Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als jouw vriend...

+45
Kqip
Slakje
kwak
Parel
studiebol
Razz
Sarah1985
Milou
Engelse Drop
mzcharlotte
Mermaid
Arwyn
Rouxxxe
Sterre
ekjir@M
Vixen
luisa
Moira
Moon
Rovine
xxjojootjexx
Kalishi
Steep
Minx
Floor
ellibre
Jade
Lot
Pien
Feline
Susan
Luce
Artemis
Fortissimo
Ragazza
Caro
Tania
Atelier Madame
Middleme
SoGood
Marin
Elliot
Rush
Caroow
Carra
49 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Steep vr 30 aug 2013 - 8:18

luisa schreef:
Artemis schreef:
Engelse Drop schreef:Als je relatie zoiets niet overleefd, dan zegt dat naar mijn idee veel over de relatie.
Ach, als iemand zonder overleg of alleen voor zijn eigen lol een half jaar weg wil zegt dat idd iets over de relatie.
Want? Ik vind dat zoiets juist binnen een goede relatie moet kunnen. Ik ben zelf ook meerdere malen alleen weggeweest, variërend van enkele weken tot enkele maanden. En nee, dat heb ik niet met mijn man overlegd. Er viel namelijk niks te overleggen, het was iets wat ik wou  (gewoon voor de lol inderdaad) en hij kon niet mee. 
Wij hebben geen kinderen overigens, dan zou het anders zijn natuurlijk.
Nou misschien omdat er daarmee ook consequenties voor hem aan hangen? Wel apart dat je man daar niks over te zeggen heeft vind ik.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  luisa vr 30 aug 2013 - 8:26

Wat voor consequenties hangen er dan voor hem aan? Dat hij zijn eigen was moet doen of even geen sex heeft? 
Mijn man vond het in eerste instantie niet zo leuk nee, ook omdat ik naar Afrika ging. Maar hij weet ook hoe belangrijk het voor mij was en dat hij het toch niet kon verbieden. Gelukkig gunt hij mij dit. Andersom hetzelfde. Misschien is het voor ons ook wel makkelijker hoor, wij zijn vanaf het begin van onze relatie gewend om in verschillende landen te verblijven.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Luce vr 30 aug 2013 - 8:30

Ik vind dat nogal een egoïstische insteek eigenlijk. Je gaat een relatie met iemand aan, je leeft met iemand samen. Dat jij weggaat heeft voor hem ook consequenties.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  luisa vr 30 aug 2013 - 8:37

Is natuurlijk ook wel egoïstisch, ik doe het omdat ik die behoefte heb. Ik zie alleen serieus niet in wat voor consequenties het voor hem heeft. Hij heeft ook nooit geklaagd en wist ook hoe ik ben toen we een relatie zijn aangegaan. Hij is trouwens ook wel eens een paar maanden weggegaan bedenk ik me nu, op familiebezoek. Bij ons is dit gewoon geen problemen, we gunnen het elkaar en de ander redt zich prima alleen. 
Man mag ook mee hoor, maar dit was voor hem niet mogelijk en hij zou het waarschijnlijk ook niet willen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  kwak vr 30 aug 2013 - 8:42

Ik zou het zo 100x niks vinden maar zou hem niet tegen houden. Max 2 week, langer echt niet! 
Ik zou er voor ie tijd zo tegen op zien en ik zou waarschijnlijk 2 week lang logeren met de kids want alleen thuis in het donker vind ik eng.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 8:42

Het is maar met welke insteek je een relatie aangaat. Voor de ene betekent het altijd bij elkaar zijn, gigantisch op de ander leunen, geen eigen leven meer onderhouden en de ander zo kort mogelijk houden. Voor de ander betekent het elkaar liefhebben, maar ook de ruimte gunnen, elkaar vasthouden maar ook los kunnen laten. Ik zou het simpelweg niet kunnen aanzien om mijn man ongelukkig te zien worden, omdat hij zijn roeping en passie niet kan uitoefenen vanwege mij. Liefde betekent voor mij niet alleen voor hem zorgen en hem vasthouden, maar ook hem de dingen laten doen die hem gelukkig maken, daar hoort de uitoefening van zijn vak bij en daar hoort soms bij dat hij weg is. Zo heb ik ook dingen die mij gelukkig maken en waardoor hij mij soms even loslaat.

En ja, dit is egoïstisch, je kiest voor jezelf, maar dat mag ook. Wij gunnen het de ander om soms egoïstisch te zijn, natuurlijk spelen er meer belangen, onze dochter is een gedeelde zorg die we samen op ons nemen. Maar wanneer je jezelf altijd wegcijfert en op de laatste plek zet, of de ander gaat verbieden te doen wat hij/zij het liefste doet, dan wordt daar op de lange termijn het hele gezin niet gelukkig van.


Laatst aangepast door Engelse Drop op vr 30 aug 2013 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Steep vr 30 aug 2013 - 8:46

Als er ergens een actie loopt om ED te ontmaskeren, pm me ff ik wil meedoen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 8:47

Steep schreef:Als er ergens een actie loopt om ED te ontmaskeren, pm me ff ik wil meedoen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Luce vr 30 aug 2013 - 8:48

luisa schreef:Is natuurlijk ook wel egoïstisch, ik doe het omdat ik die behoefte heb. Ik zie alleen serieus niet in wat voor consequenties het voor hem heeft. Hij heeft ook nooit geklaagd en wist ook hoe ik ben toen we een relatie zijn aangegaan. Hij is trouwens ook wel eens een paar maanden weggegaan bedenk ik me nu, op familiebezoek. Bij ons is dit gewoon geen problemen, we gunnen het elkaar en de ander redt zich prima alleen. 
Man mag ook mee hoor, maar dit was voor hem niet mogelijk en hij zou het waarschijnlijk ook niet willen.
De consequentie dat hij jou een hele tijd niet ziet. De persoon waarmee hij een relatie mee aan is gegaan. 

Ik weet niet, het lijkt me zo raar om daar geen overleg over te plegen? Ik sta toch anders in een relatie geloof ik. Ik zou het fijn vinden als er tenminste even overleg over is en ook verbaasd zijn als mijn man zomaar ineens meldt dat hij dan en dan voor zolang weggaat.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  luisa vr 30 aug 2013 - 8:49

Zo sta ik er ook in ED.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Luce vr 30 aug 2013 - 8:50

Inderdaad nog wel even gauw je dochter in het verhaal vermelden ED Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 8:51

Luce schreef:Inderdaad nog wel even gauw je dochter in het verhaal vermelden ED Wink
Ja, ik dacht er zullen vast vragen over komen, dus laat ik het zelf vast aanvullen met de gewenste informatie.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Steep vr 30 aug 2013 - 8:51

Engelse Drop schreef:
Steep schreef:Als er ergens een actie loopt om ED te ontmaskeren, pm me ff ik wil meedoen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Als jouw vriend... - Pagina 4 Troll-Back-_zps1e42f0d3
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Susan vr 30 aug 2013 - 8:53

Engelse Drop schreef:Het is maar met welke insteek je een relatie aangaat. Voor de ene betekent het altijd bij elkaar zijn, gigantisch op de ander leunen, geen eigen leven meer onderhouden en de ander zo kort mogelijk houden. Voor de ander betekent het elkaar liefhebben, maar ook de ruimte gunnen, elkaar vasthouden maar ook los kunnen laten. Ik zou het simpelweg niet kunnen aanzien om mijn man ongelukkig te zien worden, omdat hij zijn roeping en passie niet kan uitoefenen vanwege mij. Liefde betekent voor mij niet alleen voor hem zorgen en hem vasthouden, maar ook hem de dingen laten doen die hem gelukkig maken, daar hoort de uitoefening van zijn vak bij en daar hoort soms bij dat hij weg is. Zo heb ik ook dingen die mij gelukkig maken en waardoor hij mij soms even loslaat.

En ja, dit is egoïstisch, je kiest voor jezelf, maar dat mag ook. Wij gunnen het de ander om soms egoïstisch te zijn, natuurlijk spelen er meer belangen, onze dochter is een gedeelde zorg die we samen op ons nemen. Maar wanneer je jezelf altijd wegcijfert en op de laatste plek zet, of de ander gaat verbieden te doen wat hij/zij het liefste doet, dan wordt daar op de lange termijn het hele gezin niet gelukkig van.
Met andere woorden, bij de ene insteek is het alleen maar negatief en verkeerd en bij de ander is het alleen maar positief en goed. Uiteraard behoor jij tot de tweede categorie, hoe kan het ook anders. laughcry 
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  luisa vr 30 aug 2013 - 8:55

Luce schreef:
luisa schreef:Is natuurlijk ook wel egoïstisch, ik doe het omdat ik die behoefte heb. Ik zie alleen serieus niet in wat voor consequenties het voor hem heeft. Hij heeft ook nooit geklaagd en wist ook hoe ik ben toen we een relatie zijn aangegaan. Hij is trouwens ook wel eens een paar maanden weggegaan bedenk ik me nu, op familiebezoek. Bij ons is dit gewoon geen problemen, we gunnen het elkaar en de ander redt zich prima alleen. 
Man mag ook mee hoor, maar dit was voor hem niet mogelijk en hij zou het waarschijnlijk ook niet willen.
De consequentie dat hij jou een hele tijd niet ziet. De persoon waarmee hij een relatie mee aan is gegaan. 

Ik weet niet, het lijkt me zo raar om daar geen overleg over te plegen? Ik sta toch anders in een relatie geloof ik. Ik zou het fijn vinden als er tenminste even overleg over is en ook verbaasd zijn als mijn man zomaar ineens meldt dat hij dan en dan voor zolang weggaat.
Snap ik. Het is natuurlijk ook niet zo dat ik een week van te voren met zoiets aan kom. Maar ik zie niet in wat er voor mij te overleggen valt. Ik neem dan een beslissing over wat ik wil gaan doen, man kan altijd zeggen wat hij hier van vindt, maar het is niet zo dat er gezocht moet worden ofzo naar een compromis. Maar goed, zoals ik zei is onze relatie vanaf dag 1 zo. Wij weten niet beter en voor ons werkt dit prima. Betekent echter niet dat onze relatie hierdoor minder goed is. Wat mij betreft beter juist, omdat ik weet dat ik de vrijheid heb om te doen waar ik behoefte aan heb. En andersom uiteraard.


edit; even nuanceren. Ik maak die reisjes natuurlijk wel op momenten dat het kon ivm andere verplichtingen. Toen ik voor langere tijd wegging liep mijn contract af en had ik geen baan meer bijvoorbeeld. Korte periodes kon ik een maand vakantie opnemen bij mijn huidige werk. Niet dat ik zomaar besluit ontslag te nemen en lekker op reis te gaan. Zoiets overleggen wij natuurlijk ook gewoon.


Laatst aangepast door luisa op vr 30 aug 2013 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Luce vr 30 aug 2013 - 8:56

Engelse Drop schreef:
Luce schreef:Inderdaad nog wel even gauw je dochter in het verhaal vermelden ED Wink
Ja, ik dacht er zullen vast vragen over komen, dus laat ik het zelf vast aanvullen met de gewenste informatie.
Haha, uhuh laughcry
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Luce vr 30 aug 2013 - 8:57

En wat nou als de een zegt het liever niet te willen, Luisa? Of je krijgt kinderen, en dan?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 8:58

Steep schreef:
Engelse Drop schreef:
Steep schreef:Als er ergens een actie loopt om ED te ontmaskeren, pm me ff ik wil meedoen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Als jouw vriend... - Pagina 4 Troll-Back-_zps1e42f0d3
Ik krijg hier een wat vreemd gevoel bij, wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Steep vr 30 aug 2013 - 8:59

Engelse Drop schreef:
Steep schreef:
Engelse Drop schreef:
Steep schreef:Als er ergens een actie loopt om ED te ontmaskeren, pm me ff ik wil meedoen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Als jouw vriend... - Pagina 4 Troll-Back-_zps1e42f0d3
Ik krijg hier een wat vreemd gevoel bij, wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Dat mag, er zitten wel meer dingen vreemd bij jou.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Slakje vr 30 aug 2013 - 9:02

Liever eigenlijk gewoon niet...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 9:02

Misschien kun je dat eens uitleggen? Volgens mij hebben we hier een discussie over een ander onderwerp en ik vind het nogal storend dat je op de persoon begint te spelen. PM me anders even als je het er uitgebreid over wilt hebben.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Steep vr 30 aug 2013 - 9:04

Op de persoon? Ik neem jou gewoon niet zo serieus en ik hoop de meeste niet meer.

Edit: Veel plezier van je opstookgedrag, ik vermaak me altijd prima met jou posts hoor!


Laatst aangepast door Steep op vr 30 aug 2013 - 9:07; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 9:06

... dat is nu wel duidelijk, zullen we nu weer gewoon ontopic gaan? Het is voor iedereen nogal storend op deze manier.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Steep vr 30 aug 2013 - 9:07

Jij vraagt door.. Niet ik :cheering:
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Engelse Drop vr 30 aug 2013 - 9:11

Ik vind het geen fijn idee dat je suggereert dat er acties zouden zijn om mij te ontmaskeren. Als je ergens over wilt praten dan mag je mij altijd pm'en, maar ik hoop dat je respecteert dat ik ook een privé leven heb en dat ik kies wat ik hier met jullie wil delen en wat niet. Een mogelijke ontmaskering vind ik niet getuige van respect voor deze grenzen.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Als jouw vriend... - Pagina 4 Empty Re: Als jouw vriend...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum