Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerstwensen aan de deur + fooi

+3
Rovine
Sarah1985
Marin
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 8:04

Ik kreeg net zo'n jongetje aan de deur, in de stromende regen. Hij zei dat ie van (naam bedrijf, géén idee wat) was, en dat ie me een fijne kerstdagen wenste.

Ik kreeg helemaal niets, geen foldertje, geen krantje, of iets.

Ik bedankte 'm dus, maar ik zei dat ik geen geld had (ik heb ook echt geen kleingeld), en heb de deur weer dicht gedaan.

Tja.. Wat moet je daar nou mee? Het is toch normaal dat die krantenbezorgers rond de kerst aanbellen en dat je dan wat fooi geeft? Maar dit was echt een kindje van een jaar of 14 denk ik, die niks te geven had. Wat moet je daar mee? Zou jij wel iets geven? Bij zo'n krantenbezorger zou ik dat wel doen, maar dit vind ik zo raar!

Voelde me wel onwijs lullig omdat ie door de stromende regen liep. En zonet ging de bel nog DRIE keer. Ik heb toen niet meer open gedaan.

Wat zou jij doen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:07

Als ze echt van zo'n folder/ krantenbedrijf zijn hebben ze vaak wel een kaartje.
Maar als ze niets bij zich hebben zou ik ook niks geven, dan kan iedereen wel langs de deuren gaan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 8:08

Waarom geven ze dan niets? Dat is toch gebruikelijk? Ze doen dat toch tijdens het folders brengen, zou je zeggen?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:09

Meestal hebben ze wel een kaartje bij zich. Dan geef ik ze ook altijd wel wat geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:09

Ik denk dan omdat ze helemaal nergens werken! :P
Want als ze dat wel zouden doen zouden ze wel iets bij zich hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Sarah1985 do 15 dec 2011 - 8:09

hier doen ze het vaak met de folders of de weekkrant. Vreemd dat hij niks had dan had ik ook niks gegeven
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:10

Hier krijgen ze niks Rolling Eyes
Wij willen ook geen folders laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Rovine do 15 dec 2011 - 8:12

Niks geven. Het zal niet de eerste zijn die gewoon langs de deuren gaat terwijl hij niks bezorgt. Van mijn 11e tot mijn 14e bezorgde ik weekbladen zoals tv-gidsen, Donald Duck, Libelle enzo. Ik kreeg dus wel altijd kaartjes en ging ermee langs de deuren. Dan hoorde ik regelmatig dat de jongens van de reclamefolders ook al langsgeweest waren terwijl die helemaal geen kaartjes hadden. Nu woonde ik in een klein dorp waar iedereen elkaar kende, dus er waren geen mensen die zich uitgaven als folderbezorger van het één of ander. Maar ik weet dat dat in zeker grotere steden wel gebeurde.

Zonder kaartje of een blad/folder waar ik niet om gevraagd heb krijgen ze zeker geen fooi.


Laatst aangepast door Rovine op do 15 dec 2011 - 8:14; in totaal 1 keer bewerkt
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Monte do 15 dec 2011 - 8:14

Hier doen ze het eigenlijk nooit tijdens het folders lopen, maar altijd apart. Maar dan hebben ze wel zo'n visitekaartje van het bedrijf dat ze dan aan je geven en dan geef ik altijd wat geld. Meestal kregen wij 3 verschillende pakketten met folders, nu nog maar 1(ik krijg bijv. nooit meer de v&d en hema). Volgens sommigen in de buurt gooit de loper ervan de folders gewoon weg, zonder te hoeven lopen. Nou als er nu dus iemand aan de deur is vraag ik welke folders er in dat pakket zitten(want namen van bedrijven ken ik niet) en geef ik diegene waarvan ik niets krijg dus echt niets(verwacht namelijk wel dat ze aan de deur komen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 8:15

Deze had idd geen kaartje, dus zal wel gewoon geprobeerd hebben wat los te krijgen. Vind ik 'm een stuk minder zielig in de regen Wink

Maar mét kaartje, dus wel echt folder bezorgers, vind ik ook wel raar hoor. Ik dacht dat je altijd op z'n minst een kerstwens-kaartje kreeg, of gewoon de folders zelf. Van zo'n kaartje in hun hand had ik ook nog nooit gehoord. Mocht die langskomen, krijgt diegene dan iig wel wat (mits ik kleingeld heb)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  girli do 15 dec 2011 - 8:16

Ik zou degene(n) die hier folders bezorgen nog niet herkennen als mn leven er vanaf hangt, dus hier krijgen ze niets. De helft van de tijd krijg ik niets en ik weet niet of ze gewoon om geld komen schooien of niet.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Esperanza do 15 dec 2011 - 8:17

Normaal gesproken hebben ze wel een kaartje of geven ze de folders die ze rondbrengen af, dus het lijkt erop dat hij niet echt een bezorger was.

Haha, ik zou na die tijd ook niet meer open doen Wink
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Rovine do 15 dec 2011 - 8:18

Soms waren mensen niet thuis, dus dan gooide ik al wel vast de gids in de brievenbus omdat je het niet kan maken die 3 dagen later te bezorgen en ik was er dan toch. Dan ging ik later met enkel het kaartje terug. Maar die kreeg ik dus wel echt van de bezorgdienst.

Reclamefolderbezorgers fooi geven is naar mijn weten niet gebruikelijk omdat je er niet om gevraagd hebt, zoals een krant of tijdschrift. Sommigen proberen het toch.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 8:19

Esperanza schreef:

Haha, ik zou na die tijd ook niet meer open doen Wink

Ja er werd gewoon nog 3x gebeld! Straks wilde ie schuilen ofzo, of plassen.. Ja dahaaag. Ik heb ook twee uur door de regen gelopen vandaag, nou blijf ik droog binnen met de deur dicht Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:21

Ik doe de deur niet open voor onbekenden. Scheelt weer Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Marin do 15 dec 2011 - 8:22

Zusje schreef:Ik doe de deur niet open voor onbekenden. Scheelt weer Very Happy.

Scheelt ook nogal dat jij hoog woont, mij zien ze gewoon zitten op de bank laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:25

Joy_ schreef:
Zusje schreef:Ik doe de deur niet open voor onbekenden. Scheelt weer Very Happy.

Scheelt ook nogal dat jij hoog woont, mij zien ze gewoon zitten op de bank laughcry

Ja, daarom hou ik daar ook niet zo van. Ik zou dan wel gordijnen nemen, tenminste, van die verticale lamellen ofzo dat ze me niet meer zien zitten dus :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Esperanza do 15 dec 2011 - 8:29

Joy_ schreef:
Esperanza schreef:

Haha, ik zou na die tijd ook niet meer open doen Wink

Ja er werd gewoon nog 3x gebeld! Straks wilde ie schuilen ofzo, of plassen.. Ja dahaaag. Ik heb ook twee uur door de regen gelopen vandaag, nou blijf ik droog binnen met de deur dicht Wink
Haha, ja dat risico wil je niet lopen! Ik hou er ook niet van om open te doen, gelukkig woon ik in een appartementencomplex en wordt er bijna nooit aangebeld.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:50

Ik denk dat deze jongen gewoon op een slimme manier iets wilde verdienen smile
De mensen die hier aan de deur komen met een kaartje, geef ik wel altijd iets.
Ik ben zelf erg blij met mijn eindejaarsuitkering en gun deze mensen ook een extraatje.
De meesten hier zijn trouwens al wat ouder en ik denk dat als je als volwassene folders of kranten moet gaan lopen naast je baan of aow, je het echt niet breed hebt en ik hoop dat ik dan een beetje bijdraag aan fijne kerstsagen voor deze mensen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Jezzie do 15 dec 2011 - 8:55

Als ze niks bij zich hebben, dan zou ik ook niks geven.
Dan geloof ik er niks van. Als ze echt zo'n krant of blad bezorgen, dan krijgen ze echt wel een kaartje wat ze moeten geven.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gast do 15 dec 2011 - 8:58

Hier is ook zo'n jongen, die hoort de folders op dinsdag te bezorgen, hij bezorgt ze OF niet of vrijdag pas... en nou liet hij gister een ander kind het geld ophalen... daaaaag...

Mijn ouders doen zelf de ochtendkrant (telegraaf) en vinden het toch erg fijn dat ze waardering krijgen voor elke ochtend voor 7en de krant te bezorgen.

Ik loop nu zelf voor 5 weken de stadskrant, omdat degene voor mij ontslagen is (die deed ze dus ook nooit) krijg volgende week de kaartjes, maar ben nu al benieuwd wat voor reacties ik krijg 'ik heb al maaanden geen krant gehad en nu ineens 5x wel' Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstwensen aan de deur + fooi Empty Re: Kerstwensen aan de deur + fooi

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum