit doen (ja, dat krijg je als je in een gehucht woont :P ). Verkopers vind ik irritant en wimpel ik gewoon snel af.

Waar woon jij dan als ik vragen mag. Vlakbij Oeteldonk ?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 3:29

Ik vind collectes niet irritant, heb juist bewondering voor mensen die vrijwillig langs de deuren gaan voor een goed doel. Meestal geef ik wel iets. Mensen die langs komen voor hun geloofsovertuiging vind ik apart. Snap nooit zo goed wat ze van me willen en als ik zeg dat ik al geloof, dan lijkt het alsof ze dit niet geloven. Ik heb ook wel eens een heel gesprek met zo iemand gevoerd, uiteindelijk bleek dat zij echt alleen hun eigen geloof geschikt achten voor een plekje in de hemel. Dat vind ik getuigen van zóveel arrogantie en ja dat vind ik wel irritant. Wie ben jij om me te vertellen dat mijn geloof minderwaardig is? Daaruit spreekt zo'n hard oordeel...

Gast
Gast

Bericht  Jeanette za 5 maa 2011 - 3:50

Theedoosje schreef:
Jeanette schreef:Collectanten vind ik niet vervelend, die geef ik wel geld. Het zijn meestal ook bekenden die dit doen (ja, dat krijg je als je in een gehucht woont :P ). Verkopers vind ik irritant en wimpel ik gewoon snel af.

Waar woon jij dan als ik vragen mag. Vlakbij Oeteldonk ?

Ja klopt. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 4:04

collectanten an sich vind ik ook niet irritant, ik vind het vooral irritant dat ze het áltijd voor elkaar weten te krijgen om op een ongelegen tijdstip te komen. Nu kunnen wij niet zien wie er voor de deur staat, dus ik doe eigenlijk altijd wel open, want voor hetzelfde geld staat één van onze ouders of vrienden ofzo voor de deur. Dat resulteert wel eens in een dochter in de blote kont, poep half van de billtjes geveegd in de box (boxkleed vies, dus extra was), en dan heel snel naar beneden om de deur open te doen en dan staat er een collectant. Als ze nou gewoon op een tijdstip komen dat mij uit komt Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 4:16

Hier is `s avonds vaak de bel eruit dus we hebben er vrij weinig last van Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 5:11

Met collectes heb ik geen problemen.

Mensen die proberen dingen te verkopen (zowel materiaal als geloofsovertuigingen), houd ik het liefst ver uit mijn buurt met een 'Sorry, geen tijd'..

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover za 5 maa 2011 - 6:37

Ja Dromertje, want de collectanten kunnen natuurlijk vanaf de straat feilloos aanvoelen wanneer jij wel of geen tijd hebt... Ik heb collecte gelopen en dan zijn er echt mensen die je dat gaan verwijten. Dat vind ik echt zo belachelijk en eigenlijk ook behoorlijk asociaal.

Verder, colporteurs vind ik echt verschrikkelijk, maar Jehova's nog veel erger. Die krijg je nooit van je leven weer weg. Het zou eens andersom moeten zijn, dat ik als ongelovige met mijn voet tussen de deur van die Jehova's ga staan, met bewijzen waarom god niet bestaat. Nou, dan heb je de poppen aan het dansen...
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Chocolate Cookie za 5 maa 2011 - 7:19

Birgit schreef:Collectes vind ik niet irritant, mensen die je iets op willen dringen aan je eigen voordeur wel.
+1, Precies mijn gedachten
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zora za 5 maa 2011 - 7:48

Overal het algemeen stoor ik me niet zo aan mensen aan de deur, maar djeeees wat zijn die Jehova's volhardend. We hebben hier om de hoek een Jehova-kerk (?) dus ze komen best vaak langs. Toen ik hier net woonde (20 jr) wilden ze het met me hebben over hoe erg de jeugd van tegenwoordig wel niet was Very Happy En dat ik wel een groot gat in mijn leven moest hebben zonder Jezus o.i.d. Men, en ook gewoon niet ophouden als ik zeg dat ik er niet van gediend ben. Meestal doe ik uiteindelijk maar gewoon de deur dicht, terwijl zij door yipyappen. Seriously, ik ben best beschaafd al zeg ik het zelf, maar bij Jehova's aan de deur...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast za 5 maa 2011 - 7:49

SuperGrover schreef:Ja Dromertje, want de collectanten kunnen natuurlijk vanaf de straat feilloos aanvoelen wanneer jij wel of geen tijd hebt... Ik heb collecte gelopen en dan zijn er echt mensen die je dat gaan verwijten. Dat vind ik echt zo belachelijk en eigenlijk ook behoorlijk asociaal.

Verder, colporteurs vind ik echt verschrikkelijk, maar Jehova's nog veel erger. Die krijg je nooit van je leven weer weg. Het zou eens andersom moeten zijn, dat ik als ongelovige met mijn voet tussen de deur van die Jehova's ga staan, met bewijzen waarom god niet bestaat. Nou, dan heb je de poppen aan het dansen...

En om die reden overweeg ik dus om zo'n sticker op de deur te plakken. Wij doneren sinds kort op een andere manier aan een goed doel, dus ik draag mijn steentje wel bij.

Gast
Gast

Bericht  Susan za 5 maa 2011 - 7:50

Als er een collectant aan de deur is geef ik meestal wel iets als ik kleingeld bij de hand heb, tegen de rest zeg ik meestal dat ik geen interesse heb. Als ik boven met de kinderen bezig ben doe ik meestal helemaal niet open.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Roxi3 zo 6 maa 2011 - 1:45

Van mij mag iedereen bij me aanbellen en als ik niet de druk bezig ben doe ik ook met alle liefde open.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  SuperGrover zo 6 maa 2011 - 2:13

Zora schreef:Overal het algemeen stoor ik me niet zo aan mensen aan de deur, maar djeeees wat zijn die Jehova's volhardend. We hebben hier om de hoek een Jehova-kerk (?) dus ze komen best vaak langs. Toen ik hier net woonde (20 jr) wilden ze het met me hebben over hoe erg de jeugd van tegenwoordig wel niet was Very Happy En dat ik wel een groot gat in mijn leven moest hebben zonder Jezus o.i.d. Men, en ook gewoon niet ophouden als ik zeg dat ik er niet van gediend ben.

Ik werd er laatst echt enorm ingeluisd. Dat meisje, nog een jong meisje, jaar of 15, begon met zeggen: "Ik heb een nieuw hart gekregen". Ik dacht dus dat het ging om een goed doel, dat ze ernstig ziek was geweest en een harttransplantatie had ondergaan... Dus ik was wel geïnteresseerd, vraag hoe dat zo kwam. Zegt ze daarna: "Ja, want Jezus is in mijn hart komen wonen". Nou 20 minuten later stond ik daar nog steeds, ik kreeg dr gewoon niet weg!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 6 maa 2011 - 2:15

Ik realiseer me nu dat er hier eigenlijk zelden collectes aan de deur staan. Colportage gebeurt hier wel heel veel, vooral voor uitvaartverzekeringen en energiemaatschappijen. Doodziek word je ervan.

Kun je zo'n sticker gewoon bij de gemeente halen?

Gast
Gast

Bericht  Zora zo 6 maa 2011 - 2:23

SuperGrover schreef:
Zora schreef:Overal het algemeen stoor ik me niet zo aan mensen aan de deur, maar djeeees wat zijn die Jehova's volhardend. We hebben hier om de hoek een Jehova-kerk (?) dus ze komen best vaak langs. Toen ik hier net woonde (20 jr) wilden ze het met me hebben over hoe erg de jeugd van tegenwoordig wel niet was Very Happy En dat ik wel een groot gat in mijn leven moest hebben zonder Jezus o.i.d. Men, en ook gewoon niet ophouden als ik zeg dat ik er niet van gediend ben.

Ik werd er laatst echt enorm ingeluisd. Dat meisje, nog een jong meisje, jaar of 15, begon met zeggen: "Ik heb een nieuw hart gekregen". Ik dacht dus dat het ging om een goed doel, dat ze ernstig ziek was geweest en een harttransplantatie had ondergaan... Dus ik was wel geïnteresseerd, vraag hoe dat zo kwam. Zegt ze daarna: "Ja, want Jezus is in mijn hart komen wonen". Nou 20 minuten later stond ik daar nog steeds, ik kreeg dr gewoon niet weg!

Dude, kon je deur niet gewoon dicht doen? Zouden ze daar met z'n allen van tevoren de meest afschuwelijke cliché uitspraken bedenken, en dan lekker op pad gaan ofzo...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  SuperGrover zo 6 maa 2011 - 2:28

Zora schreef:
SuperGrover schreef:

Dude, kon je deur niet gewoon dicht doen? Zouden ze daar met z'n allen van tevoren de meest afschuwelijke cliché uitspraken bedenken, en dan lekker op pad gaan ofzo...

Nou dit was niet aan de deur, dit was toen ik zat te lunchen op een bankje in Zwolle, anders had ik dat sowieso gedaan. Maar er zijn ook weleens Jehova's aan de deur gekomen, die als je de deur dicht smijt, je blijven spammen door briefjes en boekjes door de brievenbus te dumpen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  xxDila zo 6 maa 2011 - 2:32

Ik vind collectes niet irritant, maar ik doe er niet aan. Ik heb serieus een lijst uitgeprint met wat die leuke hoge piefjes daar verdienen. Als mensen me dan vragen waarom zeg ik; "omdat hoge pief pietje snot hier ruim 3 ton verdient, laat die maar wat doneren!"

Bedoel hoezo er is geld nodig maar de hoge pief kan wel 3 ton mee naar huis nemen? Laat die het lekker met 40.000 doen ofzo en dan is er opeens 260.000 beschikbaar.. Kom op zeg! Suspect
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  SuperGrover zo 6 maa 2011 - 2:48

Maar Dila, is jou dan weleens door een collectant gevraagd waarom je niet geeft? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord, niet alleen is het asociaal, maar een collectant offert vrijwillig zijn tijd op en door elke nee-zegger zo uit te horen, kost het dagen om zo'n rondje af te maken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: