Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Deur op slot?

+4
chipa
Tania
Parel
Linda
8 plaatsers

Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Deur op slot?

Bericht  Linda do 6 dec 2012 - 7:22

Voorheen kon dochter haar eigen slaapkamerdeur nog niet open maken. Die tijd is nu wel aangebroken. Ook wil ze niet meer in een slaapzak slapen, dus ze kan zo de hort op.

Gister bracht man haar naar bed. Ik lag zelf ook op bed. En op een gegeven moment hoorde ik de deur open gaan, dus ik dacht dat het man was. Maar nee, het was dochter die voor m'n neus stond, man lag heerlijk te slapen.

Ze is nu boven een feestje aan het vieren in haar eentje. In haar kamer en op de overloop aan het rennen. Niet handig...

Hoe lossen jullie dat op?

De deurklink kan niet omhoog. Man had het over een schuifje, maar ik weet niet of dat nou echt was is. Wat vinden jullie? Iemand tips?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Parel do 6 dec 2012 - 7:24

Traphekje voor haar slaapkamerdeur?
Met zo´n schuifje ben ik bang dat ze het idee krijgt dat ze opgesloten zit .. Misschien een haakje? Dan kan de deur wel op een kier.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 7:27

Ik zou er tijdelijk een slotje op doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Tania do 6 dec 2012 - 7:30

Hier komt er een haakje/slotje op de deur als J. in een groot bed gaat slapen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  chipa do 6 dec 2012 - 7:32

Deur helemaal afsluiten zou ik zelf niet doen. Traphekje kan werken als ze dan verder niets heeft waar ze op kan staan en dan eroverheen klimmen.

Neefje van me liep zijn bedje uit, naar beneden en de deur uit. Overdag terwijl oma op zat te passen. Stond de buurman ineens voor de deur met m'n neefje. Oma had niets gemerkt....
Dus in ieder geval hier altijd de voordeur en achterdeur van het huis op slot.


Laatst aangepast door chipa op do 6 dec 2012 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Steep do 6 dec 2012 - 7:33

Ik zou ook voor een traphekje kiezen. Niets is zo vervelend om opgesloten te zijn in een kamer, dat is voor een kind niet anders lijkt me. Daarnaast zou ik het ook niet veilig vinden, ik wil gelijk naar 'm toe kunnen zonder eerst een sleutel om te draaien, over een hekje kan ik nog springen (mocht er bijvoorbeeld brand uitbreken in zijn kamertje)
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Susan do 6 dec 2012 - 7:37

Als Ezra wakker is komt hij ook van zijn kamer af, maar ik zou hem nooit in zijn kamer opsluiten, hij raakt al overstuur als zijn deur een beetje klemt. Als hij van zijn kamer komt brengen we hem terug en blijven bij hem tot hij weer slaapt, soms is dat binnen een minuut en soms duurt het langer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Tania do 6 dec 2012 - 7:53

Ik ken m'n zoontje, als die door heeft dat hij naar onze kamer kan dan kan ik elke minuut naar boven of hij gaat M. wakker maken. Dan maar op slot, daar went hij vast wel aan. Uiteraard probeer ik eerst zonder maar ik weet vrij zeker dat het er na 2 dagen op zit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 7:57

Er zitten hier nog haakjes op de deur van de vorige bewoners. Wij hebben eigenlijk alleen de deurklink omhoog gedaan en de haakjes niet gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 8:38

Ik zou nooit de deur op slot doen. Ik wil dat wanneer mijn kinderen bang zijn of naar gedroomd hebben naar me toe kunnen komen. Het lijkt me heel naar als je al bang bent en je bent nog opgesloten ook. OOk met brand zou ik het eng vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  kwak do 6 dec 2012 - 8:46

persoonlijk loop ik liever 100x naar boven en een slot op de deur.
Ik had ook gedacht dat D. de boven verdieping onderste boven ging halen maar het gaat heel goed vanaf dag 1.
af en toe komt ze nog even uit bed en dan leggen we haar gewoon in bed. Soms kruipt ze in ons bed als ze niet kan slapen, prima dat mag. Ze laat alles in de kasten.
Misschien scheelt het hier ook dat D. geen speelgoed op d'r kamer heeft dus ze kan eigenlijk niks anders dan slapen.

een slot vind ik ook wel eng hoor, straks breekt er brand uit of iets anders engs en dan kan je kind helemaal niet zelf de kamer uit.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Linda do 6 dec 2012 - 8:50

Dat van de veiligheid is inderdaad een goed punt. Maar zomaar overal rond kunnen lopen vind ik ook niet veilig.

Een haakje lijkt me juist niet handig, dan kunnen haar vingers tussen de deur komen als ze daar mee gaat spelen.

Normaal gesproken blijft man altijd bij haar tot ze slaapt. Het lukte haar voorheen niet om zelfstandig in slaap te vallen, op sommige dagen een keer na.
Net stuurde ze man weg, heeft daarna nog gefeest, maar nu is het stil. Ik zou het knap vinden als het haar nu wel lukt. Ik zal zo eerst eens gaan kijken, misschien ligt ze wel op de overloop te slapen, haha.

We gaan het maar even een paar dagen aankijken hoe dit zo gaat. Hoewel ik net als Tania wel het idee heb dat ze het echt bont gaat maken. Ze trekt altijd van alles uit de kast om maar niet te hoeven slapen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  kwak do 6 dec 2012 - 8:57

kun je dan niet op haar kleding kast een haakje maken dan kan ze die niet meer leeg trekken en evt een haakje op de overige deuren boven zodat ze alleen op de overloop en haar kamer kan komen, dan is vast de lol er zo af. teminste dat lijkt me als je alleen maar op de overloop en je eigen kamer kan komen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Linda do 6 dec 2012 - 9:02

Ja, dat is inderdaad een beter idee!

Haar kast heeft ze tot nu toe met rust gelaten, dat scheelt! We hebben een nieuwe kast voor haar waar ze dan helemaal niet meer bij kan.
Het is meer dat ik bang ben dat ze op onze kamer iets doet (stopcontact, snoeren enzo) en de voorraadkast plundert. Dus het is een goed idee om daar dan een haakje op te doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  kwak do 6 dec 2012 - 9:14

dan zou ik daar eerder een slot op doen, dan kan hij op slot als ze naar bed gaat en als jullie gaan slapen kan het slot er weer af.

je kan ook evt jullie kamer ook "kids proof" maken met van die kindersloten op de stopcontacten.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Coco do 6 dec 2012 - 9:17

Wij hebben er geen slot op, hun deur staat sowieso altijd op een kier zodat ze uit hun kamer kunnen en als we beneden zijn roepen ze ons bij het traphekje en anders lopen ze naar ons bed. 's nachts zijn ze nog nooit de douche of andere kamer ingelopen. Alleen met naar bed gaan, maar dan blijven we sowieso bij ze anders slapen ze om 00.00 nog niet.

Ik zou er dan overigens eerst voor kiezen om een slot op de andere deuren te zetten waar ze niet mag komen als jullie er niet bij zijn.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Linda do 6 dec 2012 - 9:22

Ze is toch helemaal alleen in slaap gevallen (in haar bedje)! cheers
Ben trots op haar!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  kwak do 6 dec 2012 - 9:30

goed zeg!
misschien heb je straks wel helemaal geen slot nodig als het nieuwe er af is!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deur op slot? Empty Re: Deur op slot?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum