Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Speen de deur uit

+12
-Ieniemienie-
meisjesmama
JD
Petteflet
Susan
knets
Rupsie
Thunder
Meeko
Theeleut
VeryCherry
Dolphinne
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Speen de deur uit

Bericht  Dolphinne ma 4 apr 2011 - 0:06

Mijn zoontje is nu bijna 2,5 en we vinden het binnenkort wel eens tijd om de speen de deur uit te doen. Hij mag de speen nu alleen nog in bed hebben (of als hij ziek is ook wel in de kamer).

Hoe hebben jullie dit gedaan en hoe oud was je kindje toen? Heb je nog tips?

Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  VeryCherry ma 4 apr 2011 - 0:11

Mijn zoontje was vier toen ik die speen zat was, hij had hem toen nog alleen in bed om in slaap te komen en toen heb ik hem verteld dat hij nou zo'n grote jongen was dat de speen ook wel weg kon. Daarna hebben we hem samen weggegooid smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Theeleut ma 4 apr 2011 - 0:40

Mijn dochter was bijna 1 jaar toen ze van de speen af was. Ze kreeg hem al een paar maanden alleen in bed nog.
Ik kwam er op een dag achter dat haar speen nog in de auto lag (kwamen net terug van vakantie met de auto) en had geen zin meer die te pakken Embarassed

Ze is gewoon in slaap gevallen die avond zonder speen en heeft er daarna nooit meer naar getaald.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Meeko ma 4 apr 2011 - 0:59

Senna was ruim 2. Ze had m toen zowiezo alleen nog maar met slapen. Hebben op een dag gewoon gezegd dat ie weg was. Ze heeft er nog wel een paar dagen om gevraagd maar het was verder geen drama ofzo.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Thunder ma 4 apr 2011 - 1:30

Toen ik zwanger was van de tweede hebben we hem samen weggegooid, omdat hij grote broer zou worden. Het heeft gelukkig nooit geen problemen gegeven en hij heeft er nooit meer om gevraagd.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Dolphinne ma 4 apr 2011 - 1:33

Bedankt voor jullie reacties meiden!
Ik had nu het idee om het misschien tegelijk te doen met zijn nieuwe bed.
Binnenkort gaat hij over naar een groter bed. Dan is hij dus groot en ook te groot voor de speen.

Maar aan de andere kant ben ik bang dat hij al aan zijn nieuwe bed moet wennen en dan ook de speen weg wordt misschien wel een aantal moeilijke nachten.

Meer tips zijn altijd welkom!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Thunder ma 4 apr 2011 - 1:36

Daar was ik ook wel bang voor hoor Dolphinne. Mijn oudste werd dus én grote broer én kreeg een nieuw bed én hij moest naar een andere kamer. Wonderwel ging het hier prima en zonder problemen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Rupsie ma 4 apr 2011 - 2:20

Ons zoontje (wordt in mei 2 jaar) had ook altijd een speen nodig.
Wel hebben we hem vrij snel aangewend dat die alleen nodig was in bed. Dus daar bleef hij ook altijd liggen.
De laatste tijd leek het gewoon een aangewen voor hem. Hij zat er meer mee te spelen dan dat hij er echt op zuigde met het slapengaan.

Wij hebben hem in februari verteld dat hij een grote jongen was en geen speen meer nodig was. We hebben hem gezegd dat we hem in de prullenbak hadden gegooid (was niet zo, stel je voor als het niet lukte).
De eerste dagen duurde het langer voor hij in slaap viel. Hij was het er dan niet altijd mee eens. Maar toch doorgezet en echt al heel snel (met een week zeker) ging het vanzelf.

Ben dolblij dat hij er zo makkelijk vanaf was. Ik had zelf ook de gedachte om hem weg te doen zodra hij naar het grote bed ging, maar we vonden dat er dan teveel veranderingen waren (verhuizen, vanaf dan in een groot bed, slaapt nu nog in ledikant, nieuwe kamer voor hem alleen, hij slaapt nu samen met z'n zus op de kamer, een klein babietje erbij) zodat we het toch al eerder gedaan hebben.
Rupsie
Rupsie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 318
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  knets ma 4 apr 2011 - 3:11

Jordan had z'n speen aan sinterklaas gegeven in z'n schoen... Hij was toen 2,5 jaar.. Na 3 maanden is hij begonnen met duimen en nu duimt ie nog Mad . Achteraf heb ik spijt dat ik niet later die speen heb weggedaan... Die speen had hij alleen maar snachts en nu duimt hij de hele dag door pffff
knets
knets
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 246
Punten : 265
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Susan ma 4 apr 2011 - 3:57

Ezra heeft nog heel lang verschrikkelijk veel behoefte gehad aan zijn speen, dat begint nu pas minder te worden, hij gaat steeds vaker zonder speen naar bed (buiten slaaptijd mag hij sowieso geen speen).

Yrsa heeft er nu al steeds minder behoefte aan. Het scheelde bij haar al toen we overstapten van Bibi naar Nuby omdat we het idee hadden dat ze van die spenen van Bibi last kreeg van haar huidje. Ze moet meer moeite doen om die speen van Nuby in haar mondje te houden, waardoor ze er sowieso nooit achteloos mee rondloopt, buiten het bed hoeft ze 'm sowieso dus niet en in bed ook haast niet meer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Petteflet ma 4 apr 2011 - 5:03

Luka slaapt nu sinds paar weken zonder tut. Hij had hem de laatste tijd sowieso alleen nog als hij naar bed ging, maar vond dat wel heerlijk altijd. Hij had er nog echt behoefte aan.
Maar paar weken geleden was ie hem kwijt geraakt op het kdv en de reserve had ie ook kwijt gemaakt. Hij moest dus zonder gaan slapen. Dit ging heel goed dus hebben we doorgezet. Nu taalt hij er helemaal niet meer naar.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  JD ma 4 apr 2011 - 5:18

wat wij op t werk vaak doen (kinderopvang) als een ouder vertelt dat ze graag van de speen afwillen, is met het kindje en de speen naar de babygroep lopen, hem/haar vertellen dat hij al heel groot is en de speen niet meer zo nodig heeft, en hem/haar de speen vervolgens aan 1 van de babyleidsters laten geven, zodat de speen voortaan voor de kleine baby's is....werkt altijd!

dus dit kun je ook thuis doen. je hebt vast wel baby's in je omgeving van vriendinnen/familie. samen met je zoontje de speen aan die baby geven, die heeft hem tenslotte harder nodig omdat ie nogg klein is...ach, gewoon een verhaaltje omheen verzinnen:) het werkt altijd omdat de peuter zich in dit geval dan megagroot en stoer voelt
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  meisjesmama ma 4 apr 2011 - 5:37

Mijn oudste heeft haar speen nog voor in bed. We hebben aangegeven dat als ze 4 is ze moet stoppen met haar speen. Eerdere pogingen lijden hier tot duimen en dat vonden we helemaal geen goed idee. Ze weet al een tijd dat ze straks geen speen meer krijgt en ik hoop dat het ook zo voorspoedig gaat als ze nu zegt.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  -Ieniemienie- ma 4 apr 2011 - 6:51

Onze dochter was 1 jaar toen wij vonden dat ze hem niet meer nodig had.
We hebben hem na haar verjaardag weg gelaten en ze heeft er nooit meer naar omgekeken.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 9:53

Ciske had hem tussen de 1,5 en 2 jaar alleen nog s'nachts en op een gegeven moment heb ik hem gewoon zonder speen naar bed gebracht. Toen hij gewoon ging slapen zonder, heb ik alle spenen verstopt en hij heeft er niet meer om gevraagd.
Nu loopt hij soms ineens met de speen van Janneman en dan zeg ik dat spenen voor baby's zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 20:04

knets schreef:Jordan had z'n speen aan sinterklaas gegeven in z'n schoen...
Tygo heeft hem ook in zijn schoen gedaan, al werd hij toen wel bijna 4! Ik vond dat niet erg, hij viel er alleen mee in slaap. Als ik 's nachts bij hem ging kijken lag dat ding ergens op zijn kussen. Bij Jens maak ik er ook geen probleem van. Pas als hij naar de basisschool gaat vind ik hem te groot voor een fiep. Nu ga ik er nog geen moeite voor doen. De fiep is heilig voor Jens namelijk en ik ben blij dat hij tegenwoordig goed slaapt. Ook hij valt er alleen mee in slaap trouwens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Kat1980 di 5 apr 2011 - 0:05

Sunprincess schreef:Ciske had hem tussen de 1,5 en 2 jaar alleen nog s'nachts en op een gegeven moment heb ik hem gewoon zonder speen naar bed gebracht. Toen hij gewoon ging slapen zonder, heb ik alle spenen verstopt en hij heeft er niet meer om gevraagd.
Nu loopt hij soms ineens met de speen van Janneman en dan zeg ik dat spenen voor baby's zijn.

Hahaha, hier dus precies hetzelfde! Jamie heeft al vanaf een maand of 4 geen speen meer, wou hem gewoon opeens niet meer. Maar nu zijn baby broertje er 1 heeft, is het toch wel erg interessant. Maar ook wij zeggen dat spenen voor baby's zijn.

On topic: Mijn schoonzus heeft tegen haar dochter gezegd dat de speen kapot was (zelf kapot geknipt) en toen hebben ze hem samnen weggegooid. Zij heeft er toen ook nooit meer om gevraagd.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  mirrie di 5 apr 2011 - 0:37

tygo was vlak voor hij 3 werd vd speen af. hij heeft hem altijd alleen in bed gehad of bij uitzondering als hij ziek of moe was. de speen ging kapot op zaterdagavond en we hadden er maar 1. ja toen konden we geen nieuwe kopen en hebben tygo uitgelegd dat wanneer je speen kapot gaat je er echt te groot voor bent. een paar dagen mopperen en daarna nooit meer over gehoord.
nina heeft hem ook alleen in bed. ik denk dat zij er eerder vanaf is dan tygo. zij heeft veel minder ´band´ met de speen. als ze naar bed gaat ziet ze hem op de plank liggen en oh ja die moet ook nog mee in bed maar verder taalt ze er niet naar. dat was bij tygo wel anders, die kon echt zeuren om de speen overdag.
mirrie
mirrie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 149
Punten : 159
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Dolphinne wo 27 apr 2011 - 1:27

Even een up met de beslissing:

We hebben besloten om vanaf vandaag met de speen te stoppen.
Hij heeft ook vanaf vandaag zijn grote bed.

Vanmiddag voor het slapen hebben we zijn speen buiten op een krukje neergelegd zodat de vogels hem op kunnen halen voor de baby-vogeltjes.
Dat vond hij zelf ook een goed idee. Hij vond het ook erg leuk om hem buiten te leggen.
Alleen toen hij in bed lag, was het wel even huilen. Ik heb toen snel de speen weggehaald buiten en we zijn toen gaan kijken dat de speen nu echt weg is en de vogels hem dus mee hebben genomen voor de baby-vogeltjes.

Hij is daarna weer naar bed gegaan en na een minuut of 10-15 is hij in slaap gevallen zonder zijn speen in zijn nieuwe bed.
Hopelijk blijft het zo voorspoedig gaan en wordt hij niet vannacht tig keer wakker....
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Teddyaapje wo 27 apr 2011 - 6:58

Wat fijn dat het zo goed ging en wat een leuk idee van die babyvogeltjes! Super!

Onze buurvrouw zei gistere dat ze de oudste ook van de speen af wilden hebben en ze tegen hem hadden gezegd dat als hij 4 werd (binnenkort) ze de speen samen weg zouden gooien omdat hij dan te groot zou zijn. Hierop had hij gezegd dat hij hem wilde inpakken en cadeau wilde geven aan ons zoontje! Echt super lief!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 21:01

En? Hoe is het vannacht gegaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Leah wo 27 apr 2011 - 21:03

Ik ben ook heel benieuwd!
Leah
Leah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 59
Punten : 69
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Dolphinne wo 27 apr 2011 - 22:29

Hij lag om 10 voor 8 in bed gisteravond. Heeft toen nog geen 10 minuutjes gehuild en is toen in slaap gevallen.
Vanochtend om 10 over 7 werd hij pas wakker!! En was hij gewoon vrolijk.
Hij heeft dus gewoon helemaal doorgeslapen zonder zijn speen!! Very Happy:D

Gistermiddag was het nog wel even drama toen hij wakker werd. Toen heeft hij ruim een half uur in bed liggen huilen. Hij wilde er ook niet uit, ik moest weg uit zijn kamer. Hij leek toen gewoon even verdrietig te willen zijn om zijn speen.
Maar de avond en nacht ging dus eigenlijk zonder problemen.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 3:44

Wat goed zeg! Hier durf ik er echt nog niet aan te beginnen hoor. Onze Jens is zwaar gehecht aan zijn fiepke. Ik wil hem dat nu nog niet ontnemen. Komt vanzelf wel een keertje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Susan do 28 apr 2011 - 4:38

Het komt ook wel. Bij Ezra was de behoefte opeens een stuk minder en op een gegeven moment taalde hij niet meer naar de speen. Ik heb 'm nooit cold turkey weggegooid of zo.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Speen de deur uit Empty Re: Speen de deur uit

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum