Neiging om altijd zelfde kleertjes te pakken...herkenbaar?
+3
bella
Bruintje Beer
Susan
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Neiging om altijd zelfde kleertjes te pakken...herkenbaar?
Elke avond leg ik kleertjes voor volgende dag klaar, en ik merk dat ik telkens neig om zelfde kleertjes te pakken want "dan ziet hij er zo lief/stoer/schattig uit".
Andere kleertjes zijn ook leuk, maar hebben nèt niet dat leuke effect Moet nu van mezelf ook andere kleertjes aantrekken, anders liggen die maar te liggen.
Heb het zelf vaak al wanneer ik voor de kast sta, maar nu ook bij mijn kleine mannetje dus.
Andere kleertjes zijn ook leuk, maar hebben nèt niet dat leuke effect Moet nu van mezelf ook andere kleertjes aantrekken, anders liggen die maar te liggen.
Heb het zelf vaak al wanneer ik voor de kast sta, maar nu ook bij mijn kleine mannetje dus.
Gast- Gast
Re: Neiging om altijd zelfde kleertjes te pakken...herkenbaar?
Ik leg kleertjes altijd op volgorde. Soms ligt er dan een shirt bovenaan waar ik op dat moment even geen broek bij heb en dan pak ik de volgende, maar in principe hou ik wel die volgorde aan, anders doe ik hetzelfde. Ik heb wel bij allebei de kindjes een paar lievelingsoutfits en ipv onderaan de stapel leg ik die dan halverwege.
Gast- Gast
Arden, dat is ook een idee zeg! Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen, op volgorde in de kast hangen/leggen.
Gast- Gast
Ik heb ook wel een paar favorieten ja, ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, dat heb ik ook. Mijn dochter is lang en slank, dus ik vind strakke kleertjes haar altijd het mooiste staan, anders ziet het er al snel zo flodderig uit. Ik heb in alle maten kleding gehad die ik haar uiteindelijk nooit heb aangedaan. Ben ook een enorme impulsaankoper, dat probeer ik sinds twee maanden in te tomen.
Gast- Gast
Ohja heel herkenbaar! Ik heb hier ook 2 favo setjes, en als die niet in de was zitten gaan die ook meestal wel aan
Maar wissel zo nu en dan ook wel af.
Maar wissel zo nu en dan ook wel af.
Gast- Gast
Heb ik ook tijdje gedaan, 5 setjes voor de hele week klaarleggen (behalve weekend), maar dan had ik dinsdag 2 shirtjes nodig ivm vlekken en toen klopte de logica niet meer, want toen pakte ik truitje van woensdag en was er geen truitje meer die bij broek woensdag paste
Sowieso krijgt X. thuis niet zn mooiste kleertjes aan. Op KDV wel, en als we op visite gaan oid ook.
Sowieso krijgt X. thuis niet zn mooiste kleertjes aan. Op KDV wel, en als we op visite gaan oid ook.
Gast- Gast
Ik bewaar mijn favoriete combi's voor haar ook voor als we bijvoorbeeld een verjaardag hebben of er komt een vriendin langs, ik vind het dan ook zonde om het aan te trekken als we alleen Ezra gaan halen en brengen en boodschappen doen. Dan ziet niemand het verder, want dan zit haar jas er overheen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Is wel herkenbaar. Vooral toen ze nog heel klein was had ik dat. Nu heb ik dat niet meer zo. Tuurlijk heb je mindere leuke kleertjes die trek ik dan aan als ik weet dat we die dag niets gaan doen en lekker een luierdagje houden. Maar over het algemeen heb ik geen favokleertjes ze zijn gewoon allemaal leuk!!!
Dus hier draagt ze alles.
Dus hier draagt ze alles.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
ivax schreef:Heb ik ook tijdje gedaan, 5 setjes voor de hele week klaarleggen (behalve weekend), maar dan had ik dinsdag 2 shirtjes nodig ivm vlekken en toen klopte de logica niet meer, want toen pakte ik truitje van woensdag en was er geen truitje meer die bij broek woensdag paste
Hier zowel thuis als elders de 'mooie' kleren aan! Vind het leuk om ze alle dagen weer iets aan te trekken, en te denken, ja dat staat ze mooi! Hier ook geregeld hetzelfde aan hoor. Mijn vriend snapt nooit dat ik overal combi's van heb, maar aan de moeders hier te horen ben ik niet de enigste
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Ik heb hier ook favoriete kledingstukken. Sommige dingen heeft ze maar zo weinig aan, echt zonde eigenlijk. Wel doe ik haar altijd de minst leuke broeken aan naar m'n moeder omdat ze daar altijd naar t bos gaat en over boomstammen gaat klimmen, of in de modder valt :p Wat ik altijd zo vervelend vind op mijn werk (bso) dat er dan kinderen zijn die niet buiten mogen spelen, want ze hebben hun nieuwe broek aan! Doe dan een oude broek aan denk ik dan.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Meeko schreef:Ik heb hier ook favoriete kledingstukken. Sommige dingen heeft ze maar zo weinig aan, echt zonde eigenlijk. Wel doe ik haar altijd de minst leuke broeken aan naar m'n moeder omdat ze daar altijd naar t bos gaat en over boomstammen gaat klimmen, of in de modder valt :p Wat ik altijd zo vervelend vind op mijn werk (bso) dat er dan kinderen zijn die niet buiten mogen spelen, want ze hebben hun nieuwe broek aan! Doe dan een oude broek aan denk ik dan.
zeggen ouders dat echt, dat hun kinderen niet naar buiten mogen omdat ze nieuwe broek aan hebben
wat zielig zeg voor die kinderen
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Meeko: helemaal mee eens (van die broeken die mooi moeten blijven)! Alsof de kinderen daar om geven, die willen gewoon lekker spelen.
Voor de mama's van iets oudere kindjes: hebben die van jullie ook een eigen smaak? Tomas heeft een duidelijke voorkeur voor kleding:
- met streepjes
- in de kleuren blauw en paars
- bruine broeken
En vaak staat het nog bij elkaar ook, maar das meer toeval geloof ik.
Op mijn vorige werkplek (kdv) mocht een meisje van 2 jaar elke ochtend zelf uitkiezen wat ze aantrok. Die had meestal hele rare combinaties aan van een lichtroze broek en een donkerblauw t-shirt met een auto erop (van haar broer). En één keer kwam ze zelfs in pyama naar de opvang (vader: 'die wilde ze persé aan'). Euhm dat vind ik dus wel heel ver gaan.
Als Tomas iets uitkiest dat ik niet mooi vindt lieg ik dat het vies is en in de was moet, en dan stop ik het stiekem terug in de la haha
Voor de mama's van iets oudere kindjes: hebben die van jullie ook een eigen smaak? Tomas heeft een duidelijke voorkeur voor kleding:
- met streepjes
- bruine broeken
Op mijn vorige werkplek (kdv) mocht een meisje van 2 jaar elke ochtend zelf uitkiezen wat ze aantrok. Die had meestal hele rare combinaties aan van een lichtroze broek en een donkerblauw t-shirt met een auto erop (van haar broer). En één keer kwam ze zelfs in pyama naar de opvang (vader: 'die wilde ze persé aan'). Euhm dat vind ik dus wel heel ver gaan.
Als Tomas iets uitkiest dat ik niet mooi vindt lieg ik dat het vies is en in de was moet, en dan stop ik het stiekem terug in de la haha
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Arden schreef:Ik leg kleertjes altijd op volgorde. Soms ligt er dan een shirt bovenaan waar ik op dat moment even geen broek bij heb en dan pak ik de volgende, maar in principe hou ik wel die volgorde aan, anders doe ik hetzelfde. Ik heb wel bij allebei de kindjes een paar lievelingsoutfits en ipv onderaan de stapel leg ik die dan halverwege.
Zo doe ik het ook! Zo wordt alles gedragen en vergeet je niet snel iets. Plus dat ik alle kleertjes zo leuk vind dat ik niet snel iets niet aan zou trekken hier. Wel heb ik natuurlijk mijn favorieten.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
banjer49 schreef:Meeko schreef:Ik heb hier ook favoriete kledingstukken. Sommige dingen heeft ze maar zo weinig aan, echt zonde eigenlijk. Wel doe ik haar altijd de minst leuke broeken aan naar m'n moeder omdat ze daar altijd naar t bos gaat en over boomstammen gaat klimmen, of in de modder valt :p Wat ik altijd zo vervelend vind op mijn werk (bso) dat er dan kinderen zijn die niet buiten mogen spelen, want ze hebben hun nieuwe broek aan! Doe dan een oude broek aan denk ik dan.
zeggen ouders dat echt, dat hun kinderen niet naar buiten mogen omdat ze nieuwe broek aan hebben
wat zielig zeg voor die kinderen
Nou de kinderen zeggen dat zelf, want ze komen vanuit school bij ons. Maar hebben ook wel eens een ouder gehad die dan boos was dat zijn nieuwe broek vies was terwijl die net nieuw was. Echt heel zielig.
Meeko- Prater
Filoria schreef:Meeko: helemaal mee eens (van die broeken die mooi moeten blijven)! Alsof de kinderen daar om geven, die willen gewoon lekker spelen.
Ja en buiten dat horen ze gewoon kind te zijn, die maken kleding nou eenmaal vies of stuk. Hoort erbij hoor.
- met streepjes
- bruine broeken
Hier is ze helemaal dol op haar Barbapapa kleding. Ze heeft veel onderbroeken, hemden en sokken. Die wil ze elke dag wel aan. En ook een aantal shirts.
Als Tomas iets uitkiest dat ik niet mooi vindt lieg ik dat het vies is en in de was moet, en dan stop ik het stiekem terug in de la haha Hahaha, dat doe ik ook hoor Soms kiest ze ook wel eens combi's die nog net kunnen, en dan vind ik t prima. Maar een pyjama vind ik wel heel ver gaan ook.
Meeko- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Welke maat pakken?
» Hoe dit aan te pakken?
» Hoe dit aan te pakken
» Oke...hoe dit aan te pakken?
» Geboortekaartjes, hoe aan te pakken?
» Hoe dit aan te pakken?
» Hoe dit aan te pakken